Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2004, 09:41   #1
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard Marokko moderner dan België

De Gucht vraagt Marokkaanse minister naar België

do 07/10/04 - Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD) nodigt de Marokkaanse minister van Religieuze Zaken uit naar ons land. De Gucht is momenteel in Marokko, naar aanleiding van het staatsbezoek van het koningspaar.

De Gucht wil de moderne toepassing van de islam ook in ons land.

(foto Belga)

Door moderniseringen wordt de islam in Marokko nu op een modernere manier toegepast en De Gucht wil dat die boodschap ook bij Belgische moslims overkomt.

"Ik geloof dat het een goed idee is om de minister die bevoegd is voor Religieuze Zaken uit te nodigen voor een bezoek aan België", zegt De Gucht. De Marokkaanse minister in kwestie heeft het voorstel graag aanvaard.

Zo kan de minister in ons land toelichting komen geven over de moderniseringen van de islam, zoals over de gelijkheid van man en vrouw. De gelijkheid van man en vrouw is in Marokko nu een wet geworden.

De minister kan ook komen vertellen over hoe er wordt toegezien op wat er door de imams in de moskeeën wordt verteld. Alleen een gematigde en vooruitstrevende versie van de islam mag worden gepredikt.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 09:42   #2
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Dit is trouwens een betere manier om te komen tot integratie dan door blinde dwang.

Ik vind dit een positief initiatief!
Oud 7 oktober 2004, 10:08   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Dit is trouwens een betere manier om te komen tot integratie dan door blinde dwang.

Ik vind dit een positief initiatief!
Volledig mee akkoord. Maar is Turkije op dat vlak niet verder gevorderd? (Scheiding staat-religie?)

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 10:49   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Alhoewel het een positief initiatief is, vind ik dat het ondertussen wel al ver gekomen is.
Waarom moet een minister van een ANDER LAND hiér komen uitleggen aan de emigranten hoe zij zich HIER moeten gedragen? Het is overduidelijk dat die mensen volkomen lak hebben aan onze wetten en zich wensen te blijven gedragen zoals ooit in het land van herkomst!
Het is al ver gekomen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 10:55   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Circe, ge kunt er over blijven neuten dat het is nie is zoals het moet zijn, of ge kunt ook eens iets doén.
Voor de rest lijkt het mij duidelijk dat dit een positief initiatief is, doch niet het énige spoor is dat gevolgd moet worden.
Oud 7 oktober 2004, 10:58   #6
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Alhoewel het een positief initiatief is, vind ik dat het ondertussen wel al ver gekomen is.
Dat klopt, maar anderzijds is er van enige verplichte vorm van integratie nooit sprake geweest in België tot voor kort. Om het met andere woorden te zeggen: als ge een koppel analfabetische geitenhoeders uit het Rift gebergte naar hier haalt, wat verwacht ge dan dat die mensen gaan doen?

Zeer positief initiatief.

PS (@ Griffin): Een Turkse minister naar hier halen, dat doen ze niet wegens het affront dat wij zouden oplopen... In Turkije hebben vrouwen immers al van 1932 stemrecht, zo'n twintig jaar eerder dus als bij ons. Die Turkse minister zou dus wel eens kunnen denken dat hij in achtergesteld gebied is beland...

Laatst gewijzigd door Turkje : 7 oktober 2004 om 11:00.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 11:06   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Circe, ge kunt er over blijven neuten dat het is nie is zoals het moet zijn, of ge kunt ook eens iets doén.
Voor de rest lijkt het mij duidelijk dat dit een positief initiatief is, doch niet het énige spoor is dat gevolgd moet worden.
Ik vind het ook geen slecht initiatief maar een blamage voor ons land.
Als we al een buitenlandse minister naar hier moeten laten komen om onze problemen op te lossen en onze wetten te doen naleven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 11:13   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dat klopt, maar anderzijds is er van enige verplichte vorm van integratie nooit sprake geweest in België tot voor kort. Om het met andere woorden te zeggen: als ge een koppel analfabetische geitenhoeders uit het Rift gebergte naar hier haalt, wat verwacht ge dan dat die mensen gaan doen?
Ik weet niet of een verplichte integratie nodig is.
Zonder knuffelbeleid hadden ze al langer door gehad dat integratie nodig is om hier te kunnen functioneren. Uiteraard moet wel de gelegenheid geboden worden om zich te integreren, maar ook niet meer dan dat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 11:30   #9
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

http://app.vrtnieuws.net/poll/nieuws...lts.jsp?id=843

Hebben jullie deze al gezien ?
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 11:30   #10
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik weet niet of een verplichte integratie nodig is.
Zonder knuffelbeleid hadden ze al langer door gehad dat integratie nodig is om hier te kunnen functioneren. Uiteraard moet wel de gelegenheid geboden worden om zich te integreren, maar ook niet meer dan dat.
Daar ben ik het niet mee eens. Verplichte integratie vergelijk ik nog het liefst met de schoolplicht. Uiteraard kun je zeggen dat die plicht mag worden afgeschaft, omdat men toch zou doorhebben dat naar school gaan nodig is om hier te kunnen functioneren, maar in de praktijk gaat dit leiden tot de effectieve parasitering van (vooral) de sociaal achtergestelde klassen in onze samenleving.
Oud 7 oktober 2004, 11:32   #11
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

PS (@ Griffin): Een Turkse minister naar hier halen, dat doen ze niet wegens het affront dat wij zouden oplopen... In Turkije hebben vrouwen immers al van 1932 stemrecht, zo'n twintig jaar eerder dus als bij ons. Die Turkse minister zou dus wel eens kunnen denken dat hij in achtergesteld gebied is beland...
Gezien die hele heisa over hun strafrecht heb ik wel de indruk dat ze er ondertussen weer op achteruit gegaan zijn.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 11:39   #12
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Gezien die hele heisa over hun strafrecht heb ik wel de indruk dat ze er ondertussen weer op achteruit gegaan zijn.
Het was dan ook "een steek", geen do-or-die argument...

Anderzijds, blijkt uit die hele heisa over strafrecht dat moslims dan toch in staat zijn om te discussiëren over zulke zaken, en dat niet noodzakelijk de visie van de fundamentalistische imam de bovenhand haalt in zo'n discussie. Ik vraag me dan ook af hoe het Blok dat zou interpreteren?
Oud 7 oktober 2004, 11:49   #13
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Waarom moet een minister van een ANDER LAND hiér komen uitleggen aan de emigranten hoe zij zich HIER moeten gedragen? Het is overduidelijk dat die mensen volkomen lak hebben aan onze wetten en zich wensen te blijven gedragen zoals ooit in het land van herkomst!
Het is al ver gekomen!
Ik vind het vooral een blamage voor de islamitische allochtonengemeenschap hier. Het bevestigt enkel hun onwil tot integratie en tot respect voor de regels en gebruiken van de seculiere samenleving.
Dit bezoek is beschamend voor de belgische Marokkanen : mits ze 40 jaar lang weigerden te integreren en te evolueren, is nu hulp uit het buitenland nodig om hem duidelijk te maken dat ze niet moeten blijven vasthangen aan hun oerconservatieve islamitische dogma's en gebruiken.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 11:58   #14
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Die Turkse ministers zijn anders wel al een paar jaar bezig om zich op Europese leest schooien in hun bedeltocht naar het EU-lidmaatschap. Die Turkse ministers zijn overigens nog niet klaar met de beschavingsachterstand in hun land : dat konden we gisteren vernemen. Turkije heeft nog veel werk voor de boeg op o;a. het vlak van mensenrechten. Op papier werd er vooruitgang vastgesteld, maar alle critici oordelen dat op het terrein de moslimbevolking nog een mentaliteitswijziging moet ondergaan, lees : aan een beschavingsinhaling toe is. Concreet wordt uiteraard bedoeld dat het tijd wordt dat ze hun islamitische achterlijkheden eens over boord gooien.

Vrouwen mogen er dan sinds 1932 stemmen, diegenen die er verkeerde ideeën op nahielden mochten en mogen nog steeds hartelijk genieten van de folterkamers van dit zelf verklaard geavanceerd land.
Oud 7 oktober 2004, 12:45   #15
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
... mits ze 40 jaar lang weigerden te integreren en te evolueren, is nu hulp uit het buitenland nodig om hem duidelijk te maken dat ze niet moeten blijven vasthangen aan hun oerconservatieve islamitische dogma's en gebruiken.
Als je ze 40 jaar links laat liggen en geen reet aanbied om te integreren, moet je na 40 jaar niet lopen zeiken dat ze weigeren!
Oud 7 oktober 2004, 13:19   #16
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je ze 40 jaar links laat liggen en geen reet aanbied om te integreren, moet je na 40 jaar niet lopen zeiken dat ze weigeren!
Zijn ze dan zo hulpeloos en onbekwaam dat ze zelf het initiatief tot integratie niet kunnen nemen?
Het is toch de meest vanzelfsprekende zaak ter wereld dat je als je emigreert de consekwenties daarvan inschat en dat je je voorbereidt. Dat je eenmaal terplaatse ZELF moeite doet om je aan te passen, de taal te leren, de cultuur en gebruiken te verkennen. Dat je daarmee geen 40 jaar wacht !!!!
Is het je nog niet opgevallen dat andere allochtonen (italianen, spanjaarden, chinezen) dat allemaal SPONTAAN en VANZELFSPREKEND vonden, en het nodige hebben gedaan - zonder door de autochtoon betaalde inburgeringscursussen - terwijl voornamelijk de moslimsgroepen daartoe niet in staat zijn gebleken.

Ze zijn zelfs zo hulpeloos en nog te veel in gedachte in hun 'moederland' dat ze er niet eens aan gedacht hebben in de laatste 40 jaar om zich te verenigen en de overheid erover aan te spreken.
Wat verwachten ze ? Dat we ze bij hun handje nemen en hun gat komen afvegen als ze naar 't wc geweest zijn?
Oud 7 oktober 2004, 13:34   #17
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die Turkse ministers zijn anders wel al een paar jaar bezig om zich op Europese leest schooien in hun bedeltocht naar het EU-lidmaatschap.
Net zoals België fameuze inspanningen heeft moeten doen om lid te worden van de bende dus.

Citaat:
Die Turkse ministers zijn overigens nog niet klaar met de beschavingsachterstand in hun land : dat konden we gisteren vernemen. Turkije heeft nog veel werk voor de boeg op o;a. het vlak van mensenrechten.
Bwa, dat zou bvb. ook gelden voor de USA met zijn patriot act. Daarbij: ook België wordt jaar na jaar veroordeeld door Amnesty International. Maar ja, ik begrijp dat u het veel aangenamer vindt om te speuren naar de splinters in andermans ogen, dan te verwijzen naar uw eigen balken.

Citaat:
Op papier werd er vooruitgang vastgesteld, maar alle critici oordelen dat op het terrein de moslimbevolking nog een mentaliteitswijziging moet ondergaan,
Inderdaad, ze zitten bvb. een kleine 30 jaar achter qua westerse mentaliteit tov echtscheiding (remember, overspel is ook pas in de jaren '70 uit ons strafrecht verdwenen). Hopen dus dat ze zo snel mogelijk evolueren naar die roemruchte westerse beschaving waar termen als "huwelijkstrouw", "voor eeuwig bij elkaar blijven", ... evenveel impact hebben als een aflevering van Thuis.

Citaat:
lees : aan een beschavingsinhaling toe is.
Onze scheidingsstatistieken zijn inderdaad een teken van beschaving.

Citaat:
Concreet wordt uiteraard bedoeld dat het tijd wordt dat ze hun islamitische achterlijkheden eens over boord gooien.
.. en evolueren naar een maatschappij waar free sex, unsafe sex, verkrachting, aids en soa's schering en inslag zijn.

Citaat:
Vrouwen mogen er dan sinds 1932 stemmen,
Ja, daar kun je niet mee lachen hé

Citaat:
diegenen die er verkeerde ideeën op nahielden mochten en mogen nog steeds hartelijk genieten van de folterkamers van dit zelf verklaard geavanceerd land.
Neen hoor: het CGKR is een typisch fenomeen van de westerse beschaving
Oud 7 oktober 2004, 13:43   #18
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn ze dan zo hulpeloos en onbekwaam dat ze zelf het initiatief tot integratie niet kunnen nemen?
Het is toch de meest vanzelfsprekende zaak ter wereld dat je als je emigreert de consekwenties daarvan inschat en dat je je voorbereidt. Dat je eenmaal terplaatse ZELF moeite doet om je aan te passen, de taal te leren, de cultuur en gebruiken te verkennen. Dat je daarmee geen 40 jaar wacht !!!!
Is het je nog niet opgevallen dat andere allochtonen (italianen, spanjaarden, chinezen) dat allemaal SPONTAAN en VANZELFSPREKEND vonden, en het nodige hebben gedaan - zonder door de autochtoon betaalde inburgeringscursussen - terwijl voornamelijk de moslimsgroepen daartoe niet in staat zijn gebleken.

Ze zijn zelfs zo hulpeloos en nog te veel in gedachte in hun 'moederland' dat ze er niet eens aan gedacht hebben in de laatste 40 jaar om zich te verenigen en de overheid erover aan te spreken.
Wat verwachten ze ? Dat we ze bij hun handje nemen en hun gat komen afvegen als ze naar 't wc geweest zijn?
Hulpeloos en onbekwaam...

Geen vraag geeft ook geen antwoord. Nu na 40 komen lullen terwijl men zelf niets deed is hypocriet!

Vele oudere Italianen kunnen nog steeds geen nederlands, ga maar eens in bejaardentehuizen in het Genkse rondvragen! Het heeft dus niks met Moslim of niet te maken.

Indertijd hadden zij zelf ook het idee om terug te keren, maar omdat er geen terugkeerbeleid gevoerd werd, heeft men zich hier genesteld.

Ik ga trouwens uw gat niet komen vegen, ik wil er wel mijn schoen onder plaatsen!
Oud 7 oktober 2004, 14:47   #19
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De minister kan ook komen vertellen over hoe er wordt toegezien op wat er door de imams in de moskeeën wordt verteld. Alleen een gematigde en vooruitstrevende versie van de islam mag worden gepredikt.
Het zal vooral hierom te doen zijn, als een belg met zo een maatregel afkomt is het kot te klein. Als een marokkaan het hier komt "uitleggen", heeft niemand nog een redelijk argument.
Oud 7 oktober 2004, 14:48   #20
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als je hun handen vasthoudt kunnen ze dat zelf niet he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be