Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2015, 00:15   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Christen-soldaat: 'Ik verdedig Israël, mijn thuis'

Volgens recent nieuws gaat ISIS weer tekeer tegen christenen in Irak en Syrië. Volgens berichten waren in de afgelopen weken niet minder dan 35 dorpen van Assyrische christenen in het noord-oosten van Syrië het doelwit. In de meeste dorpen woont nu niemand meer. De gelukkigen zijn gevlucht, maar tientallen en misschien honderden zijn ontvoerd door ISIS en wachten op een akelig lot.

FOTO: Vader Gabriel Naddaf, geestelijk leider van het Israeli Christian Recruitment Forum, samen met een aantal jonge Arabisch sprekende Aramese christenen als ze worden opgenomen in de Israel Defense Forces.

Personen die Arabische media volgen meldden vorige week, dat ten minste 15 Assyrische christenen, die door ISIS waren opgepakt, al publiekelijk zijn onthoofd omdat ze het hadden gewaagd de wapens op te nemen om hun huizen te verdedigen.

Een jonge Israëlische christen met de naam George, die dit verhaal op Facebook postte, zei dat dit hem er pijnlijk aan herinnerde waarom hij en zoveel jonge Israëlische christenen bewust en graag vrijwillig dienen in het Israëlische leger.

'Ik zal de Staat Israël blijven verdedigen en beschermen als een Joodse en democratische Staat, het Heilige Land', schreef George. 'Ik heb geen ander land,' voegde hij eraan toe, in navolging van de Joodse noodkreet voor het Land Israël.

Verder wees George er op, hoe belachelijk het was dat activisten op campussen over de hele wereld protesteren tegen Israël als een 'apartheidsstaat', terwijl hij en andere Arabisch sprekende christenen vrij zijn om zich uit te spreken en deze natie te verdedigen, zelfs terwijl in een buurland medechristenen gewoon worden afgeslacht omdat ze christenen zijn.

De woorden van de jonge christen-soldaat zijn op de Facebook-pagina van het Israeli Christian Recruitment Forum geplaatst, dat lokale Aramese christelijke jongeren aanmoedigt om te dienen in het IDF, als eerste stap op weg naar volledige integratie in de Israëlische Joodse samenleving.

http://www.israeltoday.nl/NewsItem/t...0/Default.aspx

Respect voor mijn broeder !
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 00:35   #2
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Gezellig.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 03:38   #3
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Gehersenspoelden aller landen, verenig U in naam van religieuze waanbeelden!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be