![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb al John Rawls, de apostel Paul en de dochter An.
Bron : givingpledge.org De volledige lijst volgt. Laatst gewijzigd door Touch me Baby : 6 september 2015 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen denken dat alles te koop is. Een plaatsje aan de rechterhand van de schepper zelfs. Anderen zien in een schenking een goede investering. En zelfs altruïsme is niet uitgesloten als motivatie. Daarbij dient men te beseffen dat een miljardair die de helft van zijn fortuin wegschenkt nog niet aan de enkels kan tippen van de arme die een euro geeft aan een behoeftige. De eerste zou er zijn luxedineetje of buitenverblijf niet voor hoeven op te geven, terwijl de arme er misschien zelf honger door zou lijden die avond. Altruïsme meet je niet af aan de grootte van de gegeven som maar aan de zelfopoffering en de liefde die uit de daad spreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat altruïsme verhaal is goed om te scoren voor in de kerk.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Het probleem is dat echt rijke mensen gemiddeld maar 4% terugschenken.
De middenklasse bijna het dubbele. Ter referentie, Fiorina de voorbije jaren 14%, Trump peanuts en dan meestal nog om er voordeel uit te halen. Zou interessant zijn om te weten of er een verband is tussen 'morele gidsen' of 'filosofie' en percentage charity. Waarom geeft de ene erg royaal terug en de andere nauwelijks. Dat is toch een interessante vraag. Ik hoop in die pledgebrieven een paar clues te vinden. Laatst gewijzigd door Touch me Baby : 6 september 2015 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze enerzijds duizenden mensen ontslaan om de beurs gerust te stellen, gretig in de bedrijfskas graaien voor persoonlijk comfort én ook wat aan charity doen, dan kan je er volgens mij van uit gaan dat dat laatste ook voor persoonlijk voordeel is en niet uit altruïsme.
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Noch aan het gros van de miljardairs die ik de voorbije uren al bekeken heb. Die levensverhalen zijn veel complexer, wat die mensen drijft, heeft veel meer dimensies dan de as egoïsme-altruïsme. Reflexmatig langs die as denken vind ik overigens typisch voor wat ik zou omschrijven als cynisch links. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat je tenminste zelf kan gaan stemmen. Anders komt het toch ergens maar wat zielig over.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 september 2015 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Wie of wat ?
Oxytocine ? Citaat:
|
|
![]() |