![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Lerares van Hasseltse school met dood bedreigd
Een lerares van een Hasseltse school heeft bij de politie klacht ingediend tegen een 21-jarige leerling aan wie ze les geeft. De jongeman, van Turkse afkomst, bedreigde haar vorige week met de dood. De politie heeft het proces verbaal doorgespeeld naar het parket, onderzoek moet nu aantonen of de jonge dader vervolgd wordt. "Na een conflict riep hij dat hij me kapot zou maken," vertelt de lerares. "Ik heb daarover klacht ingediend bij de politie. Intussen blijf ik thuis. Na 31 jaren voor de klas durf ik niet meer terug. Jongens, maar ook meer en meer meisjes proberen elkaar te overtreffen in brutaliteit." In een reactie bevestigt de schooldirectie dat de lerares geen alleenstaand geval is. "Leerlingen verwarren assertiviteit steeds vaker met agressiviteit," zegt de directie. _________________________________________________ laatst werd in elsene ook al een zwangere lerares in de buik gestompt door allochtonen, waar gaat dat naartoe? ze worden steeds brutaler. moeten er eerst doden vallen voor de scholen en overheid ingrijpen? want vaak kiezen de schooldirecties ook nog de kant van de kinderen of moeten leerkrachten zwijgen van de directie om de naam van de school niet door het slijk te halen. de schooldirecties moeten maar eens openlijk kleur bekennen en staan voor de keuze: hun personeel verder laten terroriseren of dat gespuis consequent van 't school smijten! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wat ge je der mee doen als ze van 't school zijn gesmeten? Laten rondlopen? Of denk je dat iemand in de gevangenis krijgt omdat die 'ik ga je kapot maken' naar iemand heeft geroepen? Dan zit de helft van Vlaanderen in de gevangenis, inclusief mezelf.
De feiten zijn niet simpel of te minimaliseren, maar de oplossing ligt helemaal niet zo voor de hand. Simpelweg van school gooien lijkt me niet de beste maatregel. Er moet een duidelijke opvolging zijn. Jongeren die van school zijn gesmeten vinden niet zo makkelijk een andere school. Resultaat: geen diploma, geen dagbesteding, en dus maar rondhangen met andere jongeren die in hetzelfde schuitje zitten. Moet ik er een tekeningetje bij maken of is het zo al duidelijk dat dit NIET de beste oplossing is, maar dat je het zo alleen maar erger maakt? Er moet echt een deftige discussie gevoerd worden over wat we er precies mee gaan aanvangen. Met simplistische oplossingen ga je der echter nie komen.
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een lerares van een Hasseltse school heeft bij de politie klacht ingediend tegen een 21-jarige leerling aan wie ze les geeft. De jonge Turk bedreigde haar vorige week met de dood. De politie heeft het pv doorgespeeld naar het parket. De lerares durft voorlopig niet meer voor de klas staan. (belga)
Waar gaat het toch naartoe? Laatst gewijzigd door Antoon : 5 oktober 2004 om 09:22. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Naar de afgrond, zoals we dat verdienen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Wij dragen de gevolgen van onze westerse arrogantie (dat zeg ik niet zozeer omdat die Turks is) maar van het begrip "karma" hebben wij hier natuurlijk geen kaas gegeten.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Het VB heeft maar al te graag dat er zo'n crapul is. Daarmee bewijzen ze hun gelijk, dus maken ze nog meer zulk crapul.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dus zal eerste de lerares in kwestie moeten vermoord worden zeker? Wat er ook van zij, zo een jongeman dient hard aangepakt. En dan heb ik het niet alleen omdat hij een Turk is. Kijk naar Bhairav, daar komt ook niets zinnigs uit. Promoot drugsgebruik maar beseft niet dat de werkende goegemeente moet bijdragen om een vangnet te zijn als hij stommiteiten uit haalt. Sociaal noemen ze dat. Het wordt tijd dat zowel allochtonen als autochtonen hun verantwoordelijkheid eens nemen. En geen anarchie prediken terwijl ze genieten van steun. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Parlementslid
|
Er moet een soort kostschool komen met een bijna militair regime, ik heb dat toch al eens gezien in een reportage. Dat bleek toch te werken. Als je de optelsom maakt van wat die gastjes kosten aan heropbouw en ziektekosten van slachtoffers, zal dat wel op het zelfde neerkomen zeker?
Ik heb het niet over de jeugdgevangenis, dat is iets van nog een ander kaliber. Het gaat hier over een school waar doelgericht gewerkt wordt om heethoofden af te koelen en hen zelfbeheersing en respect bij te brengen. Het principe is simpel: Wie een bedreiging vormt voor de vrijheidsbeleving van een ander, moet heropgevoed worden. Als dat niet helpt, wordt die persoon gestraft.
|
|
|
#9 | |
|
|
Ik besef dat wel, het kan mij alleen bitter weinig schelen. Als mijn meningen steeds moeten ingesmeerd worden met een sociaal glijmiddel, wat heb IK daar dan aan?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
De overheid vormt een bedriging voor mijn vrijheidsbeleving omdat ze mijn drugs kunnen afpakken: moeten die ook gestraft worden?
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En wat bedoel je met die 'ineens gaan doen'?? Verantwoordelijkheid opnemen? Wel, als autochtonen het doen, zullen de anderen moeten volgen. Maar hoe kan je nu een allochtoon een verwijt maken dat hij hier komt profiteren als er een lijk van €20 miljoen uit de OCMW-kast komt gevallen. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Parlementslid
|
Jouw drugs bedreigen mijn vrijheidsbeleving, dat ze die maar afpakken.
|
|
|
#13 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En hoe zit het nu met de karma van die Turk? ______________ De geschiedenis van Oud-Israel bestond uit het vroom naleven van de 10 geboden, afgewisseld met de occasionele afslachting van anders-gelovigen. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 117 |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
daar staat ook een beetje meer info: "Na een conflict riep hij dat hij me kapot zou maken," vertelt de lerares. "Ik heb daarover klacht ingediend bij de politie. Intussen blijf ik thuis. Na 31 jaren voor de klas durf ik niet meer terug. Jongens, maar ook meer en meer meisjes proberen elkaar te overtreffen in brutaliteit." In een reactie bevestigt de schooldirectie dat de lerares geen alleenstaand geval is. "Leerlingen verwarren assertiviteit steeds vaker met agressiviteit," zegt de directie. ik wil dat geval hier helemaal niet minimaliseren, maar "ik maak je kapot" wordt wel vaker geroepen zonder dat dat als doodsbedreiging gezien wordt, niet? uiteraard is een gepaste straf van doen...
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 5 oktober 2004 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als de Turken last hebben van onze westerse arrogantie, kunnen ze 1) thuis blijven en ter plaatse hun frustraties uitwerken op Turkse leerkrachten 2) ophouden met bedelen om lidstaat van de EU Westerse arrogantie te mogen worden. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Hoezo? Ik dwing u toch niet ze te nemen? Bent u te zwak? UW probleem!
|
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wil je karma? luister dan naar het liedje 'instant karma' van john lennon. and we all shine on... en volgens mij komt er vroeg of laat een nieuwe deodorant van Axe op de markt die 'karma' heet. niet getreurd. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
[quote=Flippend Rund]Verdiende die lerares dan doodsbedreigingen?
En hoe zit het nu met de karma van die Turk?QUOTE] Iedereen heeft slecht karma waarvan hij/zij de gevolgen ooit zal van dragen. Er zijn natuurlijk trucs genoeg om daaraan te ontsnappen. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Maar dat is het net, anarchie en drugs promoten maar wel de sociale verworvenheden kennen en er misbruik van maken. Op die manier is het gemakkelijk leven uiteraard. |
|
|
|
|