Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2014, 13:57   #1
demonen
Banneling

Standaard De slechtste februarimaand ooit qua aantal faillissementen.

Er gingen in februari 984 bedrijven failliet, 6,2 procent meer dan in februari vorig jaar, meldt het handelsinformatiekantoor Graydon. Dat leidt tot de slechtste februarimaand ooit qua aantal faillissementen. Er is een duidelijke stijging van het aantal faillissementen bij de kleinere bouwbedrijven.

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...73531-3136.art

De bouw is de motor vd economie.
Ik geloof niet in een economische groei van 1,4% die men ons wijsmaakt.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 14:29   #2
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Samen Solidair.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 14:31   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Straks nog es naar de pandas kijken.

Zie hoe lief.
Oud 3 maart 2014, 14:37   #4
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Allemaal de schuld van die smerige gepensioneerde statutaire ambtenaren. In de plaats van hun drie keer hoger geperikwitetterd pensioen te investeren in vastgoed, gaan ze 't waarschijnlijk allemaal gaan opsouperen aan de Costa del Sol. De landverraders !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 14:40   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Allemaal de schuld van die smerige gepensioneerde statutaire ambtenaren. In de plaats van hun drie keer hoger geperikwitetterd pensioen te investeren in vastgoed, gaan ze 't waarschijnlijk allemaal gaan opsouperen aan de Costa del Sol. De landverraders !
Vindt ge de pandas dan niet lief?
Oud 3 maart 2014, 14:54   #6
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er gingen in februari 984 bedrijven failliet, 6,2 procent meer dan in februari vorig jaar, meldt het handelsinformatiekantoor Graydon. Dat leidt tot de slechtste februarimaand ooit qua aantal faillissementen. Er is een duidelijke stijging van het aantal faillissementen bij de kleinere bouwbedrijven.

Allès kaat koet, ikke kebbe nok vele werke en ferdiene koet.
Oud 3 maart 2014, 21:27   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En door het zachte winterweer is er amper weerverlet geweest, de bouw heeft dus de hele tijd kunnen doorwerken.
En diezelfde zachte winter heeft ongetwijfeld ook de stookkosten voor de bedrijven laag gehouden. Als er dan toch nog een record aantal faillissementen wordt opgetekend mag men het ergste beginnen vrezen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 22:21   #8
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En door het zachte winterweer is er amper weerverlet geweest, de bouw heeft dus de hele tijd kunnen doorwerken.
En diezelfde zachte winter heeft ongetwijfeld ook de stookkosten voor de bedrijven laag gehouden. Als er dan toch nog een record aantal faillissementen wordt opgetekend mag men het ergste beginnen vrezen.
Ford Genk en zijn toeleveranciers, Heinz Ketchup, Arcelor, Cater Pilar met hun toeleveranciers en nog vele anderen sluiten pas eind 2014.
Dat zijn in 1 klap 40.000 extra werklozen die over 10 maanden pas in de statistieken komen. Voor het jaar om is zullen er nog gigantisch veel mensen hun job verliezen!
Die 1,4% economische groei die Di Rupo verwacht zal er nooit komen.
De rentes op spaargeld blijven dalen en er zal nog minder geconsumeerd worden. Deze crisis is geen conjuncturele crisis maar een systeemcrisis veroorzaakt door staten en overheden met gigantische schuldenbergen en pensioenverplichtingen waaraan ze nooit aan kunnen voldoen!

Laatst gewijzigd door demonen : 3 maart 2014 om 22:25.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 23:17   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het gaat ongemeen slecht.
Niks reageert, niks verkoopt...doodstil allemaal.
Na het rampjaar 2013 begin ik te vrezen dat 2014 nog slechter gaat uitdraaien.

Uit de politiek komt de ééne electorale leugen na de andere gewoon om hun blazoen op te poetsen, tussendoor laten ze alles verkommeren en doen ze echt totaal niks van wat ze zouden moeten doen.

Hopelijk gaat het beter als de russen overnemen.
Oud 4 maart 2014, 14:57   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geert Noels verklaarde dat de ekonomische "groei" in 2014 +/- 0,01 % wordt.
Hij heeft het (bijna) altijd bij het rechte eind.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 15:26   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=demonen;7041882]Er gingen in februari 984 bedrijven failliet, 6,2 procent meer dan in februari vorig jaar, meldt het handelsinformatiekantoor Graydon. Dat leidt tot de slechtste februarimaand ooit qua aantal faillissementen. Er is een duidelijke stijging van het aantal faillissementen bij de kleinere bouwbedrijven.

En ik geloof niet in die faillissementen !
Goede vakmensen incl hun bedrijfje hebben werk zat en kunnen nauwelijks volgen.Vraag maar eens wanneer een goede ernstige voeger kan beginnen aan uw nieuwbouw...met een beetje geluk kan hij dit jaar nog beginnen eerder wordt het in 2015
Anders is het gesteld met die beroepsfalers die dan ook de statistieken aandikken maar die blijven rondtuffen met hun dikke bakken in armani pakjes !
Failliet gaan is voor vele van die sjoemelaars dan ook een winstgevende bezigheid....De schulden blijven ten laste van de vennootschap en worden nooit betaald zie bijgepast door de werkende belastingbetaler.
Drie dagen later herbeginnen ze op naam van een andere sjoemelaar ..Boekhoudkundige truukjes zijn dan ook een beroep op zich geworden !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 maart 2014 om 15:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 15:32   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=fred vanhove;7043334]
Citaat:

Goede vakmensen incl hun bedrijfje hebben werk zat en kunnen nauwelijks volgen.Vraag maar eens wanneer een goede ernstige voeger kan beginnen aan uw nieuwbouw...met een beetje geluk kan hij dit jaar nog beginnen eerder wordt het in 2015
Anders is het gesteld met die beroepsfalers die dan ook de statistieken aandikken maar die blijven rondtuffen met hun dikke bakken in armani pakjes !
Failliet gaan is voor vele van die sjoemelaars dan ook een winstgevende bezigheid....De schulden blijven ten laste van de vennootschap en worden nooit betaald zie bijgepast door de werkende belastingbetaler.
Drie dagen later herbeginnen ze op naam van een andere sjoemelaar ..Boekhoudkundige truukjes zijn dan ook een beroep op zich geworden !
John Crombez doet z'n werk niet goed (genoeg).
Oud 4 maart 2014, 15:45   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Boduo;7043338]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

John Crombez doet z'n werk niet goed (genoeg).
Inderdaad ....hij moet (nog) meer zijn best doen.
Oud 4 maart 2014, 15:48   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat ongemeen slecht.
Niks reageert, niks verkoopt...doodstil allemaal.
Na het rampjaar 2013 begin ik te vrezen dat 2014 nog slechter gaat uitdraaien.

Uit de politiek komt de ééne electorale leugen na de andere gewoon om hun blazoen op te poetsen, tussendoor laten ze alles verkommeren en doen ze echt totaal niks van wat ze zouden moeten doen.

Hopelijk gaat het beter als de russen overnemen.
Niks reageert ? Niks verkoopt ?? Probeer jij dan maar eens een (ernstige) vakman te pakken te krijgen....Wij zijn al zes maanden aan het wachten !
Oud 4 maart 2014, 15:50   #15
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Als demonen erover begint wordt hij ermee uitgelachen, begint hij er niet over dan beginnen degene die er anders mee lachen er zelf over. Dat is typisch pestgedrag!
Oud 4 maart 2014, 15:56   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks reageert ? Niks verkoopt ?? Probeer jij dan maar eens een (ernstige) vakman te pakken te krijgen....Wij zijn al zes maanden aan het wachten !
Wij hadden vorige maand ook een ernstig vakman nodig.
Ik liet hem voorzichtig doorschemeren dat hij, na z'n werk ONMIDDELLIJK cash zou betaald worden + nog wat zakgeld.
Zonder faktuur.
't Was in de sacoche.
Oud 4 maart 2014, 15:57   #17
Fakteur
Vreemdeling

Standaard

De bouwbedrijven met meerdere werknemers hebben het moeilijk om steeds weer nieuwe bouwprojecten te vinden. Die gaan er onder door. Want die moeten en hoge lonen uitbetalen en maandelijks nog een pak zwarte overuren. De echte zelfstandige stielmannen die alleen werken hebben massa's werk en rekenen ook flink door. Een bezetter, een elektricien, een loodgieter, een voeger, allemaal stielen waar nog veel werk in is. Waar ook veel in het zwart wordt gevraagd of ze beginnen nog zelfs niet meer. Op mijn huis was dat ettelijke tienduizenden euro's zwart geld. Betalen of geen woning meer zetten.

Sjoemelaars in dikke baken zullen er altijd zijn. Vooral die met hun management-vennootschappen. Dure advocaten, boekhouders, bedrijfsrevisors en dergelijke beroepen die constant in de grijze zone werken. Voor John Crombez een wet wil wijzigen hebben die beroepssjoemelaars al tien achterpoorten gevonden. Daarom dat John Crombez altijd achter kleine garnalen die het al moeilijk hebben zal aangaan en nooit de echte dikke vissen zal proberen te pakken.

De kleinhandel gaat er ook nog zwaar onder lijden. Omdat grotere ketens alles aan het dumpen zijn. Die grote ketens draaien jaarlijks massa's verliezen. Zo draait een ik-ben-toch-niet-gek keten per jaar miljoenen euro's verlies. Door fiscale trucs kunnen ze blijven dumpen. En de banken blijven die maar steeds nieuwe kredieten geven. En als het echt niet meer gaat is er weer het zoveelste sociaal bloedbad. Om enkele dagen later opnieuw te beginnen. Maar weeral John Crombez durft en kan daar niets aan doen. John Crombez heeft niets in zijn handen en spartelt maar wat rond als een vis op het droge. En elke maand incasseert hij ook maar al te graag zijn dik loon.

Ik vrees dat we nu in het begin van 2014 nog maar de start gezien hebben. De start van een echte crisis. De start van de faillissementen en sociale bloedbaden. Ik weet niet wat we van de verkiezingen in mei mogen verwachten. Maar wat de uitslag ook gaat zijn België gaat bloeden. Heel hard bloeden. Ik vrees hier dan ook nog Griekse scenario's te moeten meemaken.
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 16:31   #18
Fakteur
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Voor een kleine klus waar die maar enkele honderden euro's aan verdient komt die niet meer af. Enkel waar ze enkele dagen of weken werk aan hebben en ook enkele duizenden euro's' aan kunnen verdienen. Laat een bezetter eens een klein stuk muur komen doen. Maanden en maanden moet je zagen voor die nog maar eens wil komen kijken. En dan krijg je een prijs dat je omver valt. Ik wacht al maanden op de elektricien om nog enkele dingen af te werken. Er staat zelfs nog 500 euro van zijn slotfactuur open. Maar denk je dat die komt of iets laat weten. Al drie keer heeft hij zijn afspraak geannuleerd. En nu neemt die zelfs zijn telefoon niet meer op. Hij heeft zijn enkele duizenden euro's zwart geld al gehad en die 500 euro lijkt voor hem zakgeld te zijn.
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 16:42   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
De bouwbedrijven met meerdere werknemers hebben het moeilijk om steeds weer nieuwe bouwprojecten te vinden. Die gaan er onder door. Want die moeten en hoge lonen uitbetalen en maandelijks nog een pak zwarte overuren. De echte zelfstandige stielmannen die alleen werken hebben massa's werk en rekenen ook flink door. Een bezetter, een elektricien, een loodgieter, een voeger, allemaal stielen waar nog veel werk in is. Waar ook veel in het zwart wordt gevraagd of ze beginnen nog zelfs niet meer. Op mijn huis was dat ettelijke tienduizenden euro's zwart geld. Betalen of geen woning meer zetten.

Sjoemelaars in dikke baken zullen er altijd zijn. Vooral die met hun management-vennootschappen. Dure advocaten, boekhouders, bedrijfsrevisors en dergelijke beroepen die constant in de grijze zone werken. Voor John Crombez een wet wil wijzigen hebben die beroepssjoemelaars al tien achterpoorten gevonden. Daarom dat John Crombez altijd achter kleine garnalen die het al moeilijk hebben zal aangaan en nooit de echte dikke vissen zal proberen te pakken.

De kleinhandel gaat er ook nog zwaar onder lijden. Omdat grotere ketens alles aan het dumpen zijn. Die grote ketens draaien jaarlijks massa's verliezen. Zo draait een ik-ben-toch-niet-gek keten per jaar miljoenen euro's verlies. Door fiscale trucs kunnen ze blijven dumpen. En de banken blijven die maar steeds nieuwe kredieten geven. En als het echt niet meer gaat is er weer het zoveelste sociaal bloedbad. Om enkele dagen later opnieuw te beginnen. Maar weeral John Crombez durft en kan daar niets aan doen. John Crombez heeft niets in zijn handen en spartelt maar wat rond als een vis op het droge. En elke maand incasseert hij ook maar al te graag zijn dik loon.

Ik vrees dat we nu in het begin van 2014 nog maar de start gezien hebben. De start van een echte crisis. De start van de faillissementen en sociale bloedbaden. Ik weet niet wat we van de verkiezingen in mei mogen verwachten. Maar wat de uitslag ook gaat zijn België gaat bloeden. Heel hard bloeden. Ik vrees hier dan ook nog Griekse scenario's te moeten meemaken.
Volledig mee eens ...enkel ik denk niet dat het zo'n vaart gaat lopen als in Griekenland daarvoor is de situatie te verschillend maar goed je weet nooit en alles kan.
Oud 4 maart 2014, 16:42   #20
JBM
Staatssecretaris

Standaard

[quote=fred vanhove;7043334]
Citaat:

Ja en neen denk ik. Zelf ken ik een aantal mensen die pas met een zelfstandige activiteit zijn begonnen en wiens orderboekjes al tot volgend jaar vol zitten. Het kan dus nog wel degelijk.

Langs de andere kant weet ik ook dat de zelfstandigen in de horeca vorig serieus gebloed hebben, dat grondwerkers momenteel het werk allesbehalve voor het oprapen hebben, dat er in de wegenbouw een ongeziene prijzenslag tussen de aannemers bezig is,...
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be