![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar er veel mensen zijn op forum dezes die van mening zijn dat de invasie maar moet kunnen en verwijzen naar dat er in WW1 &WW2 ook tal van onze mensen naar andere landen/streken 'gevlucht' zijn.
Wel staat u mij toe hier een 'sfeerbeeld' over te schetsen. In WW2 zijn mijn moeder en haar broer als pril jonge kinderen naar Frankrijk 'gevlucht' opgevangen geweest door een gezin dat nog steeds welgekomen is in de familie. Je was dankbaar voor de 'tijdelijke opvang', je at wat de pot schafte en je volgde de huisregels, ging naar school waar men Frans sprak en je er daar de ballen van snapte als kind. ![]() Mijn grootouders zaliger hielden voet bij stuk en bleven thuis en runden zelfs hun zaak verder, die zelfs eens gebombardeerd is geweest maar ze overleefden het. Mijn vader heeft er tot op heden ten dage nog steeds een psychotrauma aan overgehouden aan die oorlog. Als je ziet hoe de brave man zijn bord leeg eet, dat hoef je nog niet meer af te wassen. Mensen die met bonnetjes in ellenlange rijen stonden aan te schuiven om aan eten te geraken ... Mensen waar je aan zag dat ze weinig of geen eten hadden. (mager/ziek) Mensen die na de oorlogsperiode dankbaar waren en bevriend bleven met die mensen die hen toen opgevangen hebben. Wel een groot verschil met diegenen van de invasie op Europa die op huidig ogenblik, nog steeds en tot vervelens toe, bezig is. * staan allemaal schoon dik vet en rond * massa's kinderen * eisen Internet * reclameren op het eten * eisen een job * eisen een woonst * eisen geld * dringen geloof op * vallen andere mensen aan * spelen in extremis een beetje verkrachtertje ... Ellenlange lijst ... Best leuk niet ![]() Zo zie je maar weer ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 november 2015 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En die oorlogsvluchtelingen gingen ook niet verder dan de buurlanden. Die bleven in het eerste veilige land waar ze aankwamen, kregen daar zoals het hoort slechts tijdelijke opvang, wachten tot de oorlog voorbij was om dan terug te keren naar hun land om het herop te bouwen. Groot verschil dus met deze economische vluchtelingen die gehoord hebben van onze gulle sociale zekerheid, altijd zekerheid op een inkomen en een dak boven hun hoofd, werk of niet, en dat ze hier voor altijd mogen blijven. Daarom riskeren zij massaal hun leven op zee. Het is immers hun winticket for life. Daar is heel eenvoudig komaf mee te maken, maar de Europese elite wil nog steeds niet. Het zal alleszins op een dag moeten gebeuren en hoe langer men wacht hoe erger de maatregelen zullen zijn die genomen moeten worden.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Keerzijde van de medaille is nog steeds dat veel Politici er aan verdienen aan die invasie en zich van de 'rest' niets aantrekt. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meesten ontvluchten slechts het front en steden.
Maar ver moet men in Belgie niet vluchten om over de grens te zijn. |
![]() |
![]() |