![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu op tv, een afgestudeerde die na 8 maanden geen werk vind.
Als ik haar voorwaarden zo hoor kan ik best begrijpen dat ze geen job vind. Een beetje realiteitszin kan geen kwaad. Nog geen ervaring en het gaat al eisen stellen. Ik heb zelfs nog geen weken nodig om een ander job te zoeken. Ik ga echter geen eisen stellen die onmogelijk zijn en ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen wat ik kan en waar ik kan solliciteren. Ik steun de overheid en men mag het zelfs strenger maken. Geen uitkering eer men een job heeft gehad en dit voor minimale periode. Desnoods moet men beerputten gaan ruimen (lucratieve job indien men de handen uit de mauw steekt).
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar dat ze ook op de rode tv haar zegje mag doen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 11 maart 2015 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moet dus in de privé zijn want de overheid werft niet meer aan. Maar in de privé zijn er de afgelopen 10 jaar 117.000 jobs verdwenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Valt wel op nadat ze dreigen haar inkomen af te nemen dat opeens een callcenter wel een optie is. 8 maand eerder had ze die job ook kunnen hebben.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jobs verdwijnen en jobs komen, 100 jaar geleden zocht men boeren, nu niet meer.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Kan iemand dit kaderen (geen tv ter beschikking) ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Een jongedame die juist haar studies heeft afgerond krijgt te horen dat ze haar uitkering gaat verliezen. Ze heeft nog nooit gewerkt. Ze zoekt al 8 maanden werk. Nu wilt ze enkel een vast contract, niet via interim werken, in haar studierichting een job vinden en een commerciële inhoudelijke job (manager) hebben. Ze vind het moeilijk om werk te vinden.
Na 8 maand heeft ze een job, via interim advisor technische bij telenet (callcenter). Nu moet men weten dat voor dergelijke jobs men geen 8 maand moet zoeken. Zo'n job vind je gemakkelijk (eerst de kloteprojecten en na enige ervaring kan men wel een leuke project hebben en zelfs gemakkelijk doorgroeien naar een managementfunctie) Punt is, ze is heeft pas een dergelijke job aangenomen nadat men dreigde om haar uitkering af te nemen. Dus de maatregelen van de regering werken. Als deze jonge mensen denken dat hun droomjob uit de hemel zal vallen dan denken ze verkeerd.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet doen, ik zou huisman worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem in België is dat een diploma belangrijker is dan kennis en ervaring. Zo zijn er mensen die economie hebben gestudeerd en bij een bank werken nog niet eens weten wat een automatische overschrijving is.
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet gehoord maar iets in de economische richting.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn theoretisch geschoold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Minimaal een bachelor om bij de bank te beginnen, liefst een master. Eer ze een contract onbepaalde duur geven dan heeft men al grijs haar.
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Speelt geen rol.
Punt is ongeacht welke diploma dat men voor de eerste werkervaringen een open geest moeten hebben. Dobben en wachten tot men een droomjob heeft gevonden kan niet in deze economische tijden.
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ongeacht wat voor diploma je hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Het is heel simpel: iemand die een domme job aanvaardt (zoals werken in een callcenter) terwijl hij/zij een diploma heeft met veel meer mogelijkheden, is een zwak persoon, met weinig ambitie en drive, weinig structuur en die je onmogelijk kan vertrouwen. Juist goed om op de zwarte lijst te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan beter op zoek gaan naar een job in het buitenland als het hier niet lukt. |
|
![]() |
![]() |