![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
![]() De trajectcontroles zijn blijkbaar bijzonder effectief in het verhogen van de verkeersveiligheid.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-op-E40.dhtml
__________________
Ignorance is bliss |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() Citaat:
Eens mijn mening geven, het is maar hoe je de resultaten bekijkt hé: 1. het betreft maar 15 % minder globale ongevallen (ook enkel materiele schade) tov referteperiode van 1 jaar voordien. Kan dus op toeval berusten. Er waren ook geen dodelijke ongevallen vóór en na, TM Leuven trekt ook helemaal geen conclusies betreft ongevaloorzaken vóór en na. (Note) Zoiets kan men ook niet-significant noemen, ook wegens de lage aantallen (blijkt uit menige andere veel langere studies, die verkeerswetenschappelijker te werk gaan) Nu de andere specifieke cijfers ongevalgevolg: 2. het betreft maar 13 % minder lichtgewonden (39 naar 34), wel -39 % minder blikschade ttz ongevallen met niet-gewonden, tov referteperiode van 1 jaar voordien. Is positief maar veel te weinig om conclusies te trekken. 3. ... want 100 % meer zwaargewonden of van 2 naar 4 zwaargewonden tov referteperiode van 1 jaar voordien, kan eveneens toeval zijn of niet-significant (men weet tenslotte de ongevaloorzaak niet). Die dubbel aantal zwaargewonden zullen wel het gevolg zijn van het meer aan ongevallen tussen Vans en Vrachtwagens wat eveneens opvalt. Ik neem aan dat ze met "Vans" en vrachtwagens sowieso de tot 90 kmh beperkte zware voertuigen bedoelen (of + 3,5 t) 4. 17 % meer ongevallen met Vans van 12 naar 14, idem wslk toeval. 5. Vrachtwagens: een vervijfvoudiging van ongevallen van 2 naar 10, idem en TM Leuven weet ook niet waarom... Soit, ietsje meer lichtgewonden valt dus nog niet eens op in de officiele statistiek waar men het vooral over verkeersdoden heeft, en in mindere mate over zwaargewonden. En ongevallen enkel met materiële schade worden zelfs niet geregistreerd in de officiele statistiek, enkel letselongevallen wat dan hoogstens: -15 % - xx % ongevallen met materiele schade = x % letselongevallen zou kunnen geven op dat zeer kort stukje snelweg na amper 1 jaar. Zoiets is veel eerder totaal niet-significant, zeker wegens de zeer lage aantallen. TM Leuven kronkelt daar wat maar waar er een verhoging is schrijven ze plots dit: Citaat:
TM Leuven neemt dus slechts na 1 jaar aan (assume) dat trajectcontrole een positief effect heeft op verkeersveiligheid lees ik, maar men mag de context lezen. The following Table present the processed accident information in more detail. It expresses the number of accidents, the number of vehicles and the number of people involved (unharmed, light wounded, and heavy wounded), as well as the types of vehicles involved (grouped into passenger cars, vans, and trucks). Type Before After % Accidents 26 22 -4 -15% People 82 63 -19 -23% In passenger cars 68 39 -29 -43% In vans 12 14 2 17% In trucks 2 10 8 - +400 % nvdr Unharmed 41 25 -16 -39% Light wounded 39 34 -5 -13% Heavy wounded 2 4 2 - + 100% nvdr Based on the information contained in the Tables, we assume that the average speed control measure has a positive effect on traffic safety. The number of accidents drops 15% from 26 to 22; the number of vehicles involved goes from 82 to 63, implying a 23% decline. This is reflected in significantly less people involved (82 before, 63 after, giving a 23% decline). The most reduction is found with the passenger cars where there are 43% less people involved. There largest decline is found with unharmed people: before there were 41 people involved, afterwards 25, giving a 39% decrease. Note that in contrast to these observations, the number of people in accidents with vans and trucks involved has increased: from 12 to 14 for vans, and from 2 to 10 for trucks. The reason for this is as of yet unclear. It should be noted that because of the low numbers involved, the statistical significance is rather low, implying that these are results that still lie within the error band. Note that although the accident data sometimes gives insight into their causes (loss of control, tail gating, inappropriate speed, …), the previously mentioned statistics do not allow us to make any statement regarding the parties responsible for the traffic accidents. http://www.tmleuven.be/project/traje...2015-01-26.pdf page 29.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2015 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() vervolg en correctie...
Citaat:
Citaat:
Voor de duidelijkheid het betrof maar 26 verkeersongevallen in een jaarperiode 2012-2013 tov 22 (-15%) verkeersongevallen in een jaarperiode 2013-2014 me´t trajectcontrole, en dus ook dikwijls andere weersomstandigheden op dat stukje van 7 km snelweg beide richtingen: page 6 Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2015 om 14:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() 2e vervolg...
Citaat:
Blijkbaar zoekt hln.be wat sensatie en lezen ze de studie maar met een half blind oog... ![]() Je had volgende onderwerptitel ook kunnen nemen ![]() Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2015 om 15:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() 2e en laatste studie Nuyts 2006 onbemande camera´s, 4 voorwaarden voor een relevante berekening, page 11 (nog redelijke 1e politiezone van de 5):
http://www.steunpuntverkeersveilighe...RA-2006-90.pdf 1. Citaat:
Citaat:
2. Citaat:
Citaat:
Op de andere 2 voorwaarden (hieronder) hoef ik dus niet meer in te gaan. ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2015 om 20:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Het weerhoudt de cowboys er wellicht van om tussen de andere weggebruikers door te slalommen om toch maar wat sneller op te schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() Citaat:
(de totale waardeloosheid van "de studie" even terzijde gelaten, ook indien het resultaat andersom was)
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2015 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() yep, natuurlijk, ja! Aan de start van de trajectcontrole krijg ik een melding. Tijdens de ganse trajectcontrole weet ik of ik gas moet minderen of iets gas mag bijgeven. Op het einde van de trajectcontrole krijg ik weer een melding. En dan gaat de gas terug naar beneden. Mobiele flitsers worden correct gewaarschuwd. Wat is dan het nut van een trajectcontrole? Plus hoeveel van die trajectcontroles staan er? Aarschot - Maasmechelen geen. Mechelen - Antwerpen geen. Antwerpen - Hasselt geen ...
Het enige wat ooit echt zal helpen zijn intelligente snelheidsbegrenzers. Mag je ergens 70 dan kan je niet harder dan 70. Maar dat zal er niet snel komen. Lobbywerk van autofabrikanten is veel te groot en dan gaat de politie zich vervelen want flitsen is dan niet meer nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
Allez 't is maar een idee he Edit: grappig dat dezelfden die vonden dat een flitspaal een slecht idee was omdat ze dan vol op de rem en daarna vol op de gas gaan nu moeten spartelen om argumenten te vinden tegen trajectcontroles Laatst gewijzigd door Klein Licht : 3 februari 2015 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alhoewel UHasselt en Nuyts in "zekere mate aangetoond hebben" dat flitspalen de verkeersveiligheid niet dienen, zelfs eerder integendeel. Dat klopt. De losse aanneming van TM Leuven is waardeloos of totaal niet-relevant om iets aan te tonen. Men moet minstens 300 ongevallen* hebben in de naperiode om relevante uitspraken te mogen doen en in de regel moet die naperiode minstens 3 jaar zijn*. TM Leuven had slechts 1 jaar en slechts 22 ongevallen, dus ze moeten nog serieus sparen om iets relevants te mogen zeggen. Vraag maar eens aan UHasselt wat ze ervan denken... ![]() 193 blz... best alles begrijpend lezen ![]() Citaat:
Citaat:
Eens "de bepaalde bestuurder" het door heeft dat een trajectcontrole maar de gemiddelde snelheid controleert en niet meer dan dat... dan zou die gelijkmatigere verkeerstroom maar van heel korte duur zijn... Tja een gemiddelde is maar een gemiddelde hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2015 om 13:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geef je toe dat er ook een categorie is die vroeger over het gehele traject gemiddeld te snel zou gereden hebben, en dit nu wordt tegengegaan met trajectcontrole? Eerlijk antwoorden hé ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om nog eens terug te komen hierop: Citaat:
Spartelen ? Kun je eens wat duidelijker worden ? Of welke relevante argumenten of uitspraken vóór trajectcontroles zijn er ondertussen ? Ik vind er totnutoe geen (toch niet in België).
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2015 om 14:21. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
|
![]() Misschien kunnen we beginnen door die tragere chauffeurs die hardnekkig links blijven rijden aan te pakken?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Het zijn vooral de wagens die aan de toegelaten snelheid de linkse vakken bezetten die de laagvliegers hinderen. Om in te halen duiken ze de veilige tussenafstand in die mensen laten. Als ze voor uw neus invoegen is er onvoldoende afstand en moet ge snelheid terugnemen. Idem voor uw achterligger Als iedereen gedwongen wordt zich aan de toegelaten snelheid te houden heeft het geen zin meer om sneller te rijden en te slalommen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Ik dacht eerder aan drie en meer vakken. Daar kom ik niet zo vaak iemand tegen die te traag rijdt, tenzij het verkeer stremt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Kan ik er doen dat je me niet begrijpt ? Citaat:
Citaat:
![]() Maar Crevits had in april 2014 toch een andere mening hoor, dat er enkel geen meer bijkomen, die er staan blijven dus meestal staan (tenzij weggehaald door wegenwerken ofzo, zie studie UHasselt) : Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2015 om 00:52. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.944
|
![]() Citaat:
Eerlijk antwoorden hé (afronden mag, moet niet achter de komma zijn).
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2015 om 01:45. |
|
![]() |
![]() |