![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() N-VA-voorzitter Bart De Wever en zijn collega van de PS, Paul Magnette, zijn vanavond voor het eerst met elkaar in debat gegaan. Ze discussiëren, op uitnodiging van de kranten De Tijd en L'Echo, over financiële en economische thema's. Over alvast één punt zijn de twee tegenstanders het eens: de wettelijke pensioenleeftijd moet niet naar omhoog.
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Reger...r-omhoog.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Geld, geld, geld...
Pensioenen, pensioenen, pensioenen... Komaan demonen, is er echt niks anders dat belangrijker is dan dat? Je kan daar toch niks aan veranderen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2015 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie langer wil werken, moet méér pensioen krijgen. Wie werkt tot 65, moet een "normaal" pensioen krijgen. Of is dat te simpel ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 31 mei 2015 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet wie langer wil werken maar wie 42 jaar gewerkt heeft. Ik ben op mijn 18 jaar beginnen te werken. Werk al 38 jaar in het 3 ploegenstelsel. Altijd zaterdag, zondag en feestdagen gewerkt en altijd buiten. Nog eens een job slecht voor de rug. Dan vind ik dat 42 jaar genoeg zijn. Als iedereen in België 42 jaar zou werken maar dan wel iedereen dan waren er zo geen problemen. Dus voor mij nog 4 jaar. En wie op zijn 23 jaar is beginnen te werken voor die is het dan tot 65 jaar. Maar de kinderen van nu studeren langer dus die gaan ouder zijn als 65 jaar voor als zij op pensioen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al moeten we het nu nog 1000 keer recht zetten, we blijven leugenachtige berichten bekampen.
25 jaar geleden, en zelfs daarvoor, wist men perfect te berekenen wat de pensioenslast ging worden; en was de conclusie dat de werkelijke pensioenleeftijd fiks omhoog moest. Maar de oude machtspartijen deden juist geen kloten. De beslissing die moed en durf vergde, zelfs al maakte men maar een plaatje op middellange termijn, werd voor zich uit geduwd. Net voor de laatste verkiezingen was de keuze van de nva de volgende: tijdens de komende legislatuur zal als het van ons afhangt, de 65 inderdaad 65 blijven. Wie zo kort er voor staat, en er op gerekend heeft, mag dat voordeel hebben. Maar eens daarna, moet 65 naar 67, zoals ongeveer in gans Europa. Zo simpel is het. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat Jambon nog steeds lid is van de N-VA? Hij besliste om politiemensen niet meer op 58 jaar met pensioen te laten gaan. De man had daar veel geld uit de privékassen voor over. Dit is zijn duivelsplan : zij moeten nu 1 jaar langer werken nl tot 59 jaar. Dan blijven die gewoon 3 jaar betaalt thuis : het geld wordt zoals steeds met ambtenaren uit de rsz-kassen van de privésector gehaald. En vanaf hun 63ste gaan zij officieel met pensioen. Dat pensioen bedraagt gemiddeld factor 2,3 keer meer dan dat vd privésector. Uw partij is een ordinaire ambtenarenpartij die de privé zolang als mogelijk kaal wil vreten. Het communautaire is gewoon een dekmantel. U hoeft gewoon de bazen uit de privé te plezieren en de weg ligt open voor de kaalslag in de privé. Deze mensen moeten tot hun 67ste werken, ALS ZE DE KANS AL KRIJGEN, om uw vette pensioenen te betalen. Zijzelf krijgen het laagste pensioen vd Westerse wereld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zit een politicus die keihard voor een punt heeft zitten strijden, als eerste beleidsdaad te onderhandelen met door hem verguisde vakbonden om zijn eigen doelstelling te ondergraven via CVP-technieken ? (= overgangsmaatregelen) Bouwvakkers, dokwerkers en dakwerkers tot 65 ? flikken die in de flitsauto dertig jaar lang zitten dodo te doen aan 58 ? Minister Jan die dat zelf op tafel legt bij wijze van 'compromis' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=3U_lU-CbxlQ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Bouwvakkers en andere zware beroepen zullen niet tot 65 moeten werken. 2) Ik ben geen 10 jaar vroeger gestopt. Demonen meent dat te kunnen berekenen (en hij heeft er ooit nog hogere cijfers op geplakt) uit mijn eerlijke verklaring dat ik inderdaad gestopt ben op de eerste dag dat dit wettelijk mogelijk was voor mij. Waarom ik dat meedeelde? Om hem te jennen natuurlijk. Tot zover de leugens. Nu je vraag: waarom ik gestopt ben voor mijn 65. Ik wou eens een hold up plegen. De enige hold up evenwel die mij niet in 't gevang ging brengen, was een sociale hold up. Vervolgens de overgangsmaatregelen die tsjevenmaatregelen zouden zijn. Ik ben tevreden dat mijn partij van 't zelfde gedacht is als ikzelf. Overgangsmaatregelen zijn sociaal. Je moet aan iemand die nu vb. 59 is, en in rechte op pensioen kan gaan aan 60, niet plots zeggen dat hij x jaren langer moet doen. Dat hadden ze hem/haar wel kunnen zeggen, tien of vijftien jaar terug. Dat men die m/v nu maar zegt van max. 3 maanden extra te doen; en vb. iemand die nu 58 is, max. 4 maanden, en vb. iemand die nu 50 is max. twee jaren. Edit: we gaan eens wat meer teksten moeten bespreken van sos Broekske de Geldverbrander. Die mens heeft buiten zijn nadeel als sos, wel het voordeel dat hij kan rekenen. En beseft wat het betekent, de betaalbaarheid van een sociaal systeem. En ook pleit voor overgangsmaatregelen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verkiezingsbeloftes : " het moet gedaan zijn met op 54 op pensioen te gaan " N-VA beleid : " ja, ja, maar niet direct hé, want jullie moeten volgende keer ook nog voor ons stemmen, dus schuiven we het een paar jaar op tot na de volgende kiesronde " De kracht van bestendiging. edit : en nu ernstig. Schoof, het is van een grenzeloze tsjeverigheid om legistieke maatregelen te nemen met 'overgangsmaatregelen' wat gewoon code-taal is voor : na de volgende verkiezingen, dus voordat men de implicatie van de nieuwe maatregelen kan voelen. Democratie is simpel : de burger evalueert het beleid, en doet dat om de 4 (nu 5) jaar in het stemhokje. Maatregelen over die deadline tillen is boerebedrog. Of gaan we nieuwe fiscale beslissingen, of een wijziging aan de strafwet, nieuwe procedures voor bouwvergunningen ook inlassen met 'overgangsmaatregelen' ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 31 mei 2015 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Er ligt wel meer plat, hoe lang kunnen ze het nog volhouden om te doen alsof?
Laatst gewijzigd door tandem : 31 mei 2015 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was weer héél lollig, iedereen blij !!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken mensen die op hun 15 jaar zijn beginnen te werken en als ze nu bijna op pensioen kunnen gaan zouden jullie die tot 67 jaar laten werken. Dus 52 jaar gewerkt? Een beetje veel. Een tijd geleden in het nieuws. 22000 mensen per jaar sterven voor hun 67 jaar in België en nu wilt de regering dat de mensen gaan werken tot hun 67 jaar. Met andere woorden: werken tot uw 67 jaar en dan sterven. Stemt tot nadenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men zou af moeten stappen van een pensioenleeftijd en gewoon stellen dat 42 jaar carriere u een volledig pensioen opleveren. Lijkt me veel billijker. NB: De huidige gemiddelde carriere is nu 32 jaar lang.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was sprake van nog andere leeftijden, onder andere 54 jaar. Voor de rest ken ik daar geen details van, maar heb ik wel gelezen dat de vakbonden daar helemaal niet zo gelukkig mee waren. De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen. Het midden tussen Jambon en de vakbonden. En gijzelf met uw waarheid ligt waarschijnlijk ergens achterin het vierde melkwegstelsel vanuit de noordpool recht naar boven bekeken. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de Werkmens blijft het 65, de rest 50.
Multibedrog!