Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2015, 17:35   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.177
Standaard Duitse autobahntol zou goedgekeurd zijn (ook EU)

Dieselpersonenwagens (ook niet-Duitse n°-pl) betalen in de regel dubbel tot 3x zoveel (10 dagenprijs), prijs is naargelang milieuklasse en vooral brandstofsoort, lager als euronorm 4 betaalt ook het meeste, tenzij men een 600 cc heeft...

Voor de niet-Duitse n°-pl is het enkel op de autobahn, blijft men op gewone wegen is er geen tol.

Betaling online en-of aan grens tankstations, geen sticker nodig, buitenlandse n°-plaat komt in databank.

Alle details met duidelijke figuur uitgelegd, ook voor niet-Duitsers:
Citaat:
http://www.zeit.de/mobilitaet/2015-0...strukturabgabe 27. März 2015
So funktioniert die Pkw-Maut

Der Bundestag hat die Infrastrukturabgabe beschlossen. Zahlen müssen sie zunächst In- wie Ausländer.
Wir erklären, wie der Bund die Maut ab 2016 einnehmen will.
Tolvoorstel (in link), of het definitief is weet ik niet:

Naargelang milieunorm auto´s x 100 cc of volgens respectievelijk:
1. "milieuberekening onder 40 €"(# x,x €) * (x.0,1 liter cilinderinhoud) # naargelang euronorm / benzine of diesel.
vb niet-Duitse N°-plaat:
- 1200 cc benzine Euronorm 5 = 2 € per 100 cc of 24 €
- 1800 cc benzine euro 5 = 18 x € 2 = 36 €
- 2000 cc benzine euro 6 = 20 x € 1,8 = 36 €
- 800 cc diesel euro 6 = 8 x € 4,8 = 38,4 €
alle minder als 40 € of tol:
- € 5 voor 10 dagen
- € 16 voor 2 maanden


2. Milieuberekening vanaf 40 € maar minder dan 70 €:
vb 2000 cc benzine euro 5 = 20 x € 2 = 40 €
vb 1000 cc diesel euro 6 = 10 x 4,8 = 48 €
vb 1400 cc diesel euro 5 = 14 x 5 € = 60 €
- € 10 voor 10 dagen
- € 22 voor 2 maanden


3. Milieuberekening vanaf 70 € en meer:
vb 1600 cc diesel Euronorm 6 = 4,8 € per 100 cc of 4,8 x 16 = 76,8 €
vb 1200 cc benzine Euronorm 3 = 6,5 € per 100 cc of 6,5 x 12 = 78 €
vb 1600 cc diesel Euronorm 5 = 5 € per 100 cc of 5 x 16 = 80 €
vb 2000 cc benzine Euronorm 3 = 6,5 € per 100 cc of 6,5 x 20 = 130 €
of alle > 70 € tol:
- € 15 voor 10 dagen
- € 30 voor 2 maanden


Moto´s betalen geen tol, mobilhomes betalen steeds het max bedrag denk ik (16 € per 200 kg MTMS ?) of bvb 3000 kg = 15 x 16 € = >> 70 € en caravans ?.

Het geld zou vooral naar het onderhoud van het secundair wegennet gaan, de vrachtwagentol wordt besteed aan onderhoud autobahnen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 maart 2015 om 17:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 17:53   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dieselpersonenwagens (ook niet-Duitse n°-pl) betalen in de regel dubbel tot 3x zoveel (10 dagenprijs), prijs is naargelang milieuklasse en vooral brandstofsoort, lager als euronorm 4 betaalt ook het meeste, tenzij men een 600 cc heeft...

Voor de niet-Duitse n°-pl is het enkel op de autobahn, blijft men op gewone wegen is er geen tol.

Betaling online en-of aan grens tankstations, geen sticker nodig, buitenlandse n°-plaat komt in databank.

Alle details met duidelijke figuur uitgelegd, ook voor niet-Duitsers:
http://www.zeit.de/mobilitaet/2015-0...strukturabgabe

Tolvoorstel, of het definitief is weet ik niet:

Naargelang milieunorm auto´s x 100 cc of volgens respectievelijk:
1. "milieuberekening onder 40 €"(# x,x €) * (x.0,1 liter cilinderinhoud) # naargelang euronorm / benzine of diesel.
vb niet-Duitse N°-plaat:
- 1200 cc benzine Euronorm 5 = 2 € per 100 cc of 24 €
- 1800 cc benzine euro 5 = 18 x € 2 = 36 €
- 2000 cc benzine euro 6 = 20 x € 1,8 = 36 €
- 800 cc diesel euro 6 = 8 x € 4,8 = 38,4 €
alle minder als 40 € of tol:
- € 5 voor 10 dagen
- € 16 voor 2 maanden


2. Milieuberekening vanaf 40 € maar minder dan 70 €:
vb 2000 cc benzine euro 5 = 20 x € 2 = 40 €
vb 1000 cc diesel euro 6 = 10 x 4,8 = 48 €
vb 1400 cc diesel euro 5 = 14 x 5 € = 60 €
- € 10 voor 10 dagen
- € 22 voor 2 maanden


3. Milieuberekening vanaf 70 € en meer:
vb 1600 cc diesel Euronorm 6 = 4,8 € per 100 cc of 4,8 x 16 = 76,8 €
vb 1600 cc diesel Euronorm 5 = 5 € per 100 cc of 5 x 16 = 80 €
vb 2000 cc benzine Euronorm 3 = 6,5 € per 100 cc of 6,5 x 20 = 130 €
of alle > 70 € tol:
- € 15 voor 10 dagen
- € 30 voor 2 maanden


Moto´s betalen geen tol, mobilhomes betalen steeds het max bedrag denk ik (16 € per 200 kg MTMS ?) of bvb 3000 kg = 15 x 16 € = >> 70 € en caravans ?.

Het geld zou vooral naar het onderhoud van het secundair wegennet gaan, de vrachtwagentol wordt besteed aan onderhoud autobahnen.
Dat zou onze regering beter ook doen i.p.v. de werkman kaal te plukken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be