![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaamse of Waalse chantage?
Juicht Vlamingen juicht! Goed nieuws: het geduld van de Walen is op. Dat staat dezer dagen te lezen in de Franstalige pers. La Libre Belgique schrijft: "Op een dag zullen de Franstaligen er genoeg van hebben dat ze altijd weer moeten onderhandelen over wat ze als verworven beschouwen. Ze zullen niet lang meer aanvaarden dat ze moeten toegeven aan de chantage van het noorden om een meerderheid of een regime te redden." We laten u even bijkomen van het schrikken of het lachen. Maar die uitspraak mag u nu alvast inkaderen als de mop van het jaar. De Franstaligen hebben hun buik vol van 'de Vlaamse chantage' ... De lachwekkende uitlatingen in de Franstalige pers tonen nog maar eens aan dat Vlamingen en Walen in twee totaal verschillende werelden leven. In de Vlaamse pers wordt overwegend positief gereageerd op het regeringsvoorstel om te gaan onderhandelen over Brussel-Halle-Vilvoorde. "Dat kan nu eenmaal niet anders", klinkt het in koor. "Het kan niet dat de Vlamingen hun meerderheid zouden gebruiken en de splitsing eenzijdig zouden doordrukken." "Het is ondenkbaar dat Vlaanderen geen prijs zou betalen voor de splitsing, dat ligt nu eenmaal in de federale logica". Ach ja? Is dat zo? De regimetrouwe journalisten hebben een wel erg kort en selectief geheugen. Mogen we er even aan herinneren dat de Vlaamse meerderheid niet zat te wachten op de wapenleveringen van FN aan Nepal en op de Francorchamps-tabaksreclamewet. Om nog maar te zwijgen over het vreemdelingenstemrecht dat de Franstaligen tegen de uitdrukkelijke wil van de Vlaamse meerderheid hebben doorgedrukt. Met hun Belgisch tricoloor-getinte uitspraken geven de journalisten overigens toe dat de Vlamingen voor het naleven van de grondwet en het afdwingen van hun rechten in de Belgische context altijd een prijs moeten betalen. Een beter argument voor de Vlaamse onafhankelijkheid is er nauwelijks. Al zal dat wellicht niet de bedoeling geweest zijn van de Van der Kelens, de Van de Looverboschen en de Donckiers ... In Knack veegt Rik Van Cauwelaert de vloer aan met de beleidsplannen van Verhofstadt én met de Waalse veto's. Inderdaad, de regering hoeft niet te vallen over Brussel-Halle-Vilvoorde. Als Verhofstadt het arrest van het Arbitragehof uitvoert en de Franstaligen blazen daarvoor de regering op, is dat uiteraard hún keuze. Chantage is hét handelsmerk van de Waalse politiek! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, Mr Donckier in het Belangske bij ons, is werkelijk het noorden kwijt.
Een zinsnede uit zijn "kern" van deze week :"een splisting van BHV, zonder dat de Vlamingen hiervoor een prijs betalen, is onmogelijk. Politici die anders beweren, bedriegen de kiezer" Ga er maar aan staan: als ik niet beter zou weten, zou ik gaan denken dat ik de Libre Belgique in m'n pollen heb. Dieje Donckier, nen echte pest voor Vlaanderen. Vraag me eigenlijk af, wat er zo'n man toe beweegt om dagelijks een forum voor paars te zijn, steeds de hoeder van die on-staat België te zijn. Geld? Zekerheid voor z'n jobje als hoofdredacteur? Of beide. Ik zal er nie ver naast zijn.
![]() |
#5 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Erger is het gesteld met Nepal. Ten tijde van de leveringen van FN, vermeldde de eigen website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken nog dat Nepal een 'land in burgeroorlog' was. Terwijl het op dat ogenblik al verboden was om wapens te leveren aan een land waar een burgeroorlog heerste. Men heeft deze opmerking toen nog snel van de website moeten halen. Hypocrisie ten top. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Grenzeloos lachwekkend. Het doet me gieren van het lachen maar tegelijk word ik natuurlijk ook boos. En van dat boos zijn krijg ik altijd zo'n goesting om op 'boze' partijen te stemmen hé. ![]() Laatst gewijzigd door Löwe : 13 oktober 2004 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |