![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geregeld komen zij die geloven dat de aanslagen van 11/9/2001 in New York en Washington inside-jobs waren af met het "argument" dat Larry Silverstein "enorme winsten" heeft gemaakt dankzij de aanslagen.
Vandaag was dat weer eens het geval: Citaat:
Verder dan verwijzen naar een "monsterbedrag" dat hij van de verzekering zou hebben gekregen komen ze nooit. Steevast wordt "vergeten" dat de gebouwen weg zijn, en dat het "monsterbedrag" verre van genoeg is om ze te herbouwen (of om gelijkwaardige gebouwen neer te zetten). Ook de details van de lease (en niet de aankoop) worden "vergeten". Dit is een tijdje geleden heel gedetailleerd aan bod gekomen in één van de threads, kennelijk tevergeefs. Ik stel voor dat deze thread uitsluitend over Silverstein's financieel plaatje zou gaan. Geen gesmolten staal, geen "pull it", geen NWO, geen OBL, geen NIST, alléén het financieel plaatje van Silverstein. De bal is in de kamp van zij die steeds opnieuw beweren dat Silverstein dankzij de aanslagen "enorme winsten" heeft gemaakt. Wie neemt de handschoen op en bewijst dat, uiteraard rekening houdend met alle elementen, inclusief de vernietiging van de gebouwen. (En mocht iemand denken: "daar is ze weer met 9/11", dit is de allereerste thread over 9/11 die ik hier open. Ik hoop echt dat wie aan deze thread wil bijdragen zich sportief bij het onderwerp houdt. Er zijn meer dan genoeg andere threads over alle andere aspecten van 9/11.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 november 2006 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() - $ 3.2 miljard: Afsluiten van 99 jaar durend lease contract
+ $ 4.65 miljard: Van de verzekering gekregen Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Silverstein samen met de gegeven links aldaar Daar lezen we ook Citaat:
![]() Het document waarnaar wiki verwijst is van 2001, dit is dus wel een leuk puntje als iemand daar meer en recenter materiaal over kan opzoeken. Ik denk dat dit een wiki foutje is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Okay, time-out. Voordat we verdergaan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lease_%28overeenkomst%29 Een stukje hieruit: Citaat:
Wellicht ten overvloede: Als ik iets huur of lease, en het gaat terwijl ik het in mijn bezit heb kapot, óók als ik er zelf niets aan kan doen, moet ik ervoor zorgen dat de schade hersteld wordt óf de waarde van het goed vergoeden. De huur/lease-overeenkomst blijft dan echter ook gewoon doorlopen... Zo. Nu kunnen we weer verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Correctie: Geregeld komen sommigen die geloven dat de aanslagen van 11/9/2001 in New York en Washington inside-jobs waren af met het argument dat Larry Silverstein enorme winsten heeft gemaakt dankzij de aanslagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die er geld aan verdiende is nog geen bewijs voor een inside job. Het is enkel het bewijs dat deze beste er geld aan verdient heeft.
Waarom zou silverstein het gedaan hebben. Iemand die zoveel geld verdient gaat zijn hele leven niet op het spel zetten voor effe op korte tijd een bom geld te verdienen, dat maak je mij niet wijs. Hij kreeg zijn geld zo al niet op. Maar opnieuw, veel geld verdienen en mee in een complot zitten zijn 2 verschillende dingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hier staat zowat alles wat je moet weten over de wtc site, if someone still cares ![]() http://archrecord.construction.com/news/wtc/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Thanx firestone.
![]() Dit is inderdaad een nuttig idee : aparte threads over aspecten van 911. Het zou in elk geval helpen om bepaalde clueless individuals toch een beetje te kunnen dirigeren naar de gepaste draden. Ja, illusion, het gaat over u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ben ik mee eens.
![]() |
#10 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het stemt me vrolijk dat je voor ’t eerst niet de term “beli.....” in de mond neemt. Is dat omdat je gemerkt hebt dat ik het de laatste dagen ook niet meer doe? ![]() Welke de reden ook zij, de tumbs up zijn gemeend in beide gevallen. Ik zie dit als een teken van good will van uw kant, waarvoor oprechte dank. Ik wil voor ik verderga toch gauw één kanttekening maken. Niet iedereréén die weigert de officiele versie te aanvaarden (zo had je ons ook kunnen beschrijven ![]() Ik bijvoorbeeld wéét gewoon niet of hij al dan niet winst heeft gemaakt met de aanslag. Maar, ik zou het wel graag willen weten. Vandaar m’n oprechte interesse in deze draad. Citaat:
![]() Ik heb hier eveneens nooit iemand een becijfering zien maken waaruit moest blijken dat Silverstein winst heeft gemaakt. Ik moet daarbij opmerken dat ik ook nooit een gedetailleerde (in mensentaal uitgelegd) rekening heb gezien waaruit bleek dat hij verlies doet. Citaat:
Citaat:
Ik herinner me ook dat Lex toen enkele vragen heeft gesteld, vragen die ook ik graag had zien beantwoord, doch die onbeantwoord zijn gebleven. Dat is geen verwijt aan uw adres hoor. De discussie werd op den duur nogal “rommelig” en ik kon niet meer goed volgen. Hoedanook, deze keer zal ikzelf vragen hoe het nu juist zit met bepaalde dingen. Citaat:
Citaat:
Ik ben het namelijk niet ONEENS met uw stelling. Ik heb gewoon enkele vragen die mijzelf een beetje wijzer moeten maken. Mijn enige betrachting is om eindelijk te weten te komen of Silverstein nu al dan niet winst of verlies heeft gemaakt. Citaat:
Echt waar, ik verwelkom het feit dat u een eigen thread heeft gestart. Citaat:
Ja, ik ben weer in een enorme positieve mood. Wederom wil ik de “vredespijp” bovenhalen en het verleden laten rusten. Ik weet niet wat is aan U dat maakt dat ik blijf proberen vrede te sluiten. Het is enerzijds een soort bewondering voor uw spitsvondigheid, taalvaardigheid en gedrevenheid. Anderzijds ook de erkentelijkheid voor de bulk aan info die je hier hebt gepost het afgelopen anderhalf jaar. Ik denk niet dat er één iemand is op dit forum zit (mezelf even niet meegerekend) die méér informatie over 9/11 bezit dan jij. Anyway, je zal zien aan de rest van m’n post dat er enkel goeie wil en oprechte vragen inzitten. Bon. Ik heb te weinig verstand van leasecontracten, wetgeving daaromtrent, etc...., om hierover een uitgesproken mening te hebben. Daarom dat ik me ook nooit echt heb "bemoeid" in deze discussie. Doch, het volgen van de discussies hebben me een beetje meer zicht gegeven op de situatie en daaruit zijn dan enkele vragen ontstaan die ik graag beantwoord zou zien, en enkele bedenkingen die ik graag becommentarieerd zou zien. Ik pik in op de post van Vodoo. - $ 3.2 miljard: Afsluiten van 99 jaar durend lease contract + $ 4.65 miljard: Van de verzekering gekregen Ik ga ervan uit dat in ieder geval deze bedragen kloppen. Indien dit niet zo zou zijn , dan moet dit uiteraard gecorrigeerd worden. In dit geval zit Silverstein dus met een plus saldo van 1, 45 Miljard. Goed, hij moet dus ook de lease blijven betalen, zijnde 102 miljoen per jaar. Wanneer je dat dan bekijkt op die 99 jaar, dan bekom je uiteraard een negatief saldo, zijnde - 8,65 miljard. Dus, verlies voor Silverstein. Nu heb ik twee bedenkingen. De eerste is eigenlijk een meervoudige vraag: Is die laatste rekening correct (verantwoord)? Ik bedoel, in de loop van die 99 jaar gaat het nieuwe gebouw er komen, dus dan komt er toch ook weer geld binnen, juist? Dat moet toch verrekend worden, niet? En om deze rekening te kunnen maken, moeten we toch ook weten hoeveel Silverstein zélf gaat moeten investeren in dat nieuwe gebouw, niet? Ik heb begrepen dat hij op “sponsoring” kan rekenen. Is dat zo? Tot daar de vragen. Nu, om kijk te krijgen op de financiële toestandvan Silverstein, hebben we gegevens over de wederopbouw nodig. Vooralsnog staan die niet in deze draad vermeld, dus daarom laat ik ze nu nog buiten beschouwing. Dat wil NIET zeggen dat ik het gegeven negeer, hé! Maar ik geloof dat als we een analyse willen maken van Silversteins financiële toestand, we moeten beginnen bij wat we vandaag wéten. Daarom wil ik eens, adhv de gegevens vandaag beschikbaar, een analyse maken, en by all means, zeg het me wanneer ik ernaast zit met m’n redenering. Ik heb hier helemaal niet de intentie iets te bewijzen. Ik wil enkel nagaan in hoeverre mijn redenering klopt. (Laten we, om het eenvoudig te houden, de afgelopen 5 jaar buiten beschouwing laten. Ik weet niet juist wanneer Silverstein z’n verzekeringspremie is geïnd, enz,) Hier gaan we. - $ 3.2 miljard voor het afsluiten van 99 jaar durend lease contract + $ 4.65 miljard van de verzekering gekregen Silverstein start dus met + 1, 45 miljard. Stel, hij zet dat uit tegen een rente van 10%. Na één jaar puurt hij daaruit 145 miljoen. Daarvan trekt hij de lease af, zijnde 102 miljoen. Blijft over: 43 miljoen plus z’n oorspronkelijke 1,45 miljard. Tot zover de hedendaagse situatie. Willen we een zicht krijgen op de toekomst van Silverstein, dan komt dus de wederopbouw in het plaatje. Ik hoop echt oprecht dat jij (firestone) hier wat duidelijkheid kan in scheppen, want voor zover ik op de hoogte ben is er nogal wat juridisch gehakketak tussen Silverstein, de NYPA, en verantwoordelijken voor de wederopbouw. Waarschijnlijk gaan die twisten wel over hoeveel Silverstein zelf moet ophoesten voor de wederopbouw. Een tweede element dat een rol speelt als we op lange termijn gaan rekenen, zijn de inkomsten die er gaan zijn als het nieuwe gebouw er staat. Ik ben men tenvolle bewust dat het niet zo simpel is (zoniet onmogelijk) om daar een iets of wat correct beeld van te krijgen. Misschien kunnen we daarom dat tweede element best voorlopig negeren en eerst naar de heropbouw kijken. Ik heb geen idee of daar al cijfers over bekend zijn. In ieder geval kan je wel de volgende prognose maken. Stel, het bedrag dat Silverstein zélf moet investeren in de wederopbouw = X Hij gaat daarvoor een lening aan en de jaarlijkse interest die hij daarop betaalt = Y Indien Y kleiner is dan 43 miljoen, dan houdt Silverstein jaarlijks winst over, zelfs vòòr de gebouwen af zijn. Zelfs als zou Silverstein de eerste jaren, (voor het gebouw af is) jaarlijks een beetje te kort zou komen en moeten knibbelen aan z’n 1,45 miljard, dan nog heeft hij een zeer lucratieve deal gedaan, zou ik zeggen. Tot zover mijn kijk op de voorlopige stand van zaken. Zoals ik al zei, ik weet niet of aan alle voorwaaarden is voldaan om bovenstaande calculaties te kunnen in aanmerking nemen. Zo dat niet het geval is, of correcties moet worden aangebracht, zou ik dat graag vernemen.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ik heb ook dezelfde bedenking als Steve over die winst.
Bovendien kan het toeval zijn dat Silverstein net die 3 maanden voor de aanslag de leasing binnenrijfde, maar het kan ook van niet, in het licht van inside job. De WTC torens stonden er niet echt voor bekend commercieel attractief te zijn, ze hadden enorme asbestproblemen waar er meer dan 200 miljoen dollar kosten aan waren. Ons wordt soms het verwijt gemaakt dat we profiteren van de slactoffers van 9/11, maar Silverstein wou maar liefst 7.1 miljoen dollar in de wacht slepen op basis van de argumentatie dat het twee verschillende aanslagen waren. Het is hem uiteindelijk niet gelukt. De bendenker van dit idee was zijn vriend de advocaat Herbert Watchtell, waarmee hij de vrijdag voor de aanslagen nog een diner had. Bron Voor de rest zou ik graag ook meer weten over die financiële zaken. Silversteins bedrijf heeft de leasing van 99 jaar voor 3.2 miljard dollar aangekocht gespreid over 99 jaar, met een beginsom van 616 miljoen. en 102 miljoen per jaar. Dat wil zeggen dat Silversteins bedrijf nu 5 jaar na de aanslagen ongeveer 616 +5*102 = +-1100 miljoen dollar heeft betaald. Of ben ik hier mis, heeft hij ineens die 3.2 miljard bestaald? Silverstein zelf heeft maar 14 miljoen van zijn eigen geld erin gestoken. In totaal heeft hij bijna 5 miljard dollar ontvagen aan verzekeringen, waar een deel van zal gebruikt worden om die nieuwe WTC te bouwen, maar hoevel dit is is nog niet duidelijk, en hoeveel de regering zal toeschieten is ook nog niet duidelijk tenzij iemand dit weet? De vraag is hoeveel geld Silverstein uiteindelijk van die verzekeringspremie zal gebruiken en hoeveel op de "spaarkas" kan gezet worden, en hoeveel er van de staat en investeerders zal komen. Bovendien zal zoals Steve zegt dat nieuwe gebouw ook geld opbrengen. Silverstein heeft nu ook wel bijna 5 miljard staan die hij van de verkzekeringen heeft gekregen, en dat geld brengt ook op.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie het interesseert, hier een compilatie van artikels over de financiële perikelen van Silverstein (item 12 en item 20).
Ook de geschatte kost voor de heropbouw staat erin.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2006 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En ja, het nieuwe gebouw zal geld opbrengen. Dat deed het oude ook, en zou dat zonder de aanslagen ook de voorbije vijf jaar hebben gedaan. Citaat:
Samengevat: veel stemmingmakerij, weinig inhoud en wat insinuaties.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2006 om 10:37. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vooralsnog blijkt uit die berekening dat hij momenteel op WINST staat. Dat jij de berekening afdoet als "Micky Mouse boekhouding" is niet echt een weerlegging. ![]() Beter zou zijn dat u, net als ik, aan de hand van CIJFERS aantoont dat deze berekening niet klopt. ![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dat is inderdaad Mickey Mouse boekhouding. Citaat:
Redelijk manipulatief, alléén maar om het sprookje van de "grote winsten" in leven te houden. ![]() Wanneer maakt één van de believers eindelijk eens een balans op, die rekening houdt met ALLE FACTOREN, en met name de belangrijskte factor, en waaruit dan die vermeende "grote winst" dankzij de aanslagen blijkt? Ik heb deze berekening nergens gezien, al staat de bewering wel op verschillende conspiracy-sites en wordt ze hier ook geregeld herhaald. Uiteraard kan men ook gewoon toegeven dat er helemaal geen "grote winst" voor Silverstein inzit. Daar de verzekeringsgelden de volledige schade niet dekken is dat overigens de logica zelve.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2006 om 15:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik denk zelfs dat de Port Authority er beter van wordt dan Silverstein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Silverstein wilde trouwens eerst deze verzekering behouden, maar dat mocht niet van zijn geldschieters. Hypotetisch, stel dat de leaseoperatie niet was doorgegaan. Indien de rechtszaken over "double occurences" voor de PANYNJ op dezelfde wijze waren beslecht als bij Silverstein, dan hadden ze voor de WTC-site pakweg 2 miljard ontvangen! Wie weet, misschien zit de PANYNJ wel achter de aanslagen? ![]() Even ernstig. Op de WTC-site zelf heeft de PANYNJ wel degelijk winst gehaald, niet door de aanslagen, maar door de leaseovereenkomst. Ze heeft echter ook veel schade geleden, bijvoorbeeld aan het PATH-station, de Hudson-tunnels, de problemen met de luchtvaart. Globaal was het waarschijnlijk ook geen goeie zaak voor de PANYNJ. (En voor alle duidelijkheid, ik heb het hier uitsluitend over het financieel aspect.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2006 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() fout.
't is hier de laatse dagen weer triest gesteld met de server van politics.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 4 december 2006 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu kan je gaan lullen dat hij dit nog niet VOLLEDIG op z'n bankrekening heeft staan, maar dan moet je ook in rekening brengen dat hij de aankoopsom waarschijnlijk ook niet heeft volledig moeten betalen. Ik hou het gewoon makkelijk. Hij heeft zoveel betaald, en hij heeft zoveel gekregen van de verzekering. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
BTW, lees m'n beginpost. IK dit nooit beweerd. Ik TRACHT erachter te komen door vragen te stellen, maar het enige wat jij doet in NIET antwoorden op m'n vragen. Tja.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 4 december 2006 om 20:30. |
||||||||
![]() |
![]() |