![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie auto beperkt verhuurt betaald roerende voorheffing, dit kan ik nog snappen dat iemand inkomsten heeft door zijn auto te verhuren en daarop roerende voorheffing betaald.
Maar wat ik niet snap is dat iemand die 1 huis heeft of 1 appartement heeft en daarin woont onroerende voorheffing moet betalen. Ik woon in mijn huis en ik heb er maar 1 dus verhuur ik niks en toch moet ik onroerende voorheffing betalen. Een platte belasting op huurinkomsten die ik zou krijgen als ik mijn huis zou verhuren. Gewoon inkomsten voor de staat en niemand die reclameert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar doen we het voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Heb 47 jaar gewerkt en vanaf dat invoege kwam altijd "solidariteitsbijdrage" betaald. Voor diegenen die kinderen hadden. Ik heb nooit kinderen gehad.
Mijn buurman van 2 huizen verder is invalide, zoals zijn vrouw en heeft 11 kindjes....(inch allah) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De benaming 'voorheffing' stamt uit het verleden toen dat nog een echte voorheffing was op de inkomstenbelasting, en bij de jaarlijkse belasting berekening als voorheffing (vergelijk met voorheffing op loon) afgetrokken werd. Maar sinds die belasting naar de gewesten gaat, wordt dat niet meer in mindering gebracht. De huurinkomsten op een woning worden belast bij de jaarlijkse belastingaangifte. De topicstarter zal dus net belast worden op huurinkomsten. Hij wordt louter belast op het bezit van die woning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() pajoske, louter belast op bezit van die woning maar die woning is van mij want die is afbetaald.
En toch ieder jaar opnieuw onroerende voorheffing betalen voor de woning die van mij is en waar ik in woon. Noemt het toch gewoon een platte belasting en inkomsten voor de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |