![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dat vind ik nu eens een goed idee zie ! Het probleem bij de bron aanpakken.
Maar hoe ? Om te beginnen weten wie wat doet . Wie vervoert de immigranten ? Met welke boten ? Van in Lybië, maar ook van uit Tunesië en Turkije worden de immigranten per zee naar Europa gesmokkeld. De smokkelaars maken gebruik van oude cargo's, die ze voor een paar 100.000 euros opkopen, opkalefateren voor één reis, stampvol immigranten duwen, aan 5000 dollars per hoofd, ze varen ze tot in de territoriale wateren, en de bemanning verlaat het schip met Zodiac's. Ze laten het schip lekker verdertuffen totdat de marine uit voornamelijk Italië het tot stoppen brengt, en hulp verschaft aan de immigranten. Men moet dus een beter toezicht houden op wie zulke wrakkige cargo's koopt. Daar moet gereglementeerd worden. Als een cargo afgekeurd is voor zeevaart, moet hij direct vernietigd worden, en niet verder verkocht aan gelijk wie de prijs voor het oud ijzer op tafel legt. Ook vissersschepen verdienen bij met immigranten te smokkelen. Als die gepakt worden, moet de bemanning levenslang krijgen, en hun boot in beslag genomen en/of tot zinken gebracht worden. Dit zijn maar enige snelle bedenkingen van iemand die niet veel kent van internationale zeevaart. Wie heeft er goede ideën ? Grapjassen die vinden dat men al die immigranten maar rustig moet laten komen mogen zich de moeite besparen te reageren. Dat doet mij niet lachen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet nog iets beter: Khaddafi en Saddam laten waar ze zijn.
Het verzet in Syrië niet steunen. Dan waren er ook geen problemen geweest in Mali en Tsjaad. Daarbovenop werkte Khaddafi goed mee om ze tegen te houden voor ze de Middellandse Zee hadden bereikt. Wedden dat het een paar boten gescholen had?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vluchtelingen zijn doodsbang, ze kunnen niet zwemmen en toch geven ze tot hun laatste cent af aan misdadige mensenhandelaren en stappen ze op boten waarin ik nog een afgeschreven beesten in zou laten vervoeren... Ik denk niet dat er ergens een strak plan is die dit zal voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Een neutrale zone opzetten in Libië, in samenspraak met de plaatselijke autoriteiren en onder VN-mandaat. Alle vluchtelingen in Europa daarnaartoe sturen. Ook door Europa voorzien van water, voedsel .... Menswaardige oplossing die ook het beste is voor ons. Want onder die honderdduizenden vluchtelingen zitten veel potentiële terroristen alsook vreemdelingen die op termijn de islam aan ons zullen opdringen. Iedereen is vrij om het kamp te verlaten en huiswaarts te keren...
Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 20 april 2015 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die wetenschap houdt ze blijkbaar niet tegen. We hadden ons gewoon niet moeten moeien. En het houdt maar niet op, kijk naar Jemen. De Amerikanen helpen de Saoedi's, terwijl ze eigenlijk al toegeven dat IS en al qaeda de grote winnaars zullen zijn. En toch helpen ze de Saoedi's. Khaddafi hield de vluchtelingenstroom onder controle. Hij kreeg daar geld voor van Europa. Het is geen toeval, nu Libië een "failed state" geworden is, dat alle sluizen open lijken te zijn gezet. Geef nu gewoon eens toe dat het onze eigen schuld is, of je nu om die mensen geeft of niet. We worden overspoeld (verleden week 11.000 man die wel aan wal geraakt was in Italië alleen al) omdat we het weer eens zelf gezocht hebben. Door nog meer bommen te gooien in landen waar we niks te zoeken hebben tegen tegenstanders die eigenlijk betere medestanders bleken dan hetgeen we aan de macht hebben geholpen, en door diegenen die de vluchtelingen al in Afrika zelf tegen hielden, uit de weg te ruimen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zoek oplossingen voor de huidige situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oplossing is eenvoudig. Pluk de vluchtelingen van de bootjes. Breng de bootjes tot zinken. Zet de vluchtelingen, onder begeleiding van het leger, terug aan land waar ze vertrokken zijn. De bron zal snel opdrogen.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 april 2015 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze vechten daar allemaal met elkaar, geef ze nog een reden toe om hun krachten te bundelen en wat VN-soldaten (en het zullen blanke zijn deze keer) af te knallen. Geen Europees land die dat gaat willen riskeren. Let's face it: Jan Modaal geeft geen moer om die vluchtelingen, en diegenen die zich druk maken om "islamisering", "infiltratie van fundamentalisten" of "een golf van illegalen" beseffen ook aan geen kanten dat het onze eigen schuld is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel die islamwereld staat in brand en ook de plaatsen waar de Amerikanen nooit geweest zijn. Religieus fanatisme en ongebreidelde kweek , dat zijn de hoofdoorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het hiermee eens. De linkse krachten in Europa trekken zichzelf de haren echter uit van ellende bij de gedachte aan zoveel stemmenverlies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier onlangs een reactie geuit van 300 Irakezen die ons land ging opvangen, ik neem ze volmondig terug.
Ik liep ook blind mee in de propaganda, IS strijders die via vluchtelingen mee Europa zouden instromen. Maar intussen liggen er duizenden lijken op de bodem, waaronder kinderen. Gisteren heb ik een traan weggepinkt voor een beeld met duizend woorden, het beertje van dat kind. Dat draag ik nog wel even in me mee... We moeten echt iets doen, en desnoods met onze blauwhelmen naar Libië gaan en daar vluchtelingenkampen opstellen met water, medische zorg, etc. Voor ebola gingen ons artsen ver, we kunnen echt trots zijn. Europa, maak ons nog meer trots en doe er iets aan, we hebben blauwhelmen voor iets he! Voor we gekke uitspraken maken, plaats jezelf eens in hun schoenen. Laatst gewijzigd door Peche : 20 april 2015 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel helikopters, fregatten en satellieten denk je daar zo voor nodig te hebben, en wie gaat dat betalen? Duizenden bommen op Libië gooien is allemaal geen probleem hoor, maar als het voor andere zaken is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een heel simpele oplossing.
We hebben nog enorme voorraden ongebruikte zeemijnen.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of haal je er liever honderdduizenden naar hier? Dat is gratis.... Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 april 2015 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik weet dat ik snel complotten zien, maar het zijn wel veel bootjes die kapseizen...
2 a 3 per dag reeds.... Laatst gewijzigd door Peche : 20 april 2015 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die gasten die die christenen overboord gooiden waren Ivorianen, Malinezen (het conflict in Mali was wel degelijk een gevolg van de stommiteiten in Libië) en Senegalezen, de slachtoffers waren Nigerianen en Ghanezen. Pas sinds de vernietiging van het Khaddafi-regime is het een drama. Ongeacht wat er al decennialang gebeurt in Irak. Hij hield ze tegen omdat hij er royaal voor betaald werd, wij hebben een bres in de dam geschoten. Hoezo zijn we dan niet verantwoordelijk?
|
![]() |
![]() |