![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las onlangs een verslag van een verpleegkundige in zo een erbarmelijk Nederlands
Nu ja,ik heb zelf de taal niet zo goed onder de knie,maar ik ben dan ook geen verpleegkundige Moeten mensen dan niet meer geschoold zijn,want deze zorgen moeten dan toch goed onderbouwd zijn ,in juiste taal ,je moet juiste verslagen kunnen schrijven,en lezen
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 juni 2015 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat ik hier wil zeggen,is dat op de dag van vandaag de overheid subsidies geeft aan buitenlandse verpleegkundige,terwijl deze niet voldoende de taal kunnen,wat echt waar noodzakelijk is
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog niet eens zolang geleden stak een Marokkaanse zeven mensen in brand in het Sint-Elisabeth ziekenhuis in Antwerpen.
Ze kende Nederlands. Alweer vergeten? Ik niet.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit is niet wat ik wil zeggen,jij zal die patiënt zijn die door de dokter wordt door verwezen naar de nierdialyse , met een verslag ,ja !!!!!
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit is niet wat ik wil zeggen,jij zal die patiënt zijn die door de dokter wordt door verwezen naar de nierdialyse , met een verslag ,ja !!!!!
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 juni 2015 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat U over België praat.
Dan is het niet zo'n punt dat de verpleging in't midden van Wallonië niet zo'n denderend Nederlands praat, da's al eerder een mirakel. Het is wel, volgens mij, een vereiste in Vlaanderen.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al bewijst het weer dat we toch maar twee verschillende landen naast elkaar zijn! Laten we een grens trekken, en we zwijgen er over... Die goede kennis van het Nederlands is dus niet vereist in Frankrijk, Duitsland, Wallonië, Engeland, Spanje... Laatst gewijzigd door andev : 23 juni 2015 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is niet vereist in het buitenland.
Maar doe het zo: te werk gesteld in Vlaanderen dan kun je Nederlands en te werk gesteld in Wallonië dan kun je Frans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er een nijpend tekort is aan verpleegsters, dan hebben we de keuze om er te importeren uit:
1) nergens ... de poetsvrouw zal de dokter wel inlichten over wat ze geobserveerd heeft en welke verbanden gewisseld zijn enz. enz. 2) uit Wallonië, namelijk verpleegsters die veronderstellen dat de patiënten wel Frans zullen leren 3) uit landen als Portugal, waar de verpleegsters zich engageren om Nederlands te leren, er lessen voor te volgen enz. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze mag wel Nederlands kennen zolang ze maar niet blank is.
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zorg dat het beroep aantrekkelijk wordt en je hebt geen tekort. Eigen schuld dikke bult. Zoals altijd : het geld primeert. Voor de rest is het dikke zever, vooral komende van rechtse hoek.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 27 juni 2015 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij zegt dat de rest dikke zever is, vooral komende van rechtse hoek. De extreem linkse hoek zegt, voor zover mijn brein(tje) kan volgen: artsen van geneeskunde voor het volk verdienen genoeg met hun 1500 euro per maand; ik besluit: verpleegsters dan ook net precies evenveel zeker ? De niet-extreme linkse hoek zou dan zeggen: artsen 2000 euro en verpleegsters 1500 euro ? Het is net rechts dat aanhanger is van marktconforme prijzen. Opslag geven aan verpleegsters zal een effect hebben op 18 jarige meisjes en jongens die twijfelen tussen het aanvatten van studies voor verpleegkunde, of iets anders dan verpleegkunde. Maar hoe groot dat effect zal zijn, dat is wat anders. Nog iets anders: ik wil best de verpleegsters en bejaardenhelpsters in de bejaardenopvangcentra 250 euro opslag geven. Maar beseft gij wie dat zal moeten betalen ? Gaat gij dat kunnen betalen met hetgeen de o zo geliefde b. staat opzij gezet heeft van jouw bijdragen voor de sociale zekerheid, dus ook voor wat die b. staat opzij gezet heeft voor jouw pensioen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand stelt zich hier in de plaats van de patiënt en die is toch de belangrijkste persoon in deze discussie!
Als ik in Vlaanderen naar een ziekenhuis of verzorgingstehuis ga, is het niet meer dan normaal dat de mensen die me daar verzorgen mij in mijn eigen taal te woord staan. Daarover zou zelfs geen discussie mogen zijn. Waar gaat het naar toe als wij - ziek en hulpeloos in een hospitaalbed - moeite moeten doen om aan de verpleegkundige of verzorger van dienst te laten begrijpen wat er op dat moment scheelt en waarvoor we hun hulp nodig hebben? Waar gaat het naartoe als die verpleegkundige of verzorger niet in staat is om op te schrijven op de patiëntenkaart wat er aan de hand was en wat hij/zij toen gedaan heeft om de situatie te verhelpen, zodat achteraf een arts de toestand zonder problemen kan beoordelen? Dat er daarover moet gepraat worden, begrijp ik niet. Als ze de taal niet kennen, laat ze dan maar hun beroep uitoefenen in een land waar ze wel begrepen worden.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het UZ Antwerpen heeft men zo'n serie oost-europese(?) verpleegsters, die misschien wel een geheimtaaltje met de behandelend arts kunnen spreken, maar in ieder geval niet begrepen wat ik bedoelde met "de kraan staat te druppelen" toen ik op de tafel lag voor een coloscopie en constant het "drup drup drup drup drup" hoorde.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() In mijn klas zaten er enkele verpleegkundigen die niet goed Nederlands konnen maar de taken heel zorvuldig konnen - sommigen hadden al ruime ervaring als verpleegkundige terwijl de rest enkel als zorgkundige of niks. En als er iets GEDAAN moest worden, waren het zij vaak die het zonder problemen konnen doen.
Verpleegkunde is kennis + doen wat er uitgevoerd moet worden. Geen dichterschap. Daarbij kwam dat de terminologie Latijns is, waar vele Vlamingen ook niks van kenden. Het verslag wordt opgemaakt door dokter & hoofdverpleegster, de opvolging door verplegers. Er lopen heel veel verplegers met zware dyslexie rond trouwens - het maakt hen geen slechte verpleegkundigen. Maar als je hun schrijfsels ziet zou je misschien ook twijfels aan hun competenties. Uiteraard moet je Nederlands kunnen, maar ik zou me niet blindstaren op verslagen. Zelf verslagen door mensen die perfect Nederlands schrijven, worden woorden en zinnen praktisch altijd ingekort. Ik snap dus niet echt wat uw probleem is, alle verslagen zijn ingekort en niet bedoelt voor de patiënt. Indien u een opstel wilt waar alle woorden perfect uitgeschreven zijn, zou de zorgsector buigen onder de stress want de administratie is al een pak werk op zich. Hoofdzaak: is de taak goed uitgevoerd? Ja. Kunnen ze Nederlands? Niet zo goed als u. Is een kennis van Nederlands een vereiste bij een Nederlandstalige patiënt? Uiteraard. Was het niet hun hoofdtaal? Who cares als u goed verpleegd bent. Sorry maar ik vind dit nogal verzuurd. Vooral de zorgkundigen hebben veel mensen nu in hun richting die niet van Vlaamse origine zijn. Het is het knelpuntberoep bij uitstek. Geef die mensen respect, en geloof in multicultaraliteit op de werkvloer. Want of u het nu wilt of niet: het zijn zij die later voor u gaan zorgen. Laatst gewijzigd door Tamam : 27 juni 2015 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() edit: dubbel
Laatst gewijzigd door Tamam : 27 juni 2015 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kreeg een medicament tegen beroertes vooraleer met de scans had bekeken. Dus ging hij dood.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2015 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodanig rotten dat we nu in het grondvoddelijk tweetalige Brussel nog steeds openbare ziekenhuizen hebben waar vaak 90 procent van het personeel niet aangespoord werd om Nederlands te leren. Zodanig rotten dat er streken zijn waar mug en ambulance ter plaatse komt, maar geen vragen kan stellen in de taal van de streek. Zodanig rotten dat we nu verpleegsters uit verre landen naar hier moeten lokken, en hen al inzetten en betalen nog voor ze de kursus basiskennis Nederlands onder de - overigens bezienswaardige - verpleegstersknie hebben. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |