Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2015, 21:24   #1
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard Mensen die vluchtelingen willen helpen kunnen hun huis definitief afstaan

Mensen die vluchtelingen willen helpen kunnen sinds kort hun huis definitief afstaan voor permanente bewoning door asielzoekers.
Huissleutels kunnen binnengebracht worden op uw gemeentehuis of de lokale organisatie voor vluchtelingenwerk in ruil voor vier grote, stevige kartonnen dozen.
Naar verluidt overtreft de respons op dit initiatief opnieuw alle verwachtingen.
Momenteel moeten er zelfs wachtlijsten worden aangelegd voor mensen die hun huis willen afstaan, zo massaal wordt er gereageerd.

Familie Verdonck: 'Blij dat we kunnen helpen.'

Jolien: 'Net als in mijn oude kamer thuis.'

Faris, Youssouf en Amjad veblijven nu nog in een asielcentrum, maar verhuizen volgende week naar de voormalige woning van de familie Verdonck:
'Hopen maar dat er een snelle wifi verbinding zal zijn.'

Laatst gewijzigd door Thuleander : 25 september 2015 om 21:31.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 21:38   #2
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

super
Oud 25 september 2015, 21:43   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
super
Jaaaa, geweldig eh? :
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 21:52   #4
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Ik neem dit serieus. Echt, dit staat nog te gebeuren.
Die laatste foto. Ik heb zin om koppen af te snijden.
Oud 25 september 2015, 21:58   #5
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik neem dit serieus. Echt, dit staat nog te gebeuren.
Die laatste foto. Ik heb zin om koppen af te snijden.
Rustig maar, vroeg of laat snijden ze mekaars kop(pen) af, geheid!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 22:09   #6
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

In Duitsland zet men huurders uit hun huurwoning tvv de vluchtelingen...

http://www.derwesten.de/politik/buer...d11123044.html

Citaat:
Die Stadt Nieheim hat Mietern ihre Wohnungen gekündigt, um Flüchtlinge dort wohnen zu lassem.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 22:17   #7
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht

In Zweden is het ook al zo ver.
Oud 25 september 2015, 22:56   #8
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Staan ze het vrijwillig beschikbaar (uit naiëviteit) of worden ze eruit gezet? Of zijn dit hoaxberichten ?
Oud 26 september 2015, 21:22   #9
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als dit echt is dan ist een schande, een bezetting en diefstal. En wat lost het op: niks.
Oud 26 september 2015, 23:57   #10
Black Seven
Burger

Standaard

In Belgie moest een Belgische alleenstaande moeder ook haar woning verlaten ten gunste van asielzoekers.
Afgezien het feit dat die vrouw misschien beter kan werken is het duidelijk dat het eigen volk steeds meer ondermijnd wordt, een nieuwe trend is gezet.
Black Seven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2015, 08:40   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Voor het eerst heb ik eigenlijk de indruk dat een duidelijke meerderheid het beu is , zelfs mensen die altijd pro zijn geweest hebben harde opmerkingen.
Wat mij ook opvalt is dat men de bla bla (hoe geniaal ook) van De Wevr en Co wat moe is en dat men vindt dat er na de bla bla wat boem boem moet gebeuren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2015, 09:12   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Mensen die vluchtelingen willen helpen kunnen sinds kort hun huis definitief afstaan voor permanente bewoning door asielzoekers.
Huissleutels kunnen binnengebracht worden op uw gemeentehuis of de lokale organisatie voor vluchtelingenwerk in ruil voor vier grote, stevige kartonnen dozen.
Naar verluidt overtreft de respons op dit initiatief opnieuw alle verwachtingen.
Momenteel moeten er zelfs wachtlijsten worden aangelegd voor mensen die hun huis willen afstaan, zo massaal wordt er gereageerd.

Faris, Youssouf en Amjad veblijven nu nog in een asielcentrum, maar verhuizen volgende week naar de voormalige woning van de familie Verdonck:
Ik vraag mij af wat die mensen die dat doen slikken?

Dat viel mij ook op ...

Citaat:
Waarvoor zou dat zijn? Dit misschien? ... 419 scam

Want daar blijken die allemaal een vrij goede kennis van zaken over te hebben hoe je andere mensen hun zuurverdiende centjes gaat 'ontfrutselen'.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 september 2015 om 09:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2015, 09:12   #13
Peche
Banneling

Standaard

Laat diegene die hun ego voorbij trippen maar even doen.
Die komen op "een lijst"
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2015, 09:53   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor het eerst heb ik eigenlijk de indruk dat een duidelijke meerderheid het beu is , zelfs mensen die altijd pro zijn geweest hebben harde opmerkingen.
Wat mij ook opvalt is dat men de bla bla (hoe geniaal ook) van De Wevr en Co wat moe is en dat men vindt dat er na de bla bla wat boem boem moet gebeuren.
Ik ben daar realistisch in: het volk is het inderdaad beu. En het is zoals je hier neerzet: zelfs gematigde of mensen die pro waren zijn het ook beu. Anderzijds is het ook door de stem van diegenen die vroeger pro waren dat de situatie is zoals ze nu is.

Meer stel nu: het VB haalt pakweg een dikke 20% bij de volgende verkiezingen (in de veronderstelling dat dit dan al niet vergeten is), wat dan? Dan wordt het VB weer uitgesloten door de traditio's samen met de gedecimeerde NVA... Wat dan Pericles? Zal het dan plots goed zijn, ik denk het niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2015, 10:32   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht

Kan er zelfs niet meer mee lachen, zo ver is het al gekomen dat we zelfs al aan dat scenario denken....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2015, 10:36   #16
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben daar realistisch in: het volk is het inderdaad beu. En het is zoals je hier neerzet: zelfs gematigde of mensen die pro waren zijn het ook beu. Anderzijds is het ook door de stem van diegenen die vroeger pro waren dat de situatie is zoals ze nu is.

Meer stel nu: het VB haalt pakweg een dikke 20% bij de volgende verkiezingen (in de veronderstelling dat dit dan al niet vergeten is), wat dan? Dan wordt het VB weer uitgesloten door de traditio's samen met de gedecimeerde NVA... Wat dan Pericles? Zal het dan plots goed zijn, ik denk het niet.
Dankzij het cordon, konden de sossen hun gif blijven lozen en hun zakken vullen.
Oud 27 september 2015, 10:53   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp je wel.
Maar dan stemmen op de N-VA? Met veel bla bla en weinig boem boem, is dat dan het alternatief ?
Met het VB gebeurt er niets , met de N-VA ook niet.
Ik denk dat ze dan ten lange leste het VB hun stem wel gunnen , al was het maar om foert te zeggen.
De N-VA moet echt wel iets proberen door te drukken want anders zijn ze veel kiezers kwijt die gewoon foert gaan zeggen en daarom op het VB gaan stemmen.
Als de N-Va werkelijk iets kan realiseren , dan beloof ik u dat ik de volgende keer N-Va stem, maar er moet iets gebeuren en anders , dan stem ik gewoon verder VB.

Laatst gewijzigd door Pericles : 27 september 2015 om 10:58.
Oud 27 september 2015, 11:09   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik begrijp je wel.
Maar dan stemmen op de N-VA? Met veel bla bla en weinig boem boem, is dat dan het alternatief ?
Met het VB gebeurt er niets , met de N-VA ook niet.
Ik denk dat ze dan ten lange leste het VB hun stem wel gunnen , al was het maar om foert te zeggen.
De N-VA moet echt wel iets proberen door te drukken want anders zijn ze veel kiezers kwijt die gewoon foert gaan zeggen en daarom op het VB gaan stemmen.
Als de N-Va werkelijk iets kan realiseren , dan beloof ik u dat ik de volgende keer N-Va stem, maar er moet iets gebeuren en anders , dan stem ik gewoon verder VB.
Ik weet dat de wil er echt is bij NVA en dat ze echt iets willen doen. Ze worden echter voortdurend geboycot door Kriske Peeters, links en de zuilen. Dit scenario was in feite perfect voorspelbaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2015, 11:15   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat de wil er echt is bij NVA en dat ze echt iets willen doen. Ze worden echter voortdurend geboycot door Kriske Peeters, links en de zuilen. Dit scenario was in feite perfect voorspelbaar.
Ik denk dat je verstandig genoeg bent Hypo om te beseffen dat die redenering hen niet zal helpen.
Gewoon omdat steeds meer mensen het beu zijn hun stem zomaar gratuit te blijven geven.
Boter bij de vis zal het moeten zijn.
Je weet best dat het VB met een vingerknip terug op 20 procent staat als de N-VA niets realiseert.
Oud 27 september 2015, 11:37   #20
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Maw, de NVA wil wel, maar.....die "anderen" die in de regering zetelen, en die "anderen" die NIET in de regering zetelen willen niet.
Zelfs buiten de landgrenzen stuit de NVA op "anderen" die NIET mee willen, denk maar aan Europa en de VN.
Een nieuw bezoekje aan David Cameron dringt zich op ! Mogelijk kan Dewever dan een unie maken samen met GB, en los van alle "anderen" die niet mee willen met de wereld van de filosoof van Antwerpen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be