Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2015, 18:07   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Geldt de vrijheid van meningsuiting voor iedereen behalve Filip Dewinter?

Filip Dewinter krijgt klok rond bescherming van bodyguards

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter staat onder strenge politiebewaking nadat een gewapende man dinsdag was opgedoken aan zijn woning in Ekeren. Dat meldt Gazet van Antwerpen donderdag. 'Twee beveiligers volgen me overal waar ik ga. Als ik ergens naartoe wil, word ik vervoerd in een gepantserde wagen', zegt de Antwerpse politicus.

Het was antiterreurorgaan OCAD dat besliste om het dreigingsniveau tegen Dewinter op te trekken van niveau 2 naar niveau 3, dat een zeer ernstige dreiging inhoudt. Het is een rechtstreeks gevolg van het incident van dinsdagochtend, toen een gewapende en gemaskerde man was opgedoken aan de privéwoning van Filip Dewinter in Ekeren.

De vermoedelijke man zocht Dewinter, maar die bleek op dat moment met vakantie te zijn aan de Belgische kust. Nadat het de vermoedelijke terrorist duidelijk was geworden dat zijn target niet thuis was, vluchtte hij weg. De politie is nog steeds op zoek naar de dader, want een speractie leverde niets op.

Volgens Dewinter worden extra veiligheidsmaatregelen genomen zolang de verdachte nog op vrije voeten is. 'We hebben het advies gekregen om voorlopig niet terug te keren naar ons huis in Ekeren. De kans bestaat namelijk dat de verdachte, of het nu om een echte terrorist of om een psychopaat gaat, terugkeert om zijn klus af te maken.'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...mpaign=seeding

Een volgend slachtoffer van onze verrijkingspolitiek. Het kleurt ons land en het geeft ons land karakter.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 18:23   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Rond gevoerd worden in een sjieke gepantserde bak met twee chauffeurs .... lijkt me niet een uiting te zijn van beperking van vrije meningsuiting ... ????

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 21:29   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rond gevoerd worden in een sjieke gepantserde bak met twee chauffeurs .... lijkt me niet een uiting te zijn van beperking van vrije meningsuiting ... ????

.
Neen? Waarvan is het dan wel een uiting?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 21:33   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
geldverspilling, profileringsdrang, egotripperij, copycat gedrag over de persoon van De Wever , dat zijn zo de eerste woorden die bij mij opkomen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 21:38   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
geldverspilling, profileringsdrang, egotripperij, copycat gedrag over de persoon van De Wever , dat zijn zo de eerste woorden die bij mij opkomen.
En waarom komt dat bij u op?
Oud 16 april 2015, 23:05   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ookal ben ik niet meteen een fan van hem , die vermoorden is laf !!!!
Ik hoop dat ze de gore rotte bullebak te pakken krijgen !!
Die kerel is blijkbaar tegen vrije meningsuiting , of ....
is iemand (willen) vermoorden ook vrije meningsuiting ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 23:08   #7
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ookal ben ik niet meteen een fan van hem , die vermoorden is laf !!!!
Ik hoop dat ze de gore rotte bullebak te pakken krijgen !!
Die kerel is blijkbaar tegen vrije meningsuiting , of ....
is iemand (willen) vermoorden ook vrije meningsuiting ??
Indien die kerel een buitenlander is (wat wel zo zal zijn want volgens de zoonschoon had hij een gekleurde huid) moeten ze die z'n paspoort afpakken en terug naar huis sturen! Wie tegen de vrijheid van meningsuiting is, heeft geen plaats in België.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 06:49   #8
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Niet onlogisch dat hij nu bescherming krijgt. 't Is niet omdat zijn gedachtengoed niet strookt met het mijne, dat we hem maar moeten laten afknallen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 06:58   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je wil weten waarover de draad gaat, dan moet je even naar de titel kijken.

En dan weet je meteen waarom jouw vraag in het raam van deze draad zinloos is, en zelfs een uiting van iets anders.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 april 2015, 07:07   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom komt dat bij u op?
Voorwerp zijn van bedreiging is ondertussen een door politici veelgebruikte truuk om in de gazet en het journaal te geraken. Tot hiertoe waren het vooral n-va politici (puur toeval uiteraard ) die hiervan slachtoffer waren/ konden genieten.

Aangezien PhDW niet meer aan de bak geraakt inzake interesse v/d journalisten was het tijd om iets anders uit te testen. Copy-cat van wat eerder met veel succes door n-va is toegepast : "ik ben het voorwerp van bedreiging". Et voil�* : PhDW staat terug in elke krant. Doel = bereikt.

Jammer genoeg kosten dergelijke fratsen bijzonder veel geld aan de gemeenschap. Rond de klok bewaking en gepantserde voertuigen, en dat allemaal omdat een schimmige figuur wat raar is komen doen aan de deur van Philip die aan de zee zat. Bijzonder ongeloofwaardig, heel dat verhaal.
Oud 17 april 2015, 08:02   #11
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In de periferie van PDW mogen geen PEGIDA-betogingen meer gehouden worden.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 08:05   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorwerp zijn van bedreiging is ondertussen een door politici veelgebruikte truuk om in de gazet en het journaal te geraken. Tot hiertoe waren het vooral n-va politici (puur toeval uiteraard ) die hiervan slachtoffer waren/ konden genieten.
...
Ondertussen is een bekende truuk van de linkse kerk om eerst een politieker te laten bedreigen door een of andere domme aanhanger, zodat daarna de politieker verweten kan worden om met die bedreiging in de kranten te komen.

Mijn stelling is even farfelu als de jouwe.

.

Oud 17 april 2015, 08:32   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Aangezien PhDW niet meer aan de bak geraakt inzake interesse v/d journalisten was het tijd om iets anders uit te testen. Copy-cat van wat eerder met veel succes door n-va is toegepast : "ik ben het voorwerp van bedreiging". Et voil�* : PhDW staat terug in elke krant. Doel = bereikt.

Jammer genoeg kosten dergelijke fratsen bijzonder veel geld aan de gemeenschap. Rond de klok bewaking en gepantserde voertuigen, en dat allemaal omdat een schimmige figuur wat raar is komen doen aan de deur van Philip die aan de zee zat. Bijzonder ongeloofwaardig, heel dat verhaal.
Kortom, u wil uitgaan van uw eigen zienswijze en veronderstellingen. Het is trouwens niet de eerste keer dat FdW met dergelijke bedreigingen te maken krijgt. Ook in het verleden waren andere mandatarissen al het slachtoffer, om dan nog te zwijgen van wat er al meermaals met een aantal partijsecretariaten is gebeurd.
Oud 17 april 2015, 08:32   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mijn gedacht Bekijk bericht
Pandareus, de kampioen van de vrije meningsuiting, is er zelfs in geslaagd de topic Daar gaat ons belastingsgeld weer .. te laten verplaatsen van Binnenland naar Vakbonden,.
Omdat de kritiek op de vakbonden hem niet zint en mdat de rubriek Vakbonden praktisch door niemand wordt bezocht.

Talrijke andere flutonderwerpen mogen van hem (en dus van Pontifex) rustig blijven staan.

Trouwens de bewuste topic gaat meer over de werking van de staat dan over de vakbonden.
Dan gaan we nu toch met z'n allen naar de rubriek "vakbonden", nietwaar?!
Oud 17 april 2015, 08:47   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mijn gedacht Bekijk bericht
Pandareus, de kampioen van de vrije meningsuiting, is er zelfs in geslaagd de topic Daar gaat ons belastingsgeld weer .. te laten verplaatsen van Binnenland naar Vakbonden,.
Omdat de kritiek op de vakbonden hem niet zint en mdat de rubriek Vakbonden praktisch door niemand wordt bezocht.

Talrijke andere flutonderwerpen mogen van hem (en dus van Pontifex) rustig blijven staan.

Trouwens de bewuste topic gaat meer over de werking van de staat dan over de vakbonden.
Je moet eens goed uithuilen, dat lucht op.
Zoek een goede schouder en laat u volledig gaan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 08:57   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ondertussen is een bekende truuk van de linkse kerk om eerst een politieker te laten bedreigen door een of andere domme aanhanger, zodat daarna de politieker verweten kan worden om met die bedreiging in de kranten te komen.

Mijn stelling is even farfelu als de jouwe.

.
Oud 17 april 2015, 08:58   #17
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je moet eens goed uithuilen, dat lucht op.
Zoek een goede schouder en laat u volledig gaan.
Kom jij eens met een interessante topic in plaats van altijd maar wat te hakken op anderen.

En dan wordt het heel stil.....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 09:01   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, u wil uitgaan van uw eigen zienswijze en veronderstellingen. Het is trouwens niet de eerste keer dat FdW met dergelijke bedreigingen te maken krijgt. Ook in het verleden waren andere mandatarissen al het slachtoffer, om dan nog te zwijgen van wat er al meermaals met een aantal partijsecretariaten is gebeurd.
Laat ik het zo stellen Jan : ik geloof geen woord van dat verhaal. Als iemand echt een aanslag op PhDW had willen plegen, dan had die niet gelijk een oelewapper daar gaan aanbellen om dan te vragen of hij thuis was en vervolgens weg te lopen. Sorry, klinkt te belachelijk om waar te zijn.
Oud 17 april 2015, 09:02   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Kom jij eens met een interessante topic in plaats van altijd maar wat te hakken op anderen.

En dan wordt het heel stil.....
Ik reken wel op u wat het aanmaken van interessante topics betreft...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 09:06   #20
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik reken wel op u wat het aanmaken van interessante topics betreft...
Jij bent goed in spiegels voorhouden, overweeg je geen carrière in de psychologie. Another Freud.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be