![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bron:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150626_01749995
Die hypocriete poenschepper denkt nog steeds niet aan stoppen. Hij is nochtans 68 jaar, een gezegende leeftijd waar anderen wijselijk besluiten om plaatst te ruimen voor de jongere generatie. Wellicht zal er weer flink wat geld in zijn zakken verdwijnen, waardoor hij, en heel zijn familiale aanhang, wellicht de grootste politieke zakkenvullers blijven van heel België en omstreken. Want ik denk dat héél die familie een postje heeft bij CD&V in de politieke wereld. En maar zagen dat het een harde stiel is....politieker....het moet toch zo slecht nog niet zijn. Ik hoop alleen dat hij niet te veel meer in de media verschijnt, want zo een afgestreken smoel veel tegenkomen is slecht voor de gezondheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Gollum...
![]() Geen haiku? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wake up Call: Van Rompuy: EU verkiezingen overbodig
![]() #prettyPhoto Ja beste lezers, dat leest u correct: Uber technocraat en aftredend voorzitter Herman “Mr Burns” van Rompuy liet er geen misverstand over bestaan. Uw en mijn mening is niet nodig want wat we ook stemmen met betrekking tot het Euro parlement, de beslissingen die er toe doen worden toch elders genomen. In een schokkend interview met de Süddeutschen Zeitung wond de technocraat er geen doekjes om. Democratie is een zoethoudertje voor het volk, overbodig en het is wederom pijnlijk duidelijk dat het circus in Europa een corrupt monster is wat drijft op achterkamertjes politiek. Meneer van Rompuy gaf ook aan geen voorstander te zijn van de verkiezingen en dan met name het twee kandidaten systeem, want volgens hem stemt de Europese burger om allerlei nationale redenen die niets van doen hebben met de EU of de kandidaten. Enfin, ik heb het altijd al geroepen, en meermaals hier beschreven: De EU is een dictatoriaal monster waar elk weldenkend mens tegen zou moeten zijn. De EU is iets waar we zo snel mogelijk uit moeten. Ik weet dat Eurofiele D66’ers er mee dwepen, maar mensen als zelfs een figuur als van Rompuy het gewoon klip en klaar toegeeft, hoeveel bewijs heeft u dan nog nodig? Laten we ons echt zo makkelijk als schapen naar de Europese slachtbank leiden door politici die er niet zitten voor ons, maar om hun eigen zakken te vullen en baantjes voor na de politieke carrière veilig te stellen? Uiteraard dient u het interview met van Rompuy wel te lezen waar het voor bedoeld is, namelijk om de Euro sceptici te ontmoedigen te gaan stemmen. Men vreest het anti EU sentiment en dus wil men het nu laten lijken dat het toch niet uitmaakt. Hiervoor verkondigd deze technocraat een halve waarheid en dus een hele leugen! Ja beslissingen worden ondemocratisch genomen, maar met voldoende stemmen tegen en dus machtige euro sceptische partijen in de EU wordt het ze wel moeilijker gemaakt op nationaal niveau, want nog zijn we een soeverein land en geen staat van Europa. Bron: wake-up-call-van-rompuy-eu-verkiezingen-overbodig
I want to light the lights of patriotism. Lech Walesa Laatst gewijzigd door vuggie : 26 juni 2015 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Als ik gans die politieke bende op het journaal zie dan begint mijn maag al te draaien. Vandaag zei Federica Mogherini (dat Italiaans wijf) dat de islam deel uit maakt van Europa na de aanslagen in Frankrijk, Tunesie en alle andere delen van de wereld. Want is de islam niet de religie van de moordenaars?
De islam, deel van Europa? We moeten ze zo snel mogelijk buitenschoppen en onze cultuur en samenleving beschermen. Helaas denkt de maffiosi EU er anders over. In Oost-Europa zitten ze niet te wachten op immigranten, die hoeven ze niet. Chapeau voor Hongarije dat een muur of hek wil bouwen. Respect ! Zelfs Litouwen (wat een bondgenoot is van een sterk EU) wil geen immigranten of alleszins geen quota. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De arrogantie druipt er vanaf. En volgens mij wordt er daar absoluut geen rekening gehouden met het welzijn van de mensen, integendeel. De taferelen die zich daar afspelen bereiken een niveau dat me doet denken aan de voormalige USSR. Juncker die de leiders begroet met een zoen net zoals Breschnew dat deed met bv. Honecker. Geen democratie, zeker niet. Het gaat daar enkel om geld en niet om het welzijn van de mensen. Ik denk hierbij aan de spaarlamp welke ik absoluut niet gebruik wegens de gevaarlijke inhoud. Citaat:
Hoge vertegenwoordiger zegt genoeg, me dunkt. Zijn die mensen daar speciaal ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat is de reden waarom ik alle VRT toestanden stilletjes aan het bannen ben. Het grootste probleem is dat de VRT constant klaar komt van politieke zever. Je kan hun radio of tv zenders niet opzetten of het is politiek, politiek en nog eens politiek. Vooral Radio 1 is dé politieke reclamezender bij uitstek, vroeger kon je in de ochtend nog eens iets interessants horen, nu is het vanaf 6 uur al, al politieke bullshit dat de klok slaat....en dat gaat tot de verkiezingen in Burkina Faso toe. Wie is er godverdomme geïnteresseerd in de zetelverdeling van Burkina Fasso om 6 uur s'morgens op weg naar de files...?? Tot daar mijn goed ochtendhumeur als ik in de wagen zit. Gelukkig is er nog die zever van Bjorn en die andere kalle op Joe FM. Ook niet veel soeps, maar alles is beter dan die politieke idioten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Belgen zijn de uitvinders van het politieke nepotisme.