Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2015, 09:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Foto Francken duikt op in schietkraam

Ik wil eerlijk zijn: erg is dat niet. Maar wel dom.
Want het geeft Theo en de nva een pracht van een forum om de tegenstanders te jennen.

De burgemeester van Gent distantieert zich van het initiatief.
Dat is onvoldoende.
Er is minstens één verantwoordelijke politieker en één verantwoordelijke ambtenaar die officieel een reprimande hoort te krijgen.
Tot dat gebeurd is, zullen we de trom roeren.

titel: Foto Francken duikt op in schietkraam
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151019_01926459

Citaat:
Tijdens de ‘Dag van de Armoede’ stond in Gent een schietkraam met als thema ‘War against poverty’. Opvallend: je kon er schieten op de foto van staatssecretaris Theo Francken. Die kan er niet mee lachen. De Gentse burgemeester Daniël Termont neemt afstand van de actie.

Op de ‘Dag van de Armoede’ werden zaterdag allerlei activiteiten georganiseerd door de stad Gent en het Gentse OCMW. Een ervan was het schietkraam aan de Stadshal. ‘The war against poverty: laat de scherpschutter in u los in dit superdeluxe schietkraam waar we de oorlog verklaren aan armoede’, klonk het.

Maar in plaats van te schieten op de klassieke pijpjes kon je in het schietkraam het vizier richten op enkele foto’s. Een ervan was een beeld van Francken. Die reageert erg boos op Facebook.

‘Zaterdag, Dag van de Armoede in Gent, schietstand met geweren waarbij ik dood geschoten moest worden. Dat met de steun van de Stad en het OCMW Gent en een hoop organisaties die leven van Vlaamse en federale subsidie’, schrijft de staatssecretaris. Hij verwijst nog naar Keulen waar net op zaterdag een kandidaat-burgemeester werd neergestoken ‘door een opgenaaide burger’.

Dat de foto van Theo Francken gebruikt wordt, is opzienbarend, zeker ook omdat Francken niet bevoegd is voor armoedebestrijding. Dat is zijn partijgenoot en Vlaams minister Liesbeth Homans. ‘Volgens de organisatie sta ik ertussen omdat ik ‘het beeld ben van migrantenarmoede’ (sic)’, weet Francken.

De Gentse burgemeester Termont neemt afstand van de actie. ‘Ik keur dit soort praktijken ten stelligste af’, klinkt het op Twitter. Ook andere Gentse politici reageren afkeurend.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 00:55   #2
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Och, wat zijn die NVA-ers toch kleinzerige bleiters. Wat een afgeborstelde watjes. Ze zijn blijkbaar al vergeten dat ze in 2011 in Beersel zelf nog een ballenkraam hadden opgesteld waar men met ballen naar Elio Di Rupo kon gooien. Die laatste was blijkbaar veel minder kleinzerig, want die heeft daar bij mijn weten nooit op gereageerd.

Het wekt alleen maar op de lachspieren van krantenkommentatoren die er zich vrolijk over maken :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151019_01928070
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 21 oktober 2015 om 00:59.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 02:37   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Och, wat zijn die NVA-ers toch kleinzerige bleiters. Wat een afgeborstelde watjes. Ze zijn blijkbaar al vergeten dat ze in 2011 in Beersel zelf nog een ballenkraam hadden opgesteld waar men met ballen naar Elio Di Rupo kon gooien. Die laatste was blijkbaar veel minder kleinzerig, want die heeft daar bij mijn weten nooit op gereageerd.
Mja, maar ballen zijn niet dodelijk...hoor ik sommigen al zeggen. Wat inderdaad maar een beetje een zielige opmerking zou zijn indien bedoeld om de actie tegen Di Rupo te verdedigen ondertussen dat men zich verontwaardigd toont over de schietstand met Francken als doel. Maar hoe gaat dat in de dorpspolitiek en de Belgische variant ervan? Theater om te dingen naar de hand van de kiezer.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 03:48   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De linkse smeerlappen gaan weer een stap verder. En Termont distantieerd zich hiervan? Het was waarschijnlijk zijn idee.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 04:03   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Feit: het kiesvee, van welke partij dan ook, blijft zijn naam waardig bevestigen, Schoof.

'Much ado about nothing' schreef W.S. reeds eeuwen geleden.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 oktober 2015 om 04:07. Reden: aanspreking.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 10:29   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Feit: het kiesvee, van welke partij dan ook, blijft zijn naam waardig bevestigen, Schoof.

'Much ado about nothing' schreef W.S. reeds eeuwen geleden.
Dat klopt.
Maar de trom roeren, dat maakt deel uit van het politieke spelleke.

En kunnen we verwijzen naar die dommerik in Duitsland die die politica neer stak met een mes ?
En hebben we de uitspraak gezien op de zender Vier, waar een zelfverklaarde Vlaamse sos pleitte voor gaskamers. Maar enkel voor nva-ministers ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be