Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 19:29   #1
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard Hoe wordt ik een Vlaming?

Ik spreek Nederlands.
Ik studeer.
Ik gehoorzaam de wet.
(Ik ben wel niet blank).

Wat moet ik nog doen om Vlaming te zijn of ben ik nu een echte Vlaming?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:31   #2
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Integratie betekent dat je niet vasthoudt aan de originele taal, bijgevolg moet je niet afkomen met zaken als "Arabisch officiële taal".

Anderzijds ze er wel genoeg niet-blanken die de Vlaamse cultuur wél omarmen, hun kinderen in het Nederlands opvoeden in zo voort,...
Die personen beschou ik wel als Vlaming(in tegenstelling tot jou).

Laatst gewijzigd door ZERO : 11 november 2007 om 19:32.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:32   #3
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Ik spreek Nederlands.
Ik studeer.
Ik gehoorzaam de wet.
(Ik ben wel niet blank).

Islam is het struikelblok.
Oud 11 november 2007, 19:34   #4
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Wel Arabisch als officiële taal ligt niet in mijn handen: dat zal de toekomstige ontwikkeling van de bevolking uitwijzen. Dus wat jou betreft ben ik nu een echte Vlaming. Trouwens mag een Vlaming niet argumenteren voor een andere landstaal. Ik dacht dat een Vlaming vrij was om zijn menig te verkondigen. Blijkbaar toch niet helemaal.

Misschien toch eerst wat meer bekrompen worden alvorens ik een echte Vlaming ben??

Straf hé ... altijd dat gezeik: ze passen zich niet aan, ze integreren zich niet ... allez, zeg nu eens wat ik nog allemaal moet doen om mij Vlaming te mogen noemen!
Oud 11 november 2007, 19:34   #5
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Islam is het struikelblok.
Heeft een Vlaming godsdienstvrijheid?
Oud 11 november 2007, 19:38   #6
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Arabisch als officiële taal ligt niet in mijn handen: dat zal de toekomstige ontwikkeling van de bevolking uitwijzen. Dus wat jou betreft ben ik nu een echte Vlaming. Trouwens mag een Vlaming niet argumenteren voor een andere landstaal. Ik dacht dat een Vlaming vrij was om zijn menig te verkondigen. Blijkbaar toch niet helemaal.
Door voor een andere officiële taal te pleiten sluit men zich buiten de Vlaamse maatschapij en of dat nu een Mohammed met Arabisch of een Van Eyken met Frans is maakt geen zak uit.
Oud 11 november 2007, 19:39   #7
smiley

Standaard

Citaat:
Heeft een Vlaming godsdienstvrijheid?
Toch altijd grappig dit te moeten horen van een islamaanhanger. Net zoals de roep van islamaanhangers naar de rechten van de minderheden als zij in de minderheid zijn.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert.

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Islam = subjugate (discriminate) the infidels

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 19:40.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:41   #8
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Toch altijd grappig dit te moeten horen van een islamaanhanger. Net zoals de roep van islamaanhangers naar de rechten van de minderheden als zij in de minderheid zijn.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert.

Koenraad Elst

Islam = subjugate (discrimoinate) the infidels
Weinig godsdiensten zijn zo tolerant t.o.v. andere godsdiensten als Islam. Ga maar eens op vakantie naar Egypte en wandel eens buiten de toeristische wijk.
Oud 11 november 2007, 19:42   #9
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Door voor een andere officiële taal te pleiten sluit men zich buiten de Vlaamse maatschapij en of dat nu een Mohammed met Arabisch of een Van Eyken met Frans is maakt geen zak uit.
Ik ken Vlaanderen goed genoeg om te weten dat dit gelul is.
Oud 11 november 2007, 19:45   #10
smiley

Standaard

Citaat:
Weinig godsdiensten zijn zo tolerant t.o.v. andere godsdiensten als Islam. Ga maar eens op vakantie naar Egypte en wandel eens buiten de toeristische wijk.
Je moet weer niet met godsdiensten afkomen om uw intolerante ideologie trachten goed te praten in onze vrije seculiere democratische maatschappij. Uw zogenaamde tolerante religie is er een van stijle ongelijkheid, onderdrukking en discriminatie. Uw zogenaamde godsdienstvrijheid is een zeer beperkte godsdienstvrijheid.

Waarom de islam wel degelijk het probleem is.
http://www.motionbox.com/video/player/1c9dddb01c1de492?#1

"My freedom is more important than your precious believe"

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 19:47.
Oud 11 november 2007, 19:46   #11
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek Nederlands.
Ik studeer.
Ik gehoorzaam de wet.
(Ik ben wel niet blank).

Gewoon aanvaarden dat je niet elke taal kan opdringen als officiële taal.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:49   #12
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek Nederlands.
Ik studeer.
Ik gehoorzaam de wet.
(Ik ben wel niet blank).

Maakt gij onderscheid in de liefde tussen een Marokkaanse of een Vlaamse? Als ge ooit trouwt met een Vlaamse, eist ge dan dat ze zich bekeerdt, bekeer jij je of laat je haar die vrije keuze?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:50   #13
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Gewoon aanvaarden dat je niet elke taal kan opdringen als officiële taal.
Zie boven
Oud 11 november 2007, 19:51   #14
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien toch eerst wat meer bekrompen worden alvorens ik een echte Vlaming ben??

Straf hé ... altijd dat gezeik: ze passen zich niet aan, ze integreren zich niet ... allez, zeg nu eens wat ik nog allemaal moet doen om mij Vlaming te mogen noemen!

Mr ons zitten uitlachen omdat we vr onze identiteit opkomen zal je nit geliefder maken.

Staat het je hier nt aan ? Ga dan vr een ander hol keffen !!!!

je wilt je vlaming noemen mr je weigert de fundamentele principes te aanvaarden, je pleit vr een andere landstaal, je weigert je te assimileren, en wie weet wat nog allemaal.

Mijns insziens kan een moslim NOOIT een vlaming zijn.
Een christelijke zwarte echter weer wel.

de islam maakt dat moslims nooit vlaming zullen zijn. Men ( waaronder ook ik ) respecteert en eerbiedigt ze, en behandelt hen met respect MAAR ze zullen nooit aanspraak kunnen maken op het vlaming-zijn. net zoals ik, indien ik nr Turkije trok en de turkse nationaliteit aannam ook nooit een echte turk zou zijn.

Dus :aanpassen kan en daarvoor aanvaard en gerespecteerd worden MAAR Vlaming nooit !!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:53   #15
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Maakt gij onderscheid in de liefde tussen een Marokkaanse of een Vlaamse? Als ge ooit trouwt met een Vlaamse, eist ge dan dat ze zich bekeerdt, bekeer jij je of laat je haar die vrije keuze?
Het probleem zit hem meer bij de kinderen. Moslims zullen hun niet-moslimvrouw nooit dwingen te bekeren maar wel eisen dat hun kinderen die voilgens hen als moslim zijn geboren (iedereen ook jij en ik zijn volgens die ideologie als moslim geboren) als moslim worden opgevoed. Daar ligt hem het probleem. Als een niet-moslim met een moslima zou willen trouwen die moet zich wel tot die ideologie bekeren weer om dezelfde reden, de kinderen moeten als moslims worden opgevoed om eens de demografische meerderheid in een nog door de islam te veroveren land te bereiken.

"De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert."
(het woordje islamofobie is voor dit doel uitgevonden om elke kritiek op islam alzo te verstommen en te criminalizeren, de islam mag immers niks in de weg worden gelegd)

Koenraad Elst

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 19:56.
Oud 11 november 2007, 19:55   #16
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Eindelijk eens een intelligente vraag! Ik zou liever met een Marokkaanse trouwen: liefst ééntje die in België geboren is want die begrijpt beter de nogal dubbelzinnige situatie van tussen twee landen te vallen. Voor de rest vind ik Marokkaanse meisjes mooier. Ja sorry hé ... dat is gewoon smaak zeker! Waarom houdt de ene van brunettes en de andere van blondines?

Als ik toch met een Vlaamse zou trouwen ... dan zou ik niet van haar eisen dat ze zich bekeert. Maar zo simpel is het natuurlijk nooit. Mijn familie zou het daar misschien niet zo gemakkelijk mee hebben. 't Is een beetje een evenwicht zoeken tussen twee werelden. Voor mij hoeft het in ieder geval niet. Zoals gezegd: ik ben geen fanaticus. Wel veel fanatieke Vlamingen op dit forum waarvan sommige echte racisten zijn.

Laatste punt: de kinderen. Daar ben ik nog niet uit. Als ik met een Marokkaanse trouw zou dat geen probleem zijn. Persoonlijk ben ik nog een beetje te jong om over kinderen na te denken, maar ik zal het zeker moeten doen.

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 20:00.
Oud 11 november 2007, 19:57   #17
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Het probleem zit hem meer bij de kinderen. Moslims zullen hun niet-moslimvrouw nooit dwingen te bekeren maar wel eisen dat hun kinderen die voilgens hen als moslim zijn geboren (iedereen ook jij en ik zijn volgens die ideologie alsm oslim geboren) als moslim worden opgevoed. Daar ligt hem het probleem. Als een niet-moslim met een moslima zou willen trouwen die moet zich wel tot die ideologie bekeren weer om dezelfde reden, de kinderen moeten als moslims worden opgevoed om eens de demografische meerderheid in een nog door de islam te veroveren land te bereiken.
idd, zoiets noemen ze ook wel het paard van troje binnenhalen, langzaam mr zeker komt de islam onze cultuur om zeep helpen.
Op zich heb ik niets tegen de islam in HUN LANDEN mr NIET HIER !!!

Moesten de islamieten in onze streken zich minder arrogant en respectloos opstellen zou het ook al schelen, mr ja, dat is te veel gevraagd.

Oud 11 november 2007, 19:59   #18
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
Mr ons zitten uitlachen omdat we vr onze identiteit opkomen zal je nit geliefder maken.

In een politieke discussie maak je zelden vrienden.

Staat het je hier nt aan ? Ga dan vr een ander hol keffen !!!!

je wilt je vlaming noemen mr je weigert de fundamentele principes te aanvaarden, je pleit vr een andere landstaal, je weigert je te assimileren, en wie weet wat nog allemaal.

Wat zijn die fundamentele principes die ik weiger? Dat is juist de vraag.

Mijns insziens kan een moslim NOOIT een vlaming zijn.
Een christelijke zwarte echter weer wel.

Zozo: en een hindoe, sikh, scientologist, confucianist, ... toch niet iedereen behalve moslims zeker? In Vlaanderen is er vrijheid van godsdienst. Blijkbaar ben ik meer Vlaming dan u dat ik dit wel weet.

de islam maakt dat moslims nooit vlaming zullen zijn. Men ( waaronder ook ik ) respecteert en eerbiedigt ze, en behandelt hen met respect MAAR ze zullen nooit aanspraak kunnen maken op het vlaming-zijn. net zoals ik, indien ik nr Turkije trok en de turkse nationaliteit aannam ook nooit een echte turk zou zijn.

Wablief? Ik ben nog tegen een ander hol aan het keffen!

Dus :aanpassen kan en daarvoor aanvaard en gerespecteerd worden MAAR Vlaming nooit !!!
I can't win
Oud 11 november 2007, 20:10   #19
the outlaw torn
Minister

Standaard

idd, iedereen met evenveel respect behandelen mr geen aanspraak kunnen maken op het vlaming-zijn.

trouwens , waarom wil je per se vlaming zijn ?

blijf wat je bent, integreer je, werk, betaal belasting, hou je koest, en VOORAL ..... STEL GEEN EISEN !!!

arabisch als vierde taal is onbespreekbaar.

ken jij 1 westerling die in een moslimland de zaken gaat eisen die jij hier komt eisen ? ik denk het niet.

het probleem is nt welk geloof men heeft, of welke kleur, mr wel hoe men zich gedraagt in het land waar men woont.

en trouwens, zelfs die nieuwe belgen ( zelfs die van geboorte ) zijn toch nt zo denderend geintegreerd ..... ze beschouwen hun eigen cultuur nog altijd als de hoogste, en zullen nt nalaten iemand van hun herkomstland te inporteren omdat de westers opgevoede partners hen nt aanstaan .... zegt veel over het respect vr de westerse waarden e ?

Wat kan mij het schelen wat je bent, vr mijn part ben je een omhooggevallen hindoe die hier zijn eisen komt stellen. Het is echter wel zo dat het nu eenmaal meestal ( altijd eigenlijk ) moslims zijn die eisen stellen. Een vaststelling als een ander.

Ik respecteer iedereen, mr nt diegene die eisen stellen, eisen die ze nt mogen stellen.

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 11 november 2007 om 20:11.
Oud 11 november 2007, 20:22   #20
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
idd, iedereen met evenveel respect behandelen mr geen aanspraak kunnen maken op het vlaming-zijn.

trouwens , waarom wil je per se vlaming zijn ?

een zeer goede vraag eigenlijk

blijf wat je bent, integreer je, werk, betaal belasting, hou je koest, en VOORAL ..... STEL GEEN EISEN !!!

Ik woon hier, ik leef hier en als ik werk betaal ik ook belastingen. Waarom zou ik geen eisen aan de overheid mogen stellen zeg.

arabisch als vierde taal is onbespreekbaar.

ken jij 1 westerling die in een moslimland de zaken gaat eisen die jij hier komt eisen ? ik denk het niet.

Ze stellen geen eisen: ze bevelen gewoon of installeren dictatoriale regimes (een oliemaatschappij bijvoorbeeld). Een gewone westerse toerist daarentegen is meestal zeer vriendelijk.

het probleem is nt welk geloof men heeft, of welke kleur, mr wel hoe men zich gedraagt in het land waar men woont.

en trouwens, zelfs die nieuwe belgen ( zelfs die van geboorte ) zijn toch nt zo denderend geintegreerd ..... ze beschouwen hun eigen cultuur nog altijd als de hoogste, en zullen nt nalaten iemand van hun herkomstland te inporteren omdat de westers opgevoede partners hen nt aanstaan .... zegt veel over het respect vr de westerse waarden e ?

Wat kan mij het schelen wat je bent, vr mijn part ben je een omhooggevallen hindoe die hier zijn eisen komt stellen. Het is echter wel zo dat het nu eenmaal meestal ( altijd eigenlijk ) moslims zijn die eisen stellen. Een vaststelling als een ander.

Ik respecteer iedereen, mr nt diegene die eisen stellen, eisen die ze nt mogen stellen.
Dus niet iedereen. Eigenlijk alleen degenen die hun mond houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be