![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is er eens een plek waar blijkt dat er kon in vrede geleefd worden, dan moeten die kaloten het weer naar de kloten helpen.
titel: Het is niet langer ‘mezquita’ maar ‘kathedraal’ van Córdoba Schijnheilige oorlog om een monument link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150306_01566386 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, wat erg toch.
Voor wanneer de eerste onthoofdingsfilmpjes? Hagia Sof�*a ... iemand?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mezquita betekent moskee.
Het lijkt me nogal logisch dat een christen naar deze kathedraal dan ook eerder als dusdanig zal verwijzen. Het feit dat gesproken wordt over een moskee-kathedraal geeft blijk van een grote verzoeningsdrang met respect voor het erfgoed. Enkel willen spreken van "mezquita" is op zich radicaal. En voor de goede lezer: moslims werden honderden jaren lang uit Spanje geband. De Moorse elementen binnen de kathedraal zijn mooi bewaard gebleven, anders dan de orthodoxe elementen in de Hagia Sofia. Daar werden gelovigen vermoord, beelden kapotgeslagen en muurschilderingen uitgebroken of beklad.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees ook gerust: http://www.catedraldecordoba.es/fases.asp.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kathedraal ligt volledig binnen de moskee.
Zoals in het krantenartikel: iedereen spreekt over de mezquita. Laat ons mekaar geen blaasjes wijsmaken: de dag dat ze er aan kunnen beginnen, zijn de kaloten-leiders even gevaarlijke extremisten als nu de immams. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch blijft de katholieke kerk verwijzen naar het rijke islamitische verleden van het gebouw. Blijft er verwezen worden naar de kathedraal als "moskee-kathedraal". Ik begrijp dus echt je probleem niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 9 maart 2015 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo vroeg was ik nu ook weer niet opgestaan. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De christenen die tijdens de reconquista de moslims uit Europa verjaagd hebben waren ook 'extremisten'. En gelukkig maar dat er zulke 'extremisten' zijn. Als we hadden moeten rekenen op de 'gematigde' softe bèta's om Europa te bevrijden liepen we hier nu in een soepjurk te bidden tot Allah. Europese 'extremisten' zijn dus hard nodig. Zonder Europese extremisten was Europa al tien keer veroverd door volkeren van andere continenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Extremistische aanhangers van de hedendaagse EVRM-toestanden, aanverwante cultuur en politieke vrijheden, dat is ok. Vrije meningsuiting, scheiding kerk en staat, enz. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Gelukkig waren onze voorouders 'extremisten' die schijt hadden aan EVRM-toestanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé, de 17de of 18de eeuw is ook goed, maar dan wel zonder die zotten van de Verlichting.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bekijk het heden, en ik zie imams die het al te boertig uithangen, en ik zie kaloten die zich inhouden, maar ook niet meer dan dat. Want laat ze los, en morgen zijn ze even erg als die imams. Dat is mijn kijk op de zaken, met mijn open ogen in mijn kop. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.imdb.com/title/tt0160986
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch jouw droom, niet? Af geraken van al die bullshit rond "de Verlichting"?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 maart 2015 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat vrouwen in Kalotenkand per uitstek, namelijk Vaticaanstad, er niet veel te zeggen hebben... ![]()
![]() |