Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2015, 13:21   #1
vlaanderenvrij
Partijlid

Standaard Kinderopvang

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2219938
Is hier nog geen topic geopend over heel dit debacle?
vlaanderenvrij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 13:27   #2
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

In heel deze discussie is één iets mij niet volledig duidelijk geworden:

Als mensen niet gaan werken (en bijvoorbeeld geen medische problemen hebben), waarom hebben ze dan nood aan opvang? Ik herinner mij mijn jeugd waarbij mijn moeder ervoor koos thuis te blijven voor de kinderen en dan was het onlogisch geweest om ons in de crèche te laten opvangen, terwijl zij thuis was.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 13:43   #3
vlaanderenvrij
Partijlid

Standaard

Ik kwam dit tegen op facebook:

Casus: mijn vriendin en ik hebben een kindje. Of nee, mijn vriendin en ik dénken aan kinderen. We gaan allebei werken en hebben een mooi maandloon. 54% van ons brutoloon gaat naar de overheid. Wij zijn m.a.w. het soort mensen die de sociale zekerheid financieren.
We willen dus een kindje. Een weloverwogen keuze, we hebben gewacht tot het huis volledig verbouwd is en dergelijke. Wij moeten nu, dus VOOR de zwangerschap, kinderopvang zoeken. Voor het hypothetische kindje. Omdat een of ander genie ooit heeft beslist dat de laatste mensen in het wachtrijtje voor kinderopvang tweeverdieners zijn. Dus mensen die overdag NIET THUIS ZIJN omdat ze gaan WERKEN. Niet op café, niet naar de sportclub, niet in de gevangenis. Werken. Centjes verdienen.
Maar goed, we gaan hier niet de pessimist uithangen: we vinden een plaats voor het kindje. 5 maand na de bevalling gaat mama terug werken en op het einde van de eerste maand valt de rekening van de crèche in de bus: 600 euro. Oftewel 25 euro per dag. Omdat we allebei werken. En dus geld genoeg hebben om zo'n bedrag te betalen omdat we twee snoodaards zijn die een kind maken als ze er financieel klaar voor zijn. Nu kan ik dat nog begrijpen, kinderopvang kost nu eenmaal geld. Luiers, eten, de inrichting van de crèche en het speelgoed. Alleen kost diezelfde opvang voor een werkloze 1.56 euro. Al die luiers en dat eten kost méér dan 1.56 euro. Ik betaal dus niet alleen voor mijn kind, maar ook voor dat andere kindje. Dat kindje, dat voorrang heeft op mijn kind op de wachtlijst.
Kort gezegd: Iedereen heeft recht op kinderopvang, maar geef dan tenminste voorrang aan mensen die het fulltime nodig hebben. En straf die mensen niet omdat ze goed hun boterham verdienen.
Oud 29 januari 2015, 13:46   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Wat nen bullshit allemaal. Discriminatie is overal. Rosse, arme, blinde, rare, gekke, dikke kinderen worden gepest en krijgen minder kansen.

Die "humanisten" denken dat ze grote diensten bewijzen aan de mensheid met het verkopen van goedkope hypocriete leugens. Fuck you, Freya Van den Bossche !
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 14:03   #5
eurobug
Burger

Standaard

Ik heb het hier lang geleden al eens gepost. Tweeverdieners zijn de sigaar als ze kindjes maken en opvang willen in Belgie. Wachttijden die tot in de jaren lopen, kinderopvangs die 100% vol zitten met allochtonen en werkloze gevallen, ... En dan moet je van die erg verontwaardigde pleidooien lezen dat werkloze mensen niet de volle 100% aandacht aan hun kinderen kunnen geven wegens hun stressvolle situatie, en daardoor voorrang verdienen (uit groenlinkse bron uiteraard). Je bent eigenlijk goed zot als je in dit landje nog moeite wilt doen (en al helemaal als je het risico wilt lopen zelf iets te beginnen als zelfstandige).

Bij de opvang bij ons in de buurt struikel je over de hoofddoekjes 's avonds, daar zit geen enkel (nul, 0) blank kindje. Die rijden daarna dan met hun gesubsidieerde Stokke kinderwagens naar hun gesubsidieerde splinternieuwe huisjes en appartementen in de sociale wijk. Dit terwijl de buren hunne kleine 5 km verder kunnen brengen op een godvergeten vroeg uur, gestraft omdat ze het aandurven met twee te werken en een klein bouwvallig huisje proberen te renoveren.
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 15:19   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Is al (meer dan) een draad over.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=213508

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Ik heb het hier lang geleden al eens gepost. Tweeverdieners zijn de sigaar als ze kindjes maken en opvang willen in Belgie. Wachttijden die tot in de jaren lopen, kinderopvangs die 100% vol zitten met allochtonen en werkloze gevallen, ... En dan moet je van die erg verontwaardigde pleidooien lezen dat werkloze mensen niet de volle 100% aandacht aan hun kinderen kunnen geven wegens hun stressvolle situatie, en daardoor voorrang verdienen (uit groenlinkse bron uiteraard). Je bent eigenlijk goed zot als je in dit landje nog moeite wilt doen (en al helemaal als je het risico wilt lopen zelf iets te beginnen als zelfstandige).

Bij de opvang bij ons in de buurt struikel je over de hoofddoekjes 's avonds, daar zit geen enkel (nul, 0) blank kindje. Die rijden daarna dan met hun gesubsidieerde Stokke kinderwagens naar hun gesubsidieerde splinternieuwe huisjes en appartementen in de sociale wijk. Dit terwijl de buren hunne kleine 5 km verder kunnen brengen op een godvergeten vroeg uur, gestraft omdat ze het aandurven met twee te werken en een klein bouwvallig huisje proberen te renoveren.
Zo is het. Dank u Groen, Dank u rood.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 15:34   #7
vlaanderenvrij
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Is al (meer dan) een draad over.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=213508

Zo is het. Dank u Groen, Dank u rood.
Excuses, in het verkeerde onderwerp gezocht...
Oud 29 januari 2015, 18:34   #8
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderenvrij Bekijk bericht
Ik kwam dit tegen op facebook:

Casus: mijn vriendin en ik hebben een kindje. Of nee, mijn vriendin en ik dénken aan kinderen. We gaan allebei werken en hebben een mooi maandloon. 54% van ons brutoloon gaat naar de overheid. Wij zijn m.a.w. het soort mensen die de sociale zekerheid financieren.
Een alleenstaande in België ziet 63,5% van zijn loon naar de Staat gaan (incl gemeentetax, laatste heffing op uw inkomstenbelasting op uw belastingsbrief).
Hiermee is hij/zij de zwaarst belaste persoon vd wereld.
Steeds meer alleenstaanden met een full-time job komen onder de Europese armoedegrens.
U hoeft geen caféloper te zijn in België om in de armoede te komen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be