Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2015, 20:48   #1
SanderK
Burgemeester

Standaard Ben Weyts, onze gezaghebbende vader, heilig zijn uw regels

VIDEO

Ben Weyts noemt zichzelf een gezaghebbende vader die zijn kinderen wil tonen dat er voornamelijk gezag is en geen plaats voor autonoom handelen. Er zijn bepaalde zaken waar zijn kinderen zich zonder nadenken aan moeten houden.

Tiens... Dit hadden we nu nooit gedacht van een minister die een repressief beleid voert waarin geen respect is voor de autonomie van de bestuurder....
Hij weet beter dan elke autobestuurder wat er moet gebeuren en zijn regels mogen niet in vraag gesteld worden. Gehoorzamen zal en moet je.

credits: https://www.facebook.com/TegenTrajec...07968986050379

Naar mijn eigen mening, kan men een kind beter leren welke normen en waarden hij moet respecteren om in deze maatschappij vooruit te komen zodat het kind wel autonoom kan blijven handelen...
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 21:17   #2
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Politici hebben nu eenmaal graag slaafse burgers, ongeacht de strekking die ze vertegenwoordigen.
Oud 10 november 2015, 21:21   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Naar mijn eigen mening, kan men een kind beter leren welke normen en waarden hij moet respecteren om in deze maatschappij vooruit te komen zodat het kind wel autonoom kan blijven handelen...
Een kind breng je eerst regels bij. Na verloop van tijd kan je het kind ook uitleggen waarom bepaalde zaken zus of zo horen te zijn. Stilletjes aan begint het de moraliteit van de zaken in te zien.

Alleen is dat laatste niet de wijze waarop de maatschappij ons handelen aftoetst. Wel in de mate waarop we de regels die de samenleving ordenen, tussen mensen die niet noodzakelijk dezelfde moraliteit huldigen, al dan niet volgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 23:08   #4
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een kind breng je eerst regels bij. Na verloop van tijd kan je het kind ook uitleggen waarom bepaalde zaken zus of zo horen te zijn. Stilletjes aan begint het de moraliteit van de zaken in te zien.

Alleen is dat laatste niet de wijze waarop de maatschappij ons handelen aftoetst. Wel in de mate waarop we de regels die de samenleving ordenen, tussen mensen die niet noodzakelijk dezelfde moraliteit huldigen, al dan niet volgen.
En waarom kan men een kind niet autonoom laten handelen en laten voelen wat er gebeurt? (Natuurlijk nadat men uitleg heeft gegeven)
Oud 11 november 2015, 10:58   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom kan men een kind niet autonoom laten handelen en laten voelen wat er gebeurt? (Natuurlijk nadat men uitleg heeft gegeven)
Ik heb zo'n experiment niet toegelaten, toen destijds mijn oudste - als pas beginnend kruiperke dus - te dicht dreigde te komen bij het warme open haardvuur in de living van mijn schoonvader.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 11:01   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u als vader uw eigen, jonge kinderen zelf het verkeer instuurt. Zonder begeleiding. Enkel met die vage "waarden en normen" die u wil bijbrengen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 13:14   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt duidelijk geen kinderen. Hen de verkeersregels bijbrengen is uiteraard erg belangrijk, maar dat vergt wel wat meer tijd dan de tijd die nodig is om bijvoorbeeld te leren stappen. Ik ga hen niet "autonoom laten handelen en voelen" hoe het is om zonder kijken de straat over te lopen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 23 november 2015 om 13:15.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 14:20   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Regels zijn belangrijk, maar uiteindelijk moeten ze ook begrijpen en zelf inzien waarom bepaalde regels belangrijk zijn.

Hersenloze regelvolgers zijn falingen van het leven. Daarom is het ook nodig dat je (geen kleuters of babys !) kinderen ook eens zelf de wereld laat ontdekken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 14:21   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
VIDEO

Ben Weyts noemt zichzelf een gezaghebbende vader die zijn kinderen wil tonen dat er voornamelijk gezag is en geen plaats voor autonoom handelen. Er zijn bepaalde zaken waar zijn kinderen zich zonder nadenken aan moeten houden.

Tiens... Dit hadden we nu nooit gedacht van een minister die een repressief beleid voert waarin geen respect is voor de autonomie van de bestuurder....
Hij weet beter dan elke autobestuurder wat er moet gebeuren en zijn regels mogen niet in vraag gesteld worden. Gehoorzamen zal en moet je.

en als je nu eens gewoon probeerde te aanvaarden dat de (verkeers)regels er ook voor jou zijn, Sander ? zou dat geen optie zijn ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 16:01   #10
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en als je nu eens gewoon probeerde te aanvaarden dat de (verkeers)regels er ook voor jou zijn, Sander ? zou dat geen optie zijn ?
En mag ik regels nog in vraag stellen? Of is dat verboden?
Is België een totalitaire staat waar de burger moet gehoorzamen ongeacht wat er gebeurt?

En wat als jij nu eens alle argumenten die ik geef waarom België een falende staat is op vlak van verkeersbeleid ook beantwoordt, voor je hier wat belachelijks gaat zitten neerpennen.
Oud 23 november 2015, 16:07   #11
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk geen kinderen. Hen de verkeersregels bijbrengen is uiteraard erg belangrijk, maar dat vergt wel wat meer tijd dan de tijd die nodig is om bijvoorbeeld te leren stappen. Ik ga hen niet "autonoom laten handelen en voelen" hoe het is om zonder kijken de straat over te lopen.
1: Ik ga mijn kind niet vertellen: Je mag de straat niet overlopen zonder kijken of je krijgt een geldboete van 500 euro en als je dat tweemaal binnen de drie jaar doet, verlies je uw stapbewijs en moet je misschien naar de gevangenis.
2: Ik ga mijn kind wel vertellen: Je mag de straat niet overlopen zonder kijken WANT de straat is een mogelijks gevaarlijke plaats waar auto's snel voorbij rijden en als die tegen u rijden heb je heel erg veel pijn.

Het verschil hierbij is dat bij situatie 2 het kind begrijpt waarom ik een regel opleg. Bij situatie 1 begrijpt het kind dit niet en dit zorgt ervoor dat het kind deze regel vanaf een bepaalde leeftijd niet meer gaat aanvaarden. Wanneer het kind doorheeft dat ouders geen alwetende schepsels zijn, zal het een reden willen voor de regels die hem opgelegd zijn, zo niet, volgt hij deze niet op.
En daarbij moet de reden achter een regel ook geldig zijn. Anders gaat het ook niet lukken.

Jullie zouden zeer slechte opvoeders zijn. Totalitair.... Waarschijnlijk ook nog de kinderen hard straffen met lijfstraffen wanneer ze de regel overtreden? Want zonder repressie krijg je geen regels opgelegd.
Oud 23 november 2015, 16:09   #12
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Regels zijn belangrijk, maar uiteindelijk moeten ze ook begrijpen en zelf inzien waarom bepaalde regels belangrijk zijn.

Hersenloze regelvolgers zijn falingen van het leven. Daarom is het ook nodig dat je (geen kleuters of babys !) kinderen ook eens zelf de wereld laat ontdekken.
Dat is precies wat ik bedoel.
Oud 23 november 2015, 16:10   #13
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stel voor dat u als vader uw eigen, jonge kinderen zelf het verkeer instuurt. Zonder begeleiding. Enkel met die vage "waarden en normen" die u wil bijbrengen.
Ik stel voor dat ik mijn kinderen, wanneer ik ze het verkeer in begeleid, volgens mijn visie uitleg hoe ze zich het veiligst kunnen verplaatsen met respect voor hunzelf én de andere weggebruikers.
Hierbij laat ik ruimte voor interpretatie en stel ik niet dat mijn regels de beste zijn, maar ik hoop ik dat mijn kinderen zelf nadenken hoe ze tot het beste kunnen komen.
Oud 24 november 2015, 04:08   #14
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Beste SanderK
Nou , als jij zelf de regels hanteert naar jou inzicht ,
en die stemmen niet overeen met de wet , wel ....
ik hoop dat oom agent u niet betrapt in het bijzijn van uw kinderen ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 07:53   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Ik ga mijn kind niet vertellen: Je mag de straat niet overlopen zonder kijken of je krijgt een geldboete van 500 euro en als je dat tweemaal binnen de drie jaar doet, verlies je uw stapbewijs en moet je misschien naar de gevangenis.
2: Ik ga mijn kind wel vertellen: Je mag de straat niet overlopen zonder kijken WANT de straat is een mogelijks gevaarlijke plaats waar auto's snel voorbij rijden en als die tegen u rijden heb je heel erg veel pijn.

Het verschil hierbij is dat bij situatie 2 het kind begrijpt waarom ik een regel opleg. Bij situatie 1 begrijpt het kind dit niet en dit zorgt ervoor dat het kind deze regel vanaf een bepaalde leeftijd niet meer gaat aanvaarden. Wanneer het kind doorheeft dat ouders geen alwetende schepsels zijn, zal het een reden willen voor de regels die hem opgelegd zijn, zo niet, volgt hij deze niet op.
En daarbij moet de reden achter een regel ook geldig zijn. Anders gaat het ook niet lukken.

Jullie zouden zeer slechte opvoeders zijn. Totalitair.... Waarschijnlijk ook nog de kinderen hard straffen met lijfstraffen wanneer ze de regel overtreden? Want zonder repressie krijg je geen regels opgelegd.
U heeft heel duidelijk geen kinderen.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 07:54   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat ik mijn kinderen, wanneer ik ze het verkeer in begeleid, volgens mijn visie uitleg hoe ze zich het veiligst kunnen verplaatsen met respect voor hunzelf én de andere weggebruikers.
Hierbij laat ik ruimte voor interpretatie en stel ik niet dat mijn regels de beste zijn, maar ik hoop ik dat mijn kinderen zelf nadenken hoe ze tot het beste kunnen komen.
Dus u komt met uw kinderen niet op straat vooraleer ze 7 of 8 jaar zijn?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 08:45   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

HIer, de man zonder kinderen gaat eens zeggen dat ik de mijne slecht opvoed. Je maakt er trouwens een dikke karikatuur van op de koop toe. Vertel jij gerust dat uw kleinen de straat niet mag oversteken omdat het anders pijn gaat doen. Kijk vervolgens eens naar wat het kind in kwestie gaat doen. Misschien raak je zo eens overtuigd van uw zone 30
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 november 2015 om 08:47.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 09:47   #18
SanderK
Burgemeester

Standaard

Jonge kinderen volgen zonder nadenken regels op, want ze zijn nog naïef. Wanneer ze echter ouder worden, en ze zich afzetten tegen de ouderlijke macht, kan je er maar beter voor zorgen dat ze weten waarom je een regel oplegde, dat dit voor hun eigen veiligheid was.....
Oud 24 november 2015, 09:50   #19
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Beste SanderK
Nou , als jij zelf de regels hanteert naar jou inzicht ,
en die stemmen niet overeen met de wet , wel ....
ik hoop dat oom agent u niet betrapt in het bijzijn van uw kinderen ....
Neen, ik vraag enkel voor een geldige reden bij de invoering van regels.
Ben Weyts verwacht dat zijn regels opgevolgd worden en vindt dat er geen plek is voor autonoom handelen.
Ik verwacht dat men mij uitlegt waarom mij bepaalde regels opgelegd worden.
Wanneer de regels zo opgesteld worden dat ze voor iedereen goed zijn en een maatschappelijk doel dienen, hoeft dat laatste vaak niet meer te gebeuren.
Oud 24 november 2015, 10:00   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VIDEO

Ik denk dat je eens een betere virusscanner zal moeten installeren in de software van je bovenkamer.
De afdeling pedagogie en educatie zijn een waarlijk rommeltje geworden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be