![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Twaalf sollicitanten die in de nieuwe Hasseltse Action-winkel aan de slag wilden, moesten eerst twee weken gratis gaan werken in een ander filiaal. Pas daarna besliste Action wie een contract kreeg. “We waren geselecteerd voor de job. We mochten starten in een opleidingsprogramma”, zegt Luk Gybels (54). ”Daarna zouden we een contract voor één jaar mogen ondertekenen.”
Die opleiding bestond uit een tweedaagse infosessie, en twee weken waarin de geselecteerden aan de slag moesten in een andere winkel van de keten in Genk. Onbetaald. “Pas op de allerlaatste dag vertelde een verantwoordelijke ons dat er slechts acht mensen een contract zouden krijgen”, zegt Gybels. Hij was er niet bij. Dat is illegaal, zegt Pieter Pecinovsky van het Instituut voor Arbeidsrecht aan de KU Leuven. Ook de Nederlandse winkelketen gaf gisteren toe dat er een fout was gemaakt. “In de e-mails aan de sollicitanten ontbrak een paragraaf, die uitlegde dat er een evaluatie zou volgen”, zegt Saskia Huuskens. Volgens Action werden de twaalf wel vergoed: ze kregen stempelgeld van de VDAB. “Maar we gaan onze beslissing herzien. Alle mensen krijgen een jaarcontract.” http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150903_0...d-proefdraaien De kracht vd verandering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat heeft Action met Vlaanderen en met 'de kracht van verandering' te maken?
Als jij straks diarree krijgt, zal het ook wel de schuld van N-VA zijn zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De draadopstarter schuift een overtreding op de arbeidswetten, gepleegd door de keten Action, af op Vlaanderen. Waarom niet op b. ? Of op de EU ? Of alleen maar op netto-ontvangers ? Wat Vlaanderen wel zou moeten doen: bruggepensioneerden in ruil voor het gedeelte dopgeld, gemeenschapsdienst opleggen. (niewaar hoor, 't is maar om hem te confronteren, en om hem nog eens hetzelfde te laten zeggen in een reply ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stage als opstap De vakantie is voorbij, je hebt je diploma op zak en je bent ingeschreven als werkzoekende bij VDAB. Je staat te popelen om je eerste stappen op de arbeidsmarkt te zetten, alleen… laat je droomjob even op zich wachten. Blijf niet bij de pakken zitten en volg een stage. Bas deed het en blikt tevreden terug. Een stage volgen is niet langer enkel het privilege van studenten. Ook als je je studies al achter de rug hebt, kan je ervoor kiezen om een stage te volgen. Waarom je dat zou doen? We zetten enkele voordelen op een rijtje: Je doet werkervaring op. Je ontmoet mensen binnen je vakgebied, waardoor je kans op een vaste job verhoogt. Kies je voor een stage in het buitenland, dan vergroot je bovendien je talenkennis. IJverige sollicitant Bas (32), licentiaat geschiedenis, koos enkele jaren geleden om na zijn studies een stage te volgen. Hij vertelt: “Maanden nadat ik was afgestudeerd, had ik nog steeds geen vaste job. Ik was nochtans een ijverige sollicitant, maar om de een of andere reden lukte het niet. Toen viel mijn oog op een advertentie van ‘Springplank naar een job’. Die organisatie helpt jonge gediplomeerden aan een stageplaats die aansluit bij hun interesse. ‘Wie niet waagt niet wint!’, dacht ik en ik schreef me in. Enkele weken later viel er een stageaanbod in de bus. Het was voor een stage bij een centrum voor Vlaams cultureel erfgoed. Na een kennismakingsgesprek met de directeur, mocht ik er beginnen. De stage was onbezoldigd. Enkel mijn verplaatsingskosten werden betaald. Maar ik kreeg er alle kansen. Zo mocht ik onder meer op pad om tentoonstellingen te bezoeken en er artikels over te schrijven. https://www.vdab.be/magezine/sep10/stage.shtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen laat ook au pair toe.
Allez Demonen, pleegt daar ook eens een post over. En scheer ze over dezelfde kam, allemaal ! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw nva heeft zelfs de prostitutie en zwartwerk opgenomen in het bbp om de schuldratio te vervalsen. En toch is onze schuld onder de nva de snelst stijgende vd wereld! Waar is die grote verandering? Waar is die 100 Euro NETTO elke MAAND voor de mensen die werken? IN DE ZAKKEN VD AMBTENAREN EN POLITICI!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft U al de 100 Euro netto/maand opslag gehad? Die was voor ALLE mensen die werken zei Jambon. Laatst gewijzigd door demonen : 3 september 2015 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij is Action een Nederlandse winkelketen en met dat in het achterhoofd verschiet ik niet van zulk nieuws. het is algemeen geweten dat een Nederlandse baas zijn personeel uitbuit. Zeker Belgen want die blaffen stiller dan de Nederlanders.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen. De titel van deze topic is gewoon een tendentieuse leugen.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 september 2015 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Maar dat de Vlaamse overheid mensen met een hoge opleiding laat werken zonder vergoeding zoals uity deze quote blijkt: Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 3 september 2015 om 12:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu verander je alweer het geweer van schouder. Nu, ik wil wel even contextualiseren omtrent prostitutie en het bbp. Als de Schoof naar de sauna gaat met zijn heksie perfeksie, dan wordt daar een dienst geleverd, tegenover de betaling van een bedrag, met btw er bij. Dat wordt geteld in het bbp. Als de Schoof naar de sauna gaat zonder gezelschap, dan gebeurt het dat er een extra dienst voorgesteld wordt. Mocht de Schoof daarop ingaan, dan behoort dat inderdaad ook bijgeteld te worden bij het bbp. Dienstverlening is dienstverlening. Ben je mee ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is hier precies een kaleidoscoop. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen toe: dat is zeer proper gezegd. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 september 2015 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
De genoemde stagiair had een diploma. Dat lijkt me dus eerder uitbuiting te zijn. Daarom dat ik het voorbeeld gaf. Hoe zoudt gij het noemen als ik iemand met een diploma hier onbezoldigd stage liet lopen om ervaring op te doen? En na een half jaar, als die genoeg ervaring had, liet ik ene nieuwe stagiair komen. Op iedere nieuwe werkplek doet ge nieuwe ervaringen op. Moeten we iedereen dan maar een half jaar onbezoldigd laten werken? |
|
![]() |
![]() |