![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tijdje geleden lekte het nieuws uit dat Europa in één klap 10% van allen spaarrekeningen ging wegkapen om de schuldenberg mee af te betalen. Omdat dit vroegtijdig was uitgelekt werd de maatregel klaarblijkelijk afgevoerd en wordt nu vervangen door het bijdrukken van geld, een flinke geldwaarde devaluatie dus.
Met andere woorden, dit is een vervangende maatregel om alsnog er voor te zorgen dat 10% van de gewone man zijn spaargeld in hun bezit komt. Zij hebben geld bijgemaakt waardoor ons spaar geld minder waard wordt. Idem dus aan de eerder gelanceerde maatregel om op één nacht alle spaarrekeningen met 10% af te romen. Ons helpen zal het wellicht niet doen maar voor de belachelijk lage opbrengst dat ons geld op de bank nog opbrengt hoeven we het zeker ook niet langer op de bank te laten. Ik roep dan ook bij deze op om massaal al uw spaarcenten af te halen en stop ze weer zoals grootmoe thuis in de sok. We zullen zien wie dat wie kloot dan. Maar doe het snel want wanneer 10% van de bevolking gelijkertijd zijn spaarcenten afhaalt is de bank failliet en ik hou het zeer zeker voor mogelijk dat de meeste grootspaarders nu hun geld zullen van de bank weghalen om op een andere manier te beleggen, vast goed, vreemde munt of andere belegging en eens de kas leeg is ben je de pineut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Draghi is een stuk stront.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet goed voor de Belgen die gemiddeld een zeer hoge, misschien zelfs de hoogste, spaarquote van Europa hebben.
Mensen die sparen bestraffen om anderen te belonen is ongezond. De spaarder houdt de boel recht. Niet de snelle yuppie, met het glitterpakje van Goldman Sachs.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 januari 2015 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2015 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Draghi heeft het inderdaad niet mee, komt van Goldman Sachs en is een Italiaan, alle ingredienten om voor maffiagespuis door te gaan.
Laatst gewijzigd door Black Seven : 22 januari 2015 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sparen is tot op zekere hoogte goed maar de geld-en spaarzucht in België heeft al lang ongezonde vormen aangenomen. Als je geen risico neemt met een spaarrekening, moet je dan huilen dat het niet veel opbrengt of zelfs in waarde daalt? Ik denk het niet hoor. Die spaarzucht is trouwens één van de redenen waarom er zoveel geld wordt bijgedrukt dus spaarders moeten daar niet over huilen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd heb ik liever wat reserve dan dat ik moet gaan lenen. Als ik me morgen een wagen zou moeten aanschaffen, kan ik de centen er tenminste onmiddellijk leggen. Dankzij de som die ik gespaard heb. Had ik dit niet, dan zou ik moeten lenen. Is dat dan zoveel beter voor de gewone burger? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ze maar doen, 18% der bij op drie weken....
![]() http://www.goudprijs.co/goudprijs-pe...-kilo-in-euro/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zeg ik dat? Het zou natuurlijk beter zijn voor de economie maar voor mij moet je dat zeker niet doen. Sparen is verstandig maar zoals ik reeds zei neemt het in België ziekelijke vormen aan. Hoewel het al wat verbeterd is is men hier nog altijd aan het oppotten, jij misschien niet maar anderen wel. Belgen, en vooral Vlamingen zijn gewoonweg geldzuchtig, dat is een feit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn niet zo direct overeenkomstige piepkleine naties te bedenken die zelfs het omvallen van hun 2 banken, binnen een half jaar tijd, zo relatief ongeschaonden zouden hebben overleefd.(Ierland,Ijsland en Cyprus lagen letterlijk omver voor veel minder!) Het feit dat er zeer grote hoeveelheden spaargeld waren gaf de "opkuisers" van de wrakken opties....er moest niet met de hoed rondgegaan worden,integendeel,we hielpen zelfs in zekere zin de Fransen ![]() "ziekelijke" vormen is overdreven.Het is gewoon een feit dat een verouderende bevolking minder consumeert en investeert,of toch niet volgens vroegere patronen.....Wat erger is,zware fout,is dat vrijwel alles wat WEL gekocht wordt aan MODERNE consumptiegoederen(zowel door ouderen als door jongeren) niet (meer) in Europa gemaakt wordt...Meer consumptie trekt de handelsbalans toch maar scheef....Dat is ook een probleem! ![]() Ja,het is goed dat de Belgische Minister van Financien een waarschuwing gegeven heeft omtrent de toekomstige non-rendabiliteit van het spaarboekje...Beleggingen zitten ook in Belgie al langzaam maar zeker in de lift...dat komt ook wel goed... De VS is haar "QE" aan het stilleggen naarmate ze uit de put klimt,Japan heeft de hare ook gestopt.Misschien is NU inderdaad de tijd voor de Eu om dit een tijdje uit te voeren.Het is aan de politiek om begeleidende maatregelen te nemen......(zoals Draghi nog eens fijntjes opmerkte). QE is een bazooka,maar de politiek moet het projectiel begeleiden terwijl het vliegt... en DAAROVER maak ik me een beetje zorgen....De Amerikanen hebben een zeer gericht,coherent beleid laten samengaan met hun QE,4 a 5 jaar lang,kan de EU dat ook aan? Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2015 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop maar een ding en dat is dat ze allemaal de koe bij de horens vatten en hun spaarcentjes onmiddellijk weg halen bij de bank, allen tegelijk, als represaille. Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2015 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2015 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de UK heeft men de boot heel lang afgehouden, omdat hun hele financiële sector die net zo snel was kunnen groeien door deregulering in gevaar zou komen. Nu, jaren later dus, is er consensus dat een scheiding van retail en zakenbankieren een noodzaak is en moet er een 'chinese muur' tussen die twee activiteiten komen. Retailbanking zal terug worden wat het tot in de jaren '80 was : eerder saai, maar volkomen veilig. Ik denk dat dit aan de wensen van 99% van hun klanten voldoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen er misschien nog beter een oldtimer mee kopen. De kans bestaat dat ge er binnen enkele jaren ook niet meer vanaf geraak maar dan heb je er tenminste nog plezier aan, en het voordeel is dat de Europa er ook geen bal aan heeft.
Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2015 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De amerikanen hebben gelijk gekregen uiteindelijk, maar hebben de eerste jaren wel bakken kritiek gekregen over hun 'onverantwoorde' poltiek van geldcreatie. Daar zit het probleem : dergelijke maatregelen zijn nooit van die aard dat ze direct effect hebben, en voorspelbaar effect. Het is zaaien, met een onzekere oogst. Gaat men in europa het geduld kunnen opbrengen om deze politiek enkele jarenlang koppig door te voeren ? Anders zal het volkomen nutteloos blijken. De beurs anticipeert daar nu al sterk op, en kan dat effect vertragen en zelfs teniet doen tenzij men zoals in de states koppig blijft doorzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest er één andere land zij met een evengrote schuld als Amerika dan zaten ze al lang aan niet te overziene intresten. Dus Amerika nu gaan vergelijken met ons, zou ik zeker niet gaan doen want dat is meer dan natte vingerwerk. Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2015 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen haircut van 10% en de opkoop van staatsobligaties door europa is een macro economische beslissing die op termijn heel europa en dus ook Jan Modaal zal ten goede komen. Ook zonder deze maatregel waren de vooruitzichten dat we nog verschillende jaren van extreem lage rentevoeten zullen kennen. Dan weet iedereen dat hij van zijn spaarboekje geen mirakels moet verwachten. Wie meer wil kan dat, maar moet navenant risico nemen. Wie dat op een verstandige en rustige manier doet met een deel van zijn centen zal op termijn altijd meer rendement halen dan iemand die 100% van zijn centen laat staan op een rekening. Dat was vroeger zo en zal nooit anders zijn. Toen de crisis in cyprus uitbrak grossierden er hier ook een paar hysterici dat europa ons spaargeld ging stelen... Ook dat bleek cafépraat van onwetenden. |
|
![]() |
![]() |