![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Respectievelijk 71 en 67 jaar.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...0-km-uur.dhtml "Chauffeur die ongeval Noorderlaan veroorzaakte, reed 140 �* 150 km/uur" "Het parket laat verder nog weten dat de Audi met Duitse transitplaten reed. Verder onderzoek zal moeten uitwijzen wie de eigenaar is en waarom het voertuig rondreed met die specifieke nummerplaten." Je ziet hoe ver mensen gaan in hun snelheidsmanie en hoe ze daarbij compleet wereldvreemd zonder enige voeling met de realiteit redeneren. De gevolgen zijn er dan ook naar.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() 150 km/h op die plaats is wel iets te veel. Ik moet zeggen dat ik op dat traject ook al eens 120km/h gereden heb. De snelheid van 70km/h is wel iets te laag. Als ik me goed herinner zijn er op die plaats 4 rijstroken per richting met een beplanting tussen. Wat niet wil zeggen dat zelfs al was het 90km/h in dit geval de chauffeur van de aanrijdende wagen, daar rekening mee gehouden had. Touwens met zoveel in een wagen zo snel rijden is zelfs op een autosnelweg totaal onverantwoord. Het waren, gezien de samenstelling van de inzittenden, dan hoogst ws gewoon gangsters.
Ik vermoed dat de chauffeur van die andere wagen de hoge snelheid van de aanrijder slecht ingeschat heeft. Ik bedoel hiermee dat je als chauffeur ook rekening moet houden met het feit dat anderen zich niet aan de verkeersregels houden. Vermoedelijk kwam hij uit een zijstraat en had hij geen voorrang. Of juist wel omdat hij groen licht had, maar kon de ander niet tijdig stoppen of reed zelfs op die plaats volledig rechts. Als je zo'n hoge snelheid dan toch wil rijden rij dan uiterst rechts. Wat ik diegenen die de verkeersregels dan toch aan hun voeten willen lappen zou aanraden. Er wacht hen dan enkel een zware boete. De chauffeur mag van mij levenslang rijverbod krijgen, ik praat hier dus zeker zijn hoge snelheid niet goed. Wat ik vreemd en tragisch vind is dat de verongelukten op weg waren naar de zondagsmis. Hebben de gelovigen hier een uitleg voor ? Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 16 maart 2015 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Innige deelneming ivm het overleden koppel
Citaat:
1 - De echte chauffeur levenslang rijverbod ==> perfekt !!!! 2 - De andere inzittende , indien zij ook een rijbewijs hebben , ook (tijdelijk) afpakken , wegens liegen over wie er reed !!!! 3 - Of de ander inzittende , rijbewijs afpakken , wegens liegen !!!! Willen ze terug een rijbewijs , terug theorie + rijles & examen !!!! (Het parket is nog aan't uitzoeken ivm dat liegen !!) Ik ben benieuwd naar hun wettelijke straf !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ja, uiterst links. Waarschijnlijk deed hij dat niet, want ik kan me moeillijk voorstellen dat die chauffeur die dan mogelijk van rechts kwam, ineens naar de 4e rijstrook gaat rijden. Waarschijnlijk naar ik verneem waren die snelheidsduivels van het Oostblok. Ik ben daar ooit geweest ten tijde van de koude oorlog, en die mensen kunnen al meer dan een halve eeuw niet rijden. En sorry Peche maar laat me u er toch maar even aan herinneren dat arabieren ook niet kunnen rijden, en vermits de meesten moslims zijn, mag ik misschien ook ineens zeggen dat moslims niet kunnen rijden. Ze kunnen nog slechter rijden dan vrouwen, en dat wil al wat zeggen.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 17 maart 2015 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken vrouwen die heel goede bestuurders zijn, (helaas ken ik er ook andere) en waar ik liever naast zit dan bij veel mannen die hun ego opkrikken door, meestal met een bepaald soort auto's, het beest uit te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je krijgt dan situaties waarbij de ene persoon in feite even veilig kan rijden als een andere maar zich door zijn hogere rijvaardigheid een iets hogere snelheid kan permitteren, met even weinig ongelukken. Denk bvb nog maar gewoon eens aan iemands reactietijd en hoeveel afstand u aflegt op 1 sec bij 100km/h. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() We zullen even de advocaat van de duivel spelen.
71 en 67 jaar dus normaal beiden op pensioen. Maakt hun leeftijd het beter of slechter? Ze brengen de maatschappij toch niets meer bij en kosten alleen maar geld. Voor- en tegenstanders dus. 3 Nederlanders en 2 Belgen. Wat doen 3 Nederlanders met een audi op Duitse transitplaten op de Noorderlaan in België? Samen met 2 Belgen. Waarvan 2 mensen dan nog een positieve alcoholtest aflegden? Waren dit 5 brave zielen of eerder van verdacht allooi? 140 a 150 km/uur waar je 70 km/uur mag rijden? Niet 's nachts wanneer de straten er verlaten bijliggen maar op een ochtend om 9 uur. En dit met minstens 2 personen die positief waren. Wat doen die 3 Nederlanders en 2 Belgen dan op dat uur en tegen die snelheid? Katholiek is het allemaal niet. Wat er ook allemaal van moge zijn het is weer een typisch ongeval zoals dertien in een dozijn. Veel verdachte en complexe dingen. Maar je leest het artikel en elk denkend wezen kan al besluiten dat die 3 Nederlanders en 2 Belgen nooit zuiver op de graat zullen zijn. Als ik dit lees dan denk ik : 5 gasten die kleine gangsters zijn maar denken dat ze Al Capone zijn en daarom tegen een rotvaart rond vlammen en denken dat ze tot de elite maffia van Antwerpen behoren. Enige deftige straf is jarenlang in een vergeetput steken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit ongeval toont aan waarom de maximumsnelheid daar 70 km/u is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gewoon allemaal direct veroordelen tot levenslang rijverbod.
Ik denk dat er dan wel vrij snel aan het licht zal komen wie er echt het bewuste voertuig bestuurde. Erg toch weeral dat er bij zo van die idiote toestanden 2 onschuldige slachtoffers moesten vallen en dan spijtig genoeg nog in de verkeerde wagen. ![]() Wat een crapuleuze opmerking toch ... Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 maart 2015 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Schepen
|
![]() Advocaat van de duivel spelen? Zal ik dat 's even doen ?
Uit het artikel : Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat vergeten we maar even he als we maar op de vrouw haar kap kunnen zitten zeker, als we maar seksistisch kunnen doen en van de essentie af kunnen wijken?!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Precies dat een andere max-snelheid iets aan zulke rijmentaliteit zou veranderen. NIETS.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Awel , geen probleem mee !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Buiten het feit dat het inderdaad een spijtig ongeluk is en waar ze de daders deftig mogen straffen moet ik hierbij wel zeggen dat het mij geen bal interesseert waren het mijn ouders of grootouders geweest. Al vele jaren totaal geen contact meer mee en dat wil ik zo houden. Ik zal het wel horen wanneer ze hun laatste adem uitblazen. En neen ik moet niets van hun erfenis hebben. Je vrienden kies je. Je ouders, grootouders, broers, zussen ... kortom je familie kun je niet kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De kans dat oudere mensen hun gordel niet zouden dragen is klein en enkel indien ze voor medische reden vrijgesteld zouden zijn kan eventuele niet-dracht van de gordel verantwoord worden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw zeer laag EQ vloeit zover we hier kunnen of mogen opmaken op eerste zicht dan ook uit het gemis van de basis sociale banden en vaardigheden. Begrijp me niet verkeerd; het is en blijft uw goed recht zolang je anderen niet schaadt ermee en spijtig genoeg krijg ik de indruk dat dat echter wel zo het geval is omdat je uw eigen leefwereld en ervaring projecteert op de rest. Maar hey, dit kan een eerste indruk zijn en we mogen daar niet altijd op af gaan. Ik kan evenzeer mis zijn; hier kan men soms typen wat men wil of zich anders voordoen dan men in werkelijkheid is. Echter een aantal uitlatingen verraden wel zo goed als altijd de echte mens achter de "anonieme" persoon of minstens de duistere kant die al dan niet diep of aan de oppervlakte verborgen ligt. En ja mezelf niet uitgesloten ![]()
|
![]() |
![]() |