![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt
per student. Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons onderwijs. Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en tegen alle advies in blijven studeren? Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op kosten van de gemeenschap leven? Schorsen? Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu eenmaal tekort? Terug naar zijn stad van herkomst sturen? Of kan dit allemaal zomaar? |
![]() |
#2 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt > per student. > > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons > onderwijs. > > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en > tegen alle advies in blijven studeren? > > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? > > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op > kosten van de gemeenschap leven? > > Schorsen? > > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu > eenmaal tekort? > > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? > > Of kan dit allemaal zomaar? > Mooi en (h)eerlijk statement over jezelf ! En ga je nu de studie-toelage terugstorten ? Joske |
![]() |
#3 |
|
![]() "Joske Vermeulen" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt > > per student. > > > > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons > > onderwijs. > > > > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en > > tegen alle advies in blijven studeren? > > > > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch > > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? > > > > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op > > kosten van de gemeenschap leven? > > > > Schorsen? > > > > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu > > eenmaal tekort? > > > > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? > > > > Of kan dit allemaal zomaar? > > > > Mooi en (h)eerlijk statement over jezelf ! > En ga je nu de studie-toelage terugstorten ? > > Joske > Als hij lang genoeg studeert zal hij ooit professor worden en later dekaan. Maar hij mag niet vergeten dat het hermelijn uit eigen zak bekostigd wordt. WN. |
![]() |
#4 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt > per student. > > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons > onderwijs. > > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en > tegen alle advies in blijven studeren? > > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? > > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op > kosten van de gemeenschap leven? > > Schorsen? > > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu > eenmaal tekort? > > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? > > Of kan dit allemaal zomaar? > Je hebt de oplossing voor de vergrijzing... Als iedereen maar een loopbaan heeft van 45 jaar, dan mogen ze van mij tot hun 40 studeren... |
![]() |
#5 |
|
![]() On Fri, 8 Oct 2004 22:49:02 +0200, "Joske Vermeulen"
<[email protected]> wrote: > >"Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt >> per student. >> >> Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons >> onderwijs. >> >> Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en >> tegen alle advies in blijven studeren? >> >> Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch >> hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? >> >> Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op >> kosten van de gemeenschap leven? >> >> Schorsen? >> >> Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu >> eenmaal tekort? >> >> Terug naar zijn stad van herkomst sturen? >> >> Of kan dit allemaal zomaar? >> > >Mooi en (h)eerlijk statement over jezelf ! Nee hoor. Allez: je krijgt nog eens een kans.. Probeer nog eens ne keer:-) |
![]() |
#6 |
|
![]() "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt > > per student. > > > > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons > > onderwijs. > > > > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en > > tegen alle advies in blijven studeren? > > > > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch > > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? > > > > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op > > kosten van de gemeenschap leven? > > > > Schorsen? > > > > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu > > eenmaal tekort? > > > > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? > > > > Of kan dit allemaal zomaar? > > > Je hebt de oplossing voor de vergrijzing... > > Als iedereen maar een loopbaan heeft van 45 jaar, dan mogen ze van mij tot > hun 40 studeren... > Geen oplossing want het zijn dezen die tot hun 85e blijven werken. Ze geraken immers nooit moe of opgebrand en hebben meerdere levens. WN. |
![]() |
#7 |
|
![]() "Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt >> > per student. >> > >> > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons >> > onderwijs. >> > >> > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en >> > tegen alle advies in blijven studeren? >> > >> > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch >> > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? >> > >> > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op >> > kosten van de gemeenschap leven? >> > >> > Schorsen? >> > >> > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu >> > eenmaal tekort? >> > >> > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? >> > >> > Of kan dit allemaal zomaar? >> > >> Je hebt de oplossing voor de vergrijzing... >> >> Als iedereen maar een loopbaan heeft van 45 jaar, dan mogen ze van mij >> tot >> hun 40 studeren... >> > Geen oplossing want het zijn dezen die tot hun 85e blijven werken. > Ze geraken immers nooit moe of opgebrand en hebben meerdere levens. > dan moeten ze ook geen pensioen krijgen. |
![]() |
#8 |
|
![]() "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt > >> > per student. > >> > > >> > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons > >> > onderwijs. > >> > > >> > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en > >> > tegen alle advies in blijven studeren? > >> > > >> > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch > >> > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? > >> > > >> > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op > >> > kosten van de gemeenschap leven? > >> > > >> > Schorsen? > >> > > >> > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu > >> > eenmaal tekort? > >> > > >> > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? > >> > > >> > Of kan dit allemaal zomaar? > >> > > >> Je hebt de oplossing voor de vergrijzing... > >> > >> Als iedereen maar een loopbaan heeft van 45 jaar, dan mogen ze van mij > >> tot > >> hun 40 studeren... > >> > > Geen oplossing want het zijn dezen die tot hun 85e blijven werken. > > Ze geraken immers nooit moe of opgebrand en hebben meerdere levens. > > > dan moeten ze ook geen pensioen krijgen. > ROTFL ze hebben al een vol pensioen op 40 jaar ;-) WN. |
![]() |
#9 |
|
![]() On Fri, 08 Oct 2004 21:21:03 GMT, "Trabka Basia"
<[email protected]> wrote: > >"Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> >> "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>> > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt >>> > per student. >>> > >>> > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons >>> > onderwijs. >>> > >>> > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en >>> > tegen alle advies in blijven studeren? >>> > >>> > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch >>> > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? >>> > >>> > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op >>> > kosten van de gemeenschap leven? >>> > >>> > Schorsen? >>> > >>> > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu >>> > eenmaal tekort? >>> > >>> > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? >>> > >>> > Of kan dit allemaal zomaar? >>> > >>> Je hebt de oplossing voor de vergrijzing... >>> >>> Als iedereen maar een loopbaan heeft van 45 jaar, dan mogen ze van mij >>> tot >>> hun 40 studeren... >>> >> Geen oplossing want het zijn dezen die tot hun 85e blijven werken. >> Ze geraken immers nooit moe of opgebrand en hebben meerdere levens. >> >dan moeten ze ook geen pensioen krijgen. En misschien zoals Joske Vermeulen reeds aanhaalde: hun studiebeurzen terugstorten. Ja, dat lijkt me wel iets. |
![]() |
#10 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>> > >> Geen oplossing want het zijn dezen die tot hun 85e blijven werken. > >> Ze geraken immers nooit moe of opgebrand en hebben meerdere levens. > >> > >dan moeten ze ook geen pensioen krijgen. > > En misschien zoals Joske Vermeulen reeds aanhaalde: hun studiebeurzen > terugstorten. > > Ja, dat lijkt me wel iets. Man toch, die verdienen hun studiebeurs toch dubbel en dik terug op de NASDAQ ! WN. |
![]() |
#11 |
|
![]() "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> En misschien zoals Joske Vermeulen reeds aanhaalde: hun studiebeurzen > >> terugstorten. > >> > >> Ja, dat lijkt me wel iets. > > > > Persoonlijk failliet op hun 35e ! > > Wat gaan we daar mee aanvangen ? > > > Onthoofden? > Maslima jij ? WN. |
![]() |
#12 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > En misschien zoals Joske Vermeulen reeds aanhaalde: hun studiebeurzen > terugstorten. > > Ja, dat lijkt me wel iets. Persoonlijk failliet op hun 35e ! Wat gaan we daar mee aanvangen ? WN. |
![]() |
#13 |
|
![]() "Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> En misschien zoals Joske Vermeulen reeds aanhaalde: hun studiebeurzen >> terugstorten. >> >> Ja, dat lijkt me wel iets. > > Persoonlijk failliet op hun 35e ! > Wat gaan we daar mee aanvangen ? > Onthoofden? |
![]() |
#14 |
|
![]() On Fri, 08 Oct 2004 21:39:21 GMT, "Wisenose" <[email protected]> wrote:
> >"Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> >>> >> >> Geen oplossing want het zijn dezen die tot hun 85e blijven werken. >> >> Ze geraken immers nooit moe of opgebrand en hebben meerdere levens. >> >> >> >dan moeten ze ook geen pensioen krijgen. >> >> En misschien zoals Joske Vermeulen reeds aanhaalde: hun studiebeurzen >> terugstorten. >> >> Ja, dat lijkt me wel iets. > >Man toch, die verdienen hun studiebeurs toch dubbel en dik terug op de >NASDAQ ! Close but no cigar:-) |
![]() |
#15 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 8 Oct 2004 22:49:02 +0200, "Joske Vermeulen" > <[email protected]> wrote: > >> >>"Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt >>> per student. >>> >>> Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons >>> onderwijs. >>> >>> Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en >>> tegen alle advies in blijven studeren? >>> >>> Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch >>> hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? >>> >>> Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op >>> kosten van de gemeenschap leven? >>> >>> Schorsen? >>> >>> Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu >>> eenmaal tekort? >>> >>> Terug naar zijn stad van herkomst sturen? >>> >>> Of kan dit allemaal zomaar? >>> >> >>Mooi en (h)eerlijk statement over jezelf ! > > Nee hoor. > Allez: je krijgt nog eens een kans.. > Probeer nog eens ne keer:-) > Mag ik het zeggen W heuh LucVdPandora Tensamani !!! Ja die moet het zijn. Maar zover ik het kan beoordelen is het wel een zij. En krijg ik nu een eitje ? Joske |
![]() |
#16 |
|
![]() On Sat, 9 Oct 2004 00:29:18 +0200, "Joske Vermeulen"
<[email protected]> wrote: > >"Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Fri, 8 Oct 2004 22:49:02 +0200, "Joske Vermeulen" >> <[email protected]> wrote: >> >>> >>>"Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt >>>> per student. >>>> >>>> Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons >>>> onderwijs. >>>> >>>> Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en >>>> tegen alle advies in blijven studeren? >>>> >>>> Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch >>>> hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? >>>> >>>> Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op >>>> kosten van de gemeenschap leven? >>>> >>>> Schorsen? >>>> >>>> Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu >>>> eenmaal tekort? >>>> >>>> Terug naar zijn stad van herkomst sturen? >>>> >>>> Of kan dit allemaal zomaar? >>>> >>> >>>Mooi en (h)eerlijk statement over jezelf ! >> >> Nee hoor. >> Allez: je krijgt nog eens een kans.. >> Probeer nog eens ne keer:-) >> > >Mag ik het zeggen W heuh LucVdPandora >Tensamani !!! Ja die moet het zijn. Nope, die heeft volgens mij nog een klerenboetiek gehad. Die heeft dus nog werkt.. >Maar zover ik het kan beoordelen is het wel een zij. 1 kans op 2... >En krijg ik nu een eitje ? Er is altijd nog een derde zittijd, en daarna een vierde.. > >Joske > |
![]() |
#17 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt > per student. > > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons > onderwijs. > > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en > tegen alle advies in blijven studeren? > > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? So what ? Ga jij effe bepalen wie te slim of te idioot is ? Al diegenen die hard moeten knokken voor hun diploma weten wat werken is en zijn meestal de beste wetenschappers/technici. Wat jij wil is een Dolly. > > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op > kosten van de gemeenschap leven? Of geen diploma halen en op kosten van de staat verder leven ? > > Schorsen? > > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu > eenmaal tekort? > > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? > > Of kan dit allemaal zomaar? Zeker, democratie noemt dat en geen dictatuur ala jaren 30 waar enen met een snorretje ook effe ging bepalen wie goed en slecht is. Al doe je 15 jaar over je diploma, dan nog haal je er voordeel uit.> > > > |
![]() |
#18 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Trabka Basia" <[email protected]>,
die Fri, 08 Oct 2004 21:38:01 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> >> "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> En misschien zoals Joske Vermeulen reeds aanhaalde: hun studiebeurzen >>> terugstorten. >>> >>> Ja, dat lijkt me wel iets. >> >> Persoonlijk failliet op hun 35e ! >> Wat gaan we daar mee aanvangen ? >> >Onthoofden? > 't Is wel terug in de mode... :-((( -- Fusti |
![]() |
#19 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt > per student. > > Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons > onderwijs. > > Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en > tegen alle advies in blijven studeren? > > Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch > hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? > > Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op > kosten van de gemeenschap leven? > > Schorsen? > > Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu > eenmaal tekort? > > Terug naar zijn stad van herkomst sturen? > > Of kan dit allemaal zomaar? Ik vind dat je héél voorzichtig moet zijn met het beperken van iemands kansen....... |
![]() |
#20 |
|
![]() "peter govaere" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Luc.vd" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Het is algemeen bekend dat Vlaanderen behoorlijk wat geld toesteekt >> per student. >> >> Degelijk onderijs is dan ook een van de sterke punten van ons >> onderwijs. >> >> Maar wat doe je met studenten die duidelijk te minderbegaafd zijn, en >> tegen alle advies in blijven studeren? >> >> Bvb iemand die reeds in het middelbaar 2 keer geflest is, en dan toch >> hopeloos op zoek gaat naar een universitair diploma? >> >> Tot hij, op 23-jarige leeftijd toch maar besluit: nu ga ik verder op >> kosten van de gemeenschap leven? >> >> Schorsen? >> >> Of hem aanraden om een stiel te leren, want vakmensen zijn er nu >> eenmaal tekort? >> >> Terug naar zijn stad van herkomst sturen? >> >> Of kan dit allemaal zomaar? > > Ik vind dat je héél voorzichtig moet zijn met het beperken van iemands > kansen....... > Zeker als het gaat over iemand welke vindt dat de cafe's op de Markt in Leuven dag en nacht moeten geopend zijn. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |