![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Interessant opinie-stuk op Knack.be : 'Zijn we echt zo bang voor moslims dat we niet eens hun voedsel durven te eten?'
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het halal voedsel ook voldoet aan door Europa opgelegde normen, is er eigenlijk maar 1 probleem, en da's moreel.
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mens wordt daar echt moe van van altijd die voorgekauwde zever te lezen. Moslims moeten toch ook niks weten van ons voedsel terwijl ze daar net zoals wij van hun halal voedsel ook zeker niet ziek van worden.
Die redacteur noemt angst als reden waarom mensen dat voedsel niet willen. Heeft ze met de mensen gesproken, heeft ze met die vrouw in die Turkse slagerij gesproken? Dan had ze misschien beseft dat mensen er gewoon genoeg van hebben en dat ze niet willen dat dit land islamitisch wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk denken westerlingen niet dat ze ziek worden als ze halal eten. Ze boycotten het gewoon, da's al. Omdat zij vinden dat de nazi-doctrine die ermee gepaard gaat, geen steun moet krijgen. Dat is hun goed recht, nee ? Zou de schrijfster het ook eigenaardig vinden als westerlingen geen gebraden jood zouden willen eten ? Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2015 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen probleem met moslim voedsel: vijgen, dadels, pita, tajine en raki. Ik eet en drink het allemaal.
Alleen heb ik er geen behoefte aan dat het volgens één of ander ritueel (halal, koosjer,...) bereid wordt. Dat doet volgens mij niets aan de smaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is hier toch België?
Dus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Helaas zorgt die gezonde hekel er niet voor dat de islamitische invasie ingedamd wordt. Behalve op fora wordt geen uiting gegeven aan die hekel. En de Europese angsthazen, pardon "leiders", hebben helemaal geen hekel aan de Islam...
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrik voor die fret ? Hoe onnozel.
Als we met vakantie zijn in Turkijke, Tunesië, Marokko, Gambia ... dan fretten we toch ook. Maar waar ik iets democratisch in de pap te brokken heb, daar laat ik mijn ene kleine stem horen. En in Vlaanderen is dat wat mij betreft: geen beestachtige-slachtingen en geen invoer van vlees van beestachtige-slachtingen. Dus geen halal en geen koosjer dierenbeulen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgische varkens levend op een tocht van 5000 km sturen in miserabele omstandigheden, folter, gewoon om er de stempel parmaham op te kunnen zetten. dan is keel oversnijden en een schietgebedje minder dramatisch ikke gelijk de chinezen heeft het 4 poten en ademt het dan eten we het gewoon op. kan het vliegen en heeft het geen motor dan kunt ge het opeten Laatst gewijzigd door 1207 : 10 september 2015 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik mijn pitta ga halen bij den Turk zijn de meeste klanten vlamingen. Als ik mijn pak frit ga halen zie ik daar nooit moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen het verhaal ook omkeren.
Waarom eten de moslimburen geen varkenslapje? Denken ze dat niet-halal voedsel slecht is? Dat ze er ziek van gaan worden? Dat er een besmettelijke Atheïsten/katholieke ziekte inzit? Ik zou zeggen tegen de Knack, probeer anders nog eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zullen er wel gezondere delen te krijgen zijn. Algemeen is dat niet goed voor de gezondheid en cholesterol. De productie is natuur- en dieronvriendelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |