![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tommelein pleit voor de witte kassa in andere sectoren dan de horeca.
De ondernemers pikken dat niet, en zeggen collectief: "als we niet langer mogen frauderen, stelen en belastingen ontduiken, dan ondernemen we liever niet." http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...?eid=1.2285927 Da's eigenlijk toch koddig, dat die mensen zo openlijk in de media voor hun misdaden mogen uitkomen zonder gearresteerd te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen foefelt en de overheid op kop.
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij ge met 'de mensen' u zelf bedoelt, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de ondernemers écht willen zeggen is heel wat anders. Ze willen gerust ondernemen tegen een faire verloning. En daar willen ze zelfs faire belasting op betalen. Maar ze hebben er genoeg van om nagenoeg uitsluitend te werken voor anderen, die niet werken, die niet ondernemen, maar enkel het handje ophouden om te profiteren van het door de overheid op de rug van werkmensen en ondernemers gestolen geld.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moest die kassa verplicht ingevoerd worden zou dit voor mij een hoge kost meebrengen om de omschakeling te maken. En waarom? Gaat die kassa rechtsgeldig zijn? Ttz gaat de overheid de inkomsten aanvaarden als zijnde de enige inkomsten van mijn zaak? Of gaan ze dan vertellen dat ze me toch forfaitair belasten op mijn aankopen (zoals mijn mij in het verleden al altijd belast heeft, alhoewel dat onwettelijk is). Ik hoop dat ge op de hoogte zijt van het feit dat een officieel verplicht bij te houden kasdagboek geen wettelijke basis heeft om uw inkomsten als handelaar te bewijzen? Bij de horeca is er weinig problemen om een witte kassa in te voeren. Bij andere handelszaken is dat iets heel anders. Zeker als die in het verleden met een vaste stock/forfaitair belast werden. Laatst gewijzigd door pajoske : 28 maart 2015 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2015 om 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind dat geschikter voor middenstanders. Voor elke ontdoken euro, een cut.
Laatst gewijzigd door C2C : 28 maart 2015 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de staat een brutale afperser is, en dat jij dat heel leuk vindt omdat je daarvan profiteert, weten we ondertussen al.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Nee, de staat is de staat en de maffia is de maffia. Door beide begrippen te vermengen wil u opzettelijk de discussie vergiftigen. Uw gedrag op dit forum is degoutant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een nominatie waard voor de Nobel trolprijs.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een maffia is een organisatie die geweld gebruikt om mensen af te troggelen, maar ook diensten levert, en die voor zichzelf het recht opeist om "regels" uit te vaardigen. Een staat is de geweldmonopolist bij definitie. Niet elke maffia slaagt erin om de geweldsmonopolist te zijn, maar elke geweldsmonopolist is uiteraard een maffia. Maar let op, het is onmogelijk om geen staat te hebben (tenzij tijdens een oorlog). Van zodra de dienstdoende geweldmonopolist dat niet meer is, is dat omdat een andere nu de sterkste is, en dus het monopolie opeist om geweld te plegen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2015 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat dreigt met psychologische mishandeling en het afnemen van elke vorm van comfort indien ge niet betaald wat ze eisen. Ik weet niet wat het ergste is.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het wel zo, dat dient gezegd, dat westerse staten ondertussen wel zo zijn dat het volk hen niet alles toelaat en dat het volk een aantal mechanismen heeft kunnen instellen die maakt dat de staten wat gecontroleerd zijn. Veel illusies moet ge U daar niet over maken, maar een westerse staat is toch minder schandalig gewelddadig en brutaal dan een ancien regime bijvoorbeeld. Infeite is het volk erin geslaagd om de brutaliteit van de vroegere staat om te vormen in de hypocrysie en de leugens en volksverlakkerij van de huidige staten.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() amai zo'n onsmakelijke haat foto voor de hard werkende middenstander ,de wrok zit echt diep bij u hopelijk bent u geen vliegtuigpiloot ....die morgen moet vertrekken met 150 man aan boord...richting de bergen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik altijd stomverbaasd ben als ik mensen zie reageren alsof ze verontwaardigd zijn als ik zeg dat de staat een maffioze organisatie is, terwijl dat toch heel voor de hand liggend is. Het lijkt wel alsof veel mensen echt geloven dat de staat dient voor het algemeen belang !
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat dat wrok is. Dat is de normale manier van doen van mensen die aan afpersing doen en daarvan leven, he. Ge moet brutaal zijn en wreedaardig om anderen af te persen he. Meestal hebben dat soort mensen dan ook een verhaaltje om hun bandietenstreken te verschonen met een of ander moraliteit waar zij zichzelf de moral high ground aanmeten. Daar komen meestal de woorden "solidariteit" en "algemeen belang" en dergelijke in voor.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de maffia jou bescherming biedt in ruil voor een klein(!) deel van je inkomsten, dan is dat een stuk effectiever dan wat de overheden doorgaans voorzien voor veel meer geld... Je doet de maffia dus onrecht aan met je vergelijking.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |