![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er gingen in februari 984 bedrijven failliet, 6,2 procent meer dan in februari vorig jaar, meldt het handelsinformatiekantoor Graydon. Dat leidt tot de slechtste februarimaand ooit qua aantal faillissementen. Er is een duidelijke stijging van het aantal faillissementen bij de kleinere bouwbedrijven.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...73531-3136.art De bouw is de motor vd economie. Ik geloof niet in een economische groei van 1,4% die men ons wijsmaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samen Solidair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Straks nog es naar de pandas kijken.
Zie hoe lief.
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Allemaal de schuld van die smerige gepensioneerde statutaire ambtenaren. In de plaats van hun drie keer hoger geperikwitetterd pensioen te investeren in vastgoed, gaan ze 't waarschijnlijk allemaal gaan opsouperen aan de Costa del Sol. De landverraders !
![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En diezelfde zachte winter heeft ongetwijfeld ook de stookkosten voor de bedrijven laag gehouden. Als er dan toch nog een record aantal faillissementen wordt opgetekend mag men het ergste beginnen vrezen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn in 1 klap 40.000 extra werklozen die over 10 maanden pas in de statistieken komen. Voor het jaar om is zullen er nog gigantisch veel mensen hun job verliezen! Die 1,4% economische groei die Di Rupo verwacht zal er nooit komen. De rentes op spaargeld blijven dalen en er zal nog minder geconsumeerd worden. Deze crisis is geen conjuncturele crisis maar een systeemcrisis veroorzaakt door staten en overheden met gigantische schuldenbergen en pensioenverplichtingen waaraan ze nooit aan kunnen voldoen! Laatst gewijzigd door demonen : 3 maart 2014 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks reageert, niks verkoopt...doodstil allemaal. Na het rampjaar 2013 begin ik te vrezen dat 2014 nog slechter gaat uitdraaien. Uit de politiek komt de ééne electorale leugen na de andere gewoon om hun blazoen op te poetsen, tussendoor laten ze alles verkommeren en doen ze echt totaal niks van wat ze zouden moeten doen. Hopelijk gaat het beter als de russen overnemen.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft het (bijna) altijd bij het rechte eind. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=demonen;7041882]Er gingen in februari 984 bedrijven failliet, 6,2 procent meer dan in februari vorig jaar, meldt het handelsinformatiekantoor Graydon. Dat leidt tot de slechtste februarimaand ooit qua aantal faillissementen. Er is een duidelijke stijging van het aantal faillissementen bij de kleinere bouwbedrijven.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...73531-3136.art Ik geloof niet in een economische groei van 1,4% die men ons wijsmaakt. En ik geloof niet in die faillissementen ! Goede vakmensen incl hun bedrijfje hebben werk zat en kunnen nauwelijks volgen.Vraag maar eens wanneer een goede ernstige voeger kan beginnen aan uw nieuwbouw...met een beetje geluk kan hij dit jaar nog beginnen eerder wordt het in 2015 Anders is het gesteld met die beroepsfalers die dan ook de statistieken aandikken maar die blijven rondtuffen met hun dikke bakken in armani pakjes ! Failliet gaan is voor vele van die sjoemelaars dan ook een winstgevende bezigheid....De schulden blijven ten laste van de vennootschap en worden nooit betaald zie bijgepast door de werkende belastingbetaler. Drie dagen later herbeginnen ze op naam van een andere sjoemelaar ..Boekhoudkundige truukjes zijn dan ook een beroep op zich geworden ! Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 maart 2014 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=fred vanhove;7043334]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik liet hem voorzichtig doorschemeren dat hij, na z'n werk ONMIDDELLIJK cash zou betaald worden + nog wat zakgeld. Zonder faktuur. 't Was in de sacoche. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() De bouwbedrijven met meerdere werknemers hebben het moeilijk om steeds weer nieuwe bouwprojecten te vinden. Die gaan er onder door. Want die moeten en hoge lonen uitbetalen en maandelijks nog een pak zwarte overuren. De echte zelfstandige stielmannen die alleen werken hebben massa's werk en rekenen ook flink door. Een bezetter, een elektricien, een loodgieter, een voeger, allemaal stielen waar nog veel werk in is. Waar ook veel in het zwart wordt gevraagd of ze beginnen nog zelfs niet meer. Op mijn huis was dat ettelijke tienduizenden euro's zwart geld. Betalen of geen woning meer zetten.
Sjoemelaars in dikke baken zullen er altijd zijn. Vooral die met hun management-vennootschappen. Dure advocaten, boekhouders, bedrijfsrevisors en dergelijke beroepen die constant in de grijze zone werken. Voor John Crombez een wet wil wijzigen hebben die beroepssjoemelaars al tien achterpoorten gevonden. Daarom dat John Crombez altijd achter kleine garnalen die het al moeilijk hebben zal aangaan en nooit de echte dikke vissen zal proberen te pakken. De kleinhandel gaat er ook nog zwaar onder lijden. Omdat grotere ketens alles aan het dumpen zijn. Die grote ketens draaien jaarlijks massa's verliezen. Zo draait een ik-ben-toch-niet-gek keten per jaar miljoenen euro's verlies. Door fiscale trucs kunnen ze blijven dumpen. En de banken blijven die maar steeds nieuwe kredieten geven. En als het echt niet meer gaat is er weer het zoveelste sociaal bloedbad. Om enkele dagen later opnieuw te beginnen. Maar weeral John Crombez durft en kan daar niets aan doen. John Crombez heeft niets in zijn handen en spartelt maar wat rond als een vis op het droge. En elke maand incasseert hij ook maar al te graag zijn dik loon. Ik vrees dat we nu in het begin van 2014 nog maar de start gezien hebben. De start van een echte crisis. De start van de faillissementen en sociale bloedbaden. Ik weet niet wat we van de verkiezingen in mei mogen verwachten. Maar wat de uitslag ook gaat zijn België gaat bloeden. Heel hard bloeden. Ik vrees hier dan ook nog Griekse scenario's te moeten meemaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Voor een kleine klus waar die maar enkele honderden euro's aan verdient komt die niet meer af. Enkel waar ze enkele dagen of weken werk aan hebben en ook enkele duizenden euro's' aan kunnen verdienen. Laat een bezetter eens een klein stuk muur komen doen. Maanden en maanden moet je zagen voor die nog maar eens wil komen kijken. En dan krijg je een prijs dat je omver valt. Ik wacht al maanden op de elektricien om nog enkele dingen af te werken. Er staat zelfs nog 500 euro van zijn slotfactuur open. Maar denk je dat die komt of iets laat weten. Al drie keer heeft hij zijn afspraak geannuleerd. En nu neemt die zelfs zijn telefoon niet meer op. Hij heeft zijn enkele duizenden euro's zwart geld al gehad en die 500 euro lijkt voor hem zakgeld te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=fred vanhove;7043334]
Citaat:
Langs de andere kant weet ik ook dat de zelfstandigen in de horeca vorig serieus gebloed hebben, dat grondwerkers momenteel het werk allesbehalve voor het oprapen hebben, dat er in de wegenbouw een ongeziene prijzenslag tussen de aannemers bezig is,... |
|
![]() |
![]() |