![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Den Haag Tientallen van de 175 aangekomen vluchtelingen hebben de nacht in de Nederlandse stad Den Haag buiten doorgebracht. De groep vindt de opvang ondermaats. Deze ochtend leek het protest zich uit te breiden.
Vele Eritreeërs -mannen en vrouwen- hebben de nacht doorgebracht in de groene middenberm van de drukke verkeersweg Schenkkade/Laan van NOI. In de loop van de ochtend voegden ook vele Syriërs zich bij het protest. Rond het middaguur stonden er ongeveer 70 asielzoekers op de middenberm. Rode draad in de kritiek op de opvanglocatie: het gebouw is nog niet klaar voor hun komst. Te weinig douches, te weinig toiletten, koud water, weinig wasmachines, amper privacy. Een jonge vrouw: "We blijven hier tot we antwoord krijgen." Ander kamp Ze zijn al maanden in Nederland, zeggen de demonstranten, en verbleven in betere kampen. "We willen echt geen problemen, breng ons anders gewoon naar een ander kamp", zegt een van hen. Volgens de gemeente gaat het overheidsorgaan COA (het Nederlands Centraal Orgaan voor opvang Asielzoekers, red.) het nu regelen dat de mensen weer naar binnen gaan. Een Engels sprekende woordvoerder van de groep, die zegt zelf ziek te zijn en morfine nodig te hebben, legt uit waarom ze protesteren. Ze zijn al maanden in Nederland en komen nu vanuit de opvang in Budel in Noord-Brabant. Die gemeente grenst aan het Belgische Hamont-Achel. "Ons is verteld dat we geld kregen om ons eigen eten te kopen. Het eten hier is anders, alles is anders: de taal, de temperatuur. We willen geen speciaal eten of zo, maar in andere kampen krijgen mensen geld om zelf hun eten te kopen." Iemand anders roept: "Rijst of aardappelen, dat willen we." De woordvoerder dan weer: "We begrijpen dat er heel veel mensen hierheen komen, dat de Nederlandse overheid en het COA heel hard werken om de vluchtelingen op te vangen, maar we zitten al vier maanden in de noodopvang." Niet veel doen De Nederlandse staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asielzaken) kan niet veel doen aan klachten die asielzoekers hebben over de noodopvang, onder meer over het eten. Hij wees er vandaag in de Tweede Kamer op dat mensen sobere maar fatsoenlijke opvang krijgen. Door de hoge asielinstroom kan dat volgens hem niet anders. Dijkhoff zei dat het gros van de asielzoekers niet klaagt. Hij vermoedt dat er bij de klagers ook andere frustraties zitten die niet direct met de opvang te maken hebben. Het gaat er volgens hem om dat mensen in veiligheid zijn en opgevangen kunnen worden. Mensen klagen dat ze geen tv op de kamer hebben. "Maar ze hebben wel een kamer", aldus Dijkhoff. Het zou volgens hem helpen als de asielzoekers snel duidelijkheid krijgen over de opvang en hoe de procedure eruitziet. De (crisis)noodopvang verschilt per locatie. Lees ook Aangifte tegen agent die 'Dikke BMW'-vrouw voor auto wegtrok Medeasielzoekers belagen homo na tv-getuigenis Vrijwilligers staan in rij om vluchtelingen in een voormalige ministerie te helpen. © Niels Klaassen. De gemoederen laaiden gisteravond hoog op. Op beelden van Omroep West is te zien en te horen hoe de vluchtelingen hun beklag doen. "Dit is geen leven, als je binnenkomt in een kamer zonder tv met alleen een bed en zelfs geen koelkast. Er zit geen slot op de deur, dus je hebt ook geen privacy,'' aldus een jonge vrouw. Het eten -stoommaaltijden- wordt dagelijks geleverd door een cateraar. Lastiger De woordvoerder weet ook niet hoe het nu verder moet. "Hoe meer we met de media praten, hoe lastiger het wordt voor ons. Het COA zal zeggen: jullie kiezen ervoor om buiten te blijven, dus je krijgt niks. We vragen niet veel: we proberen het alleen een beetje beter te maken." De houding van de weigeraars leidt tot boze reacties in de wijk en de politiek. Arjen Dubbelaar van Groep De Mos in de gemeenteraad op Twitter: "Niet tevreden? Opzouten!" Uiteraard is ook de PVV boos. "Waarom wordt deze groep dan niet van straat gehaald? Oppakken en wegwezen", aldus Karen Gerbrands, fractievoorzitter in de Haagse raad. Uit de wijk hadden zich veel vrijwilligers aangemeld, zeker 250 mensen. Maar nu is het wijkberaad kritisch. Voorzitter Jacob Snijders: "Het protest is niet positief voor het draagvlak in de wijk. Er komen klachten. Ik ga ervan uit dat er vandaag door gemeente of politie wordt ingegrepen, want dit kan gewoon niet." Het COA gaat 'in gesprek' met de vluchtelingen. "Dit komt vaker voor'', zegt een woordvoerder. "We praten mensen weer naar binnen. Dit is niet exemplarisch voor hele grote groepen elders.'' Vluchtelingenwerk in Den Haag werd eerder overspoeld met aanmeldingen van vrijwilligers. Buurtbewoners en andere Hagenaars willen helpen met van alles en nog wat. Met dank aan HLN. Wat is dat nu weer, buiten slapen omdat ze geen TV en geen frigo hebben op hun kamer. Van integratie gesproken. Hoeveel van de autochtone bevolking hebben een TV en een frigo op hun slaapkamer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze beseffen niet hoe zeer ze in hun eigen vel snijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigen slaapkamer en TV en frigo in de gemeenschappelijke ruimten, iedere dag eten van de cateraar en nog is het niet goed.Nu willen ze nog geld er bovenop om hun eigen eten te kunnen kopen.
Ik ken véél autochtonen die heel content zouden zijn als ze dit alles gratis kregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Frigo zullen ze binnenkort niet meer nodig hebben als ze buiten blijven slapen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk hier hoe deze arme vluchtelingen hun onvrede uiten:
http://www.skoften.net/item/vluchtel...en_bed_en_geld |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na het filmpje bekeken te hebben staat het bij mij als een paal boven water dat men die allemaal zo snel mogelijk terug huiswaarts moet sturen onder het mompelen van de wijze woorden: als het daar beter is dan trekt ge uw plan maar en laat andere mensen met rust ...
Die eisen, eisen en eisen maar die opdringerige zielen. Een vorm van dankbaarheid dat men ze op wil vangen zit er totaal niet in, integendeel, voort Europa naar de bom helpen wat veel van onze Politici nog steeds niet begrijpen of willen begrijpen om de één of andere duistere reden. (die reden: ze verdienen daar aan ![]() Een bezoekje aan een warenhuis zo even rond 18u gisteren leerde dat toen ik er terug buitenstapte ik een 8 �* 9 tal mannen, allemaal dik vet groot en rond van vreemde origine (aan het taaltje ook te horen) er al lachende zag binnenwandelen. Ze gingen ook spontaan allemaal samen op de foto. Die foto zal naar land van herkomst gezonden worden met als onderschrift: Wij in luilekkerland!!!!Kom zo snel mogelijk naar hier!!!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 november 2015 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil gratis : opvang en een Tv op de kamer en een frigo op de kamer, gratis eten en 12€ per week.
Wie kan mij dit geven want ik eis dit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Gaat er nu eindelijk iemand daaraan iets doen zeg ?? hoelang gaat die dikke zever nog duren ? stop die waanzin ! dit is regelrechte waanzin! waarom sluiten ze onze grenzen niet ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() De winter komt aan, laat ze maar lekker buiten.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze dan snel van mening zullen veranderen en hun eisen een klein beetje afzwakken of ze kraken gewoon één of ander huis/pand.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 november 2015 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Nog nieuws erover? Of zijn ze terug naar hun land waar het beter is??
Francken deelt een brief rond waarin staat dat de vluchtelingen worden opgevangen in grote gebouwen en dat het minstens een jaar zal duren alvorens hun aanvraag behandeld wordt; ze mogen op kosten van de Belgische staat terugkeren naar hun land van herkomst als ze niet akkoord gaan. Dus zeker geen familiehereniging binnen het jaar en geen huis met in elke kamer een TV en een frigo. Laatst gewijzigd door omaplop : 14 november 2015 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja maar, ik wil ook TV en een frigo op mijn slaapkamer, wie gaat mij dit geven?
|
![]() |
![]() |