![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Overigen worden in alle krantenwinkels lange blaadjes verkocht, gaat het vlaams blok daar ook iets tegen doen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Toch moeten we wat drugs betreft op onze tellen letten..
Trouwens die "brave " huismoeders gezien die het parlement een beetje op stelten poogden te zetten tijdens het debat over de drugsnota.. Ik vermoed dat deze mensen een zeer gegronde reden hadden om daar hun mening kenbaar te maken. Dat dit protest voortkwam uit een zeer persoonlijke negatieve ervaring. We mogen dit gevaar zeker niet minimaliseren en zeker onder ogen durven zien.. Een te verregaande tolerantie leidt tot misbruik, daar ben ik wel van overtuigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Eerlijke en duidelijke, objectieve informatie moet er komen en dan trekt men zelf wel de juiste conclusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() What's next ... ?
T-shirts met cannabis-logo's verbieden? Lange blaadjes verbieden ? Internetsites van hollandse grow- en coffeeshops blokkeren? Verbod op zweetbandjes in het bekende rood-groen-geel ? Boeken over drugs verbanden op de grote markt in Brussel ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
lol
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Indien "godsdienst het opium is voor het volk" dan is canabis dat zeker.
Met al dit en andere genots middelen wordt het volk toch maar tam gehouden en dat is juist hetgene waartegen de echte linkse beweging zich verzet. Het is onbegrijpelijk dat pseudo links daar voor kan zijn. ![]() ![]() ![]() mvg. Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Ik zou denken dat de echte linkse beweging toch juiste citaten van Marx hanteert, en geen verwrongen variaties erop.
Voor de allerallerlaatste keer: het is "opium VAN het volk" en niet "opium VOOR het volk". De hele zever over tam houden en dom houden slaat NERGENS op! Citaat:
verdomme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() mvg. Rogier ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Aha, dat is dus volledig het tegenovergestelde van wat ge daarjuist zei: nu is het plots het volk zélf dat kiest om de realiteit te ontvluchten. Feit is dat er heel wat betere middelen zijn om de realiteit te ontvluchten dan cannabis. Ik heb het in ieder geval nooit gebruikt om die reden, en de les die iedere beginnende roker hier meekrijgt is "niet smoren als ge u slecht voelt, dan gaat ge u enkel nog slechter voelen".
Het is inderdaad onzin om te beweren dat druggebruik naar een beter bestaan zou leiden (langs de andere kant, als het dat wél doet, wat is er dan tegen?), en dat mag dan ook geen reden zijn om het te (gedeeltelijk) te legaliseren. Maar gij bent dan ook de eerste die ik dat argument zie aanbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Feit is da ge cannabis NIET kunt vergelijken met opium. Iemand onder invloed van cannabis beseft ZEER goed wat er allemaal gebeurt rondom hem. Bovendien zit men niet constant cannabis te blowen he. Men kan de dag erna nog aan politiek denken. Of vindt ge dat Vincent van Quickenborne niet aan zijn werk denkt of aan de problemen in de wereld. Ik zie toch dat hij daar heel erg mee bezig is. Citaat:
Spreek daarover `s zowat elke jongere maar `s aan en die vertelt hetzelfde. In mijn opinie is het vorm van natuurlijke selectie, diegene die zwakker van karakter zijn gaan harder spul gebruiken. En over ontaarding gesproken; ging het vroeger zoveel beter, toen we moesten buigen voor de pastoor terwijl die zijn zakken vulde? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Drugs lossen geen maatschappelijke problemen op. Toevallig gebruik van drugs maakt iemand nog niet tot een gebruiker. Indien men dat zo stelt en dat doet men om de zaak breed te kunnen spelen dan ben ik ook een roker omdat ik ooit een paar trekjes aan een sigaret deed. De gebruiker krijgt maar vorm wanneer dat gebruik een regelmatig iets wordt. Iedereen die ooit een trekje heeft gedaan wordt nu in de statistieken meegenomen. Ik denk dat er onder de jongerenheel wat minder regelmatige gebruikers zijn dan bepaalde groeperingen het trachten voor te stellen. Er bestaat wel een grote groep die het ooit wel eens geprobeerd heeft. Men beroept zich nu op die groep om alles legaal te maken. Fout zou ik zeggen.
![]() Dat elke drug een verschillende uitwerking heeft is genoegzaam bekend. Dat elke drug ergens op een behoefte inspeeld is ook bekend. Het probleem is dat er geen blijvende maar een pseudo oplossing geboden wordt door drug gebruik. Probleem is ook dat door het niet oplossen van de bestaande problemen er een afhankelijkheid ontstaat. De stelling dat niet de drug maar de persoonlijkheid de verslaving bepaald kan ik niet weerleggen. Zeker is dat een aantal mensen een aanleg tot verslaving vertoond. Indien dat echt waar zou zijn dan is elke preventie praktisch zinloos aangezien men onmogelijk de markt kan vrijwaren van dergelijke producten. Probleem is wel dat in een open markt geen schadelijke producten mogen aangeboden worden. Een aantal verdelers zal er dan steeds rekening mee moeten houden dat ze aansprakelijk zijn en blijven voor het toegeleverde product. Het tegenargument is dat tabak ook een bekend schadelijk product is. Gezien de omvang van het verbruik kan men de verdeling echter niet stopzetten. Het is daarom nog geen argument om nog meer schadelijke stoffen toe te laten. ![]() mvg. Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() mvg. Rogier ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Wie nu durft te zeggen dat je met drugs niets bereikt,
kan nu naar huis gaan , zijn platencollectie , cd's en tapes pakken en gans de santaboetiek buiten smijten. Want al die artiesten , die die muziek hebben gemaakt die jullie leven draagelijk en plezieriger maakt, waren de hele tijd REAL fuckin' HigH. |
![]() |
![]() |