Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2015, 07:33   #1
Peche
Banneling

Standaard Is het spreidingsplan van Fedasil democratisch?

Men gaat 1000 vluchtelingen opvangen aan de kust van Koksijde in kazernes. En dat is amper 1 gemeente. Koksijde kent 22000 inwoners.
De burgemeester van Koksijde heeft weinig tot geen inspraak en mijn vraag is dan: is dat wel democratisch? Als die burgemeester al aangeeft dat zulke opvang boven zijn hoofd gegrepen is, kan dat getal dan niet halveren naar 500?
Kunnen wij überhaupt de veiligheid van onze mensen en de vluchtelingen garanderen? Zoneen, waar beginnen we aan???!

Mijn vraag vooral: Over wat voor mensen gaat het hier? Gezinnen, alleenstaanden? Sjiïten, soenieten, yezidi's? Ik mag hopen dat BE niet aan discriminatie doet?
En wat is de ratio tussen man, vrouw en kind?
Welke mensen vangen we op, uit welk gebied en waar vluchten zij eigenlijk van?
Mogen zij vrij rondlopen en krijgen zij een avondklok?
Wat als blijkt dat integratie niet lukt ?
"At least our economy is saved" ???
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 09:00   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Men gaat 1000 vluchtelingen opvangen aan de kust van Koksijde in kazernes. En dat is amper 1 gemeente. Koksijde kent 22000 inwoners.
De burgemeester van Koksijde heeft weinig tot geen inspraak en mijn vraag is dan: is dat wel democratisch? Als die burgemeester al aangeeft dat zulke opvang boven zijn hoofd gegrepen is, kan dat getal dan niet halveren naar 500?
Kunnen wij überhaupt de veiligheid van onze mensen en de vluchtelingen garanderen? Zoneen, waar beginnen we aan???!

Mijn vraag vooral: Over wat voor mensen gaat het hier? Gezinnen, alleenstaanden? Sjiïten, soenieten, yezidi's? Ik mag hopen dat BE niet aan discriminatie doet?
Je bent nog een categorie vergeten nl. Islamitische Staat strijders.

Citaat:
En wat is de ratio tussen man, vrouw en kind?
Welke mensen vangen we op, uit welk gebied en waar vluchten zij eigenlijk van?
Mogen zij vrij rondlopen en krijgen zij een avondklok?
Tuurlijk, dikke pinten drinken op de dijk van Koksijde.
Citaat:
Wat als blijkt dat integratie niet lukt ?
"At least our economy is saved" ???
Terug naar hun roots zeker, wat anders.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 09:17   #3
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Dat ze daar mensen opvangen, ze moeten ergens naartoe ( voorlopig), maar zoveel in West-Vlaanderen is geen eerlijke spreiding. Op een kleine afstand zitten er daar dan een kleine 2000.(lombardzijde . Sijsele') plus diegenen die nu nog in Frankrijk zitten , ook op een boogscheut.

Hier steken ze er 500 in een dorpje van 2000 inwoners, wat dus een vierde betekent.

Dat moet verkeerd aflopen.
Ze zouden het kleinschaliger moeten aanpakken, dat zou beter aanvaard worden door de inwoners en vooral ook beter zijn voor de integratie.

Waarom niet éen gezin opvangen in iedere gemeente, of gehucht?
Dat geeft geen gevoel van overrompeling, zou op veel meer goodwill van de mensen kunnen rekenen en verplicht de nieuwelingen om zich aan te passen.

En ze zouden veel vlugger diegenen die geen recht hebben op asiel moeten wegsturen, dan is er ineens meer opvangmogelijkheid.

Laatst gewijzigd door omaplop : 19 september 2015 om 09:19.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 09:27   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die burgemeester van Koksijde heeft zijn moment de gloire kunnen beleven.

Er is daar in zijn gemeente nu zeer toevallig een kazerne met veel leegstaande gebouwen, die op de inventaris van de staatssecretaris vermeld staan met een maximum-capaciteit van 2000.
Ik ken een gemeente zonder kazerne, zonder leegstaande grote gebouwen, met bijna geen leegstand van huurwoningen ... bla bla ... en op de lijst van Theo staat daar een capaciteit van vier.

Voor de rest: een spreidingsplan is een individuele uitvoeringsmaatregel die je onmogelijk kunt opdelen in wel of in niet-democratisch.
De regering is democratisch; zij wordt gecontroleerd door het parlement.
Het college van burg en schepenen is democratisch: wordt gecontroleerd door de gemeenteraad.

Een plan is wel of niet realistisch uitvoerbaar: je kan geen 1000 vluchtelingen vandaag herbergen in een lokaal dat maar gebouwd zal worden binnen drie jaar.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 09:54   #5
Peche
Banneling

Standaard

Neen, het is wel een kwestie van democratisch!

Hoe kunnen we in godsnaam toegeven aan een vluchtelingenstroom waar de oorzaak onbekend van is?
De debatten worden GEPUSHED door enkelingen en DWINGEN quota op.

De burgemeester aan de kust vertegenwoordigt de inwoners van zijn gemeente. Als we federaal kijken heeft een overgrote meerderheid in BE niet op de solidariteit gestemd.

We weten niet eens of we de veiligheid van hun en eigen mensen kunnen garanderen. We weten niet eens wie er van opgenomen wordt.

De democratie (meerderheid van Europa) wilt helemaal geen integratiebeleid maar een terugkeerbeleid.
Men wenst kampen tegen de grens en een internationale samenwerking tegen ISIS.
Het Westen blijft maar blaten alsof Assad de schuldige is, maar zwijgt dood over haar eigen jihadi strijders, straffer, pakt er in huis en plaatst ze tussen onze nabestaanden.

Onze democratie is in verkeerde handen met een verkeerd wereldbeeld, en een verkeerde taktiek, op de lange termijn ziet iedereen wat hier van gaat komen.
Oud 19 september 2015, 10:07   #6
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe kunnen we in godsnaam toegeven aan een vluchtelingenstroom waar de oorzaak onbekend van is?
De debatten worden GEPUSHED door enkelingen en DWINGEN quota op.

De burgemeester aan de kust vertegenwoordigt de inwoners van zijn gemeente. Als we federaal kijken heeft een overgrote meerderheid in BE niet op de solidariteit gestemd.

We weten niet eens of we de veiligheid van hun en eigen mensen kunnen garanderen. We weten niet eens wie er van opgenomen wordt.

De democratie (meerderheid van Europa) wilt helemaal geen integratiebeleid maar een terugkeerbeleid.
Men wenst kampen tegen de grens en een internationale samenwerking tegen ISIS.
Het Westen blijft maar blaten alsof Assad de schuldige is, maar zwijgt dood over haar eigen jihadi strijders, straffer, pakt er in huis en plaatst ze tussen onze nabestaanden.

Onze democratie is in verkeerde handen met een verkeerd wereldbeeld, en een verkeerde taktiek, op de lange termijn ziet iedereen wat hier van gaat komen.
2, maar dan zal het te laat zijn en zitten we met de gebakken peren, zoals nu met de zesde staatsmisvorming waarvan ze de negatieve effecten voor Vlaanderen nu in de schoenen van de NVa willen schuiven terwijl ze vanaf het begin duidelijk in de staatsmisvorming ingeschreven stonden, maar niet aan de Vlamingen werden bekendgemaakt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 10:10   #7
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2, maar dan zal het te laat zijn en zitten we met de gebakken peren, zoals nu met de zesde staatsmisvorming waarvan ze de negatieve effecten voor Vlaanderen nu in de schoenen van de NVa willen schuiven terwijl ze vanaf het begin duidelijk in de staatsmisvorming ingeschreven stonden, maar niet aan de Vlamingen werden bekendgemaakt...
Denkt U dat Golden Dawn zich blijft beperken tot Griekenland?

Wat ik mij vooral afvraag: waar is de solidariteit met de inwoners van Kos en Lesbos?
Als zij stenen ontvangen censuurt de media het, als een vluchteling een vrouw met kind op de treinsporen gooit knippen en bewerken ze het beeld dat het lijkt alsof de ordehandhaving er verantwoordelijk voor was.

De ordehandhaving kan toch niet langer aan de kant van deze ondemocratische beslissingen blijven staan? Waar blijft de staatsgreep in de Europese landen???????
Viva la....
Oud 19 september 2015, 10:22   #8
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt U dat Golden Dawn zich blijft beperken tot Griekenland?

Wat ik mij vooral afvraag: waar is de solidariteit met de inwoners van Kos en Lesbos?
Als zij stenen ontvangen censuurt de media het, als een vluchteling een vrouw met kind op de treinsporen gooit knippen en bewerken ze het beeld dat het lijkt alsof de ordehandhaving er verantwoordelijk voor was.

De ordehandhaving kan toch niet langer aan de kant van deze ondemocratische beslissingen blijven staan? Waar blijft de staatsgreep in de Europese landen???????
Viva la....
Hewel Peche, vroeger lachten ze ermee wanneer ik zo tekeer ging tegen de Vlaamse regimemedia en/of tegen de pure franstalige anti-Vlaamse indoctrinatie aan franstalige kant...
Zolang la Belgique, in het groot, veilig bleef en relatief voorspoedig kon het de meeste mensen geen zak schelen en gaven ze mensen zoals mij weinig eervolle benamingen...
Nu zie je tot wat een gevaar een regimepers en een totaal gecorrumpeerde en democratisch lamgelegde Belgische politiek kan leiden...
Wij zijn allemaal nog enkels vogels voor de kat...
Oud 19 september 2015, 10:33   #9
Peche
Banneling

Standaard

Ik weet heel goed hoe onze geesten geëvolueerd zijn. En hoe mensen het gewoon vinden de eerste informatie voor handen na te praten als waarheid.
Echter kan ik niet tolereren dat wij vogels voor de kat zijn.
We dienen de boel om te draaien, in plaats in het Oosten aan regime change te doen, is het tijd dat het Westen aan regime change doet.
Oud 19 september 2015, 10:43   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...
Als je dit bedoelt, dan is je titel verkeerd gekozen.
Je vlag dekt de lading niet.

Het is wel degelijk duidelijk dat er iets mis is met het geheel van de problematiek van migratie; inbegrepen migratie ingevolge politiek asiel.

Om een fantasievol voorbeeld te geven:
mocht er een burgeroorlog uitbreken in Mexico, en tienduizenden Mexicanen zouden naar de EU vluchten ... dan gaat er iets wringen.
En er wringt nu al zoveel aan de Mexicaanse noordelijke grens, ivm economische migratie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 september 2015, 10:46   #11
Peche
Banneling

Standaard

Is het spreidingsplan van Fedasil democratisch? Ik dek de vlag niet, ik plant ze.
Dat kan ik pas achterhalen als ik te weten komen over welke vluchtelingen het gaat he Schoofie....
Waar kan ik navraag doen?
Oud 19 september 2015, 10:55   #12
Peche
Banneling

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=hbikNkGYhQs
Only the beginning.
Daily crashes....
Oud 19 september 2015, 11:51   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het spreidingsplan van Fedasil democratisch? Ik dek de vlag niet, ik plant ze.
Dat kan ik pas achterhalen als ik te weten komen over welke vluchtelingen het gaat he Schoofie....
Waar kan ik navraag doen?
Overal en altijd kan je dat doen.
Behalve bij Theo thuis op zondagmorgen om half negen, want dan moet hem van zijn grote chef pistolekes gaan halen bij de warme bakker.

.

Oud 19 september 2015, 11:54   #14
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet heel goed hoe onze geesten geëvolueerd zijn. En hoe mensen het gewoon vinden de eerste informatie voor handen na te praten als waarheid.
Echter kan ik niet tolereren dat wij vogels voor de kat zijn.
We dienen de boel om te draaien, in plaats in het Oosten aan regime change te doen, is het tijd dat het Westen aan regime change doet.
en Peche, hoe wil je dat bewerkstelligen als alles muurvast geblokkeerd zit???
Oud 19 september 2015, 14:33   #15
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Steek die kazernegebouwen in brand voordat er daar asielzoekers gedropt kunnen worden. Dat is toch heel simpel? En later weet officieel niemand van iets.
Ik vermoed dat er veel onbewoonde huizen zullen branden.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 14:58   #16
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Overal en altijd kan je dat doen.
Behalve bij Theo thuis op zondagmorgen om half negen, want dan moet hem van zijn grote chef pistolekes gaan halen bij de warme bakker.

.
Oud 19 september 2015, 15:18   #17
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
en Peche, hoe wil je dat bewerkstelligen als alles muurvast geblokkeerd zit???
Ik weet het niet
Ik hoop dat alles in het einde wel zal sensibiliseren.
Maar ik vrees ervoor.

Het enige dat wij kunnen doen is verstandig stemmen. Waar blijft de betoging eigenlijk? Of zijn we daarin te verdeeld?
Misschien zouden we er goed aan doen dat wij (als volk) in deze crisis dichter bij elkaar komen en eindelijk eens tot consensus kunnen komen.

Sowieso, die mensen komen erbij, dat wij daar nu tegen strijden of niet. En ga je hun kazernes afbranden kost het de gewone burger nog meer.

...
Oud 19 september 2015, 15:35   #18
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

U stelt toch niet voor ze in de hens te steken met die mensen erin?
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 16:01   #19
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die burgemeester van Koksijde heeft zijn moment de gloire kunnen beleven.

Er is daar in zijn gemeente nu zeer toevallig een kazerne met veel leegstaande gebouwen, die op de inventaris van de staatssecretaris vermeld staan met een maximum-capaciteit van 2000.
Ik ken een gemeente zonder kazerne, zonder leegstaande grote gebouwen, met bijna geen leegstand van huurwoningen ... bla bla ... en op de lijst van Theo staat daar een capaciteit van vier.

Voor de rest: een spreidingsplan is een individuele uitvoeringsmaatregel die je onmogelijk kunt opdelen in wel of in niet-democratisch.
De regering is democratisch; zij wordt gecontroleerd door het parlement.
Het college van burg en schepenen is democratisch: wordt gecontroleerd door de gemeenteraad.

Een plan is wel of niet realistisch uitvoerbaar: je kan geen 1000 vluchtelingen vandaag herbergen in een lokaal dat maar gebouwd zal worden binnen drie jaar.

.
De burgemeester is toevallig ook verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn/haar/X gemeente..... Da's moeilijk als je van de ene dag op de andere (bij wijze van spreken) zoveel inwoners meer binnen krijgt
En, om nog eens bij wijze van spreken te spreken, het getuigt niet van goed fatsoen om zoiets via via te moeten vernemen.
Oud 19 september 2015, 21:35   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
De burgemeester is toevallig ook verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn/haar/X gemeente..... Da's moeilijk als je van de ene dag op de andere (bij wijze van spreken) zoveel inwoners meer binnen krijgt
En, om nog eens bij wijze van spreken te spreken, het getuigt niet van goed fatsoen om zoiets via via te moeten vernemen.
Vorige winters, onder Maggie, sliepen velen in de vrieskou onder de blote hemel.

Als je een crisis van de huidige omvang wilt managen volgens goed fatsoen en veel vet smeren aan de baarden van de lokale burgemeesters, dan vrees ik voor een veel straffere herhaling van de toestand van Maggie.

En nu ga ik even herhalen wat ik meen dat het standpunt van de nva is:
- als er hier mensen staan die een aanvraag voor politiek asiel indienen, dan gaan we die aanvraag fatsoenlijk onderzoeken, en die mensen minimum menswaardig opvangen. Niet dood schieten, niet zonder onderzoek op een vliegtuig zetten naar ik weet niet waar enz. enz.
- na onderzoek moeten de juiste maatregelen wel getroffen worden. Bijvoorbeeld desgevallend een terugsturen. Desnoods manu militari. Maar dat laatste vraagt enorm veel personeel en tijd voor organisatie.
- we staan wel achter broodnoodzakelijke wijzigingen, vooral op EU-vlak, maar wij hebben het daar niet overal zomaar voor het zeggen.
- Zonder Schengen zou het krak hetzelfde zijn. Vergeet net: de Schoof is een oude smokkelaar. Heeft nog geld verdiend aan illegaal invoeren van goederen die hij verkocht aan familieleden. 20. b. frankskes per ene woensdagnamiddag per maand of zo.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 september 2015 om 21:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be