![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() ![]() Op de foto zien we hooggeplaatste leden van de Servische regering en de autoriteiten van de Servische orthodox-christelijke kerk. Deze twee partijen vergaderden over belangrijke politieke kwesties. De leiders van de Servische kerk drongen de regering aan om de onafhankelijkheid van de zuidelijke Servische provincie (Kosovo) niet te erkennen. Ook werd daarbij gesproken over de eventuele toekomst van Servië in de EU. De EU wil juist dat Servië accepteert dat Kosovo niet meer een onderdeel vormt van het land en een zelfstandig land is. Het is in Servië heel normaal dat politici advies krijgen van kerkelijke leiders als het om politieke onderwerpen gaat. De huidige Servische regering pretendeert pro-Europees en pro-westers te zijn. De EU wil niet alleen de Oekraïne tot de EU laten toetreden, maar ook landen als Servië. Ik heb niets tegen Servië, maar ik vraag mij af of dit wel een goed idee is? Is het voor zowel Servië als voor de overige EU-lidstaten goed dat Servië straks een onderdeel wordt van de EU. In tegenstelling tot West-Europa, is het in Servië namelijk normaal dat er sprake is van een nauwe band tussen de kerk en de staat. Pas dit binnen de EU? Bron http://mondo.rs/a839377/Info/Srbija/...sovu-i-EU.html Stelling: De Europese Unie voert een onverantwoord beleid, gezien het feit dat de Unie zich wil uitbreiden met landen, waar een mentaliteit heerst die absoluut niet strookt met de West-Europese liberale democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er volgt net niemand. De politieke kaste, onder leiding van ons aller Angela, is in ijltempo heel Europa aan het vernietigen.
Vandaag nog praatte ze met overreligieuze Turkse politici met dictatoriale aspiraties, sympathie voor IS en een diepe haat tegen de Koerden. Gaat ze er gezellig beloven dat de toetreding tot de EU versnelt gaat worden. Elk zinnig land dient zo snel mogelijk uit de unie te stappen en de banden met Duitsland door te knippen. Laatst gewijzigd door poekieJ : 18 oktober 2015 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil Duitsland Servië bij de EU hebben ? Ik denk het NIET. |
|
![]() |
![]() |