![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We zijn nog geen 2 maanden ver en ik heb al 298 meer uitgegeven als onder Di Rupo aan belastingen auto, grondbelasting en ziekenkas.
Lang leve de nieuwe rechtse belastingregering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Als het maar rechts is en onsympathiek, dat word ernstig genomen. En de kiezer spreekwoordelijk in de bips.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vb. met welke auto je rijdt, en hoeveel je vorig jaar betaalde en hoeveel nu; en volgens welke regeringsbeslissing dat wel was. Dacht je verder dat die diepe, diepzeediepe, staatsschuld zonder pijn weg ging slinken ? Eén van de aspecten van 'verantwoordelijkheid opnemen' is: voor bepaalde zaken 'le juste prix' betalen. Ge weet wel: het omgekeerde van het gratis-verhaal. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik reed, gecorrigeerd, 52 km waar je 50 km mag rijden. 50 Euro boete, minnelijke schikking. De betalingsformaliteiten volgen nog! Dit is toch niet meer normaal!! Die paal is bijgesteld om zoveel mogelijk op te brengen. Volgens mij weten ze van geen hout pijlen maken en zitten ze op zwart zaad!! Laatst gewijzigd door demonen : 25 februari 2015 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grondbelasting zal wel door de gemeentelijke opcentiemen komen. Bij ons zijn die verhoogd van 775% naar 900%.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik reed 2 km te snel, ik geef het toe!!
Laatst gewijzigd door demonen : 25 februari 2015 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen reed mijn dochter, met MIJN auto, gecorrigeerd 51 per uur en dat kostte haar ook 50 euro. Je weet wellicht dat ik nogal aan de strenge kant ben voor flink wat zaken. Wel, voor dergelijke overtredingen (zo tussen 1 en 5 per uur er over), zou ik per jaar één educatieve verwittiging durven geven. Tussen 5 en 10 per uur, voor de eerste overtreding per jaar: 25 euro. De overgangen naar lagere snelheidsregimes zou wat mij betreft, duidelijker (ribbelstrookje er bij ... bla bla ...) mogen aangegeven worden. Maar ne keer daarboven: hoge boetes èn strafpunten op het vrijbewijs. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Autobelasting vorig jaar 614 nu 679. Gemeentebelasting vorig jaar 35, N-VA mee in het bestuur nu 50. Grondbelasting, zal ik morgen terug opzoeken. Water en elektriciteit heb ik de voorschotten zelf met 15 € verhoogd wegens de toekomstige stijgingen, betekent voor elektriciteit 180 per jaar en voor water 60 per jaar. Dit omdat N-VA denkt dat electrabel, het stroomnet en de watermaatschappijen, waar wij met belastingcenten de infrastructuur reeds betaalden, in armoede zouden baden, dus laten ze ons nog eens met meer over de brug komen. Wij zitten op zwart zaad, niet de rotzooi die och arme al teveel heeft. Zoals de keizer van Antwerpen die al reclameerde toen hij 2% moest inleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lokale politiezones hebben hun objectief in aantal flitscontroles maar ook in aantal vaststellingen. Als het tweede objectief wat achterloopt, kunnen ze dat door de tolerantiegrens heel laag in te stellen positief beïnvloeden. On n'est jamais mieux servi que par soi même. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Dan had ge uw snelheid maar moeten matigen. 50 was duidelijk het maximum, niet de richtlijn. Nultolerantie was dat betreft, da's de enige manier waarop mensen leren. Eigen schuld, dikke bult. Ziet maar dat ge in 't vervolg uw snelheid wat meer matigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wees blij dat ze je niet in den bak steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zullen er zeker veel interesse hebben in je visionaire opinie over verkeer, repressie en bezigheidstherapie voor flikken ( boetes uitschrijven die van automatische flitsers bij de honderden binnen rollen ) terwijl de para's hun echte werk doen in antwerpen, brussel en luik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tax shift bedoel je ? je verdient normaal 298 euro meer als werknemer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want 300 euro meer, enkel voor auto, grondbelasting en ziekenkas, dat lijkt me nogal veel. Ik hoop natuurlijk dat je ons niet in de maling neemt, en dit jaar met een meer vervuilende auto met meer pk enz. rijdt dan vorig jaar .... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb nochtans de indruk dat hij zijn huiswerk maakte.
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is dat tegenwoordig zo verkeerd aan om geld te verdienen die hoort bij inspanningen om werk te doen en normaal gezien ook correct verworven zijn, alleen het nadeel is dat je niet de hele brutobedrag als netto binnen krijgt omdat er nog je sociale zekerheid (13.07 %) afgaat (werkgevers passen het verschil van 32% bij) en je bedrijfsvoorheffing (+/- 25 %).
|
![]() |
![]() |