![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() VIDEO
Ben Weyts noemt zichzelf een gezaghebbende vader die zijn kinderen wil tonen dat er voornamelijk gezag is en geen plaats voor autonoom handelen. Er zijn bepaalde zaken waar zijn kinderen zich zonder nadenken aan moeten houden. Tiens... Dit hadden we nu nooit gedacht van een minister die een repressief beleid voert waarin geen respect is voor de autonomie van de bestuurder.... Hij weet beter dan elke autobestuurder wat er moet gebeuren en zijn regels mogen niet in vraag gesteld worden. Gehoorzamen zal en moet je. credits: https://www.facebook.com/TegenTrajec...07968986050379 Naar mijn eigen mening, kan men een kind beter leren welke normen en waarden hij moet respecteren om in deze maatschappij vooruit te komen zodat het kind wel autonoom kan blijven handelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Politici hebben nu eenmaal graag slaafse burgers, ongeacht de strekking die ze vertegenwoordigen.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is dat laatste niet de wijze waarop de maatschappij ons handelen aftoetst. Wel in de mate waarop we de regels die de samenleving ordenen, tussen mensen die niet noodzakelijk dezelfde moraliteit huldigen, al dan niet volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat u als vader uw eigen, jonge kinderen zelf het verkeer instuurt. Zonder begeleiding. Enkel met die vage "waarden en normen" die u wil bijbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt duidelijk geen kinderen. Hen de verkeersregels bijbrengen is uiteraard erg belangrijk, maar dat vergt wel wat meer tijd dan de tijd die nodig is om bijvoorbeeld te leren stappen. Ik ga hen niet "autonoom laten handelen en voelen" hoe het is om zonder kijken de straat over te lopen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 23 november 2015 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Regels zijn belangrijk, maar uiteindelijk moeten ze ook begrijpen en zelf inzien waarom bepaalde regels belangrijk zijn.
Hersenloze regelvolgers zijn falingen van het leven. Daarom is het ook nodig dat je (geen kleuters of babys !) kinderen ook eens zelf de wereld laat ontdekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Is België een totalitaire staat waar de burger moet gehoorzamen ongeacht wat er gebeurt? En wat als jij nu eens alle argumenten die ik geef waarom België een falende staat is op vlak van verkeersbeleid ook beantwoordt, voor je hier wat belachelijks gaat zitten neerpennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2: Ik ga mijn kind wel vertellen: Je mag de straat niet overlopen zonder kijken WANT de straat is een mogelijks gevaarlijke plaats waar auto's snel voorbij rijden en als die tegen u rijden heb je heel erg veel pijn. Het verschil hierbij is dat bij situatie 2 het kind begrijpt waarom ik een regel opleg. Bij situatie 1 begrijpt het kind dit niet en dit zorgt ervoor dat het kind deze regel vanaf een bepaalde leeftijd niet meer gaat aanvaarden. Wanneer het kind doorheeft dat ouders geen alwetende schepsels zijn, zal het een reden willen voor de regels die hem opgelegd zijn, zo niet, volgt hij deze niet op. En daarbij moet de reden achter een regel ook geldig zijn. Anders gaat het ook niet lukken. Jullie zouden zeer slechte opvoeders zijn. Totalitair.... Waarschijnlijk ook nog de kinderen hard straffen met lijfstraffen wanneer ze de regel overtreden? Want zonder repressie krijg je geen regels opgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hierbij laat ik ruimte voor interpretatie en stel ik niet dat mijn regels de beste zijn, maar ik hoop ik dat mijn kinderen zelf nadenken hoe ze tot het beste kunnen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste SanderK
Nou , als jij zelf de regels hanteert naar jou inzicht , en die stemmen niet overeen met de wet , wel .... ik hoop dat oom agent u niet betrapt in het bijzijn van uw kinderen ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 24 november 2015 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Jonge kinderen volgen zonder nadenken regels op, want ze zijn nog naïef. Wanneer ze echter ouder worden, en ze zich afzetten tegen de ouderlijke macht, kan je er maar beter voor zorgen dat ze weten waarom je een regel oplegde, dat dit voor hun eigen veiligheid was.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ben Weyts verwacht dat zijn regels opgevolgd worden en vindt dat er geen plek is voor autonoom handelen. Ik verwacht dat men mij uitlegt waarom mij bepaalde regels opgelegd worden. Wanneer de regels zo opgesteld worden dat ze voor iedereen goed zijn en een maatschappelijk doel dienen, hoeft dat laatste vaak niet meer te gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De afdeling pedagogie en educatie zijn een waarlijk rommeltje geworden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |