![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel verdient zo'n netto-ontvanger van een provinciegounverneur?
Allez, pakweg 8.000 euro netto per maand. Plus een dikke volvo met chauffeur onder zijn gat. Plus een ambtswoning met personeel, ook een kok ... En een leuk representatiebudgetteke. Om te gaan eten. In zijn provincie. Een heel jaar horen we er niet van. En nu is hij daar: we moeten eens grote kuis houden. En wie het vuil maakt, moet een boet krijgen. Hoe zit het ? Afschaffen ? Of uitbreiden ? titel: Gouverneur Decaluwé wil ‘vuil’ Vlaanderen opruimen http://www.standaard.be/cnt/dmf20150310_01572572 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Wist je dat..............provinciegouverneurs een pensioentantième hebben van 1/12?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Antwerpen is properder en veiliger dan ooit
volgens De Bever en zijn aanhangers ![]() waar komt Decaluwé nu toch weer mee af ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hij heeft wel een punt....Vlaanderen is een stort geworden.
Misschien de prijs van de vuilzakken nog wat verhogen om met die inkomsten het zwerfvuil op te ruimen? Goed idee voor een draadje Schoof. "Post hier uw Vlaamse zwerfvuilfoto's" Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 maart 2015 om 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Starten maar. Herinner je de verkiezingsbeloften van N-VA van 2007 en 2010? Afschaffen provincies, cumuls en Senaat. Na de verkiezingen: wij willen een gouverneur, cumuls zijn zo slecht nog niet, Senaat bestaat nog, maar we mogen de senatoren niet meer kiezen, ze worden nu gecoöpteerd door de particratie. De maximumfactuur van de ziekenzorg die in 2012 nog 450 € bedroeg is in alle stilte verhoogd tot +/- 1300 €. De kracht van de warme Vlaamse verandering in de ziekenzorg. Dubbele premie, maar geen tegemoetkoming meer. Gelukkig kan je dit geen belastingverhoging noemen hè Schoof. Hoop maar dat je gezond blijft, want ze hebben je ziekengeld nodig om zichzelf en degenen die reeds genoeg hebben, zoals provinciegouverneurs, gecoöpteerde senatoren en cumuls te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat gezondheidszorg alsmaar duurder wordt, onder andere omdat er alsmaar meer mogelijkheden komen, is nogal logisch. Hoeveel oudjes ken jij inmiddels die 'een nieuwe heup hebben laten steken' ? Tien jaar geleden was 'een nieuwe heup steken' quasi nog onbestaande. Maar de chirurgen die het uitvoeren, de operatiekwartieren die er voor nodig zijn, het verplegend personeel en de protheses zelf ... moeten wel betaald worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 maart 2015 om 08:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is volgens jou de grote oorzaak... ![]() http://www.actuamedica.be/MediSurf/N...NL-011443.html
Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 maart 2015 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie helpt N-VA aan een meerderheid om de provincies en de Senaat helemaal op te doeken? Wie? Ik ben benieuwd naar het antwoord. Het zal heeeeeeeel stil blijven. Wie heeft in de zesde staatshervorming de nieuwe gecoöpteerde Senaat in het leven geroepen? Wie? Ik ben benieuwd naar het antwoord. Het zal heeeeeeel stil blijven. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 11 maart 2015 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral in Gent, de stad van de toekomst, is er een massa zwerfvuil ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
De supertsjeven willen niet, met dezelfde smoes als al de anderen, de anderen willen niet. Wie heeft de bijdragen voor de ziekenzorg vastgesteld en wie heeft ze altijd betaald? Ja, er zijn meer mogelijkheden als vroeger, maar gezondheidszorgen, hulpmiddelen, protheses en medicamenten kunnen zonder patenten en octrooien stukken goedkoper en dat weet jij net zo goed als ik. Dan mag de vrije markt niet werken. De Chinese economie draait en draaide uitstekend omdat ze zich zolang ze de kennis niet hadden, niets aantrokken van patenten en octrooien. Niet gelezen dat Europa 2,5 miljard aan de pharma industrie geschonken heeft en dit terwijl ze miljarden winst draaien. Wie betaalt die 2,5 miljard? Vraagt Europa je niet om als belastingbetaler hiervoor op te draaien? Na de banken "redden", nu de pharma en gezondheidsindustrie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tuurlijk ![]() Laatst gewijzigd door SMI94 : 11 maart 2015 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw obsessie zorgt ervoor dat je niet zo rationeel meer kan denken heb ik zo de indruk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Kijken hoe je daarover denkt als je zelf niet meer kan en toch wil, dat is in mijn geval de grootste frustratie. Moet ik mij daarvoor een schuldgevoel laten aanpraten door politieke profiteurs of door die politieke profiteurs geïndoctrineerde niet chronisch ziek zijnde mensen ? No way! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een 'app' voor zwerfvuil
![]() Antwerpen gaat de strijd tegen zwerfvuil aan met webapplicatie Vriendelijke mensen die het 'zwerfvuil' weten op te ruimen in Antwerpen (zie foto) Opruimen van zwerfvuil Grote lentezwerfvuil opruim-actie Noordkasteel Antwerpen Het bewuste filmpje op youtube ![]() ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 maart 2015 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik daar op zeg, is dat niemand moet janken dat de factuur omhoog gaat. Maar nu terug aub naar onze peperdure gouverneur. Dat is nog al eens een niveau zeg !! We gaan het vuil opruimen, en wie nog iets vuil wegsmijt, krijgt een boete. Pardon, maar ik dacht dat we dat al wel redelijk lange tijd bezig waren. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |