Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2015, 08:29   #1
Eliyahu
Banneling

Standaard "Wie u vervloekt zal Ik vervloeken"

Bs'd

Sjiieten vervloeken Joden en vliegen de lucht in

Toen gelovigen in de Al-Hashahush-moskee in de Jemenitische hoofdstad Sana'a net Amerika en de Joden de dood hadden toegewenst, vonden ze zelf de dood toen een zelfmoordenaar zich op dat moment in de moskee opblies.

De aanval op de moskee, die vooral door sjiitische Huthi-rebellen werd bezocht, vond plaats kort na een andere zelfmoordaanslag op de eveneens door sjiieten gebruikte Badr-moskee in het zuiden van de stad. Bij de twee aanslagen kwamen volgens het plaatselijke ministerie van Gezondheid 137 mensen om het leven en raakten 345 anderen gewond.

Op een video, die op internet circuleert en die door het Middle-East Media Research Institute werd vertaald, is te horen hoe gelovigen in de Al-Hashahush-moskee enkele seconden voor de explosie Joden vervloekten en Israël de dood toewensten, door in koor te scanderen: 'Dood aan Amerika. Dood aan Israël. Vervloekt zijn de Joden. Overwinning voor de islam. Alla Akbar. Dood aan Amerika...'

Video: https://www.youtube.com/watch?v=LZOGbmGeLP8
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:32   #2
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Groep orthodoxe Joden opgepakt wegens oplichting en bedreiging

In Israel zijn 21 orthodoxe Joden gearresteerd op verdenking van het oplichten en bedreigen van zakenlui. Ze dwongen mensen om te adverteren in een orthodoxe krant.

Dat stelt het Israelische Openbaar Ministerie in een verklaring. Niet alleen zakenmensen, maar ook ambtenaren van overheidsinstellingen en semi-overheidsorganisaties zouden zijn opgelicht en bedreigd. In het hele land zijn de verdachten opgepakt. Dit gebeurde dinsdag tijdens een grootschalige operatie, waar zeker zes maanden aan Justitieel- en regerge-onderzoek aan vooraf ging.

Tijdens het onderzoek lagen verdachten onder de loep en werden er under cover-agenten ingezet. Het gebeurde vooral bij bedrijven en overheidsinstellingen die te maken kregen met druk en afpersing rond het publiceren van advertenties van de krant HaPeles. Deze krant behoort tot een kleine, orthodoxe sekte die haar oorsprong in Litouwen vindt. In totaal werden er circa tweehonderd agenten ingezet om de verdachten te kunnen arresteren.

In de tijd voorafgaand aan het onderzoek had de fraude-eenheid van het OM in Jeruzalem tientallen klachten binnengekregen van ondernemers en ambtenaren die zich onder druk gezet of bedreigd voelden door de salesafdeling van de krant. Twee hoofdverdachten zouden het call center hebben gerund vanwaar de praktijken zouden hebben plaatsgevonden.

Waar was hun god nu?
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 25 maart 2015 om 13:34.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:50   #3
Guinevere
Banneling

Standaard

Eliyahu,
Bron?
En wat is uw punt?

Moeten we de joden beginnen vereren of ons tot jood bekeren? Ik wil ook bij de niet-vervloekten horen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 maart 2015 om 13:53.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 19:02   #4
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Eliyahu,
Bron?
Bs'd

De vette blauwe lijn bovenaan, dat is een link.

Citaat:
En wat is uw punt?
Leuk verhaal tot leering ende vermaeck.

Citaat:
Moeten we de joden beginnen vereren
Nee, niet doen. De christenen vereren en aanbidden een dode jood, en dat is afgodendienst. Niet doen.

Citaat:
of ons tot jood bekeren?
Niet noodzakelijk; "Keep the seven; go to heaven!"

Hou je aan de zeven Noachidische geboden, en het zal je wel gaan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noachitische_geboden

Citaat:
Ik wil ook bij de niet-vervloekten horen.
Dan moet je de joden zegenen:

"Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken"
Gen 12:3
Oud 25 maart 2015, 19:24   #5
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Mwah, God beschermt wel meer groepen mensen zo. "Niemand zal je doden, want degene die dat doet, zal Ik zevenmaal zwaarder straffen dan Ik jou heb gedaan." Bewijst dat dat de huidige Joden afstammen van Kaïn?

(Mijn excuses dat ik de Bijbelse versie van de tekst quote en niet de Thora, maar in essentie zullen ze wel op hetzelfde neerkomen.)
Oud 26 maart 2015, 11:24   #6
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht

Nee, niet doen. De christenen vereren en aanbidden een dode jood, en dat is afgodendienst. Niet doen.
God zij dank.
En maw je beseft zelf dat de jood dood is?

Citaat:
Niet noodzakelijk; "Keep the seven; go to heaven!"

Hou je aan de zeven Noachidische geboden, en het zal je wel gaan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noachitische_geboden
Niet slecht, ik ga daar zelfs mee akkoord.

Alleen staan er in de Hebreeuwse bijbel ook dubieuze zaken: niet van God maar door mensen aangepast/opgetekend.

En belangrijker: als ik het Evangelie lees, dan lijkt me dat Jezus op basis van zijn uitspraken en handelingen, ook een profeet van God was.
Ik kan Jezus nauzubillah niet verwerpen.

Het belangrijkste is dat er dan zelfs nog een heel duidelijk Woord is, nl. de Koran, die ook beweert van God afkomstig te zijn. En d�*�*rin kan ik helemaal geen tegenstrijdigheden, onwaarheden of dubieuze zaken in vinden. Het is een Woord dat al eeuwen onveranderd is gebleven. Dat moet volgens mij ook juist zijn.

Citaat:
Dan moet je de joden zegenen:

"Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken"
Gen 12:3
Zijn de joden nog wel gezegend? Bepaalde historische feiten als de val van Israël, de joodse diaspora en wereldwijde jodenvervolgingen kun je toch niet negeren?

https://www.jewishvirtuallibrary.org...koranjews.html

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 maart 2015 om 11:27.
Oud 26 maart 2015, 11:35   #7
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En belangrijker: als ik het Evangelie lees, dan lijkt me dat Jezus op basis van zijn uitspraken en handelingen, ook een profeet van God was.
In de veronderstelling dat die uitspraken en handelingen van Jezus kwamen....
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 11:48   #8
microwezen
Parlementsvoorzitter

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Het belangrijkste is dat er dan zelfs nog een heel duidelijk Woord is, nl. de Koran, die ook beweert van God afkomstig te zijn. En d�*�*rin kan ik helemaal geen tegenstrijdigheden, onwaarheden of dubieuze zaken in vinden. Het is een Woord dat al eeuwen onveranderd is gebleven. Dat moet volgens mij ook juist zijn.
Jammer alleen dat in de tijd dat die koran werd geschreven er nog geen gebruik werd gemaakt van accenten en overige leestekens in het Arabisch.
Een woord kon verschillende betekenissen hebben afhankelijk van de context van de zin.
Daarom zijn er zo enorm veel handelingen over de koran (hadith) hoe die te interpreteren.

De koran is in een bijna geheel unieke taal geschreven. Het moderne Arabisch wijkt op veel punten af van het Arabisch dat in de koran staat. Naar schatting 20% van de koran is zo 'duister' dat eigenlijk niemand weet wat de tekst betekent. De islamitische commentatoren zelf (tafsīr) geven desondanks meestal een klein dozijn mogelijke betekenissen voor die duistere passages. Misschien is daar de juiste verklaring daar soms bij, misschien ook niet. [...]
De koran heeft een woordenschat van +/- 1875 woorden en ongeveer een kwart komt er maar één keer in voor.
(Hans Jansen, Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten p10)

En maar blijven volhouden dat er 'maagden' stond in plaats van 'druiven'
Oud 26 maart 2015, 14:57   #9
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
In de veronderstelling dat die uitspraken en handelingen van Jezus kwamen....
Gebrek aan bewijs voor het tegendeel. Integendeel, het wordt door God met de Koran bevestigd.
Oud 26 maart 2015, 15:01   #10
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Jammer alleen dat in de tijd dat die koran werd geschreven er nog geen gebruik werd gemaakt van accenten en overige leestekens in het Arabisch.
Een woord kon verschillende betekenissen hebben afhankelijk van de context van de zin.
Daarom zijn er zo enorm veel handelingen over de koran (hadith) hoe die te interpreteren.

De koran is in een bijna geheel unieke taal geschreven. Het moderne Arabisch wijkt op veel punten af van het Arabisch dat in de koran staat. Naar schatting 20% van de koran is zo 'duister' dat eigenlijk niemand weet wat de tekst betekent. De islamitische commentatoren zelf (tafsīr) geven desondanks meestal een klein dozijn mogelijke betekenissen voor die duistere passages. Misschien is daar de juiste verklaring daar soms bij, misschien ook niet. [...]
De koran heeft een woordenschat van +/- 1875 woorden en ongeveer een kwart komt er maar één keer in voor.
(Hans Jansen, Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten p10)

En maar blijven volhouden dat er 'maagden' stond in plaats van 'druiven'
Dat Hans Jansen bepaalde passages van de koran niet begrijpt, wil niet zeggen dat moslimgeleerden of moslims ze niet begrijpen. Dat hij liever voor zichzelf spreekt: "naar schatting 20% van de koran is me zo duister dat ik niet weet wat de tekst betekent". En dan hoop ik voor hem dat God hem naar het licht leidt.
Oud 26 maart 2015, 15:38   #11
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat Hans Jansen bepaalde passages van de koran niet begrijpt, wil niet zeggen dat moslimgeleerden of moslims ze niet begrijpen.
Feit is dat de arabist Jansen beter op de hoogte is van de Arabische taal dan de meeste arabieren.

En dat er veel twijfel is over de 'juistheid' van de koran is wel duidelijk: Er zijn vele meters aan boekwerken geschreven over hoe dat boek te begrijpen.
Als het duidelijk was geweest had niemand er over te hoeven schrijven en zich er druk over te maken. (en dan heb ik het alleen nog maar over de islamitische commentaren)
Maar gelovigen en feiten. Niets met elkaar te maken

Citaat:
Dat hij liever voor zichzelf spreekt: "naar schatting 20% van de koran is me zo duister dat ik niet weet wat de tekst betekent". En dan hoop ik voor hem dat God hem naar het licht leidt.
Maar ook de de islamitische commentatoren zelf weten het niet.
"Islamitische commentatoren zelf (tafsīr) geven desondanks meestal een klein dozijn mogelijke betekenissen voor die duistere passages"
En nu?
De arabist die het niet weet en de islamietjes zelf ook niet.
Goh goh. . .

Maar veel plezier met de druiven

Laatst gewijzigd door microwezen : 26 maart 2015 om 15:54.
Oud 26 maart 2015, 16:03   #12
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
God zij dank.
En maw je beseft zelf dat de jood dood is?
Bs'd

Ik besef dat de jood JC die de christenen aanbidden dood is.

Citaat:
Alleen staan er in de Hebreeuwse bijbel ook dubieuze zaken: niet van God maar door mensen aangepast/opgetekend.
Zoals?

Citaat:
Ik kan Jezus nauzubillah niet verwerpen.
Als we naar de feiten kijken dan zien we dat hij een valse profeet was.

Voor de fijnere details kijk hier in hoofdstuk 4: http://bergZion.notlong.com

Citaat:
Het zit van voor tot achter vol met fouten en tegenstrijdigheden.

En je vergeet de openbaringen aan de Bahá'u'llá, opgeschreven in o.a. de Kitáb-i-Aqdas.

Citaat:
Zijn de joden nog wel gezegend? Bepaalde historische feiten als de val van Israël, de joodse diaspora en wereldwijde jodenvervolgingen kun je toch niet negeren?
Als de joden de wil van God doen worden ze gezegend, als ze van Gods wetten afwijken worden ze gestraft.
Oud 26 maart 2015, 16:57   #13
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de joden de wil van God doen worden ze gezegend, als ze van Gods wetten afwijken worden ze gestraft.
Daarom worden er allerlei dingen uitgevonden om gewoon door te kunnen gaan op de sjabbat. Je mag niets bedienen, dus maak je het automatisch.
Zo ook met het geval van de Eroev. Allemaal om de handel te belazeren.

Dat je daarmee je vriendje beledigd dringt dan weer niet door bij die reli-koppies.

Je zou er haast weer de hele santenkraam van alle vooroordelen en clichés over reli-joden er weer bij gaan halen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be