![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Oké, bekijk van waar we komen. Wanneer gaan we ons eindelijk afvragen waar we als evolutieobject naar toe moeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom, quasi nooit ... Er zal iets gelijk een ISIS moeten komen om massaal de koppen van de gevangenisbewaarders af te kappen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dat we van de regen in de drop terecht zullen komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het was een stelling die benadrukt hoe serieus gevangen we zitten en we zullen moeten kiezen uit meerdere vergiffen.
Ik weet dat nuance mijn gave niet is, maar ik voorspelde eerder al dat er grote opofferingen zullen moeten komen. Peche was right. Or should I say, Azazel was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie maakt ons wijs dat we moeten kiezen uit meerdere vergiffen? Wie maakt ons wijs dat er grote opofferingen moeten komen? Wie prent ons voortdurend in dat we grote banghazen zijn en om venten te zijn dat we ons moeten opofferen of ons moeten overgeven aan allerlei wreedheden? Oh, ja en wie maakt ons wijs dat we eerst en vooral moeten gehoorzamen in plaats van onze Eigen hersenen te gebruiken? Vreemd zijn het meestal niet dezelfde die niet verdragen dat er openlijk en vrijelijk gediscuteerd wordt? De koran moet men letterlijke en figuurlijk en vooral woordelijk van buiten kennen, maar hem verstaan en hem interpreteren daar staat zelfs de doodstraf op... Evenals heden ten dage onze linkse kerk geen enkele tegenreactie aanvaardt zonder dat ze de 'vijand' persoonlijk proberen onderuit te halen en te blasfameren en alles met halve waarheden en hele leugens proberen te verdraaien en te verdoezelen... We zouden al eens kunnen beginnen met te beseffen dat we niets moeten, maar dat we wel altijd en overal de gevolgen van onze Eigen daden moeten aanvaarden en niet voortdurend de schuld afschuifen op anderen of ons verschuilen achter de brede rug van zogenaamde 'gezag' dragers. Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 maart 2015 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Het gaat over offers marie. Als jij denkt dat wij via een andere weg ons evolutie op rechtmatige manier terug in handen kunnen nemen, think again.
Kijk hoe ze vleestekorten aanpakken. Ze gaan gewoon vlees aanmengen met insectenvlees. Kunnen wij dan niet "offeren" en wat minder vlees eten in plaats? Kunnen wij in de medische wereld niet wat "offers" maken? Dieren vrij laten en desnoods paar jaar vroeger sterven aan alzheimer? Waarom de noodzaak alles te overwinnen? En ziet U in welke status de wereld zich verkeerd door dat constant overwinnen? Ik heb NOOIT gesteld dat men moet gehoorzamen, mij is héél recent duidelijk geworden dat wij terug naar onze menselijkheid moeten keren. En niet moeten keren naar ideologieën die geprogrammeerd zijn. Islam is daar de meest extreme vorm van, en duwt selectie volledig in handen van de man. Waar het net fout is gegaan. U vraagt, hoe nemen wij onze evolutie terug in handen? Mijn antwoord staat er maar U pint zich vast op een stelling. Angst loslaten en offers brengen. Maar zolang je angst je tot andere offers leidt, (vaccins, dierenproeven, ....) zullen wij altijd geteisterd blijven door onze kwalen, en zullen onze kwalen telkens woester terug circuleren. Je moet niets doen, maar met niets te doen en te blijven volgen bereik je ook niets he.... Als ze in de eerste plaats niets hadden gedaan, moest er nu niets aan gedaan worden he. Maar we laten ons teveel leiden door angst en zijn niet meer in staat offers te brengen. We offeren nu andere dingen op om ons eigen bestaan te garanderen. En als daar 10 000 andere soorten met verdwijnen, ons een zorg. We zijn liever met 10 miljard dan onze populatie op peil te houden met paar miljard minder en ruimte te houden voor ieder wezen op deze aardbol. Want 10 miljard mensen tikt de rekening van enkele honderden dik aan.... dat is al wat telt en dat is waar de mensheid nu voor buigt. NO MORE! Laatst gewijzigd door Peche : 31 maart 2015 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Geboortebeperking is dus stap 1.
Stap 2. Change the way you eat. Stap 3. Verander van job. Aanvullingen welkom.... maar is dit geen opoffering te noemen dan? Ik heb een jobaanbieding gekregen, op zondagnacht 45 euro bruto per uur. Ik heb vriendelijk gepasseerd. Dat is groei se!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom hebben de mensen zoveel angst? Waarom kennen we meer en meer ziektens, zodat we nodeloos dierenleed kweken? Ik heb niet gezegd dat we niets moeten doen; ik zeg alleen dat indien we blijven doordenken in de trant van onze hedendaagse indoctrinatie het allemaal vijgen na pasen zullen zijn en dat ipv van iets op te lossen we alle problemen maar ingewikkelder en onbestuurbaarder maken en verder voor ons uitduwen... De Westers wereld had de democratie uitgevonden, had de scheiding van godsdienst en staat bedongen, had de mensenrechten opgesteld, de gelijkheid man-vrouw... Waren dat geen reuzestappen vooruit? Vraag: waarom is het dan nu zo schandadelijk mis gelopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meeste dingen die ik hier zie vallen hebben vrij weinig met evolutie te maken. Die andere draad zat er nog iets dichter bij.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen ruimtevaarders worden en in die zin valt er nog heel wat te doen om om ons lichaam en onze geest daar geschikt voor te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik zal hier eens de lol van de dag placeren.
Ik zal een boek schrijven en jullie kunnen hem dan kopen via mij. Met de opbrengst bouw ik een gemeenschap waar we dat boek in praktijk omzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In wat stel je iets anders voor dan wat al eeuwen gebeurt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'wij als evolutie object' moeten nergens naar toe Marie. Laatst gewijzigd door Piero : 31 maart 2015 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn dus niet alleen het object van de evolutie, maar ook het subject, dat wil zeggen: de grondslag van de evolutie als denkende en handelende persoon.
Laatst gewijzigd door harriechristus : 31 maart 2015 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Wanneer ik dat zou zeggen zou je mijn boek niet meer kopen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Inderdaad dat zouden we kunnen worden, maar daarvoor moeten we wel leren om evolutionair te denken en niet te blijven aanmodderen in het huidige moeras.
|
![]() |
![]() |