![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Immobiliënkantoren discrimineren er op los in België. Of mag dat allemaal ?
Ik heb het dan over allochtonen, autochtonen, psychiatrische patiënten, werklozen, mensen met bewindvoering, invaliden, mindervaliden, enz.. Dezen worden bijna systematisch geweigerd. Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 20 februari 2014 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie er geen graten in. Discriminatie door individuën (niet door overheden!) zou een mensenrecht moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 februari 2014 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Logisch verder dat ze bepaalde categorieën minder graag zien komen; zie de issue daar niet van. Als ik verhuur wil ik ook bepaalde groepen niet, al was het alleen al maar om de shit rond betalingen te vermijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ga hier niet heiliger doen dan de paus, als ik ga kijken naar de wanbetalers onder mijn klantenbestand, heeft de meerderheid een kleurtje. Wat doet een mens dan als hij moet kiezen? Jozef De Witte gaat niet komen betalen hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Geloofwaardig???? Detail tekst Citaat:
Begrijpt die organisatie wel dat daar veel geld in kruipt? Citaat:
Citaat:
Een blind persoon met alle respect, dat vraagt wel enige aanpassing van de woongelegenheid dacht ik.(lees: kosten) Allochtonen toelaten dan is uw app/huis afgebroken (lees: niet meer bewoonbaar) na een tijdje. Over die zaken is het Juridisch forum een 'zaligheid' om even na te lezen. link En de rode draad door het verhaal tegenwoordig is dat die verhuurder(ster) niets meer te zeggen heeft over zijn eigen panden, dus wat doen de meeste mensen: steken er geen geld meer in en zien het nog goed te verkopen, einde verhaal. Dat Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding mag men van mij afschaffen wegens totale onzin uitkramers zijnde. (uit welke hoek zullen die tests weeral komen?)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 februari 2014 om 16:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig akkoord.
Aan dat soort hypocrisie van "ze weten niet hoe dat komt, gewoon racisme" hebben verhuurders geen boodschap, en gelijk hebben ze! Dat de multiculidioten in de regering nog een paar duizenden "sociale woningen" laten bouwen op kosten van de belastingbetaler en die laten naar de bliksem brengen, weer op kosten van de belastingbetaler! En ik heb het hier niet over blinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarom dat sommige mensen hier in de streek 3 keren nadenken alvorens aan Nederlanders te verhuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhuurders worden bijna verplicht om er sommige toe te laten of men kan het gaan uitleggen op de rechtbank. De tijden van ik doe met mijn pand wat ik wil en verhuur het aan wie ik wil ligt in een ver verleden dacht ik ... ![]() p.s. De eerlijkheid gebied mij te schrijven dat er soms wel verhuurders zijn die er zelf ook een zootje van maken maar kom.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dat ze maar doen, zo komen er nog veel minder goedkope huurhuizen op de markt, als je zelf al niet meer mag beslissen over je eigen huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als het aan centrum ligt bepaald niet langer de werkgever of verhuurder wie erin komt.
Het Cgkr en een aantal andere organisaties wekken op zijn minst de indruk dat de verantwoordelijkheid voor de gestelde problemen altijd ligt bij de autochtoon en nooit in de andere hoek, kortom een mentaliteit die haat en verdeeldheid zaait. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer de druk en dwang te groot worden, zullen de huizen niet langer via de open markt te huur worden aangeboden, maar in onderhandse netwerken via vrienden en bekenden die referenties kunnen geven. De groepen die men wenst te bevoordelen zullen er nog het snelst slachtoffer van worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is natuurlijk altijd alleen die rot blanke die discrimineert. Dat arabieren / moslims niet willen verhuren aan negers of ongelovigen is voor het CGKR bijkomstig en onbelangrijk.
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Waarom kunnen Immobiliënkantoren geen standaardregels maken voor "Iedereen" ?
Ik denk aan bewijzen van het maandinkomen (dus niet overslaan als de persoon bijvoorbeeld werkloos of invalide is), plus bewijzen van het spaargeldbedrag. En wat ik nog beter vind is de mogelijkheid scheppen voor iedereen om bijvoorbeeld een verzekeringsbon of huurwaarborg van bijvoorbeeld vijf maanden huur, uit vrije wil, te kunnen betalen. Dit min of meer als een stok achter de deur. Zo vallen die minderheden die toch geld hebben niet buiten de boot. En wie het niet heeft is dan min of meer verplicht eerst te sparen. Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 20 februari 2014 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is de evidentie zelve. Nog belangrijker is dat je eigendom niet afgebroken wordt door een stel wilden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees blij: ooit kan het dienen als precedent.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer jij verhuurt aan een stempelaar en wanneer die niet betaalt, probeer dan maar eens aan uw centen te komen via beslaglegging. Ik zal u zelfs meer vertellen. Wanneer gij verhuurt aan iemand die onvoldoende inkomen heeft om de huur te betalen en van het resterende te leven en je neemt gerechtelijk stappen om de huurder uit te drijven, krijg je van de rechter nog op je donder omdat ge aan iemand verhuurt die eigenlijk onvoldoende bemiddeld is om dergelijke huur te kunnen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |