![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op
onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening onredelijk en onmogelijk. Gepubliceerd op maandag 04 oktober 2004 Bron: Planet.nl Belgische minister: moslimcultuur niet gelijkwaardig Niet alle culturen zijn gelijkwaardig, heeft de Belgische minister van Binnenlandse Zaken en vice-premier Patrick Dewael gezegd in een interview met De Standaard. De liberale bewindsman, die eerder dit jaar pleitte voor een verbod op het dragen van hoofddoekjes in openbare gebouwen en scholen, noemt in het vraaggesprek de islam niet bij naam. Dewael heeft bezwaar tegen kleding die vrouwen verplicht hun lichaam volledig te bedekken (de boerka). Kleding onderdrukt vrouwen “Precies omdat die kleding vaak als middel gebruikt wordt om vrouwen te onderdrukken”, aldus de liberaal. “Ik heb het nog altijd zeer moeilijk met de manier waarop vele organisaties, de vrouwenbeweging inbegrepen, probeerden van mijn oproep over de hoofddoek een futiliteit te maken.” Dewael aanvaardt niet langer dat vrouwen binnenshuis worden gehouden en geen inburgeringscursussen mogen volgen. Grenzen Dewael gelooft in culturele diversiteit, maar vindt dat allochtonen grenzen moeten respecteren. “Dat zullen we hen tijdens inburgeringstrajecten goed duidelijk moeten maken, en dat is nog veel belangrijker dan onze taal kennen.” Scheiding Kerk-Staat De minister vindt dat opnieuw de vraag moet worden gesteld hoe tolerant de Vlaamse samenleving moet zijn voor gedragingen van andere culturen. Niet alle culturen zijn in zijn ogen gelijkwaardig. Volgens Dewael haalt een aantal praktijken uit vreemde culturen het beschavingsniveau van de Westerse samenleving omlaag. “Dat ze in de praktijk geen scheiding van Kerk en Staat erkennen, is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen treffen tegenover vrouwen, kan niet meer getolereerd worden -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#2 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >onredelijk en onmogelijk. Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? - "Lievebeheersbeestjes" |
![]() |
#3 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 02:56:58 +0200, theo1610
<tvbeuningen16@16=1hotmail.com> wrote: >On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>onredelijk en onmogelijk. > >Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven >naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#4 |
|
![]() On Tue, 5 Oct 2004 05:01:27 +0200, "E" <E.D@Fielding_Roth.com> wrote:
> >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> On Tue, 05 Oct 2004 02:56:58 +0200, theo1610 >> <tvbeuningen16@16=1hotmail.com> wrote: >> >> >On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >> >wrote: >> > >> >>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >> >>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >> >>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >> >>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >> >>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >> >>onredelijk en onmogelijk. >> > >> >Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven >> >naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? >> >> Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf >> willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. >> >En wanneer ze dat niet doen zijn ze dus niet gelijkwaardig Geen wet verplicht moslimvrouwen buiten het huis te komen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#5 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op > onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de > Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze > er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te > verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening > onredelijk en onmogelijk. > De minister zegt niet dat moslimcultuur niet gelijkwaardig is. Als hij dat wel zou zeggen zou ik er nog geen problemen mee hebben. Hij zegt veel goeie en ware dingen in zijn stukje. Leuk dat het jou veel waard is als ze ronduit zouden zeggen een hekel aan de islam te hebben, maar aangezien ik jouw uitkering bedaal hoop ik dat het je niet teveel waard is. > > Gepubliceerd op maandag 04 oktober 2004 > Bron: Planet.nl > > Belgische minister: moslimcultuur niet gelijkwaardig > > Niet alle culturen zijn gelijkwaardig, heeft de Belgische minister van > Binnenlandse Zaken en vice-premier Patrick Dewael gezegd in een > interview met De Standaard. > > De liberale bewindsman, die eerder dit jaar pleitte voor een verbod op > het dragen van hoofddoekjes in openbare gebouwen en scholen, noemt in > het vraaggesprek de islam niet bij naam. Dewael heeft bezwaar tegen > kleding die vrouwen verplicht hun lichaam volledig te bedekken (de > boerka). > > Kleding onderdrukt vrouwen > > "Precies omdat die kleding vaak als middel gebruikt wordt om vrouwen > te onderdrukken", aldus de liberaal. "Ik heb het nog altijd zeer > moeilijk met de manier waarop vele organisaties, de vrouwenbeweging > inbegrepen, probeerden van mijn oproep over de hoofddoek een > futiliteit te maken." > > Dewael aanvaardt niet langer dat vrouwen binnenshuis worden gehouden > en geen inburgeringscursussen mogen volgen. > > Grenzen > > Dewael gelooft in culturele diversiteit, maar vindt dat allochtonen > grenzen moeten respecteren. "Dat zullen we hen tijdens > inburgeringstrajecten goed duidelijk moeten maken, en dat is nog veel > belangrijker dan onze taal kennen." > > Scheiding Kerk-Staat > > De minister vindt dat opnieuw de vraag moet worden gesteld hoe > tolerant de Vlaamse samenleving moet zijn voor gedragingen van andere > culturen. Niet alle culturen zijn in zijn ogen gelijkwaardig. Volgens > Dewael haalt een aantal praktijken uit vreemde culturen het > beschavingsniveau van de Westerse samenleving omlaag. > > "Dat ze in de praktijk geen scheiding van Kerk en Staat erkennen, is > echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog > met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen > treffen tegenover vrouwen, kan niet meer getolereerd worden > > -- > ________________________________________ > > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
![]() |
#6 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > On Tue, 05 Oct 2004 02:56:58 +0200, theo1610 > <tvbeuningen16@16=1hotmail.com> wrote: > > >On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> > >wrote: > > > >>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op > >>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de > >>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze > >>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te > >>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening > >>onredelijk en onmogelijk. > > > >Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven > >naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? > > Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf > willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. > En wanneer ze dat niet doen zijn ze dus niet gelijkwaardig |
![]() |
#7 |
|
![]() On Tue, 5 Oct 2004 05:00:22 +0200, "E" <E.D@Fielding_Roth.com> wrote:
> >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >> onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >> Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >> er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >> verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >> onredelijk en onmogelijk. >> >De minister zegt niet dat moslimcultuur niet gelijkwaardig is. Impliciet zegt hij dat wel; hij noemt de islam alleen niet met name. >Als hij dat >wel zou zeggen zou ik er nog geen problemen mee hebben. Hij zegt veel goeie >en ware dingen in zijn stukje. Leuk dat het jou veel waard is als ze ronduit >zouden zeggen een hekel aan de islam te hebben, maar aangezien ik jouw >uitkering bedaal Leugenaar. Daar betaal jij nog geen cent per vijf jaar aan mee. > hoop ik dat het je niet teveel waard is. >> >> Gepubliceerd op maandag 04 oktober 2004 >> Bron: Planet.nl >> >> Belgische minister: moslimcultuur niet gelijkwaardig >> >> Niet alle culturen zijn gelijkwaardig, heeft de Belgische minister van >> Binnenlandse Zaken en vice-premier Patrick Dewael gezegd in een >> interview met De Standaard. >> >> De liberale bewindsman, die eerder dit jaar pleitte voor een verbod op >> het dragen van hoofddoekjes in openbare gebouwen en scholen, noemt in >> het vraaggesprek de islam niet bij naam. Dewael heeft bezwaar tegen >> kleding die vrouwen verplicht hun lichaam volledig te bedekken (de >> boerka). >> >> Kleding onderdrukt vrouwen >> >> "Precies omdat die kleding vaak als middel gebruikt wordt om vrouwen >> te onderdrukken", aldus de liberaal. "Ik heb het nog altijd zeer >> moeilijk met de manier waarop vele organisaties, de vrouwenbeweging >> inbegrepen, probeerden van mijn oproep over de hoofddoek een >> futiliteit te maken." >> >> Dewael aanvaardt niet langer dat vrouwen binnenshuis worden gehouden >> en geen inburgeringscursussen mogen volgen. >> >> Grenzen >> >> Dewael gelooft in culturele diversiteit, maar vindt dat allochtonen >> grenzen moeten respecteren. "Dat zullen we hen tijdens >> inburgeringstrajecten goed duidelijk moeten maken, en dat is nog veel >> belangrijker dan onze taal kennen." >> >> Scheiding Kerk-Staat >> >> De minister vindt dat opnieuw de vraag moet worden gesteld hoe >> tolerant de Vlaamse samenleving moet zijn voor gedragingen van andere >> culturen. Niet alle culturen zijn in zijn ogen gelijkwaardig. Volgens >> Dewael haalt een aantal praktijken uit vreemde culturen het >> beschavingsniveau van de Westerse samenleving omlaag. >> >> "Dat ze in de praktijk geen scheiding van Kerk en Staat erkennen, is >> echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog >> met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen >> treffen tegenover vrouwen, kan niet meer getolereerd worden >> >> -- >> ________________________________________ >> >> Sjoerd Bakker >> ________________________________________ > -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#8 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 05:04:36 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >>> Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf >>> willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. >>> >>En wanneer ze dat niet doen zijn ze dus niet gelijkwaardig > >Geen wet verplicht moslimvrouwen buiten het huis te komen. Dat kan je toch niet menen? Als de man gaat werken, worden de vrouwen *opgesloten*. Onze Marokkaanse (Berber) tolk - die zgz. volledig ingeburgerd was - deed dat ook. Zijn vrouw kon gewoon het huis niet uit. En als dat toch nodig was, moest zij hem telefoneren, en dan ging hij de deur openmaken en mocht ze onder vrouwelijke begeleiding (van zijn moeder bijvoorbeeld) de straat op om boodschappen te doen. Toen ik hem vroeg wat er zou gebeuren als er een brand zou uitbreken, was zijn antwoord "dat gebeurt niet". Kort daarop gaf hij zijn ontslag. Hij had onze opmerkingen als kwetsend ervaren. Wij hadden er geen zaken mee hoe moslims hun privéleven leiden. Fullator |
![]() |
#9 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op > onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de > Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze > er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te > verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening > onredelijk en onmogelijk. > > > Gepubliceerd op maandag 04 oktober 2004 > Bron: Planet.nl > > Belgische minister: moslimcultuur niet gelijkwaardig > > Niet alle culturen zijn gelijkwaardig, heeft de Belgische minister van > Binnenlandse Zaken en vice-premier Patrick Dewael gezegd in een > interview met De Standaard. > > De liberale bewindsman, die eerder dit jaar pleitte voor een verbod op > het dragen van hoofddoekjes in openbare gebouwen en scholen, noemt in > het vraaggesprek de islam niet bij naam. Dewael heeft bezwaar tegen > kleding die vrouwen verplicht hun lichaam volledig te bedekken (de > boerka). > > Kleding onderdrukt vrouwen > > "Precies omdat die kleding vaak als middel gebruikt wordt om vrouwen > te onderdrukken", aldus de liberaal. "Ik heb het nog altijd zeer > moeilijk met de manier waarop vele organisaties, de vrouwenbeweging > inbegrepen, probeerden van mijn oproep over de hoofddoek een > futiliteit te maken." > > Dewael aanvaardt niet langer dat vrouwen binnenshuis worden gehouden > en geen inburgeringscursussen mogen volgen. > > Grenzen > > Dewael gelooft in culturele diversiteit, maar vindt dat allochtonen > grenzen moeten respecteren. "Dat zullen we hen tijdens > inburgeringstrajecten goed duidelijk moeten maken, en dat is nog veel > belangrijker dan onze taal kennen." > > Scheiding Kerk-Staat > > De minister vindt dat opnieuw de vraag moet worden gesteld hoe > tolerant de Vlaamse samenleving moet zijn voor gedragingen van andere > culturen. Niet alle culturen zijn in zijn ogen gelijkwaardig. Volgens > Dewael haalt een aantal praktijken uit vreemde culturen het > beschavingsniveau van de Westerse samenleving omlaag. > > "Dat ze in de praktijk geen scheiding van Kerk en Staat erkennen, is > echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog > met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen > treffen tegenover vrouwen, kan niet meer getolereerd worden > Wat denk je over de Taliban cultuur Sjoerd Bakker ? Dat is namelijk de echte Moslim cultuur, de rest zijn maar flauwe afkooksels. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#10 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 05 Oct 2004 02:56:58 +0200, theo1610 > <tvbeuningen16@16=1hotmail.com> wrote: > >>On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>wrote: >> >>>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>>onredelijk en onmogelijk. >> >>Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven >>naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? > > Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf > willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. > Dat doen ze dus niet, jij moet je aanpassen aan hun wetten, hun wetten en zeden zoals geschreven staat in hun heilige boeken. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#11 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 5 Oct 2004 05:00:22 +0200, "E" <E.D@Fielding_Roth.com> wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message >>news:[email protected]. .. >>> Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>> onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>> Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>> er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>> verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>> onredelijk en onmogelijk. >>> >>De minister zegt niet dat moslimcultuur niet gelijkwaardig is. > > Impliciet zegt hij dat wel; hij noemt de islam alleen niet met name. > > >>Als hij dat >>wel zou zeggen zou ik er nog geen problemen mee hebben. Hij zegt veel >>goeie >>en ware dingen in zijn stukje. Leuk dat het jou veel waard is als ze >>ronduit >>zouden zeggen een hekel aan de islam te hebben, maar aangezien ik jouw >>uitkering bedaal > > Leugenaar. Daar betaal jij nog geen cent per vijf jaar aan mee. Zeer juist Sjoerd, maar 1.000.000 x 1cent is toch 10.000 euro. > >> hoop ik dat het je niet teveel waard is. >>> >>> Gepubliceerd op maandag 04 oktober 2004 >>> Bron: Planet.nl >>> >>> Belgische minister: moslimcultuur niet gelijkwaardig >>> >>> Niet alle culturen zijn gelijkwaardig, heeft de Belgische minister van >>> Binnenlandse Zaken en vice-premier Patrick Dewael gezegd in een >>> interview met De Standaard. >>> >>> De liberale bewindsman, die eerder dit jaar pleitte voor een verbod op >>> het dragen van hoofddoekjes in openbare gebouwen en scholen, noemt in >>> het vraaggesprek de islam niet bij naam. Dewael heeft bezwaar tegen >>> kleding die vrouwen verplicht hun lichaam volledig te bedekken (de >>> boerka). >>> >>> Kleding onderdrukt vrouwen >>> >>> "Precies omdat die kleding vaak als middel gebruikt wordt om vrouwen >>> te onderdrukken", aldus de liberaal. "Ik heb het nog altijd zeer >>> moeilijk met de manier waarop vele organisaties, de vrouwenbeweging >>> inbegrepen, probeerden van mijn oproep over de hoofddoek een >>> futiliteit te maken." >>> >>> Dewael aanvaardt niet langer dat vrouwen binnenshuis worden gehouden >>> en geen inburgeringscursussen mogen volgen. >>> >>> Grenzen >>> >>> Dewael gelooft in culturele diversiteit, maar vindt dat allochtonen >>> grenzen moeten respecteren. "Dat zullen we hen tijdens >>> inburgeringstrajecten goed duidelijk moeten maken, en dat is nog veel >>> belangrijker dan onze taal kennen." >>> >>> Scheiding Kerk-Staat >>> >>> De minister vindt dat opnieuw de vraag moet worden gesteld hoe >>> tolerant de Vlaamse samenleving moet zijn voor gedragingen van andere >>> culturen. Niet alle culturen zijn in zijn ogen gelijkwaardig. Volgens >>> Dewael haalt een aantal praktijken uit vreemde culturen het >>> beschavingsniveau van de Westerse samenleving omlaag. >>> >>> "Dat ze in de praktijk geen scheiding van Kerk en Staat erkennen, is >>> echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog >>> met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen >>> treffen tegenover vrouwen, kan niet meer getolereerd worden >>> >>> -- >>> ________________________________________ >>> >>> Sjoerd Bakker >>> ________________________________________ >> > > > -- > ________________________________________ > > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
![]() |
#12 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 5 Oct 2004 05:01:27 +0200, "E" <E.D@Fielding_Roth.com> wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message >>news:[email protected]. .. >>> On Tue, 05 Oct 2004 02:56:58 +0200, theo1610 >>> <tvbeuningen16@16=1hotmail.com> wrote: >>> >>> >On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>> >wrote: >>> > >>> >>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>> >>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>> >>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>> >>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>> >>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>> >>onredelijk en onmogelijk. >>> > >>> >Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven >>> >naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? >>> >>> Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf >>> willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. >>> >>En wanneer ze dat niet doen zijn ze dus niet gelijkwaardig > > Geen wet verplicht moslimvrouwen buiten het huis te komen. > Geen werklozenvergoeding dus, aangezien niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#13 |
|
![]() Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >onredelijk en onmogelijk. Precies. Deze vergelijking gaat niet op omdat de islam zich op grote schaal weigert te ontwikkelen, aan te passen aan de 21e eeuw. Niet dat ze daarin uniek zijn, maar het is wel een reden om er een hekel aan te hebben. Leven en laten leven, maar wel op menswaardige manier en dring mij jouw geloof niet op aub. Hans 'Ik discrimineer niet. Van mijn ken iedereen de pleuris krijge.' Haagse Harry |
![]() |
#14 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 10:06:22 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Tue, 5 Oct 2004 05:01:27 +0200, "E" <E.D@Fielding_Roth.com> wrote: >> >>> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message >>>news:[email protected] ... >>>> On Tue, 05 Oct 2004 02:56:58 +0200, theo1610 >>>> <tvbeuningen16@16=1hotmail.com> wrote: >>>> >>>> >On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>> >wrote: >>>> > >>>> >>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>>> >>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>>> >>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>>> >>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>>> >>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>>> >>onredelijk en onmogelijk. >>>> > >>>> >Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven >>>> >naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? >>>> >>>> Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf >>>> willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. >>>> >>>En wanneer ze dat niet doen zijn ze dus niet gelijkwaardig >> >> Geen wet verplicht moslimvrouwen buiten het huis te komen. >> > >Geen werklozenvergoeding dus, aangezien niet beschikbaar voor de >arbeidsmarkt. Aha, een gloednieuw gezichtspunt. Dank je ! Als ik Ibrahim ooit nog eens zie... Fullator |
![]() |
#15 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 10:53:05 GMT, [email protected] (Hans)
wrote: >Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: > >>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>onredelijk en onmogelijk. > >Precies. >Deze vergelijking gaat niet op omdat de islam zich op grote schaal >weigert te ontwikkelen, aan te passen aan de 21e eeuw. >Niet dat ze daarin uniek zijn, maar het is wel een reden om er een >hekel aan te hebben. >Leven en laten leven, maar wel op menswaardige manier en dring mij >jouw geloof niet op aub. > >Hans > >'Ik discrimineer niet. >Van mijn ken iedereen de pleuris krijge.' > Haagse Harry Toch niet. De Amish People wijzen elke vorm van technologie af en worden doorgaans als vrij sympathiek ervaren. Zij dringen echter hun leer niet op aan anderen en bemoeien zich uitsluitend met hun eigen gemeenschap. Fullator. |
![]() |
#16 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 09:31:52 GMT, Fullator
<lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: >On Tue, 05 Oct 2004 05:04:36 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>>> Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf >>>> willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. >>>> >>>En wanneer ze dat niet doen zijn ze dus niet gelijkwaardig >> >>Geen wet verplicht moslimvrouwen buiten het huis te komen. > >Dat kan je toch niet menen? > >Als de man gaat werken, worden de vrouwen *opgesloten*. >Onze Marokkaanse (Berber) tolk - die zgz. volledig ingeburgerd was - >deed dat ook. Zijn vrouw kon gewoon het huis niet uit. En als dat toch >nodig was, moest zij hem telefoneren, en dan ging hij de deur >openmaken en mocht ze onder vrouwelijke begeleiding (van zijn moeder >bijvoorbeeld) de straat op om boodschappen te doen. > >Toen ik hem vroeg wat er zou gebeuren als er een brand zou uitbreken, >was zijn antwoord "dat gebeurt niet". > >Kort daarop gaf hij zijn ontslag. Hij had onze opmerkingen als >kwetsend ervaren. Wij hadden er geen zaken mee hoe moslims hun >privéleven leiden. Als vrouwen echt wordt belemmerd om buiten het huis te komen, zou er iets strafbaars aan de hand kunnen zijn, maar voor de meeste lijkt mij dat niet aan de orde. Je ziet op straat namelijk regelmatig moslimvrouwen rondlopen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#17 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 10:04:44 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Tue, 05 Oct 2004 02:56:58 +0200, theo1610 >> <tvbeuningen16@16=1hotmail.com> wrote: >> >>>On Tue, 05 Oct 2004 02:13:53 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>>>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>>>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>>>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>>>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>>>onredelijk en onmogelijk. >>> >>>Moet je mensen die in goden geloven en menen te moeten leven >>>naar 1000en jaren oude "heilige" regels bijzonder serieus nemen dan? >> >> Dat dus niet, maar gewoon wel in vrede laten leven zoals ze zelf >> willen, zolang ze zich aan onze wetten houden. >> >Dat doen ze dus niet, jij moet je aanpassen aan hun wetten, hun wetten en >zeden zoals geschreven staat in hun heilige boeken. Daar heb ik niets mee te maken. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#18 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 10:08:50 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Tue, 5 Oct 2004 05:00:22 +0200, "E" <E.D@Fielding_Roth.com> wrote: >> >>> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote in message >>>news:[email protected] ... >>>> Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>>> onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>>> Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>>> er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>>> verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>>> onredelijk en onmogelijk. >>>> >>>De minister zegt niet dat moslimcultuur niet gelijkwaardig is. >> >> Impliciet zegt hij dat wel; hij noemt de islam alleen niet met name. >> >> >>>Als hij dat >>>wel zou zeggen zou ik er nog geen problemen mee hebben. Hij zegt veel goeie >>>en ware dingen in zijn stukje. Leuk dat het jou veel waard is als ze ronduit >>>zouden zeggen een hekel aan de islam te hebben, maar aangezien ik jouw >>>uitkering bedaal >> >> Leugenaar. Daar betaal jij nog geen cent per vijf jaar aan mee. > >Zeer juist Sjoerd, maar 1.000.000 x 1cent is toch 10.000 euro. Dat is een ander punt. Hij stelde dat hij mijn uitkering betaalt, en dat is een leugen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#19 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 10:03:40 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >Wat denk je over de Taliban cultuur Sjoerd Bakker ? > >Dat is namelijk de echte Moslim cultuur, de rest zijn maar >flauwe afkooksels. Dat lijkt me onzin. De meeste moslims zijn vrij gematigd. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#20 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 10:53:05 GMT, [email protected] (Hans)
wrote: >Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: > >>Het zou mij heel wat waard zijn als politici in plaats van de islam op >>onlogische en ongerechtvaardigde gronden als minderwaardig dan de >>Westerse cultuur af te schilderen, eens ronduit zouden zeggen dat ze >>er gewoon een hekel aan hebben. Niemand hoeft zijn eigen cultuur te >>verloochenen, maar de islam daarmee vergelijken is naar mijn mening >>onredelijk en onmogelijk. > >Precies. >Deze vergelijking gaat niet op omdat de islam zich op grote schaal >weigert te ontwikkelen, aan te passen aan de 21e eeuw. Dat hoeven ze w.m.b. dus ook niet. >Niet dat ze daarin uniek zijn, maar het is wel een reden om er een >hekel aan te hebben. Voor mij niet, omdat ik ze niet met onszelf wil vergelijken. Wel spreekt de islam me niet aan omdat het gewoon niet mijn eigen cultuur is. Ontwikkeling heeft daar voor mij niets mee te maken. >Leven en laten leven, maar wel op menswaardige manier en dring mij >jouw geloof niet op aub. > >Hans > >'Ik discrimineer niet. >Van mijn ken iedereen de pleuris krijge.' > Haagse Harry -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |