![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar in deze regionen vroeger het principe Ius sanguinis gold, is dit ondertussen veranderd in ius soli of wordt er alvast mee rekening gehouden met de plaats waar het kind geboren werd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat deze werkwijze ook in Belgique gebeurt, waarbij hoogzwangere Kongolese vrouwen nog net op tijd het vliegtuig naar Brussel nemen, hier bevallen van een " Belg " en later de papa laten overkomen als "gezinshereniging". http://forum.politics.be/showpost.ph...82&postcount=1 Ik van dat jus soli dus geen goed systeem. Het bekende verhaal van de kat in de viswinkel komt hier terug naar voren. En bovendien is het gevaarlijk voor het ongeboren kind om in de laatste maanden nog te vliegen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 maart 2015 om 17:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ius sanguinis zal vermoedelijk weer te racistisch zijn. Ik snap niet goed waarom je geboorteplaats (ius soli) per se zou moeten betekenen dat je een band hebt met dat land die sterk genoeg is om rijksinwoner te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom ze dit zouden kunnen weigeren? Ze kunnen moeilijk elke zwangere vrouw tegenhouden. OK men mag niet vliegen na 7 maanden zwangerschap, maar dat hoeft ook niet: de organizatie zorgt voor een verblijf van drie maanden (inbegrepen in de prijs). Bevalling in een privé kliniek, met alle zorg en nazorg. Wie gaat me tegenhouden? (We hebben hier natuurlijk geen super universiteiten en zo, maar er moet toch een voordeel zijn aan het Belgische burgerschap zou ik denken - en het zouden deze keer dus niet de standaard sociaal achtergestelden zijn die hiervoor in aanmerking komen.).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 maart 2015 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totaal andere regels dan in de VS dus. (het gaat hier uiteraard over de toepassing van het ius soli-principe, er zijn andere manieren voor een kind dat hier is geboren om Belg te worden).
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 4 maart 2015 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |