Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2015, 17:40   #1
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard Waarom willen extreme moslima's persé naar katholieke scholen?

Bij de Ursulinen in Mechelen zijn enkele extreme moslima's bezig den boel op stelten te zetten omdat ze eisen dat hun klederdracht daar moet aanvaard worden. Dat is zoiets als naar een moskee gaan en eisen van uw bottienen aan te houden. Waar halen ze de lef?? Wie dirigeert dit??? Wat is hun uiteindelijk doel? Mijn kinderen gaan ook niet naar een madrassa en ze gaan er zeker geen eisen stellen.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 1 april 2015 om 17:41.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 17:48   #2
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Bij de Ursulinen in Mechelen zijn enkele extreme moslima's bezig den boel op stelten te zetten omdat ze eisen dat hun klederdracht daar moet aanvaard worden. Dat is zoiets als naar een moskee gaan en eisen van uw bottienen aan te houden. Waar halen ze de lef?? Wie dirigeert dit??? Wat is hun uiteindelijk doel? Mijn kinderen gaan ook niet naar een madrassa en ze gaan er zeker geen eisen stellen.
Van zodra die gasten uit hun hol in een "beschaafd" land komen denken ze dat ze de baas moeten spelen.
In een "achterlijk" beschaafd land lukt ze dat nog ook.
Oud 1 april 2015, 17:52   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Infiltreren!
Oud 1 april 2015, 17:55   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel, puur opportunisme.Ze beseffen dat het niveau op katholieke scholen hoger ligt dan in een concentratieschool. Dat het een katholieke school is weerhoudt hen er niet van, ze gaan er toch van uit dat de schoolregels zich binnen de kortste keren aanpassen aan een moslimminderheid.

En ze weten dat die truc werkt. Toen ze naar het (toenmalig) katholieke Europa trokken om de erbarmelijke omstandigheden in hun thuisland te ontvluchten, hoefden ze zich ook niet aan te passen. De parallel met de scholen is duidelijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 01:27   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Een eigen school oprichten ??
Men mag altijd scholen oprichten die strikt hun geloof volgen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 april 2015 om 01:33.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 07:32   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Een eigen school oprichten ??
Men mag altijd scholen oprichten die strikt hun geloof volgen !!
Op wie zijn/haar kosten meestal?

Waardebeleving bij christenen en moslims

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 april 2015 om 07:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 08:28   #7
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Poging om de boel uit te lokken.

Gewoon meedelen dat het hen vrij staat om van school te veranderen, maar dat de regels zijn wat ze zijn en voor iedereen gelden.
Oud 2 april 2015, 11:29   #8
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk houdt de raad van bestuur en de inrichtende macht voet bij stuk!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 15:02   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn hier geen madrassa's.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 15:08   #10
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Zolang de religies meer rechten toegekent krijgen dan andere ideologieën zal dit niet stoppen, integendeel.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 16:30   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom willen extreme moslima's naar Katholieke scholen?

Hierom:

Citaat:
Topman katholiek onderwijs wil hoofddoek toelaten in alle scholen

Lieven Boeve, de topman van het katholiek onderwijs, pleit ervoor religieuze symbolen toe te gelaten in de openbare ruimte, en dus ook dat het hoofddoekenverbod in het onderwijs wordt afgeschaft. In alle netten.

In het gemeenschapsonderwijs GO! geldt sinds 2013 een algemeen verbod op religieuze symbolen, terwijl in het katholiek onderwijs momenteel elke school autonoom beslist of ze hoofddoeken al dan niet toelaat.
http://newsmonkey.be/article/31495
Oud 9 april 2015, 16:48   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wil best aannemen dat moslims meer 'schrik' hebben van goddeloze scholen, dan van scholen die toch iets hebben met een andere godsdienst.

En de kalotenscholen zelf zouden hun tante nonnekes doen werken in hoerenkoten, om enkele leerlingen meer te kunnen inschrijven ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 17:11   #13
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Katholieke scholen ? Bestaat dat nog ?
Hoeveel Ursulinen lopen er daar nog rond ?
Op de website van de school ken men ze niet vinden.
Dus, waarover gaat het ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 17:29   #14
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Wel: de nieuwe nonnen zijn gearriveerd

Maar men had er zich iets anders bij voorgesteld
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 18:03   #15
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil best aannemen dat moslims meer 'schrik' hebben van goddeloze scholen, dan van scholen die toch iets hebben met een andere godsdienst.

En de kalotenscholen zelf zouden hun tante nonnekes doen werken in hoerenkoten, om enkele leerlingen meer te kunnen inschrijven ...

.
Ik vrees dat je gelijk hebt in deze .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 20:41   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Katholieke scholen ? Bestaat dat nog ?
Ja.
De katholieke scholen worden het "Het vrij gesubsidieerd onderwijs" genoemd.

Ursulinen lopen daar niet meer rond.
Citaat:

In 1915 werd Jan Berchmans Paquay tot pastoor te Heusden benoemd. Hij was de neef van het "Heilig Paterke" van Hasselt.
Heusden heeft aan deze sociaal bewogen priester zeer veel te danken; bovendien was hij een bekwaam en bekend geschiedkundige. Op zijn initiatief kwam een nieuwe parochie in Berkenbos tot stand. Hierdoor probeerde men te voldoen aan de grote bevolkingsgroei. De geschiedenis van Berkenbos is onlosmakelijk verbonden met de mijnexploitatie. De parochie heeft talrijke wijken, door de mijn gebouwd voor de mijnwerkers, bedienden en kaderleden. Daarnaast zijn er verschillende sociale wijken, die aanvankelijk vooral door migranten werden bewoond. Stilaan wonen er ook meer en meer autochtonen. De mijnexploitatie en het sociale weefsel daarrond trok religieuze ordes aan, die er een klooster uitbouwden. De Paters Minderbroeders openden er vanaf 1932 ook een middelbare school, aanvankelijk als uitbreiding van het serafijns college in Lokeren. De Broeders van O.L.Vrouw van Oostakker zorgden voor lager onderwijs voor jongens. De zusters Ursulinen, gevestigd in Heusden, namen het kleuteronderwijs en een lagere school voor de meisjes voor hun rekening. En ten slotte startten de Grauwzusters met de bouw van het Sint-Franciscusziekenhuis. Dat alles gebeurde tussen de twee wereldoorlogen. Zowel de lagere scholen als het college en het ziekenhuis zijn nog steeds aanwezig, maar worden nu door leken bestuurd.
De jongens- en de meisjesscholen zijn intussen gefusioneerd tot één vrije lagere school. Het Heilig-Hartcollege van zijn kant fusioneerde met het Sint-Jozefscollege van Heusden-centrum tot het Sint-Franciscuscollege. Het college bestaat daardoor uit een campus Berkenbos en een campus Heusden. Alles wijst erop dat deze twee afdelingen in de toekomst zullen samensmelten tot één grote campus in Berkenbos.

Berkenbos was door de nabijheid van de mijn een typische mijnwerkersgemeente, met relatief weinig sociaal-economische diversiteit. Enkel het winkelcentrum zorgde voor wat zelfstandige activiteit. De Pastoor Paquaylaan, genoemd naar de stichter van de parochie Berkenbos, was tot ver buiten de gemeente bekend en zelfs berucht om zijn talloze cafés. Sedert de jaren zestig werden de vele sociale wijken van de parochie ingenomen door Turkse migranten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkenbos

Persoonlijke noot.
Het beste en meest bekende cafe op de Pastoor Paquaylaan was destijds cafe "Oud Limburg".
Het is nu een.....moskee.
Het heilig paterke van Hasselt mag tevreden zijn.....
Oud 10 april 2015, 08:45   #17
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De katholieke scholen worden het "Het vrij gesubsidieerd onderwijs" genoemd.
Die zijn deel van dat gesubsidieerd vrij onderwijs. Maar de joodse scholen, de steinerscholen en nog een hoop andere methodescholen zijn daar ook bij.

De nonnen en paters zijn inderdaad grotendeels vervangen door wat ze in die middens 'leken' noemen. Al zit er in de raden van bestuur nog wel wat celibatair volk.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 10:53   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Een klein beetje respect voor die meisjes.
Ik wil ook gewoon mezelf kunnen zijn.
Volgens mijne godsdienst moet ik als Sinterklaas gekleed gaan en de lengte van mijn staf moet minstens 3 meter bedragen , de hoogte van mijn mijter minstens 1 meter. Vrouwelijke volgelingen dragen verplicht jaretells en netkousenen in ontbloot bovenlijf, in de winter is dat voor hen ook niet makkelijk.
Nogmaals , een klein beetje respect.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 11:00   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een klein beetje respect voor die meisjes.
Ik wil ook gewoon mezelf kunnen zijn.
Volgens mijne godsdienst moet ik als Sinterklaas gekleed gaan en de lengte van mijn staf moet minstens 3 meter bedragen , de hoogte van mijn mijter minstens 1 meter. Vrouwelijke volgelingen dragen verplicht jaretells en netkousenen in ontbloot bovenlijf, in de winter is dat voor hen ook niet makkelijk.
Nogmaals , een klein beetje respect.
Bij u wil ik nog misdienaar worden....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 18:47   #20
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

En die moslima's die dan op een katholieke school zitten, hoe doen die dat dan bij bijvoorbeeld zwemmen?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be