![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bs'd
"Elk wapentuig dat tegen u wordt vervaardigd, zal niets uitrichten" Jes 54:17 God zegt hier dat het joodse volk eeuwig is, en nooit vernietigd zal worden, ondanks de voortdurende pogingen daartoe. En wonder boven wonder heeft het joodse volk bijna 2000 jaar verstrooing onder de heidenen overleeft. Dit is wat grote denkers daar van zeggen: In de afgelopen tweehonderd jaar hebben denkers over de metafysische aspecten van de Joodse overleving nagedacht. Ze lijken zich te vergapen aan dit fenomeen. Bijvoorbeeld, Leo Tolstoj in zijn "Wat is de Jood?" schreef: (9) "Wat is de Jood? Dit is niet zo'n vreemde vraag als het op het eerste gezicht lijkt te zijn. Laat ons nadenken over wat voor soort uniek schepsel dit is die al de heersers en alle naties van de wereld hebben onteerd, vermorzeld, verdreven, en vernietigd, vervolgd, verbrand en verdronken, en die, ondanks hun woede en hun razernij, doorleeft en bloeit. Wie is die Jood, waarvan ze nooit geslaagd zijn om hem te verleiden met alle verlokkingen van de wereld, waarvan onderdrukkers en vervolgers alleen suggereerden dat hij zijn religie moest ontkennen [en verloochenen] en de trouw van zijn voorouders opzij moest schuiven?! De Jood is het symbool van de eeuwigheid. Hij is degene die ze nooit konden vernietigen, noch bloedbad noch kwellingen, noch vuur noch het zwaard zijn er in geslaagd om hem te vernietigen. Hij is degene die zo lang de profetische boodschap heeft bewaard en doorgegeven aan de hele mensheid. Een volk zoals dit kan nooit verdwijnen. De Jood is eeuwig. Hij is de belichaming van de eeuwigheid. " In zijn boek "The Ancient World" Professor TR Glover schreef in dezelfde trant: (10) "Geen oud volk had een geschiedenis vreemder dan de joden ..... De geschiedenis van geen oud volk is zo waardevol, als we het alleen maar konden recupereren en begrijpen .... Nog vreemder, de oude religie van de Joden overleeft terwijl alle religies van ieder oud ras van de pre-christelijke wereld verdwenen zijn. Nogmaals, het is vreemd dat de levende religies van de wereld allemaal gebouwd zijn op de religieuze ideeën afgeleid van de Joden ..... Dit is het probleem aangeboden door de Joden aan de historicus. De grote kwestie is niet "Wat is er gebeurd?", maar "Waarom is het gebeurd?" Waarom heeft dit ras stand weten te houden? Waarom leeft het jodendom nog? Hoe is het echt begonnen? Waarom is het zo geworden? " Professor Nicholas Berdkilaev, van de Moskouse Academie voor Spirituele Cultuur, in zijn boek "De betekenis van de geschiedenis", gaf het volgende commentaar: (11) "De Joden hebben een zeer belangrijke rol in de geschiedenis gespeeld. Ze zijn bij uitstek een historisch volk en hun lot weerspiegelt onverwoestbaarheid ..... Hun lot is te zeer doordrongen met het metafysische om in materiele of positief-historische termen te worden uitgelegd. Ik herinner me hoe de materialistische interpretatie van de geschiedenis, toen ik in mijn jeugd probeerde om het te controleren door het toe te passen op het lot van de mensen, toen faalde het in het geval van de Joden, wiens lot absoluut onverklaarbaar bleek vanuit het materialistische standpunt. En, inderdaad, volgens het materialistische en positivistische criterium, zouden deze mensen lang geleden omgekomen moeten zijn. Hun voortbestaan is een mysterieus en prachtig fenomeen wat laat zien dat het leven van deze mensen wordt beheerst door een speciale voorbestemming, wat het proces van aanpassing, uiteengezet in de materialistische interpretatie van de geschiedenis, overstijgt. Het voortbestaan van de Joden, hun weerstand tegen vernietiging, hun uithoudingsvermogen onder absolute eigenaardige omstandigheden en de getrouwheid waarmee zij hun rol in de geschiedenis vervuld hebben, al deze punten wijzen op de bijzondere en mysterieuze fundamenten van hun lot. " De achttiende-eeuwse Talmudic geleerde, rabbijn Jonathan Eibeschutz, merkte op: (12) "Zou de atheïst zich niet schamen als hij nadenkt over de Joodse geschiedenis? Wij, een verbannen volk, verspreide schapen uit de oudheid, hebben gedurende duizenden jaren wrede vervolging doorstaan. Er is geen volk zo vervolgd als wij. Veel en krachtig zijn degenen die er naar streefden ons volledig te vernietigen, maar ze waren nooit succesvol. Hoe zal de wijze filosoof reageren? Is dit uitzonderlijke fenomeen echt alleen maar toevallig?" Dr Isaac Breuer schreef: (13) "Het Volk van het Boek "onder de naties is het meest fantastische wonder van allemaal, en de geschiedenis van dit volk is er letterlijk één van wonderen. En degene die vandaag de dag dit oude volk ziet, na duizenden jaren onder de naties van de wereld, en als hij dan de bijbel leest en ziet dat het helder en duidelijk profetisch spreekt over het eeuwig durende joodse fenomeen, en die dan niet op zijn knieen valt en uitroept: “God, de Heer van Israël, Hij is God", dan is er geen enkel ander wonder wat hem zal helpen. Want dan heeft die persoon geen verstand om te begrijpen, geen oog om te zien, en geen oor om te horen." De Franse schrijver Jon DeBileda, tijdens het laatste deel van de negentiende eeuw, (dwz vóór de Russische Revolutie, nazi-Duitsland, en de moderne Joodse staat) beschreef de situatie aldus: (14) "In wezen lacht het Joodse volk om alle vormen van anti-semitisme. Denk zo lang als je wilt, en je zult niet in staat zijn om een vorm van wreedheid of strategie te vinden die niet gebruikt is in de oorlogvoering tegen het Joodse volk. 'Ik kan niet verslagen worden', zegt het Jodendom. Alles wat je vandaag probeert mij aan te doen is 3200 jaar geleden geprobeerd in Egypte. Daarna probeerde de Babyloniërs en Perzen het. Daarna probeerden de Romeinen het, en dan anderen en anderen ..... Er is geen twijfel dat de Joden ons allemaal zulen overleven. Dit is een eeuwig volk ..... Ze kunnen niet verslagen worden, begrijp dat dan! Elke oorlog met hen is een zinloze verspilling van tijd en mankracht. Daar tegenover staat dat het verstandig is om een wederzijds verbond met hen te sluiten. Hoe betrouwbaar en winstgevend zijn ze als bondgenoten. Kijk naar hun vaderlandsliefde, hun commerciële voordeel, en hun ambitie en hun succes in de wetenschap, de kunst, en de politiek. Wees hun vriend en zij zullen u honderdvoudig terug te betalen in vriendschap. Dit is een verheven en uitverkoren volk." Een meer hedendaagse voorbeeld van het Joodse volk overlevingsmechanisme is interessant beschreven in de seculiere Israëlische krant "Maariv" (17 april 1983) met betrekking tot de onafhankelijkheidsoorlog van de Joodse staat in 1948: (15) "Is dit hoe het werkelijk gebeurd is? Net zoals het verteld wordt in de geschiedenisboeken? 650.000 Joden die aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog en aan de wrede strijd tegen de onderdrukkende Britten ontsnapten – hebben die echt die hele infanterie alleen door hun eigen inspanningen opgebouwd? Zeshonderdvijftigduizend die een natie-staat geschapen hebben uit leegte en verlatenheid? En zij stonden in een bittere strijd tegen de georganiseerde legers van vijf Arabische landen? Vijf procent van het Joodse volk, en niet alleen hebben ze elke vijand die tegen hen opstond verslagen, maar ze absorbeerden honderdduizenden vluchtelingen uit de overblijfselen van het Jodendom in Europa en het Midden-Oosten. Volgens alle logica, en volgens alle menselijke rede, is alles wat er gebeurde in 1948 in de categorie van het onmogelijke. Het was onmogelijk om met de beperkte hoeveelheid wapens die de Joden bezaten, met de rudimentaire internationale steun die ze wisten te verkrijgen, met de beperkte middelen die beschikbaar waren voor hen, om alles te doen wat ze gedaan hebben. Om een systeem van openbare dienstverleningen op te zetten van de grond af aan. Om een militaire industrie te beginnen vanuit het niets. Om voorzieningen en minimale dienstverlening in stand te houden, om een oorlog te voeren die geen duidelijk afgebakend front of achterhoede had, geen georganiseerde verdedigingslinies, geen georganiseerde aanvoer van munitie, en geen gekwalificeerde officieren om hun bataljons te leiden!" Uit het boek: "The anti-Jewish Phenomenon", van Rabijn Dr Benzion Allswang. De jood is voor eeuwig. Alle pogingen de joden uit te roeien hebben gefaald en zullen blijven falen. "Elke oorlog met hen is een zinloze verspilling van tijd en mankracht." Amen en HalleluJah!! 9; Sutton, A. and Arachim Staff (eds.) “Pathways to the Torah” (Jerusalem: Arachim, 1985) p. A9 10: Glover T.R. “The Ancient World; A Beginning” (Westport, CN: Greenwood Press, 1979) pp. 184-187 11; Berdkilaev, N., “The Meaning of History” (Cleveland: Meridian Books, 1962), pp. 86-87. 12; In Sutton at al., p. A7 13; Schwartz, Y., “Am Segulah” (Jerusalem: Dvar Yerushalayim, 1981), pp. 120-121 14; Idem 15; In Sutton at al., p. A7 . . . Laatst gewijzigd door Eliyahu : 10 januari 2015 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() De aarde is een unieke levende planeet. Al wat leeft op deze planeet - planten, dieren en mensen - is voortgebracht door deze planeet, in oorsprong in evenwicht met elkaar en met deze aarde. Moeder Aarde voorziet haar levenselementen van alles wat ze nodig hebben om te overleven, voeding, water en zuivere lucht. Het evenwicht tussen de levenselementen is momenteel erg verstoord tussen het plantenrijk, het dierenrijk en het mensdom.
Alle mensen op deze aarde zijn dus kinderen, broeders en zusters van elkaar, moeder Aarde maakt geen onderscheid tussen de mensen. Als wij niet evenwaardig gaan leven met onszelf en met elkaar en met de dieren en planten, dan zie ik het slecht aflopen met het Leven op Aarde. En daar zal niemand, ook diegenen die menen dat ze wat meer of anders zijn, aan ontkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Dat noemt men 'Bewustwording'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() En wat is de bedoeling van dit gezwam? Komt bsd'ertje weer wat rondbazuinen hoeveel beter hij denkt dat zijn soort is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Yog,
Negeren dit geslijm. Verloren energie bij voorbaat. Die vent hoort thuis in een instelling voor geestelijk gehandicapten. Persoonlijk ga ik het hier opgeven. Mijn tijd is te kostbaar om nog te besteden aan eeuwigdurend gezwam over de bijbel en suprematie van een uitverkoren volk. Normaal kan hij meer gehoor krijgen als hij zijn geweeklaag op papiertjes zet en in de klaagmuur gaat steken. Die muur gaat niet reageren uiteraard en daarom wordt dit forum eindeloos gebruikt door een zieke geest om te proberen mensen op de zenuwen te werken. Dus ik ben er hier mee weg. Bij mij duren zulke toestanden niet te lang. Want vroeg of laat erf je van de zotten een gedeelte van hun ziekte en ik vind mezelf nog te jong om dat mee te maken. Ik heb soms al medelijden genoeg met schooljuffen die de taal van kleuters gebruiken. En daar ik vrij kan kiezen stap ik dan ook op. Zalig zijn de armen van geest want zij zullen het rijk der hemelen verwerven. Ik krijg potdorie al schrik om dat eeuwigdurend onnozel doen te moeten meemaken. Want die kerel met zijn gezwets loopt daar binnenkort mogelijk ook rond. Hij beantwoord tenminste toch al aan een grondvoorwaarde om er te geraken. Groetjes nog aan allen en ......met innige deelneming. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen mijn voornemen in kom ik nog even terug want ik ben het voornaamste vergeten te zeggen.
Op een forum komen en gaan de deelnemers incognito. Mijn bevindingen zijn dat niet alles is wat het lijkt in het leven. Dus het is heel goed mogelijk dat je jezelf uitgeeft voor een jood en via een forum een groot aantal deelnemers; door je eeuwigdurend gezwets; gedegouteerd maakt tegen al wat joods zou zijn. Welke de echte bedoelingen dus zijn van deze rabbijn in spe maakt mij niet uit. Zolang hij mij niet probeert te confronteren met zijn eindeloos gezwets en schijnheilig gedoe op dit forum. Maar het zou mij niet verwonderen dus dat wij hier te maken hebben met een doorwinterde islamiet die hier op smerige achterbakse manier zijn oorlogje komt uitvechten. Dit gedrag is dus mogelijk misbruik van vertrouwen en dit ten koste van een bevolkingsgroep die in diskrediet wordt gebracht. Mocht ik het voor het zeggen hebben op dit forum dan werd dit personnage de toegang tot deelname ontzegd. Wie graag kennis neemt van het gezwets van Bijbelse figuren uit het verleden kan zelf wel initiatief nemen om zijn IQ op te vijzelen en dus de bijbel lezen. Als joodse gemeenschap zou ik hier optreden. Gebruik van joodse afbeeldingen en spreken op ongepaste manier in naam van de joden; en dit op manier en via dadingen die de joodse leer niet in een positief daglicht stellen; is een daad met racistische intenties. En om van dat gezeur en die comedie af te geraken neem ik niet meer deel aan de topics over godsdienst. Ge kunt gelovig zijn of ongelovig en je kunt in debat wel stellen waarom je dat bent maar dit forum brengt geen debat. Het is verworden tot een schijnheilig gedoe. Het is hier een soort restaurant waar men gedwongen wordt tegen wil en dank Bijbelse soep te consumeren. En dit via het gedoe van een paar (???) enkelingen. Van mij mag het dus. Ik heb niks tegen joden. Ook niet tegen hun leer. Maar men moet niet proberen alles zo maar door mijn strot te duwen. Ik heb ook niks tegen gelijk welke leer trouwens. Maar ik slik alleen wanneer ik het aangenaam vind om te slikken en wanneer ik honger zou hebben. Maar dit begrijpen is schijnbaar te hoog gegrepen voor het IQ van sommigen die zichzelf rangschikken bij het beloofde volk. Hoe zit het feitelijk zelf uitgeroepen rabbijn? Voor wanneer de opstart van weeral een volgende topic? Uw voorlaatste is nog niet afgewerkt. Je verdween in de mist. Ten hemel opgenomen misschien? Of denk je nu echt dat een forum een "bühne" is waar men alles mag opvoeren met een zotskap op? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou dat laatste zijn bedoeling zijn dus?
![]() Of is die kerel nu werkelijk zo dom dat hij dat zelf niet beseft? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, als men het niet meer weet dan gaat men maar als laatste middel om censuur roepen. Ik zet mensen die me irriteren gewoon op m'n negeerlijst, en het probleem is opgelost. Jullie kunnen dat ook doen, maar jullie doen dat niet, jullie willen totale censuur van mijn berichten, omdat jullie weten dat het de waarheid is, en dat het mensen beïnvloedt. En aangezien de waarheid jullie niet bevalt, moet het de mond gesnoerd worden. Maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je iets zou bijdragen aan de opties die dit forum beoogt; en dat is toch beogen dat gelovigen zowel als niet gelovigen van gedachten wisselen waarom ze gelovig zijn of ongelovig; dan draag je niks bij.
Je bent een dikke nek die voortdurend mensen overvalt met hele pagina-inhoud van geschriften kwistig rond te strooien. Bovendien nog met inhoud die niks bewijst maar door de langdradigheid en herhaling alleen tot doel heeft om mensen te irriteren. En u eigent zich bovendien nog het recht toe dat de afkeer voor uw gedrag een aantasting zou zijn van onze westerse verworvenheden. Beseft U wel wat echte vrijheid is mijnheer de pseudo-profeet? Wel vrijheid betekent niet dat U het recht zou hebben om op middernacht en in alle omstandigheden alle toevallige toehoorders lastig te vallen met uw gezeur over inhoud van oude schriften. Vrijheid van woord betekent dat u rekening zou houden met uw medemensen en best wat meer zou zwijgen dus i.p.v. onophoudelijk onnozelheden uit te kramen. Als U zich geroepen voelt dan adviseer ik U om een berg in uw beloofde land te beklimmen om er in alle rust met uw God te overleggen wat echte vrijheid dus betekent of inhoudt. Mijns inziens is dat nog niet gebeurt want het licht van de heilige geest is nog niet doorgedrongen. Ik begin echt te vermoeden dat er onder uw schedel een geklutste dosis mayonaise zit i.p.v. grijze hersenmassa. Verontschuldig mij voor mijn uitzonderlijk taalgebruik. Maar een minimum dosis wellevendheid zal er toch niet ingeramd kunnen worden. Ik vermoed dat U ooit nog zover zal komen dat U voor het capitool uw broek zal laten zakken; niet om de wereld te verbeteren dan maar wel om op te vallen. En als U dat dan doet in naam van de joodse gemeenschap; of u uitgevende voor een joodse bekeerling; dan gaat iedere westerling weeral een mogelijk verkeerd gedacht krijgen over wat joden zijn. U bent goed bezig man. Doe zo verder. Maar ik zou U toch adviseren om U wat meer bezig te houden met de inhoud van uw schriften. Mocht U echt een spoor van uw God er in vinden dan mag U dat zeker hier komen verkondigen. Misschien verkrijg ik dan bewijs van iets wat mij gelovig zou maken. Want op de manier waarop je bezig bent zal je daar nooit in slagen. Integendeel zelfs. En wring het begrip vrijheid liefst niet verder de nek om. Want uw zieke geest is daar ook zelfs niet vies van. En als een belangrijk gedeelte op dit forum laat doorschemeren dat uw proza ongewenst is of hen stoort dan zou ik de eer aan mezelf houden. Maar dat vergt soms wel enige moed. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal deelname aan deze topic; zoals eerder reeds aangekondigd; maar definitief afsluiten. Want mijn vrijheid bestaat eruit dat ik die predikers en doordrammers volledig uit mijn leven kan bannen. Ik ben tenslotte niet verplicht om te pogen te debatteren met gekken die niet eens beseffen dat een debat best gevoerd wordt met serieuze argumenten.
Dus "mijnheer de zogezegde bekeerde"; blijf maar op uw appelsienkast staan; en leg het maar uit aan een leeggelopen straat. Ik zal u wel blijvend negeren vanaf heden want ik heb niet de minste boodschap aan mensen die beweren dat hun geloof en hun volk een geweten zouden hebben of dat dat geloof noodzakelijk zou zijn om een geweten te bezitten. De niet bruikbare wapens volgens uw bewering in de aanhef van deze topic hebben dan toch wel gediend om opnieuw Palestina plat te gooien. Maar dat zijn dus maar Palestijnen. Daar mogen ze wel gebruikt worden. Een belangrijk gedeelte van de huidige problematiek waar de wereld mee te maken krijgt is m.i. wel te wijten aan godsdienst-fundamentalisme. En naar mijn bescheiden mening ben jij zulk een fundamentalist. Maar dan wel ene die niet beseft waar hij mee bezig is. Ofwel ene die met gebruik van geveinsd fundamentalisme een heel forum probeert voor de gek te houden en erger nog; een heel forum probeert in het harnas te krijgen tegen de joden. Bon. Ik heb gezegd. En ik heb er verder dus niks meer aan toe te voegen. Al dat godsdienstig fanatisme kan mij gestolen worden. Voor wanneer de volgende kruistochten? ![]() |
![]() |
![]() |