![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Volgens een krantenartikel in Gazet van Antwerpen van vandaag zouden er in heel Antwerpen nog maar 46 pastoors zijn voor in totaal 76 parochies.
Er zijn zelfs pastoors die op hun eentje 4 parochies onder hun hoede hebben. Ondertussen wordt op de grens van het Kiel met Hoboken de bouw van een Imamschool gepland. Met deze 46 pastoors in gedachte, waar er bovendien steeds weer van wegvallen, denk ik dat het niet lang meer zal duren (als het niet reeds zover is!) of er zijn meer imams dan pastoors in Antwerpen. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() en dat is erg waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ooit zullen de Moslims net zoals de katholieken in WestEuropa begrijpen dat Godsdienst maar een vlucht is en niet noodzakelijk is om "goed" te kunnen leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de wereld rondkijk dan heb ik niet de indruk dat de islamisten ooit zullen begrijpen dat de godsdienst een hulpmiddel is.
De 2 miljard moslims in de wereld, inclusief die in West-Europa, leven voor allah, met allah, en volgens de regels van allah. Zelfs de meest vooruitstrevende islamisten in onze contreien vervallen steeds weer in die allah instincten, bij elke crisis, in elke discussie. De islamisten identificeren zich ook veel meer met hun godsdienst dan met hun gastland. Ze nemen het bijvoorbeeld nooit op voor België tegen en moslimland. Eerder onvoorwaardelijk tegen het Westen en voor de Moslims. Het staat ook vast dat wanneer wij hier in West-Europa blind en naief blijven toekijken, de toekomst er voor onze kinderen niet rooskleurig zal uitzien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() [size=6][/size]Enwat gaan wij daar kunnen aan veranderen ?
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Er was een tijd, dat de katholieken even erg waren..Paus en kerk, waren alles voor de burger, en werden ook blindelings geloofd..En zoniet dreigden er zware straffen..Met martelingen en dood tot gevolg..
Ik herinner me nog levendig, dat mijn grootmoeders, niet met onbedekt hoofd op straat kwamen.. Ze hadden een sjaal op hun hoofd..En bloodshoofd de kerk betreden was een zwaar misdrijf.. Nu ja..wij evolueerden..naar een tollerandere maatschappij, en de kerk krijgt steeds minder greep op ons leven.. Daarmee wil ik alleen maar zeggen, hoe meer een bevolking door repressie en intimidatie kalm wordt gehouden, en hoe meer het geloof greep houdt op een volk, hoe minder de plaatselijke bevolking zal kunnen evolueren naar een democratische maatschappij.. Erger vind ik dat bepaalde groepen allochtonen dat schrikbewind hier terug willen invoeren..Onder het mom van hun geloof, zetten ze heelder groepen onder druk..En dat kunnen wij in ons land toch echt niet meer tollereren. Vrijheid van godsdienst o.k.Maar laat ze dat belijden, in kerken en Moskeën, en zich niet bemoeiën met het beleid van een land.. Dat is de omgekeerde wereld..
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Dat de pastoors in Vlaanderen een bedreigde diersoort zijn, kan mij eigenlijk weinig schelen, waar ik mij zorgen om maak is of dat met het verdwijnen der pastoors het patrimonium beschermd zal blijven, al die kerken, pastorijen, kloosters,.... Dat zou ik écht erg vinden moesten deze prachtige gebouwen (nt allemaal natuurlijk) onder de sloophamer verdwijnen & met hen een stuk Belgische cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het verdwijnen van de priesters ben ik het met Jorge eens. Kan mij niets schelen. De kerken zijn leeg. Waarom dan meer priesters?
Over de godsdienstvrijheid kan ik je maar voor een stuk bijtreden. We moeten namelijk wel opletten dat de moslims hier niet arroganter worden dan ze nu al zijn. Het is een klein groepje dat onrust stookt. Maar ze hebben snel heel die moslimbevolking achter zich. En dan moeten wij kost wat kost vermijden. Indien nodig, met repressie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat er meer imams zouden zijn in Antwerpen dan pastoors kan mij trouwens niks schelen. Het aantal imams zegt trouwens niks, aangezien een pastoor volgens mij een veel hoger aantal potentiële parochianen heeft dan een imam.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Over Imans nog even dit: zij zijn volgens mij de ideale spreekbuis van de moslimgemeenschap & kunnen ook de integratie enorm bevorderen. Maar dan moeten er, naar Nederlands voorbeeld, Imanscholen in België opgericht worden waar ook onze waarden aangeleerd worden teneinde zonder problemen samen te wonen mét behoud van eigenheid. Ik geloof in het verenigingsleven als catalysator van een gemeenschap, waar gediscussierd kan worden naar buiten toe, eens een positief signaal wordt gegeven & ook een standpunt. Want op dit ogenblik horen we enkel de standpunten van de extremistische groepen die al langer georganiseerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Serieus ,hier zitten nen hoop linkse bietekwieten niet te doen!!!
![]() Er zijn bijna geen pastoors meer:EN DAN! zeggen ze ![]() ![]() ![]() ![]() Dat een andere godsdienst in de plaats komt voor een bevolking die sterk aangroeit welliswaar= een vreemde bevolking,moslims de o zo verdraagzamen ,ze zijn in de gastlanden ineens allemaal mattekruipers en in land van herkomst is dat bijlange na zo extreem niet ,word niet naar gekeken! Want dan is het ineens: zo een vaart zal het niet lopen en vreemden kunnen geen kwaad al overwoekeren ze ons,en ieder zijn geloof ,de katholieke kerk heeft al zoveel op zijn palmares dat schande is,en wij zijn nu slimmer dan vroeger wij heben geen geloof meer nodig,geloof=opiuim voor het volk ENZ...!!! Er is een tijd in aantocht dat jullie oogjes zal doen opengaan ,die tijd is niet ver meer af,en dan zal het zijn :hadden we het maar geweten! ![]() Gewaarschuwd is er genoeg ,maar tja ,liever een linkse kop in het zand zijn met hun o zo verfijnde gedachten over de stoute mensen die voor het eigen volk en land zijn en daar het beste voor willen ENZ... Stelleke land- en volksverraders !!! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
lol, dwaze christenen vluchten in een sprookje, wake up and smell reality we zijn eindelijk van het juk van de kerk af, we betalen er wel nog belastingen voor (zeer tegen mijn zin)
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het beu om steeds te moeten stellen "ik ben geen vb stemmer", net alsof dat een visitekaartje moet zijn om even je mening te geven, zonder dat die per definitie de grond in wordt geboord. Net zoals in 1968 gaat het hem nu OOK NIET over de MENSEN! maar wel over de religie die de MENSEN DOM HOUDT! En nu blijkt deze houding rechts xenofoob te zijn? Leg eens uit! Kris Merckx heeft het blijkbaar ook niet begrepen, nochtans, ik heb ontzettend veel sympathie voor iemand met zulke idealen! Sorry Kris, ge bent gewoon mis nu!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat je een verkeerd beeld van de Islam hebt & de Moskee's, ze zijn naast gebedshuizen ook discussie- & leerhuizen. Waar mensen samen komen & er een open dialoog gevoerd kan worden. Wanneer, sorry voor de herhaling, er in België goeie Imanscholen worden opgericht waarin ook wordt rekening gehouden & begrip opgebracht voor de Westerse cultuur dan zijn we op de goeie weg. Dus je stelling dat de Islam de mensen dom houdt gaat niet op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Hier heb je weer héél lang over nagedacht zeker, je doet je partij weer alle eer aan. Denk dat het tijd wordt dat U zich terug integreerd in België, ik kan u ten zeerste een inburgeringscursus aanbevelen & volg dan meteen ook een cursus " Hoe schrijf ik Nederlands correct & zonder platte scheldwoorden".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ofwel tutoyeer je iemand, ofwel niet ! Geen "U" en "je" door mekaar gebruiken. Jorge, misschien kun je eens deze passage uit de Bijbel lezen : Mattheüs 7, 3-5. Omdat ik een donkerrood vermoeden heb dat jij heel erg misschien geen exemplaar van dit boekwerk hebt rondslingeren : 3. Waarom maakt u zich druk over een splinter in het oog van uw broeder, terwijl u niet eens merkt dat in uw eigen oog een balk zit ? 4. Hoe kunt u dan zeggen : "Kom, ik zal die splinter even uit uw oog halen ? " Met die balk in uw oog ziet u immers niets ? 5. Hoe kunt u dan uw broeder helpen ? Huichelaar ! Zorg eerst dat die balk uit uw eigen oog weg is. Dan ziet u tenminste wat u doet, als u die splinter uit het oog van uw broeder haalt. (Ik zwijg nog over die kemel van een dt-fout !) |
|
![]() |
![]() |