Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2015, 09:49   #1
SanderK
Burgemeester

Standaard 175 km/u bij trajectcontrole: Jordan Lukaku

Citaat:
De politierechter in Dendermonde heeft Jordan Lukaku (20) gisteren veroordeeld tot een nieuw rijverbod van alles samen zeven maanden en vijftien dagen. De middenvelder van KV Oostende werd in de zomer van vorig jaar geflitst bij de trajectcontrole op de E40 in Wetteren, met een gemiddelde snelheid van 175 kilometer per uur.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-Lukaku.dhtml

Dom dom dom, u zo in een trajectcontrole laten pakken! (Waar staan er overal trajectcontroles?)

Wel tekenend voor België dat je deze commentaren overal en masse terugvindt:
Citaat:
Auto in beslag nemen en tot schrootblok persen.... moeten ze doen bij elke idioot die de levens van anderen zo in gevaar denkt te moeten brengen.
Citaat:
rijbewijs voor 10 jaar intrekken, deze personen leren nooit!!
Citaat:
Dit is nu een perfect voorbeeld van een idioot. Ik noem mensen niet rap idioot maar nu is het op zijn plaats. Waar haalt hij het lef om zo hard te rijden. Een gevaar voor zichzelf en nog een groter gevaar voor de omstaanders. Hier is 1 goed antwoord rijbewijs afnemen en alles herbeginnen. Theorie, praktijk en een psychische test om te zien of die wel in staat is om te rijden.
Citaat:
Rijbewijs voor definitief afpakken bij dergelijke overschrijding van de toegestane maximum snelheid . Ook voor andere hardleerse bestuurders. Psychologisch niet in staat om op een veilige manier op onze drukke wegen te rijden. Dat ze maar vlug de wat veranderen.

Zielig Vlaanderen. Ik hoop dat deze kleingeestige mensen nooit van hun leven de grens naar Duitsland oversteken. Ze zullen nogal verschieten als ze daar merken dat 15% van de bestuurder sneller dan 175 kmh rijdt op een stuk Freie Fahrt...

Laatst gewijzigd door SanderK : 23 mei 2015 om 09:49.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 10:01   #2
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Ik kan best begrijpen dat je eens 90 rijdt waar je maar 70 mag omdat je een bord niet hebt gezien. Maar bij elke overtreding boven de 120 ben je gewoon een stomme kloot. Je weet dat het de maximumsnelheid is, stel dan gewoon consequent uw snelheisbegrenzer daarop in.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 10:18   #3
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik kan best begrijpen dat je eens 90 rijdt waar je maar 70 mag omdat je een bord niet hebt gezien. Maar bij elke overtreding boven de 120 ben je gewoon een stomme kloot. Je weet dat het de maximumsnelheid is, stel dan gewoon consequent uw snelheisbegrenzer daarop in.
Niet de maximumsnelheid in Nederland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, ....

Ik ben nogal een internationale mens
Oud 23 mei 2015, 10:19   #4
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Oud 23 mei 2015, 10:47   #5
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht

Zoek dan eens de maximumsnelheid op voor die landen en pas uw snelheidsbegrenzer aan wanneer je daar rijdt. Kleine moeite.

En 175 is quasi nergens een wenselijke snelheid, tenzij op circuit.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:02   #6
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zoek dan eens de maximumsnelheid op voor die landen en pas uw snelheidsbegrenzer aan wanneer je daar rijdt. Kleine moeite.

Daar denkt men anders over in het buitenland ...
Oud 23 mei 2015, 11:07   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

200 per uur rijden als de omstandigheden dat toelaten is echt geen misdaad.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:13   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Iemand oppert dat men zijn rijbewijs moet intrekken: hij heeft er geen!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-Lukaku.dhtml

Citaat:
De politierechter in Dendermonde heeft Jordan Lukaku (20) gisteren veroordeeld tot een nieuw rijverbod van alles samen zeven maanden en vijftien dagen. De middenvelder van KV Oostende werd in de zomer van vorig jaar geflitst bij de trajectcontrole op de E40 in Wetteren, met een gemiddelde snelheid van 175 kilometer per uur.
Naast de snelheidsovertreding bleek Lukaku op dat moment ook niet over een geldig rijbewijs te beschikken. Bovenop zijn rijverbod krijgt hij ook nog een geldboete van 2.400 euro. Hij moet ook medische, psychologische, praktische en theoretische proeven afleggen voordat hij na het uitzitten van zijn straf weer een rijbewijs krijgt. Als hij opnieuw in de fout gaat, dreigt een celstraf.

Het is niet de eerste keer dat de jongere broer van Romelu in aanraking komt met het gerecht. Hij werd vorige maand ook al veroordeeld door de politierechter in Brugge omwille van drie andere snelheidsovertredingen. Dat leverde hem een rijverbod van een jaar en een boete van bijna 3.000 euro op
Zou het ook hier iets te maken hebben met Allah's wetten enzo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:24   #9
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb die van mij op 145 staan.

Situatie: Je rijdt aan 120 op de autosnelweg; en haalt een typische middenstrookrijder in die aan de volle 105 tuft. (doorgaans een zondags tafereel).

Helemaal links nadert een wagen, die een heel stuk sneller blijkt te rijden dan 120. Op dat moment tuft iemand naast je aan 105; terwijl in volle snelheid een andere wagen nadert. Op dat moment moet je (heel even) het pedaal induwen, en maken dat die idioot die aan full speed komt aangereden, niet op jou zit.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:29   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Lukakuke toch.

zoveel verdienen en dan nog geen gepersonaliseerde nummerplaat ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:33   #11
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lukakuke toch.

zoveel verdienen en dan nog geen gepersonaliseerde nummerplaat ...

.
Ja, wat hoor ik daarover zeg?

Eigenlijk, is die € 1 000 een soort van plafondverzekering.
Als je zo hoort wat de boetes zijn tegenwoordig, is dat een zeer goede verzekering.
Oud 23 mei 2015, 11:33   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zielig Vlaanderen. Ik hoop dat deze kleingeestige mensen nooit van hun leven de grens naar Duitsland oversteken. Ze zullen nogal verschieten als ze daar merken dat 15% van de bestuurder sneller dan 175 kmh rijdt op een stuk Freie Fahrt...
Duitsers zijn nu eenmaal een pak gesdisciplineerder. Daarnaast gelden bij ons andere regels. Laten we alvast beginnen met het respecteren en opvolgen van die voorschriften. Eens we dat kunnen en even gedisciplineerd zijn als onze oosterburen, is er misschien ruimte voor iets meer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:34   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En? Andere landen, andere regels.
Oud 23 mei 2015, 11:35   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
200 per uur rijden als de omstandigheden dat toelaten is echt geen misdaad.
In België is dat altijd het geval, op de openbare weg tenminste.
Oud 23 mei 2015, 11:35   #15
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Andere landen, andere regels.
Daarom dat jij zo vaak verwijst (als het je uitkomt) naar landen uit het voormalige oostblok. Is het niet?
Oud 23 mei 2015, 11:37   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Ik heb die van mij op 145 staan.

Situatie: Je rijdt aan 120 op de autosnelweg; en haalt een typische middenstrookrijder in die aan de volle 105 tuft. (doorgaans een zondags tafereel).

Helemaal links nadert een wagen, die een heel stuk sneller blijkt te rijden dan 120. Op dat moment tuft iemand naast je aan 105; terwijl in volle snelheid een andere wagen nadert. Op dat moment moet je (heel even) het pedaal induwen, en maken dat die idioot die aan full speed komt aangereden, niet op jou zit.
Mooiste pleidooi voor een begrenzer. Het wordt dan onmogelijk gemaakt dat die idioot "een heel stuk sneller rijdt dan 120".
Oud 23 mei 2015, 11:37   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat jij zo vaak verwijst (als het je uitkomt) naar landen uit het voormalige oostblok. Is het niet?
Ja, ik verwijs inderdaad juist naar de andere wetten daar. U hebt het door. Eindelijk.
Oud 23 mei 2015, 11:37   #18
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
In België is dat altijd het geval, op de openbare weg tenminste.
Ik weet niet wanneer (of hoe) jij buitenkomt, maar hier is het intussen 2015. Zo goed als iedereen heeft een wagen; zo niet twee. Iedereen heeft zijn paard met huifkar ingeruild voor gemotoriseerd vervoer.
Oud 23 mei 2015, 11:38   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wanneer (of hoe) jij buitenkomt, maar hier is het intussen 2015. Zo goed als iedereen heeft een wagen; zo niet twee. Iedereen heeft zijn paard met huifkar ingeruild voor gemotoriseerd vervoer.
Waar in de Belgische wegcode staat vermeld dat je sneller dan 120 km/u mag rijden? En die wegreglementering is anno 2015 bij mijn weten nog steeds van kracht.
Oud 23 mei 2015, 11:39   #20
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooiste pleidooi voor een begrenzer. Het wordt dan onmogelijk gemaakt dat die idioot "een heel stuk sneller rijdt dan 120".
Tot die idioot de grens met Duitsland oversteekt. Een begrenzer moet worden ingesteld door de bestuurder uit vrije wil. Het mag niet opgelegd worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be