![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zoals geweten heeft de pers richtlijnen opgelegd gekregen ivm de berichtgeving over allochtonen.
Indien irrelvant mogen huidskleur, afkomst of nationaliteit of eender wat stigmatisering in de hand kan werken niet gebruikt worden. De berichtgeving moet zo genuançeerd mogelijk zijn. Op deze link vind je meer informatie (werd toevallig ooit door iemand op politics geplaatst). Is het echter al mensen opgevallen dat wanneer er terroristische aanslagen gebeuren tegen westerse doelwitten in niet-westerse landen het berichtgeving regent �* la: - Tunesische man gooide tegeltjes - Tunesiërs vormden een menselijk schild - Tunesiërs snelden de toeristen te hulp - Tunesiërs achtervolgden de terrorist - Tunesiërs smeekten de man om geen toeristen te doden, vroegen nog liever om zelf gedood te worden dan dat een haar op het hoofd van toeristen zou worden gekrenkt - ... "(in dit geval) Tunesiërs deden alles Men overdrijft m.i. dan ook in het goed afbeelden van de Tunesiërs als volk, om te voorkomen allicht dat we zullen denken dat alle Tunesiërs (de man was overigens geen Tunesiër) slecht zijn, zo lijkt het wel? Bij de vluchtelingenproblematiek vinden we het zelfde. Nergens berichtgeving over de tol die al deze vluchtende jonge mensen uit vnl middenklasse op Afrika hebben, niets over Wat men schetst is steeds hetzelfde, van kwaliteitskrant tot rioolgazet: - beelden van drenkelingen - verhalen over hoe wanhopig je moet zijn om te vluchten - schrijfsels over hoe men een betere toekomst zoekt in Europa en daarvoor zijn leven waagt (terwijl het op dit moment quasi risicoloos oversteken is) - verhalen over toeristen en journalisten die gepakt zijn door het zien van al dat menselijk leed - doodleuk berichten over "geredde" opvarenden die hun reis onmiddellijk na de "redding" verderzetten naar Zweden, zonder berichtgeving over hoe deze mensen dat zullen doen / betalen Wat niet aan bod komt - wat doet Europa met deze mensen nadat ze aan wal komen? - wat geeft Europa deze mensen? - wat is het kostenplaatje? - kan het effeciënter? - zijn er andere oplossingen denkbaar? - wat is de toekomst voor deze mensen in Europa obv de huidige gekende gegevens? - geen vragen over hoe deze mensen de overtochten betalen? - geen berichten over hoe de opvang gebeurd, hoe de infrastructuur is, zijn er voldoende opvangplaatsen en gebouwen, is er voldoende personeel, ... daarover geen woord - wat is het plan met deze mensen: hoe worden ze begeleid? waarheen worden ze geleid? leidt men ze op met het oog op duurzame tewerkstelling in Europa? ... - geen woord over lengte van asielaanvragen of aantal wachtenden op dit moment - geen woord over de asielprocedure, tevens geen woord kritiek ... Ook mbt onthoofdingen ed: tegenwoordig gewoon deel van het 7u journaal. Niets aan de hand. Nooit een onthoofding zo gebagatelliseerd zien worden als de meest recente. Sommige beweerden dat het om een arbeidsconflict zou gaan. Even snel als het in het nieuws kwam, was het er alweer uit en niemand schonk er nog aandacht aan. En kwam er bij de aanslagen in Parijs, Londen, Madrid, ... respectievelijk Fransen, Engelsen of Spanjaarden ter hulp geschoten? Neen, zo lijkt het wel. Want dat doet men enkel in Moslimlanden. Is dit objectieve berichtgeving? Of ben ik verkeerd en is dit geen eenzijdige berichtgeving? Al die zoetekoek verhaaltjes lijken wel klaas vaak sprookjes om mensen in slaap te wiegen. Waarom moet men bevolkingsgroepen zo ophemelen vraag ik me af. Of is de doorsnee westerling een laffe individualistische hond en kon het contrast met Afrikaanse mensen niet groter zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.diversiteit.be/diversitei...llochtonen.pdf of ook deze: http://www.rvdj.be/sites/default/fil...llochtonen.pdf http://www.senate.be/event/citizensh...ia/Ozgunes.pdf Ik ben niet tegen andere culturen , het maakt feitelijk geen ruk uit waar mijn buren vandaan komen , zolang we mekaar niet afmaken !! Maar ik ben wel tegen hoe .... de regerende macht de boel (doelbewust) naar de kloten helpt !! Evenals als ook hun politieke "ik ben een overstoere oikofobische pro-multicultuur" pijpvriend(in) !!!! En weet je wat grappig is ?? Sommige van die pijperkes , wanneer ze een keer overvallen worden door een niet-belg , sommige van hen worden plots anti-pijper !!waarom ?? cultuur immigratie mijn mening.pdf
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 1 juli 2015 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |