![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verhaal gaat als volgt. Een dame genaamd Rania El-Alloul spant een rechtzaak tegen haar verzekeringmaatschappij omdat die beslag heeft gelegd op haar auto en zij wilt de wagen terugkrijgen.
De Rechter vraagt haar om haar hijab af te nemen, omdat in een rechtzaal het dragen van een hoed en een zonnebril ook verboden is. Toen El-Alloul de rechter wees op het religieuze karakter van haar hijab zei de Rechter dat ze een advocaat moest raadplegen. El-Alloul antwoordde dat ze geen geld heeft om een advocaat te raadplegen. Gezien ze haar hijab weigerde af te nemen is de zaak dan maar op de rol gezet voor onbepaald termijn. Mevrouw El-Alloul zegt geschokt te zijn en voelt zich geen Canadees meer, want wanneer ze trouw zweerde om een goede Canadese burger te worden droeg ze ook een hijab. (sic) Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mss de rechter eens met ondersteunend beeldmateriaal het verschil tonen tussen een hoed, een zonnebril en/of een hijab ? ![]() het lijkt mij eerder een voorzet van die rechter om een excpliciete toelating voor die hijab binnen te halen ... heb je achtergrondinfo over die rechter ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waaruit alleen maar blijkt dat de wetgeving in Canada tweeslachtig is.
Van oudsher eiste men enige beleefdheidsvormen bijvoorbeeld in een rechtszaal, mogelijks zelfs in het publieke gedeelte van de gemeenteraad, of parlement (waar bij ons, vb. voor dit laatste het verboden is om te applaudisseren ....) In nieuwere wetgeving verlaat men dan die beleefdheidsvormen. En als men die normen vergeet, dan gaat dat duren tot er eens met echt problematische zaken afkomt. Nazistische verwijzingen, anti-homo, ... De laatste 30 tot 50 jaar kon men bij ons men er zich wat op verlaten dat de mensen vanzelf de cultuurnorm respecteerden. We zien dat de nieuwste immigranten, vooral godsdienstige extremisten, dit niet doen of kunnen. Dat is misbruik maken van onze gastvrijheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij schaamt ze zich voor een mislukte kleuring oid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij hebt dus over een stel normen die we niet belangrijk genoeg achten om in wetten te gieten, maar waaraan 'migranten' zich wel moeten houden, ook al staan die nergens beschreven ... ![]() weer sterk uit de hoek gekomen, Schoof |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds zijn er een hele hoop 'normen' die we onmogelijk kunnen beschrijven, en al zeker niet in wetten, maar die toch tot onze cultuur behoren, en naar de welke wij ons gedragen. Om een onnozel voorbeeld te geven: we hebben al een paar priesters gehad als verkozenen. Maar geen enkel van hen droeg in het parlement al te opvallende kledij die hen zou kenmerken als priester. Anderzijds pleitte ik er voor om die kledingsnormen wel degelijk in wettelijke of in reglementaire teksten te blijven opnemen. Allemaal, dus tot en met de neutrale en waardige kledij van ambtenaren. (en om even terug te komen op dat eerste: als jij ergens in het buitenland zijt, dan durf ik er gif op nemen dat jij - deels bewust en deels onbewust - sommige van die normen aanvoelt en ze respecteert. nog een onnozel voorbeeld: zonder enige wettelijke verplichting, ga jij je anders gedragen in een volks café, een jeugdcafé, een biljartcafé of een sjiek ingericht en weet-ik-veel-wat-nog café.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de rechter vraagt om die hoofddoek af te zetten in de rechtszaal, dan hoort ze dat ook te doen. Is ze 'geschokt'? Dat ze dan terugkeert naar land van herkomst, daar mag ze onder een volledige niqab rondlopen, ook in de rechtszaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie wil dat er iets gerespecteerd wordt, moet zorgen dat het in een wet gegoten wordt of zwijgen. het gaat niet op van ongeschreven en steeds nieuwe eisen op te leggen aan migranten. dat is frustrerend en kwetsend. giet eisen in wetten en houdt u eraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me vrij duidelijk te zijn toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Maar zo kennen we Ana List toch weer, linkiewinkie pro-multicul, maar niet zo sterk als MultiMAN, Seywen, Geneviere, Pandareus, Klein Licht ... Als puntje bij paaltje komt vallen ze toch allemaal door de mand die multikullers. Nu nog MultiMAN die hier zich wat moet mee moeien en het plaatje is volledig.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 27 februari 2015 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alleen die eerbiedig lijkt mij een beetje problematisch en een (typisch belgische justitie) open deur voor willekeur ... hoe bepaal je immers van een stilzwijgende toehoorders of ze wel eerbiedig genoeg zijn ? ![]() duidelijke wetten, meer moet dat niet zijn voor mij. zie, ik ben niet zo ne moeilijke mens ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() bij tweede lezing (ttz verder lezen dan die met ongedekten hoofde bijwonen)
bij die "alles wat de rechter tot handhaving van de orde beveelt, wordt stipt en terstond uitgevoerd'' ... zullen we weer maar uitgaan van de goede wil van de rechter zeker ??? :s |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Nu, rekening houdende enerzijds dat er toch moslims zijn van dezelfde religieuze strekking en ws. even gelovig, die het niet levensnoodzakelijk vinden om met zo'n hoofdbedekking rond te lopen, en anderzijds dat de dame in kwestie toch heel koppig is rekening houdende met de nadelen die ze ervan zal ondervinden. Auto niet terug, steuntrekkende met 3 kinderen etc. Maar ja, alles is wel ondergeschikt aan de "ingebeelde" voorschriften van de islam. Non-integratie op zijn best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() edit ![]() ![]() ![]() en het is Anna ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou eerder denken dat een duidelijke wet schrijven politiek 'moeilijk' ligt vandaag. mss zelfs in het geheel onmogelijk werd in Vlaanderen anno 2015. laat ons dit dan openlijk en duidelijk vaststellen, niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en ik mag dan met een gedrapeerde vlaamse leeuw voor de rechter verschijnen neem ik aan? (uiteraard ZONDER dat dit enige invloed op de uitspraak zal hebben).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |