Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 06:29   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Di Rupo schuift terugbetalingen belastingen voor zich uit.

De eerste maatregel om het tekort van 5 miljard tegen te gaan staat al in de pers. Mensen die belastingen terugkrijgen, gaan dit later terugkrijgen. Di Rupo weet waarschijnlijk niet dat veel mensen op dit geld (dat ze al twee jaar renteloos ter beschikking stelde aan de staat) nodig hebben om bepaalde onkoste te betalen. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de vervaldag van de verzekering of de aankoop van mazout rond dit tijdstip plannen.

Hieronder de link naar het artikel in HBVL

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ugbetaald.aspx

Indien de link niet mocht werken, hieronder het artikel.
Citaat:
Een tragere afwerking van de belastingaangiftes en daardoor ook een vertraagde terugbetaling van de personenbelasting voor wie te veel voorheffing betaalde. Dat is een van de maatregelen die de regering-Di Rupo overweegt om de begroting te doen kloppen.

De regering-Di Rupo begint deze namiddag aan haar begrotingswerkzaamheden. Ze moet voor 4,5 miljard euro maatregelen nemen om de begrotingsdoelstellingen voor dit en volgend jaar te halen: 0,8 miljard euro in 2012, en 3,7 miljard euro in 2013.

Omdat 2012 op zijn einde loopt, zal er voor dit jaar vooral met eenmalige maatregelen gewerkt worden. Een vertraagde terugbetaling van de belastingen is zo'n eenmalige maatregel.

Het geld dat nog niet wordt terugbetaald, kan gebruikt worden om gaten te dichten. In feite wordt het probleem zo naar volgend jaar verschoven.

Voor 2013 wil de regering wél met structurele maatregelen werken. Het staat nu al vast dat het zal gaan om besparingen én nieuwe belastingen. Een van die nieuwe belastingen is de invoering van 21 procent btw voor advocaten.

Niet vergeten dat zo'n eenmalige maatregel dan het jaar (of maanden daarna) wel betaald moet worden, waardoor het gat dan groter wordt.

Dat ze gvd eens beginnen aan structurele maatregelen om de uitgaven onder controle te houden. Ieder huisgezin moet dit ook zo doen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 06:55   #2
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De eerste maatregel om het tekort van 5 miljard tegen te gaan staat al in de pers. Mensen die belastingen terugkrijgen, gaan dit later terugkrijgen. Di Rupo weet waarschijnlijk niet dat veel mensen op dit geld (dat ze al twee jaar renteloos ter beschikking stelde aan de staat) nodig hebben om bepaalde onkoste te betalen. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de vervaldag van de verzekering of de aankoop van mazout rond dit tijdstip plannen.

Niet vergeten dat zo'n eenmalige maatregel dan het jaar (of maanden daarna) wel betaald moet worden, waardoor het gat dan groter wordt.

Dat ze gvd eens beginnen aan structurele maatregelen om de uitgaven onder controle te houden. Ieder huisgezin moet dit ook zo doen.
Ik kan dat geld dat ik terug moet trekken ander wel goed gebruiken. Hier gaat hij niet goed scoren bij de jongemensen die terugtrekken. Maar daar zijn er wss niet zo veel van in wallonie. Wat een diefstal. Even gratis geld lenen bij de werkende bevolking die te veel voorafbetaald heeft.

Ik hoop dt die regering snel valt
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 07:02   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wij hebben al de toezegging gekregen wanneer het geld teruggegeven moet worden.
Is het geen contractbreuk indien dat niet doorgaat?
Oud 22 oktober 2012, 07:10   #4
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wij hebben al de toezegging gekregen wanneer het geld teruggegeven moet worden.
Is het geen contractbreuk indien dat niet doorgaat?
Ik meen mij te herinneren dat wanneer de terugbetaling niet gebeurt voordat je de nieuwe belastingsbrief moet indienen, je recht hebt op de volledige terugbetaling van al je belastingen...weet wel niet of dit klopt, maar bon zo is het ooit tegen mij verteld.

Los daarvan is het een belachelijke maatregeling om de begroting te doen kloppen. Het toont aan wat voor soort politici dit zijn.

Laatst gewijzigd door Stingray : 22 oktober 2012 om 07:11.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 07:14   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jups...
En vanaf volgende week terug vriesweer...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 07:15   #6
Stef007
Partijlid

Standaard

En wat vinden ze dan voor volgend jaar uit? Wat het voor dit jaar "makkelijker" maakt, maakt het moeilijker voor volgende begroting.
Stef007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 07:16   #7
Stingray
Banneling

Standaard

Ach ze weten dat ze een grens bereikt hebben en moeten nu hun gezicht redden met éénmalige maatregelen. Niets nieuws onder de zon en uitstel van executie.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 08:19   #8
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Gewoon schandalig. Ik stel mij hierbij volgende vraag, vermits er al een deel mensen zijn die geluk hebben dat hun brief al behandeld werd en ondertussen uitbetaald, is er hier dan geen sprake van discriminatie. Nu, mij niet gelaten. Ik rij met een wagen die mij 0.40ct/km kost. Mijn werk op en af als ambtenaar is 180km, maw, mijn wagen kost 72 euro/dag om te gaan werken. Als ze met de maatregel komen ga ik gewoon het geld die ik moest krijgen delen door 72euro/dag, deze uitkomst is het aantal dagen die ik dit jaar niet meer ga werken als besparing. Zo heb ik voor het einde van het jaar ook mijn belasting terug. De regering is vanaf nu uitgeroepen tot mijn leermeester wat betreft sjoemelen. Wat zij kunnen zal ik vanaf nu ook kunnen, het leven kan toch zo simpel zijn nietwaar???????????????????
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 08:26   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch simpel. Naar de deurwaarder stappen en beslag laten leggen bij de Belgische staat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 08:29   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ach ze weten dat ze een grens bereikt hebben en moeten nu hun gezicht redden met éénmalige maatregelen. Niets nieuws onder de zon en uitstel van executie.
éénmalige, steeds weerkerende maatregelen bedoel je zeker, zoals zoveel andere éénmalige maatregelen van weleer.
Oud 22 oktober 2012, 08:39   #11
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Wat is de volgende maatregel ? Dat het volledige loon moet worden doorgestort naar de belastingen en dat ieder 500 Euro per maand krijgt ?
Het zijn dieven, zo simpel is dat. En wij laten het allemaal over ons hoofd gaan.
Deze regering moet zo snel mogelijk vallen. Het was al een onding van in het begin.
Maar blijkbaar moeten mensen eerst voelen vooraleer .....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 08:44   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Voor zich uitschuiven

Dit kan alleen maar leiden tot nog grotere begrotingsproblemen nog korter voor de volgende verkiezingen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 08:47   #13
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Deze maatregel is er geen : het is gewoon de problemen voor zich uitschuiven. En weeral worden de mensen die werken en braaf belastingen betalen getroffen. Net zoals het voorschot dat ze nemen op de belastingen die werknemers op het pensioensparen moeten betalen.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 08:52   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad pure discriminatie.

Zeker sinds dit jaar al wie zijn aangifte electronisch kan indienen (zoals ikzelf) vlugger een resultaat krijgt (zoals ikzelf) en vlugger terugtrekt (zoals ikzelf 250 € dit jaar al getrokken heb).

Wie geen internet heeft wegens te oud, wegens werkloos, .. noem maar op, is de sigaar.

Ik heb ooit nog een draad begonnen op dit forum, dat het nuttig zou zijn dat ieder die legaal in het land verblijft/woont, een lopende rekening zou moeten hebben bij de staat. Lopende rekening die intrest uitkeert aan marktconforme voorwaarden vergelijkbaar met het spaarboekje, en waar je ook gerust een tijdje negatief mag staan, maar dan ook met markconforme voorwaarden van kredietverlening.

In dat systeem zou de valutadatum van je inkomstenbelasting voor iedereen gelijk gesteld worden.
En "juist" tot op de eurocent: wat je afgehouden wordt van je loon in januari, begint intrest op te brengen tot de datum van verplichte aanslag.
Idem dito voor zelfstandigen met hun systeem van voorafbetalingen (dat zit er al een beetje in trouwens ...)

Dat zal de staat aansporen om toch niet achterbaks te gaan sollen met uitstellen van terugbetalingen, zoals ze nu in de krant erover spreken.
Geen probleem om je belastingen zeker op tijd te betalen en je valutadatum van overschrijven zonder risicio zet op één week voor de vervaldatum.
Geen overdreven en forfaitaire boete voor een dag, een week of zelfs een maand te laat betalen. Wel iets marktconform betalen: dat is niet meer dan eerlijk.

Het zal ook gedaan zijn met zaken terug te trekken van de staat, als ge op een ander vlak nog centen moet betalen aan de staat.

Maar ja, de politiekers van de oude machtspartijen werken liever in het duister. Dan kunnen ze de mensen gemakkelijker misleiden.

.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 09:00   #15
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik meen mij te herinneren dat wanneer de terugbetaling niet gebeurt voordat je de nieuwe belastingsbrief moet indienen, je recht hebt op de volledige terugbetaling van al je belastingen...weet wel niet of dit klopt, maar bon zo is het ooit tegen mij verteld.
http://www.ab-consult.be/content/de-...-tot-rechtbank

Citaat:
De uiterste datum voor vestiging aanslag op een regelmatig ingediende aangifte is vastgesteld op 30 juni van het jaar volgend op het aanslagjaar
Indien deze termijn verstreken is, kan de belasting niet gevestigd worden en heeft U dus recht op uw voorafbetalingen.

Moest dat gebeuren, dan zal de administratie wel snel iets claimen dat u zogezegd vergeten bent, en kan zij de vestigingsdatum verlengen.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 22 oktober 2012 om 09:01.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 09:01   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is inderdaad pure discriminatie.

Zeker sinds dit jaar al wie zijn aangifte electronisch kan indienen (zoals ikzelf) vlugger een resultaat krijgt (zoals ikzelf) en vlugger terugtrekt (zoals ikzelf 250 € dit jaar al getrokken heb).

Wie geen internet heeft wegens te oud, wegens werkloos, .. noem maar op, is de sigaar.

Ik heb ooit nog een draad begonnen op dit forum, dat het nuttig zou zijn dat ieder die legaal in het land verblijft/woont, een lopende rekening zou moeten hebben bij de staat. Lopende rekening die intrest uitkeert aan marktconforme voorwaarden vergelijkbaar met het spaarboekje, en waar je ook gerust een tijdje negatief mag staan, maar dan ook met markconforme voorwaarden van kredietverlening.

In dat systeem zou de valutadatum van je inkomstenbelasting voor iedereen gelijk gesteld worden.
En "juist" tot op de eurocent: wat je afgehouden wordt van je loon in januari, begint intrest op te brengen tot de datum van verplichte aanslag.
Idem dito voor zelfstandigen met hun systeem van voorafbetalingen (dat zit er al een beetje in trouwens ...)

Dat zal de staat aansporen om toch niet achterbaks te gaan sollen met uitstellen van terugbetalingen, zoals ze nu in de krant erover spreken.
Geen probleem om je belastingen zeker op tijd te betalen en je valutadatum van overschrijven zonder risicio zet op één week voor de vervaldatum.
Geen overdreven en forfaitaire boete voor een dag, een week of zelfs een maand te laat betalen. Wel iets marktconform betalen: dat is niet meer dan eerlijk.

Het zal ook gedaan zijn met zaken terug te trekken van de staat, als ge op een ander vlak nog centen moet betalen aan de staat.

Maar ja, de politiekers van de oude machtspartijen werken liever in het duister. Dan kunnen ze de mensen gemakkelijker misleiden.

.

.
Ik heb het al tien keer gezegd en gescrheven: Mr Sandman, gooit zand in zijn eigen ogen, en doet aan 'cashflow begrotingen' en denkt dat hij de begroting op orde heeft... Hij moet in feite 5miljard snijden in het vlees van de ambtenaren. Waar zijn die 5 miljard afvloeiingen van nutteloze instellingen en usurperende bevoegdheden en nutteloze bedienden die geen toegevoegde waarde hebben in ons economisch weefsel ???

Nog één jaartje schuiven, of de volgende regering krijgt een kadootje van 10miljard schulden. Trouwens van waar komt die 5miljard denk je ??? Als ze al 2 miljard bevriezingen gedaan hebben, dan komen die 2 miljard gewoon terug als een boemerang.. Als ze al 2 miljard van die andere cashflow operaties gedaan hebben, dan keren die 2 miljard ook terug als een boemerang.

Je mag zeggen onder dirupo neemt de staatsschuld gewoon vliegensvlug toe, mijnheerke durft het cijfer zelf sniet belichten, onze 'copypaste' media heeft het zelfs niet door, maar in september zijn er 5 miljard schulden bijgeschreven. Daar gaat het over..;

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 oktober 2012 om 09:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 09:02   #17
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Toch simpel. Naar de deurwaarder stappen en beslag laten leggen bij de Belgische staat.
De staat heeft een jaar tijd om uw aanslag te controleren. Raadpleeg het wetboek inkomstenbelasting.
Oud 22 oktober 2012, 09:32   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De staat heeft een jaar tijd om uw aanslag te controleren. Raadpleeg het wetboek inkomstenbelasting.
Controleren hé schat. ik veronderstel dat het hier gaat over belastingsbrieven die reeds gecontroleerd zijn.
Oud 22 oktober 2012, 09:35   #19
BonBon
Banneling

Standaard

Betaald de staat geen rente op die voorafbetalingen?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 09:46   #20
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik heb gelukkig mijn geld al gekregen. Hadden ze daar bij de fiscus geweten van welke partij ik was, ik ging waarschijnlijk mogen fluiten naar mijn geld
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be