![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Op De Zevende Dag ging het over de splitsing van B-H-V.
Dat spelleke loopt al zo een 40 jaar aan. Op een bepaald moment hadden ze het over goede belgen. Vlamingen hebben 40 jaar toegegeven, zelfs in de Brusselse regio, waar normaal twee-talige ambtenaren moeten zitten, maar alleen maar franstalige ambtenaren zitten. Walen vertikte het van zich aan te passen, kregen hun 'faciliteiten' en willen langzaam meer en meer. Wat is een goede belg? Hij die zich telkens en telkens aan de situatie aanpast, of hij die koppig weigert om maar iets zijn best te doen om zich te integreren in de omgeving waarin hij woont? Kan een Waal als goede belg beschouwd worden, als hij de wetgeving langs zich neerlegt, door de taalgrenzen niet te respecteren? Streeft een Waal naar een unitair België, als hij enkel zijn wil oplegt aan de andere bevolking? De Walen willen dat we er een prijs voor betalen. Maar we hebben er al 40 jaar een prijs voor betaald! En nu nog in de Brusselse gemeenten. Blijkbaar hebben we laffe Vlaamse politici, die geen standpunten tegen onze Waalse evenknie kunnen hard maken. En zie, hoe het VB stemmen gaat oogsten, en dan op die partij durven kappen, terwijl de reden ervan bij onze politici ligt.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna vier uur geleden gepost en nog geen enkele reactie?
Het zal te waar zijn om mooi te zijn...
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te Belgisch om niet waar te zijn...
![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jongen, ik ben zelf Vlaming!
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar een uitgebreidere reactie zal voor later zijn (examens)
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 16 januari 2005 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind dat je volledig gelijk hebt Horus.
Ik kom alle dagen in contact met de walen en die vertikken het gewoon van hun aan te passen aan een vlaming. Ik kan zelf niet zo goed mijn frans maar ik probeer me verstaanbaar te maken. Iets wat de walen niet doen en daar kan ik van doodvallen. Ik heb nu besloten om dus ook niet meer te proberen en wat blijkt nu ze kunnen het maar ze doen het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben een goeie Belg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ik weet maar al te goed, praat ik Frans, dan krijg ik alles gedaan, één woord Nederlands, en ik kan het wel schudden. Sindsdien doe ik altijd mijn best, want wie maakt zich bekrompen en belachelijk door niet te willen leren............ En als die Walen dan eens bij ons 'op bezoek' komen, dan vertikken ze het om één letter Nederlands te praten, goed als wij zijn......... helpen we ze dan toch vooruit. Walen zijn onbeschofte arrogante egoïstische zakken. Voor die 11 miljard, hadden ze al héél wat Nederlandse les kunnen volgen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zijn belgen ??
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Superstaaf is een 'goeie' belg. Als ultra-democraat en royalist tot in de kist -wat ik hoegenaamd niet wens- loopt hij door deze woestenij van extremisten. Hij is de druide in Asterix en Obelix en tegelijk de caesar van de romeinen... hij wil het ene maar kan het andere niet lossen... Hij schermt met de grondwet van 'zijn' land en hoopt nog steeds dat de staats'instelling' België, drie en meer volkeren kan verenigen als voorbeeld voor de wereld... Hij staat naast zijn vorst en voor zijn volk(eren) en tracht het gespuis te smoren in hun Vlaamse verzuchtingen... (want er zijn geen Waalse), hij spuwt op (vlaamse) politici en zwijgt over de (waalse) pooiers, want de kroon mag niet ontbloot worden. Hij is heiliger dan professor Senelle en wee de onverlaat die tast aan het onaantastbare... Amen.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie je dat ijzersterke superleger van 23 man van de BUB al ten strijde trekken? ![]() .... Aangevoerd door Flupke Le Tenace. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() B.U.B.'ers zijn goeie Belgen. 2.500.000 Belgen zijn ook goede Belgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |