Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heeft de 'multiculturelestaat' ook hier in Vlaanderen gefaald?
Ja! 19 70,37%
nee hoor! 8 29,63%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2004, 12:35   #1
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Ook bij ons is het fenomeen bekend, al neemt het hier nog niet dezelfde dramatische proporties aan als boven de Moerdijk. In een krampachtige poging om van de scholen een perfecte afspiegeling van de gekleurde samenleving te maken, werden goedbedoelde spreidingsplannen uitgedokterd. In eigen land kwam er een zogenaamd anti-discriminatiepact dat scholen verplicht allochtone kinderen in te schrijven. Veel zoden brengt dat allemaal niet aan de dijk. Eens een school verkleurt, is er doorgaans geen houden meer aan. Autochtone ouders vluchten dan massaal met hun kinderen naar 'witte' scholen in de dure rand van de stand.

In Nederland is de segregatie of apartheid op de schoolbanken een feit. HP/ De Tijd: "Meer dan de helft van de 201 Amsterdamse basisscholen is op dit moment 'zwart' (met meer dan 70% allochtone leerlingen). Op 54 van die scholen is zelfs geen enkel Nederlands kind meer te vinden. 127 scholen bestaan voor meer dan de helft uit allochtone achterstandsleerlingen."

HP/De Tijd (26 maart 2004) brengt over zeven bladzijden het onthutsende verhaal van een autochtone moeder die vruchteloos op zoek gaat naar een goede school voor haar dochter. "In Amsterdam heb je als ouder bitter weinig keus. Sinds 2000 hanteren alle Amsterdamse openbare en sommige algemeen-bijzondere scholen het postcodebeleid: kinderen moeten zoveel mogelijk binnen hun eigen postcode naar een school. Het idee erachter is om zo de spreiding van allochtone en autochtone leerlingen over de scholen te verbeteren. Ter bevordering van het kennisniveau en de integratie van minderheden."

Maar, zo stelt de journaliste vast, dankzij het postcodebeleid wordt in Amsterdam nu volop met adressen gesjoemeld want "geen ouder zal zijn eigen kind opofferen aan het multiculturele ideaal" ... "Witte bewuste ouders zijn veel te eigenwijs om zich een schoolkeuze te laten opdringen. Ze zullen kiezen in het belang van hun eigen kind. En dat betekent: verhuizen! De stad uit of naar dat postcodegebied waar de meeste andere witte ouders wonen en waar scholen dus ook automatisch wit zijn." Of hoe de overheid ongewild de gettovorming nog in de hand werkt.

De kwaliteit van het onderwijs, het omgevingsklimaat en de botsing van fundamentele waarden zetten de verdraagzame reporter aan om haar dochter toch maar naar een 'witte' school te sturen. "Als ik aan de schoolpoort een kudde moeders zie staan met hoofddoeken en jassen tot op de enkels, een onverstaanbare taal murmelend, een baby lurkend aan een fles limonade in de buggy, dan denk ik: dit zullen mijn vriendinnen niet worden. Ligt dat aan mij? Gedeeltelijk. Andersom zullen Turken en Marokkanen hun kinderen ook liever niet bij mij over de vloer laten komen."

De multiculturele samenleving is een zeepbel die uit elkaar spat als ze op de realiteit botst.
Oud 12 april 2004, 12:43   #2
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Multiculturele verrijking

"In de lokalen zag ik toch wel heel veel donkere gezichtjes. 'Wat is het percentage allochtonen hier eigenlijk?', vroeg ik achteloos. De administratrice deed net of ze de vraag niet begreep. 'Allerlei culturen zitten hier op school, dat maakt het juist zo bijzonder', zei ze verrukt. Ik knikte beleefd. 'Hoeveel Nederlandse kinderen zitten hier dan?', probeerde ik. 'Op dit moment één op vier', zei de gepensioneerde administratrice. Ik zei dat ik er nog eens over zou nadenken, en verliet het gebouw. In de gang stonden de prachtigste beeldhouwwerkjes. 'Gekleid door de blanke kindertjes die zich stierlijk vervelen tijdens de lessen', hoorde ik mijzelf politiek incorrect denken."

Dramatisch voor het onderwijs

In Nederland kennen we de Citotoets. "Daaruit is af te lezen hoe de leerlingpopulatie van een school is samengesteld. Er zijn zeven schoolscoregroepen. In scoregroep 1 bevinden zich uitsluitend scholen met leerlingen van goed opgeleide Nederlandse ouders en in scoregroep 7 bevinden zich hoofdzakelijk achterstandsleerlingen van wie de ouders in een niet-geïndustrialiseerd land zijn geboren en een beperkte opleiding hebben gehad. (...) Ik wilde een school voor mijn dochter die in categorie 2 viel, besloot ik. Maar tot mijn schrik ontdekte ik dat de scholen in onze buurt allemaal in categorie 5, 6 en 7 vallen. Op zich niet uitzonderlijk. Het is een niveau dat voor ruim 70 % van de Amsterdamse basisscholen geldt, terwijl dat percentage voor alle Nederlandse basisscholen samen maar achttien procent is. Wij hoogopgeleide witte ouders, hebben dus de pech dat we in Amsterdam zijn blijven wonen, concludeerde ik."

Kiezen op kleur

"De meeste witte ouders kiezen net als ik op 'kleur', zo bleek uit een recent onderzoek van de gemeente Amsterdam naar schoolkeuzemotieven. 60 % van de Nederlandse ouders kijkt in eerste instantie naar de 'zwartheid' van een school. Volgens mij ligt dat percentage in werkelijkheid nog veel hoger. De 'kleur' van een school is namelijk nog steeds een gevoelig onderwerp. Ouders maken je stilzwijgend voor racist uit als je het beestje bij naam noemt. Ze beginnen dan over de multiculturele samenleving en de gekleurde toekomst van Nederland."

'Leuk' toch?

"Haast alle ouders praten over een leuke 'gemengde' school voor hun kind. Sommigen zeggen zelfs dat ze hun kind heel bewust nar een zwarte school zullen sturen, met het argument: 'Zelf hadden we vroeger toch ook achterstandskinderen uit arbeidersgezinnen in de klas? En zo slecht zijn we niet terechtgekomen.' Maar als hun kinderen twee jaar zijn en zij die leuke buurtschooltjes met hun gebrekkig Nederlands sprekende leerlingen van dichtbij hebben gezien, zeggen zij ineens een tuin nodig te hebben of een garage, en binnen een mum van tijd zijn ze de stad uit, of verhuizen ze naar de periferie waar de laatste witte scholen te vinden zijn."

Leve de gemengde school?

"Een 'gemengde' school is goed voor een kind, is de officiële opvatting, ook voor een wit kind. Onlangs zei de nieuwe wethouder (schepen) van Onderwijs, Ahmed Aboutaleb, het nog met zoveel woorden: 'Een wit kind zal vroeg of laat moeten presteren in een gekleurde omgeving. Een volledig witte school is daarvoor geen ideale basis. Hoogopgeleide ouders zouden beter moeten weten', vond hij. Daarmee suggereerde hij dat het probleem bij de witte ouders ligt, die hun neus optrekken voor een paar immigrantenkinderen in de klas. Maar dit soort idealisme is in Amsterdam al jaren achterhaald."

Allochtone demografische tijdbom

"De realiteit is dat op dit moment de meerderheid -67 %- van de Amsterdamse schooljeugd van allochtone afkomst is, waarvan het grootste gedeelte (ongeveer de helft) Marokkanen, Turken, Surinamers en Antillianen. Van alle grote steden is dit percentage verreweg het hoogst in Amsterdam. De oorzaak van die snelle uitbreiding is dat er de afgelopen twaalf jaar door gezinshereniging een concentratie is ontstaan van immigranten in de 'gezinsvormende leeftijd'. Deze groep ouders is door de aanhoudende huwelijksmigratie nog steeds groeiend. En niet-westerse allochtonen krijgen nu eenmaal veel meer kinderen dan Nederlanders, zodat de verhoudingen in de schoolpopulatie in rap tempo zijn scheefgegroeid."

Witte vlucht

"Steeds meer Nederlandse ouders met jonge kinderen gaan de stad uit. Het gevolg is dat in het basisonderwijs 49 % van alle Amsterdamse kinderen tot de categorie 'allochtone achterstandleerling' behoort."

Idealen botsen met realiteit

"De onderwijssegregatie in de hoofdstad is compleet. Tegen deze ontwikkeling, die zich in alle grote steden voordoet, valt weinig te ondernemen, zo is keer op keer gebleken. Postcodebeleid, spreidingsdwang of meer voorlichting aan immigranten mag niet baten. Desegregatie mag dan sociaal wenselijk zijn, geen ouder zal zijn eigen kind opofferen aan dit multiculturele ideaal."

Mag ik voor een goede school kiezen?

"Ja, waarom kies ik eigenlijk voor een witte school? Ik zal proberen het hier in alle eerlijkheid uit de doeken te doen. Ten eerste wil ik voor mijn dochter een basisschool die de hoogste kans biedt op doorstroming naar voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Dat betekent in de praktijk een school met hoge Citotoetsresultaten, waar leerlingen goed Nederlands spreken en de leerkrachten gemotiveerd zijn. Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse kinderen hebben tegen de tijd dat ze in groep acht zitten nog een taalachterstand van minimaal twee jaar ten opzichte van niet-achterstandleerlingen. Hun rekenachterstand is dan iets minder dan een jaar. (...) Onder Marokkaanse jongens verlaat zelfs één op de drie de middelbare school zonder diploma."

In belang van het kind

"Mijn eerste argument is dus pragmatisch: een groot percentage achterstandskinderen in de klas resulteren in niveauverlaging en vertraging van de lessen. En ik wil het mijn dochter niet aandoen dat ze zich jarenlang verveelt."

Voelen wij ons thuis?

"Ten tweede kijk ik bij het kiezen van een school naar andere ouders. Passen ze bij ons? Valt er een leuk gesprek mee te voeren? (...) Als ik daar een kudde moeders zie staan met hoofddoeken en jassen tot op de enkels, een onverstaanbare taal murmelend, een baby lurkend aan een fles limonade in de buggy, dan denk ik: dit zullen mijn vriendinnen niet worden. Ligt dat aan mij? Gedeeltelijk. Turken en Marokkanen zullen andersom hun kinderen ook liever niet bij mij over de vloer laten komen."

Racisme?

"In de 'Rapportage Minderheden 2003' blijkt dat 70 % van de Turken en Marokkanen in de eigen groep verkeert en geen Nederlandse vrienden heeft. Onder de tweede generatie is de identificatie met de eigen groep alleen maar toegenomen, ondanks de verbetering van de sociaal-economische positie en het verstrijken van de tijd. Tussen de eerste en de tweede generatie Marokkanen bestaat zelfs geen verschil meer in de mate waarin ze zich tot de eigen groep rekenen - dat geldt voor 95 % (!) van de Marokkaanse Nederlanders. 60 % van de Marokkaanse jongeren voelt zich in eerste instantie Marokkaan."

Botsende waarden

"Mijn derde argument is dat van 'conflicterende waarden'. Mijn dochter zal zo opgevoed worden dat ze een klasgenootje met een hoofddoekje tolereert, maar zal zij op haar beurt met haar blonde haren vrij kunnen bewegen wanneer zij een grote groep islamitische jongens in de klas heeft? Zal zij in de zomer in korte broek naar school kunnen? Zal zij vrij met haar mannelijke klasgenootjes kunnen knikkeren of schoolzwemmen?"

Tolerantie is zoek in islam

"Van huis uit hebben islamitische kinderen intolerante ideeën meegekregen over homo's, joden en vrouwen, waarmee ik mijn kind niet graag zie opgroeien. De verwrongen seksuele moraal van Marokkaanse jongetjes zie je jaarlijks in de zomer in het openbare zwembad, waar jongens van tien helemaal doordraaien bij het zien van meisjes in bikini."

Machowereld

"En dan heb ik het nog niet eens over de autoritaire opvoedingsmethoden waaraan migrantenkinderen soms zijn blootgesteld. Lijfstraffen zijn geen uitzondering. En de praktijk leert: kinderen die thuis geslagen worden, zullen hun angst botvieren op andere kinderen en hun leraar. Hoe moet de leerkracht met zijn democratische onderhandelingsmoraal dan nog de orde handhaven?"

Vrouwvijandig

"Ook als er geen geweld aan hun opvoeding te pas komt, heb ik mijn twijfels over de ondemocratische waarden waarmee de meeste Turkse en Marokkaanse kinderen worden opgevoed: vader is de baas. Daaronder staat de oudste broer, dan komen de andere mannelijke gezinsleden. Vrouwen moeten hun mond houden, niemand tot schande zijn en als maagd in het huwelijk treden. Het individu is bovendien ondergeschikt aan de familie-eer. Om die eer te handhaven is elk middel geoorloofd, van liegen tot moorden."

Nee, de problemen gaan niet vanzelf over

"Wie denkt dat dergelijke traditionele denkpatronen onder Turken en Marokkanen wel over zullen gaan, vergist zich. Ze zijn nauwelijks veranderd in de tijd, noch in de generaties, noch door een gunstiger economische positie, bleek in de 'Rapportage Minderheden'."

Foute vertrekpositie

"De hele aanname is al fout: bij het verdelen van alle immigranten over Amsterdam zouden namelijk alle scholen zwart zijn. Want niet 'etnische minderheden', maar Nederlandse kinderen vormen de minderheid. Een spreidingsbeleid zou er dus voor pleiten dat Nederlandse kinderen eerlijk over de stad verdeeld moeten worden. Maar met welk doel eigenlijk?"

Gelijke kansen? Vergeet het maar.

"In praktijk betekent 'gelijke kansen voor iedereen': talent en voorsprong moeten worden afgezwakt naar het gemiddelde. De sterken staan in dienst van de zwakkeren."

"Niks zielige allochtoontjes"

"Een gemiste kans, want het dalende wetenschappelijke niveau en het nijpende tekort aan 'innovatie' in Nederland zouden er juist voor pleiten om blanke kindertjes van hoogopgeleide ouders bij elkaar te zetten. We zouden ze moeten opzwepen tot de toppen van hun kunnen om de economische toekomst van Nederland veilig te stellen. Niks zielige allochtoontjes helpen met hun Nederlandse woordjes, maar: stampen, kennis vergaren! 'Nederland kennisland' was het toch?"

Nederlanders en Nederlandse kindjes worden gediscrimineerd!

"In Amsterdam worden Nederlandse kindjes gediscrimineerd. De (autochtone) minderheid die zorgt voor de hoogste Citoscore van Nederland, wordt in lekkende lokaaltjes gezet, waar geld- en ruimtegebrek aan de orde van de dag zijn. Want de witte openbare schooltjes in de binnenstad zijn de armste van heel Amsterdam. Dat komt doordat de (doorgaans allochtone) achterstandsleerling, voor wie een school twee keer zoveel subsidie ontvangt, inmiddels de maat is geworden voor de Amsterdamse gemeente. Van het idee 'koester de witte minderheid' is nog geenszins sprake."

HP/De Tijd, 26.03.2004

Redactie:

U zal ons wel vergeven dat we vrij uitvoerig hebben geciteerd uit het artikel. Eén en ander is zo sterk dat wij ons onthouden van commentaar. U mag zelf de conclusies trekken.

De uitspraken zijn ook voor rekening van HP/De Tijd. Als Johan Leman of zijn opvolger bij het fameuze centrum dat 'racisme' zou vinden, moeten ze het 'linkse' opinieblad HP/De Tijd maar een proces aandoen. We vrezen alleen dat ze in Nederland van een kale reis zouden thuiskomen. Daar wordt de vrije meningsuiting immers nog wel ernstig genomen!

Ja, waar zitten nu de groene Islamslaafjes?
Oud 12 april 2004, 13:29   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

ik sanp het niet goed, wat bedoelt het Blok nu? Enerzijds zeggen ze voor integratie te zijn (wat zou moeten impliceren dat ze voor een degelijke vermenging van allochtonen en "witten" zouden moeten zijn), anderzijds geven ze de ouiders gelijk die hun kinderen weghalen van scholen waar een handvol allochtonen zitten? Dus wat is het alternatief dat dé zelfverklaarde partij partij van het alternatief voorschotelt? Is het nu vermenging (integratie) of is het aparte scholen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 13:36   #4
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Wat klaagt het Blok nu aan?

Het falende integratiebeleid (of beter "wanbeleid") van de overheid? Wat stelt het VB voor?

Dat er "zwarte scholen" bestaan? Wat stelt het VB voor?

Dat vele mensen hun schoolkeuze door racistische motieven bepalen? Wat stelt het VB hier tegenover?

Ik ben niet tegen verschillende "godsdiensten", "culturele achtergronden" en "rassen", etc in Vlaanderen, zolang zij onze wetten respecteren. Onze wetten moeten wel aangepast worden aan een maatschappij waarin mensen niet meer van dezelfde kleur, geloof, en culturele traditie zijn.

De evolutie van het monoculturele blanke, katholieke Vlaanderen naar het multiraciale, multireligieuze, en multiculturele Vlaanderen loopt niet van een leien dakje, me dunkt.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 13:47   #5
Goebbels
Vreemdeling

Standaard

SCHANDE
Goebbels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 15:44   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik sanp het niet goed, wat bedoelt het Blok nu? Enerzijds zeggen ze voor integratie te zijn (wat zou moeten impliceren dat ze voor een degelijke vermenging van allochtonen en "witten" zouden moeten zijn), anderzijds geven ze de ouiders gelijk die hun kinderen weghalen van scholen waar een handvol allochtonen zitten? Dus wat is het alternatief dat dé zelfverklaarde partij partij van het alternatief voorschotelt? Is het nu vermenging (integratie) of is het aparte scholen?
Wie schoolgaande kinderen heeft en kan lezen zal het wel begrijpen
Is het niet "kunnen" begrijpen of niet "willen" begrijpen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 16:02   #7
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Ik ben niet tegen verschillende "godsdiensten", "culturele achtergronden" en "rassen", etc in Vlaanderen, zolang zij onze wetten respecteren. Onze wetten moeten wel aangepast worden aan een maatschappij waarin mensen niet meer van dezelfde kleur, geloof, en culturele traditie zijn.
Bullshit. Cultuurrelativisme van de bovenste plank. Het is dit soort Politiek Correct geknuffel dat onze samenleving verziekt.

Het is aan de allochtonen om zich te integreren, dwz om hun cultuurelementen te laten vallen die het samenleven in het Westen onmogelijk maken. Daar horen bij: taal, scheiding van religie en staat, gelijkwaardigheid man en vrouw, en zich aan de wetten houden (naar letter en geest).
Oud 12 april 2004, 16:59   #8
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Philips schreef :

Citaat:
Dat vele mensen hun schoolkeuze door racistische motieven bepalen? Wat stelt het VB hier tegenover?
Het VB moét daar niets tegenoverstellen ! Wat kan het blok er nu aan doen dat de goedmenende ouders hun "witte" kinderen weghalen uit de zogenaamde "concentratiescholen" ?

De ouders doen dat uit vrije wil !

Waarom ?

Alleen een superidioot is onwetend over het feit dat een te groot aantal allochtonen in de klas het peil van het onderwijs, drastisch, ik herhaal en verbeter : rampzalig sterk, naar beneden haalt en uiteindelijk tot NIHIL herleidt.

Philips is misschien in de war gebracht door het feit dat in het artikel van William niet vermeld is geworden, wat een Amsterdamse gemeentelijk medeling wél doet :

"deze SEGREGATIE is spontaan tot stand gekomen en vindt zijn impulsen in de beide volksgroepen".

Volksgroepen ? Een nieuwe naam voor een geslaagde MultiCul.

Ik ga dit afsluiten met twee voorbeelden :

1. Kompany, de wonderverdediger van Anderlecht, spreekt meer en meer een perfekt Nederlands. Waarom ? Zijn vader stuurde hem al jaren geleden naar het VLAAMS atheneum in Anderlecht. Waarom ? De kwaliteit van het franstalig Brusselse onderwijs is inderdaad tot NIHIL herleid. Is de vader van Kompany dus een racist ? En met hem al die andere van oorsprong franstalige allochtonen en negers die naar het Brusselse vlaamstalig onderwijs trekken ?

2. Voor inlichtingen in het Antwerpse kan ik je doorsturen naar Hoboken. De Basisschool, verbonden aan het KA van Hoboken is 100% "bruin". Sorry, er is nog één "witte" : een Nederlandsonkundige Let.
Oud 12 april 2004, 17:08   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Het VB moét daar niets tegenoverstellen ! Wat kan het blok er nu aan doen dat de goedmenende ouders hun "witte" kinderen weghalen uit de zogenaamde "concentratiescholen" ?

Waarom ?

Alleen een superidioot is onwetend over het feit dat een te groot aantal allochtonen in de klas het peil van het onderwijs, drastisch, ik herhaal en verbeter : rampzalig sterk, naar beneden haalt en uiteindelijk tot NIHIL herleidt.
als die "goedmenende" ouders hun kinderen uit die scholen halen krijg je juist concentratiescholen slimmerik, en niet omgekeerd. Wat emn dus zou moeten doen is zorgen dat die allochtonen verspreid worden over verschillende scholen en dat de ouders van autochtone kinderen dan niet hun kinderen van school halen omdat er een paar vreemdelingen zitten. Het VB blijft dus weeral heel vaag: enerzijds hekelt men (terecht) de concentratiescholen, maar anderzijds "begrijpt" men dat ouders hun "witte" kinderen van school halen, wat het VB blijkbaar niet (wil)begrijpt is dat juist daardoor die concentratiescholen mede ontstaan.
Geen alternatief, geen oplossing, 0,0 dus....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 17:13   #10
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het regime zorgt ervoor dat honderdduizenden ons land binnenkomen zonder dat eisen gesteld worden.
En als de problemen dan reuzegroot worden dan vragen de partijen die dat regime steunen: En wat zal het VB daar nu aan doen? Van hypocresie gesproken.
In ieder geval kan men beginnen criminele en illegale vreemdelingen uit te wijzen En geen Belgische identiteit meer verlenen zonder strenge inburgering. Wie dubbele nationaliteit heeft en misbruik maakt van onze gastvrijheid kan ook best vertrekken.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 17:40   #11
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator

Waarom ?

als die "goedmenende" ouders hun kinderen uit die scholen halen krijg je juist concentratiescholen slimmerik, en niet omgekeerd. Wat emn dus zou moeten doen is zorgen dat die allochtonen verspreid worden over verschillende scholen en dat de ouders van autochtone kinderen dan niet hun kinderen van school halen omdat er een paar vreemdelingen zitten. Het VB blijft dus weeral heel vaag: enerzijds hekelt men (terecht) de concentratiescholen, maar anderzijds "begrijpt" men dat ouders hun "witte" kinderen van school halen, wat het VB blijkbaar niet (wil)begrijpt is dat juist daardoor die concentratiescholen mede ontstaan.
Er is maar een alternatief, zowel voor wiiten als voor anderesgekleurden.
Dat ieder in zijn land blijft. Geen bemoeienissen, zoals azg, hulp aan ontwikkelingslanden. Dat ieder zijnen plan trekt. We zien wat er van komt met de hulp die we gegeven hebebn aan den Congo. Wij zilverpapierkens besparen voor de arme zwartjes. En den andere hun pollekens afkappen.
Dat ieder eens voor zijn eigen deurke vaagt. 't zou hier veel properder liggen. (Wanneer IK een Turk zou zijn, ik probeerde ook naar een land van gebraden kippen, die in mijnen mond vlogen, te komen.
Ik geef die mensen hoegenaamd niet de schuld dat ze naar hier komen. Ik geef onze regeringsverantwoordelijken de schuld, dat ze ze niet terugsturen!)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 17:48   #12
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Ik zit op een 'zwarte school' (35 % vreemdelingen ofzoiets) en wat ik daar vaststel is dat de islamieten een enorm samenhorigheidsgevoel hebben. Moslimjongeren die nooit met elkaar omgaan staan er plotseling wel om elkaar te helpen bij een gevecht tegen een Belgisch kind/jongere.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 18:34   #13
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Seba schreef :

Citaat:
Seba je moet een tekst leren lezen. Dommerik !

Je zou dan bemerkt "kunnen" hebben, dit hangt af van je intelligentie, dat die zgn. concentratiescholen niet te vermijden zijn behalve wanneer aan o.a. twee voorwaarde voldaan zou zijn :

1. De beide "volksgroepen" moeten ongeveer dezelfde geestelijke ontwikkeling hebben om nog maar niet te spreken over : hetzelfde beschavingsniveau. Dit is niet het geval; uitzonderingen niet te na gesproken.

2. De beide "volksgroepen" moeten dezelfde leerbereidheid hebben. Dit is niet het geval; uitzonderingen niet te na gesproken.

Vermits aan beide voorwaarden niet voldaan is, komt die "segregatie" spontaan tot stand.

Je "sneer" naar die "goedmenende ouders is eigenlijk beledigend voor die ouders. Seba, we gaan dat oplossen door één vraag : "wanneer je later kinderen hebt, ga je die dan sturen naar, we zullen maar zeggen, een school met een meerderheid van allochtonen ?" Peins er eens over !
Je antwoord benieuwt me !
Maar, voor je je antwoord formuleert, lees mijn tekst dan goed.
Oud 12 april 2004, 18:58   #14
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Seba, zeer weinig mensen zullen hun kinderen van school halen omdat er enkele allochtonen zijn. Maar als er zeer veel allochtonen zijn en het niveau van de school daalt, dan zullen bijna alle ouders hun kinderen weghalen. En dat heeft niets met het VB te maken. In Nederland is dat ook zo. Niemand wenst een risiko te lopen met de opvoeding van zijn kinderen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be