![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Voor alle duidelijkheid. Ook niet elk 'autochtoon' huwelijk is een eeuwigdurend succesverhaal. Net zomin als elk 'gemengd' huwelijk een nachtmerrie hoeft te zijn. Enkele Vlaams Blok-mandatarissen kunnen van dat laatste trouwens getuigen.
Feit is dat de cultuurkloof vaak zo groot is, dat het huwelijk ze niet kan overbruggen. In een aantal gevallen leidt dat tot spanningen, psychische terreur of fysiek geweld. De bekende jeugdschrijfster Nicole Boumaâza kaapte diverse prijzen in de wacht met jeugdboeken waarin ze van leer trok tegen 'racisme' en 'onverdraagzaamheid'. Maar in haar eigen leven werd ze intussen het slachtoffer van een tirannieke Marokkaanse echtgenoot. Die leerde ze op een feestje kennen. De 22-jarige Vlaamse Nicole Ceulemans viel als een blok voor de charmes van de jonge Marokkaan. Het verzet van haar ouders mocht niet baten en het verliefde koppel huwde al snel. Nicole was spoedig zwanger en plots mocht ze de deur niet meer uit om naar de bibliotheek te gaan. "Marokkaanse vrouwen doen dat niet". Nicole schikte zich naar de harde wensen van haar man. Nicole en Daniel kregen twee zonen en twee dochters. "Vooral de meisjes leden onder de grillen van hun vader. Maar alle vier hebben ze zich op een gegeven moment afgekeerd van het islamitische geloof. Uit protest tegen hem, omdat hij het al te gortig maakte." Zo trouwde Daniel nog drie keer met een Marokkaanse vrouw. Nicole leefde jarenlang met de angst dat de kinderen ontvoerd zouden worden door hun vader. Toen ze slaag kreeg van haar man is ze weggegaan. Zopas kwam haar nieuwe boek uit, waarin ze de hel beschrijft: "Om de lieve vrede - de prijs van een huwelijk" (uitg. Davidsfonds). BOTSENDE CULTUREN IN EEN GEMENGD HUWELIJK Geen uitgeverij - opinieterreur "Mijn vaste uitgever wilde dit boek niet publiceren. Koren op de molen van het Vlaams Blok, oordeelde hij." Ontkenning "Ik geloof stellig dat me hetzelfde had kunnen overkomen met een Belgische man. Twee culturen verenigen in één huwelijk is niet makkelijk, maar wel mogelijk. Het was het tirannieke karakter van mijn man, niet zijn cultuur die mijn huwelijk tot een verschrikking maakte." Huisarrest "Toen ik zwanger was, mocht ik plots de deur niet meer uit om naar de bibliotheek te gaan. 'Marokkaanse vrouwen doen dat niet', kreeg ik te horen." Schaamte en respect "Ik leerde me voor Daniel te schamen omdat ik Belg was en niet gelovig. Ik had respect voor de gewoonten uit zijn cultuur. Maar andersom moest ik dat van Daniel niet verwachten." Polygamie "Hij is tot drie keer toe met een andere vrouw getrouwd. Ik was furieus, de eerste keer. Maar de volgende keren bijna opgelucht, want de andere vrouw was dan de reden dat hij langer in Marokko bleef. Zonder Daniel was het huis in vrede. En was ik gelukkig, bij mijn gezin en later mijn kleinkinderen." Kinderontvoeringen "Ik ken vrouwen die hun kinderen nooit meer hebben mogen zien. Vrouwen die drie jaar later een videoband opgestuurd krijgen waarin hun eigen, gebrainwashte kind haar uitmaakt voor hoer. Onmenselijk." Kloof "Ik wil niet dat dit boek de kloof verbreedt tussen de culturen, het is een persoonlijk verhaal." Nicole Boumaâza in Het Laatste Nieuws, 28.09.2004
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() ik ken meerdere interculturele koppels (belgische/marokkaan) en die zijn dolverliefd en gelukkig. Dat er een gek is die zijn vrouw opsluit is triest maar heeft niks met de islam te zien.
off topic: triest dat de vlaams blokker (advocaat van de partij) die zijn vrouw heel vaak hetkliniek insloeg terug bij de partij hoort en dus terug volwaardig lid is. Filip de winter vond dat geen probleem omdat het een prive-zaak was. Triest gewoon. Net zoals de onzin met decroix van de cd& v. Is veroordeeld maar aangezien de zaken verjaard zijn wordt hij niet gestraft. De CD&V vond dus dat het geen probleem was dat hij terug een belangrijke plaats zou opnemen binnen de partij. triest! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkende Mens, de gemengde huwelijken die wel werken, zijn waarschijnlijk diegene waar de Islam het minste in de pap te brokken heeft.
Gewoon effe een Koran lezen, al zijn het maar flarden en stukjes, zal snel duidelijk maken dat vrouwen zelfs geen 2de rangsburgers zijn, maar verbruiksgoederen. Je opmerkingen over politici is terecht. Het zij allemaal stuk voor stuk hypocrieten,zakkenvullers, leugenaars en oplichters. Als ze dan toch ons willen "besturen" dat ze het dan doen met hun eigen geld.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel ook hier is het sprekend dat een wetenschappelijke studie naar gemengde huwelijken (waar men overigens over alles en nog wat dure studies uitvoert) nog niet is gebeurd (of wel maar dan niet openbaar is gemaakt?)! Want wat voor multikulpropaganda zou dat niet zijn indien men zou kunnen aantonen dat gemengde huwelijke succesvol zijn! Vergeef me dus als ik een donker vermoeden heb waarom dit tot nu toe nog niet is gebeurd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() tja, als het resultaat van een wetenschappelijk onderzoek niet in je politieke kraampje past, dan zal het wel een fout onderzoen zijn he.
Wat betreft de opmerking over vrouwen in de islam en het lezen van flarden en stukken van de koran. Daar zit hem net het probleem. Je kan de islaam niet begrijpen door een aantal stukjes uit de koran te lezen. Het is net als het beschrijven van een appelsien. Ik kan je zeggen dat hij oranje is met een pel maar zolang je het niet proeft zal je slechts een deel van de realiteit kennen. Laten we dus een beetje nederig zijn als het aankomt op het verkondigen dat men iemands religie kent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil die religie niet kennen als "religie" ,maar ik weet wel graag over wat men nu zoveel heisa maakt.
Ik ben geen Iman, of een heilig geschrift kenner. En ja ik lees de vertaalde versie, die dus niet van toepassing zijn.([size=1]die verliezen nuances die van de Koran een onmisinterpreterbaar boek maken,zeggen hen die er alle nut bij hebben om de "mensen" onwetend te houden.Dezelfde truk werd toegepast door de katholieke kerk, de bijbel was niet voor het gepeupel om te lezen, die zouden het toch maar verkeerd begriijpen-als ze al konden lezen[/size]) Maar die teksten, samen met de gedragingen van mensen die zeggen dat ze die geschriften volgen, geven me genoeg om over na te denken. Dus in dit geval, ,het vergelijken van een religie die in de 7de eeuw is blijven steken als een bekeken ,maar niet geproefde appelsien. Deze Sinasappel heeft wel een orange velletje, maar met veel rimpels en een hoop bruinzwarte plekken met groene pluis op als je het mij vraagt. Oftewel, je moet er niet van proeven om te weten dat er iets mis is.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 oktober 2004 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() grappig maar weer eens volledig naast de kwestie. Er wordt weer eens te meer gevoelsmatig gereageerd zonder daarbij argumenten te hanteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 4 oktober 2004 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() de meeste die ik ken zijn koppels op de volgende wijze: een belgisch meisje en een marokkaanse jongen. Maar ik ken ook 1 koppel waar het omgekeerd is. en het is fout te denken dat het alleen lukt als de islam weinig belang heeft in het desbetreffende koppel. De meeste koppels houden strikt vast aan hun religie terwijl ze een grot en goede belgische vriendenkring hebben. Laat je niet wijsmaken dat het onmogelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 4 oktober 2004 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Op zich is dat geen probleem meer bij de meeste jongere koppels. In de vorige generatie gaf dat soms aanleiding tot problemen maar dat is snel aan het verdwijnen. Laat je dus niet wijsmaken dat er geen evolutie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zullen ook maar zwijgen over het aantal kinderontvoeringen die jaarlijks gebeuren door moslimvaders om te garanderen dat hun kroost als religieuse raszuivere moslims opgevoed worden en gevrijwaard blijven van verderfelijke westerse invloeden. Omgekeerd, betekent het huwelijk van een moslima met een autochtoon meestal een ware bevrijding voor die vrouw, een stap vooruit ; van het statuut van huisdier wordt ze plots een volwaardig persoon, die haar eigen keuzes kan maken, zonder bemoeienis van de vader, de zonen, de broers, de ooms, de imam en de mannelijke leden van haar (voormalige) gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Albert en Paola op staatsbezoek naar Marokkodi 05/10/04 - Koning Albert en koningin Paola vertrekken vandaag voor een driedaags staatsbezoek naar Marokko. Ze zullen er onder andere Belgische zakenlui ontmoeten die investeren in het land, maar ze gaan ook ontwikkelingsprojecten bezoeken.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ook het tijdstip is niet toevallig gekozen: het is dit jaar precies veertig jaar geleden dat de komst van Marokkaanse gastarbeiders naar België met een conventie geregeld werd. Volgend jaar is het ook de veertigste verjaardag van de Belgische ontwikkelingssteun voor Marokko. Eén op de vijf Marokkanen leeft onder de armoedegrens en de helft kan lezen noch schrijven. De jonge koning Mohammed VI doet grote inspanningen om zijn land te moderniseren. Begin dit jaar werd nog een nieuwe familiewet van kracht die de Marokkaanse vrouw meer rechten moet geven. In ruil hoopt het land wellicht op meer Europese investeringen. [size=5]Lastige thema's als kinderontvoeringen en terrorisme staan bij dit staatsbezoek officieel niet op de agenda. Toch zal er in de marge vast wel over gepraat worden.[/size] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Amai, straffe gast zijt gij. ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar hebben ze nog niet door dat het Westen geseculariseerd is en dat in het Westen een steeds groter aantal mensen hun leven en denken niet laten bepalen door een of andere godsdienst (en nog minder door een pedofiele profeet). De dag dat ze dat beginnen door te hebben, begint de eerste schuchtere inhalingspoging in de reusachtige beschavingsachterstand die de moslims hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |